Der er jo så vanvittig mange muligheder for merc alt efter hvad han skal lave og hvor meget du skal bruge ham..
Gør klar til en Wall of Text, men forsøger lige at gøre det lidt lettere at læse...
Auraer:
Defiance, nogen sværger til den for deres hammerdin, så kan de klarer sig med langt mindre defense, og ikke blive ramt på hell 35+k def er lidt nice men måske overkill
Might, primært brugt for for at give en selv et boost til damage eller andre følgere, men også til hammerdins for at give merc selv et boost til damage - ret effektivt når man jo møder de få magic immunes som gemmer sig rundt omkring..
Holy Freeze, som en omvendt Fanatiscm - istedet for du bliver hurtigere bliver de langsommere... hammerdins undgår at ende i så faretruende situationer for alt fryser omkring dem, sorcs har bedre mulighed for at holde afstand + plus merc får en god chance for at overleve et angreb fra en stor flok (der er dog også våben som giver denne aura)
Prayer, som Camelo er inde på - sammen med Meditation fra Insight giver den en vidunderlig boost til health generation, dvs at den kommer op og healer noget omkring 80 liv hvert andet sekund - uden prayer giver Insight kun mana.. Er populær hos alle typer castere som ikke kan bruge life steal..
Våben:Vanvittigt udvalg her, men jeg nævner lige nogen af top-mulighederne og om de er fra ladder...
Bonehew: helst ethereal og socket med ias eller damage - det er et simpelt våben som slår godt til og har prevent monster heal og 2 sockets
The Reaper's Toll: perfekt hvis du bøvler med physical immun da dette våben kaster Decripfy næsten konstant - de betyder at de bliver også langsommere, vanvittig combo med Holy Freeze ^^ er dog et ladder item..
Tomb Reaver: en ladder pind, og en rigtig god en med massiv damage, og som ethereal slår den rigtig hårdt, har også en smule all resist, 2 sockets og laver små skeletter fra tid til anden.. kan dog kun findes på ladder..
Insight: Billigt og uhyre effektivt runeword - de sværeste er at finde en pind til det ^^ giver næsten uendeligt mana - har set über smiters bruge det på deres for at kunne rive über baal ned uden nogen problemer når alle 3 står i en klump.. kan dog kun laves på ladder
Infinity: specielt brugt til characters som gør elemental damage da den nedsætter resistance og i mange tilfælde kan fjerne immunitet til et element.. igen kan kun laves på ladder og er blandt de dyreste..
Obedience: Det har våben er sindsygt genialt til en tank - den har alt til det, og så anser mange 5 socket pole arms for at være trash - igen er det desværre kun ladder der kan lave dem..
Doom: Giver Holy Freeze aura - næsten som havde merc den selv og stadig en god damage, og så kan alle lave den
Silence: er ret sjældent men det ses - det bruges typisk af folk som gerne vil samle skills til deres merc eller bare ikke havde noget bedre.. stadig et effektivt våben dog..
Breath of the Dying: Jeg behøver nok ikke sige det, men motherload of damage her.. War pike kan komme op omkring 1100 i max damage eller små 7k damage med hvert slag i jab (kan ikke huske om det kræver might) intet våben der kan gøre højere direkte skade for merc..
Hone Sundan: bruges for chrushing blow.. den har 45 fra start, og med 2 gange ber er det 85% som svarer til næsten hver gang - perfekt til at rive bosser med masser af liv ned (er Yari unique som er et esceptionelt item og kan derfor findes allerede på nightmare)..
Armor:
CoH og Enigma virker begge til merc - man kan dog diskutere om de får ret meget ud af teleport, faster run/walk, resistance og de 2 skills.. styrke fra enigma kan man dog aldrig ignorere...
Stone: huhej, har du set en Defiance merc med en perfekt ethereal Stone Sacred Armor? når armoren alene har 5500 i defense så behøver vi ikke tænker over det, selv uden defiance vidner det om en tank armor - endvidere er der både styrke, faster hit recovery og lidt resistance.. Selv i mindre armor er denne en solid armor til merc..
Bramble: fleste bruger den for at få Thorns aura på, og armoren i sig selv gør sig fint på en merc, men ikke det vilde..
Fortitude: Masser af defense, endnu mere damaga, liv, resistance og så lige chilling armor for ekstra defense - den her armor er lavet til melee characters - desværre er den ladder only
The Gladiator's Bane: En meget overset armor fordi den er ret simpel - som ethereal når den let over 2k defense og så har den en god damage reduce og fater hit recovery, den merc bliver hvertfald glad for at have den på
Hjelm:
Crown of Thieves: er nævnt fordi at den kan give op mod 11% life steal hvilket er essentielt for at holde en merc i live, de 25 dex gør dog ikke stor forskel for ham..
Vampire Gaze: en god gammel kending for både life steal og damage reduce % hvilket begge gavner en merc meget..
Andarial's Visage: 2 skills, 20% ias, ~30 styrke, life steal og masser af defense, hvorfor ikke? desværre er den ladder kun
Shako: om end ikke andet giver den både skills og godt med liv, resten er ikke værd at råbe hurra for - finder du den ethereal så får du mest ud af den på en merc alligevel...
Delirium: igen en skills hjelm og med god defense - er dog ikke sikker på hvordan en act 2 merc opfører sig når Delirium slår sig løs.. den er dog populær for at skabe kaos og forvirring blandt monstre mens du går i dem (dvs de slår hinanden istedet for dig/merc) - jeg vil dog holde den til en act 1 merc eller act 3..
Det var lige hvad jeg hurtigt kunne komme på... ellers spørg igen hvis det er noget
Edit: så lykkedes det vist