Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Oh I hate staining my hands with the blood of foul Sorcerers!"
- Barbarian

Forfatter Emne: Armor vs All Resistance  (Læst 5434 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Armor vs All Resistance
« Dato: November 24, 2014, 05:57:13 am »
+3
Armor vs All Resistance
Flere finder sig i en situation hvor de tænker hvad der mon gavner dem bedst, mere Armor eller mere Resistance, specielt når det kommer til fordelingen af Paragon Points. Så jeg vil tage jer en tur igennem forskellen på de 2 og vise jer hvad I får mest ud af at vælge.

Forskellen på Armor og All Resistance
Jeg har set denne debat et par gange, og det korte af det lange er at de gør nøjagtigt det samme. Den eneste forskel er at Armor virker på alle mens der findes individuelle Resistance til de forskellige typer af Resistance, men All Resistance giver til dem alle og er dermed det samme som Armor.

Der er dog den forskel på de to at Resistance virker med en faktor 5 mens Armor virker med en faktor 50. Det betyder at 1 All Resistance svarer til 10 Armor, altså at der skal 10 gange så meget armor til at opnå det samme som All resistance.

Det betyder at på items at 91-100 All resistance svarer til 910-1000 armor (og det er altså vel og mærke uden den der står med stort), og da Armor ikke kan rulle højere end de 600, så er reglen at man ALDRIG skal vælge armor frem for All Resistance.

"ALDRIG" vender vi lige tilbage til lidt senere.


Damage Reduktionen
Med det i baghovedet kan vi nu begynder at se på hvad de 2 gør og hvor meget de gør. Som med så meget andet er der en formel for hvor meget reduktion de 2 bonusser giver; de er som givet:

Armor
Armor/(Armor+(50xLevel))

All Resistance
All Resistance/(All Resistance+(5xLevel))

Som sagt er det altså ens pånær den faktor 10, så derfor er det kun nødvendigt at se på effekten af den ene. Jeg har valgt at fokusere på Armor (All Resistance vil give nøjagtigt det samme).

For at lave en test bruger vi en karakter med 100.000 liv, det er simpelthen for at gør det lettere at se perspektivet, og så I selv har lidt et pejle punkt efter hvor meget det giver for jer for hvert 100.000 liv jeres karakter har. EHP er den teoretiske mængde liv man har hvis man ikke havde damage reduktion og svarer nogenlunde til Toughness.

Vælger 3 niveauer af Armor, henholdsvis 5.000, 10.000 og 15.000 og ser hvad forskel det gør at lægge 50 mere til (Paragon point orienteret da det svarer til de +5 All resistance)
Armor|DMG red.|EHP|Armor +50|DMG red. +50|EHP +50|Forskel
5.000|58,82%|242.857,143|5.050|59,06%|244.285,714|1428,571
10.000|74,07%|385.714,286|10.050|74,17%|387.142,857|1428,571
15.000|81,08%|528.571,429|15.050|81,13%|530.000,000|1428,571

De vakse af jer har allerede nu bemærket et bestemt mønster; at uanset hvor meget armor man har, så stiger EHP altid 1.428,571 per 100.000 liv.
|

Hvornår Resistance er bedre end Armor
Siden vi nu ved at 50 Armor altid giver 1428,571 mere i EHP, og vi ved at Armor er en faktor 10 af Resistance, ja så ved faktisk at 5 All Resistance også giver 1428,571 i EHP. Vi ved også nu at det er lige meget hvor meget man har inden man får den ekstra All Resistance/Armor.
 
Vi kan derfor nu konkluderer at hvis man får mere end 50 Armor ud af at lægge sit Paragon point i Armor, så får man mere ud af det end All Resistance. Siden hvert point giver +0,5% af base Armor så er det altså så snart man har mere end 10.000 i base armor at man vil få mere end +50 i Armor. Bemærk lige "base", hvis du har en skill som giver +%armor så tæller det altså ikke, dog er hoved reglen at alle karakterer der får armor fra main stat når over 10.000 base armor, altså; Dexterity og Strength karakterer.

Dette hjælper os også igen frem mod konklusionen at +Armor på et item aldrig ville kunne overgå + All Resistance da +Armor simpelthen ikke kan rulle højt nok som det er lige nu.


Afsluttende ord
Det konkluderer så hermed den korte gennemgang af hvad du bør vælge til dine karakter for at bygge din defense op bedst muligt.

Til slut vil jeg dog lige vende +Liv%, denne er nemlig meget god til at øge ens liv da den giver rundt regnet 500 liv per 100.000 og inklusiv din nuværende damage reduktion vil den som oftest overstige det du får ud af Armor og Resistance.
Der er dog det lille mente at Armor og Resistance også har indflydelse på din Recovery, altså din effektive Healing som afgører hvor hurtigt du kan komme dig fra skade du har taget - så har du ikke direkte brug for liv point til at overleve enkelte slag, så er de 2 andre bedre at få op først.

Spørgsmål og kommentarer er som altid velkomne.
« Senest Redigeret: November 24, 2014, 05:57:42 am af Pecenetra »

Offline Rosewizard

  • Indlæg: 169
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Rosewizard#2676
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #1 Dato: November 24, 2014, 10:09:15 am »
0
God guide/forklaring!
Man kan vel også teste det? Bruge 1 Par. point på armor/all resistance, og se hvad man får ud af det.
Den der giver mest toughness, kan man hælde alle sine Paragon points i først  :) ?

Offline DreamWalker

  • Indlæg: 1493
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    dreamwalker#2175
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #2 Dato: November 24, 2014, 10:16:30 am »
0
Nice gennemgang! Som sagt i tidligere af dine posts, er det lækkert at nogle gider sætte sig ned og køre tallene igennem. Så kan dovne mennesker som mig læse det istedet selv at skulle regne/lede efter det :D

Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).
Venlig hilsen DreamWalker

Min profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DreamWalker-2175/hero/93745

Donnie: Why are you wearing that stupid bunny suit?
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #3 Dato: November 24, 2014, 12:07:45 pm »
0
Ja, endnu en god gennemgang.

Vedr. Monks, så giver one with everything dig muligheden for at bygge på nogle specifikke resistances. 160 light res buffer jo din light res med 224(hvilket er rart for CQC chars) og resten af din res med 64. Sammen med phys res og cc red(=jailer og frozen effects nerfing = + til healing), så er man godt på vej til en god tank. Correct me if I'm wrong ;)

Min monk ligger som regel på enten på 54 mio. eller 67 mio. toughness alt afhængig af hvor jeg lægger fokus. Ved de 54 mio. får jeg f.eks. et kæmpe boost til min healing eller dmg i forhold til de 67 mio. der kun giver mere toughness. Ændringerne 54+ 25k healing, 54+ 20% dmg eller 67 uden noget, er ren og skær fra mine boots, dvs. mystic ally valg.

Jeg ville gerne have lidt mindre +fire res og mere +light, +phys eller +cold res på min, samt mere cc red, men det vil tage lidt tid før det sker :)
Min armor ligger på 83% og mine elemental resistances ligger imellem 77-80%. Min Dodge er på 57,7%. Min aps ligger på 2.17.(dvs. når jeg finder en gift til det andet sværd også^^)

Ps. Pece måske du skulle understrege, at de to res muligheder, altså armor og ele res, kun tæller 50% hver, så man skal finde en forholds lige balance imellem de to. Armor på 85% og ele res på 60% giver f.eks. ingen mening, da return er diminishing. dvs. det tager meget mere armor at nå fra 82% til 85% end det tager res at nå fra 60% til 70%. (har ikke regnet konkret på det^^)
85+60 giver 145 overall ud af 200(=max), imens 82+70 giver 152 overall ud af 200. Det er med andre ord lettere at få mere ud af mindre, ved at balancere det.
« Senest Redigeret: November 25, 2014, 02:09:36 am af Xenophon_ »

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #4 Dato: November 24, 2014, 01:17:22 pm »
0
God læsning, Pikke :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #5 Dato: November 24, 2014, 02:00:41 pm »
0
Ps. Pece måske du skulle understrege, at de to res muligheder, altså armor og ele res, kun tæller 50% hver, så man skal finde en forholds lige balance imellem de to. Armor på 85% og ele res på 60% giver f.eks. ingen mening, da return er diminishing. dvs. det tager meget mere armor at nå fra 82% til 85% end det tager res at nå fra 60% til 70%. (har ikke regnet konkret på det^^)
85+60 giver 145 overall ud af 200(=max), imens 82+70 giver 152 overall ud af 200. Det er med andre ord lettere at få mere ud af mindre, ved at balancere det.
Hele humlen idet er netop at selvom det tager mere +xx resistance at gå fra 82% reduktion til 85% reduktion så giver giver hver +1 resistance stadig det samme som hver 10 armor. Om du har  1.000 Armor eller 10.000 armor er underordnet og det samme gælder om du har 100 resistance eller 2.000 - du får det samme per +1 resistance/+10 armor. Effekten bliver ikke mindre.


Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.


Man kan vel også teste det? Bruge 1 Par. point på armor/all resistance, og se hvad man får ud af det.
Det kan man, men nu kan du bare kigger dine detaljer hurtigt og få en ide om hvad der virker bedst uden at prøve dig frem, samt være lidt foran ;)
Og så har du også forklaringen her på hvorfor den ene virker bedre for dig end den anden.
« Senest Redigeret: November 24, 2014, 02:01:39 pm af Pecenetra »

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #6 Dato: November 24, 2014, 02:28:10 pm »
0
Altså, jeg har en char med 10.000 hp/liv og 28.543 toughness. +5 all res giver 29.584 toughness og +50 armor giver 29.065 toughness. pga. diminishing return. Mener du så, at det er det samme alligevel? ellers er jeg ikke med :D

Vedr. Monk mener jeg det med +armor og ele dmg i secondary har noget at gøre med healing? Hvis du har knaldhøj armor og ele res, så er din healing langt mere effektiv, dvs. man kan spare på hit points, da hver 10k healing svarer til rigtig meget af dit liv. Samtidig med det, så kan du fokusere din ele res specifikt som du ønsker det via dine secondary rolls, hvilket er grunden til at jeg gemmer items der er ca. lige så gode som dem jeg har, hvis de har en anden secondary res på.
Var der iøvrigt ikke nogen som legede med idéen, ud fra dette, om en 100.000 hp char med meget høj healing per second, da den teoretisk set ikke kunne dø, da den altid ville heal til max Health på ingen tid eftersom hver enkel HP svarede til rigtig meget modtaget dmg? Sålænge man altså havde høj nok toughness til ikke at blive one-shotted og ikke fik dårlige nerver af at se sin healthbar hoppe ned på nærmest ingen ting og så op igen på næsten ingen tid :D Måske det er lykkedes dem :)
Monks har jo i øvrigt specifikke skills og passives der plusser op med den healing du har i forvejen fra andre items og paragon. Det gør bl.a. at min monk healer noget der ligner 10% af max Health i sekundet selvom jeg har knap 600.000 hp, idéen er jo så at bytte vitality ud med life regen på mine items, hvilket gør at jeg får en sindssyg synergi-effekt på min healing.
Jeg kan også buffe min LoH ud fra samme princip, men kun på monk altså, det sker dog ikke før jeg får mere cc red :)
« Senest Redigeret: November 24, 2014, 03:05:05 pm af Xenophon_ »

Offline DreamWalker

  • Indlæg: 1493
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    dreamwalker#2175
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #7 Dato: November 24, 2014, 04:48:47 pm »
0
Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.

OWE har de lavet om så teksten skriver, 40% of your single elemental resistances from items instead increases your resistance to all elements'

Dem jeg har kigget på, er med vilje gået udenom AR, og gået efter armor og single resist.

Venlig hilsen DreamWalker

Min profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DreamWalker-2175/hero/93745

Donnie: Why are you wearing that stupid bunny suit?
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #8 Dato: November 24, 2014, 05:45:41 pm »
0
Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.

OWE har de lavet om så teksten skriver, 40% of your single elemental resistances from items instead increases your resistance to all elements'

Dem jeg har kigget på, er med vilje gået udenom AR, og gået efter armor og single resist.



Jeg har forklaret idéen med det i mine to indlæg ovenfor, men jeg kan da opsummere...

Se det på den her måde:
6*100 @ = 600 @
6*64 @ = 384 + 160 specifik ele res = 544 @

De får altså et main slot i overskud på deres item og ca. samme res ud af det.

Da du kan rulle det på 11 items mener jeg så får du:

11*64 = 704 @

Du kan så vælge hver anden ele res skal være den samme, dvs. du får 320 @ oveni, dog minus en enkelt ele res, så alt på nær f.eks. poison er på 1024, imens poison kun er på 864.
Den ekstra armor som de nu kan vælge til giver så en ekstra dmg red oveni.

Vedr. Monks, så giver "one with everything" dig muligheden for at bygge på nogle specifikke resistances. 160 light res buffer jo din light res med 224(hvilket er rart for CQC chars) og din @ med 64, de 224 er 160+64 herfra. Sammen med phys res og cc red(=jailer og frozen effects nerfing = + til healing), så er man godt på vej til en god tank/holdbart build.
Samtidig med det, så kan du fokusere din ele res specifikt som du ønsker det via dine secondary rolls, så du kan tweak din char over for den slags skade du klarer dig ringest imod/ønsker.
« Senest Redigeret: November 25, 2014, 02:57:56 am af Xenophon_ »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #9 Dato: November 24, 2014, 08:21:31 pm »
0
Xenophon_ jeg kan godt se at du er lidt skeptisk i forhold til. Giv mig et par tal at prøve af med så skal jeg nok lige vende tilbage. Jeg skal bare bruge HP, Armor og Res og gerne i 3 forskellige størrelser, og så hvor meget Armor/Res du vil tilføje (som så bliver det samme ved alle 3 "forsøg").

Så kan vi kigge på tallene bagefter, det er bare meget lettere med et regneark, og det har jeg ikke lige med mig pt :)

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #10 Dato: November 24, 2014, 11:22:18 pm »
0
Ok, så lad os tage dette eksempel :)

1.008 hp, armor på 106, res på 3 og en toughness på 1.130 som udgangspunkt. (armor er højest fra start og giver altså den højeste dmg red fra udgangspunktet)

+5 @ giver 1.177 i toughness.(+47,5)
+10 @ giver 1225 i toughness(+95) - intet screenshot

+50 armor giver 1.175 i toughness (+45)
+100 armor gav 1.220 i toughness (+90) - intet screenshot

Første er udgangspunktet(billedet til venstre), den anden er med +5 res(billedet til højre):



Det tredje billede her er med +50 armor:



Testede lige hurtigt på den samme char men med gear på. (armor er igen højere end @ fra udgangspunktet)

17.595 toughness som udganspunkt.

+50 armor = 17.916 (+321)
+100 armor = 18.237(+642, dvs. det dobbelte)

+5 @ = 18.237 (+642)
+10 @ = 18.879 (+1284, dvs. det dobbelte)

+@ gav altså dobbelt så meget toughness i forhold til samme "mængde" +armor, men de stiger begge proportionalt i forhold til sig selv(dvs. armor i forhold til armor og res i forhold til res).

Omvendt kan +armor sagtens give mere toughness end +@ på en int char.

Dette testede jeg så på samme char uden gear, som i første test, men med 48 point i @ i paragons, så @ til sammenligning startede med højere dmg red end armor ved udgangspunktet.

Med 3.427 toughness som udganspunkt.

+5 @ = 3.475 (+48)
+10 @ = 3523 (+96, igen det dobbelte)

+50 armor = 3.564 (+136,5)
+100 armor = 3700 (+273, igen det dobbelte)

Her gav +armor altså mest toughness i forhold til den tilsvarende stigning imellem de to typer, altså +@ og +armor.

Inden jeg tilføjede +armor eller +@ i nogen af de 3 tests, sørgede jeg selvfølgelig for at reset til udgangspunktet, så alle resultater har det samme udgangspunkt i hver sin test.
« Senest Redigeret: November 25, 2014, 09:07:09 pm af Xenophon_ »

Offline Rosewizard

  • Indlæg: 169
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Rosewizard#2676
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #11 Dato: November 25, 2014, 11:35:54 am »
0
Sad og legede lidt med formlerne, hvis man tager:

Armor DR = Armor/(Armor+3500)
All res DR = All res./(All res.+350)


Og Toughness = HP*(1/(1-All res DR ))*(1/(1-Armor DR))

Og flytter lidt rundt på dem kan man få:

Mængden af +Armor der er lig med +100 All res.:

=1000*(1/(1-Armor DR))/(1/(1-All res DR))

I Xenophon_'s eksempel:
1000*(1/(1-(106/(106+3500))/(1/(1-(3/(3+350))))
~1021 Armor for at tilsvare +100 all res.

Dette svarer procentvis nogenlunde til Xenophon_'s resultat. Dette forklarer det "Diminishing Return" som Xenophon_ skriver.

Ved et forhold 1/10 mellem All res. / Armor, giver den 1000.
Men som du siger, Pecenetra kan man ikke få mere end +600 på armor, men +100 All. res.

Håber jeg fik alle formlerne korrekte  ;)
« Senest Redigeret: November 25, 2014, 05:35:40 pm af Rosewizard »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #12 Dato: November 25, 2014, 07:36:32 pm »
0
Ja, ja det er rigtigt :) vi arbejder jo med en multiplikation af %'er hvilket jo betyder at de virker i forhold til hinanden, 75% gange 25% er ikke det samme som 80% gange 20%. hvilket jo også vil sige at der er en krydsning mellem de 2 formler for armor og resistance hvor de alt efter deres relativitet udligner hinanden, også selvom den ene er 600 og den anden er 1.000.

Må jeg lige nørde lidt rundt med i aften eller på torsdag, alt efter hvordan tiden lige passer.

Egentligt blev jeg blot spurgt om det var bedst at vælge all res eller armor i et item og hvor man skulle sætte paragon points - som var det der gjorde udgangspunkt i artiklen. Men skal nok lige finde forholdet der. Har lige gang i en rapport om Rusland på studiet så det optager også lidt tid :)

Det underlige er dog at din Toughness på billedet ser ud til at stige mere end den burde - har du nogle passive skills på?

RoseWizard er dog godt inde på det :) også at der ikke er Diminishing Return på stats'ne men på forholdet imellem dem - godt arbejde :) Eneste problem du lige løber ind i er at Xenophon_s karakter på billedet kun er level 23, så det er 50*23 og 5*23 så 1150 og 115 og ikke de 3500 og 350 som ved en level 70. Tror dog ikke det gør den store forskel da det blot betyder at damage reduktionen bliver større men forholdet imellem dem er ens.

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Armor vs All Resistance
« Svar #13 Dato: November 25, 2014, 08:28:03 pm »
0
Jeg sørgede for at der ikke var nogen passives der kunne ha en effekt og paragons vindue 1 og 3 blev reset til 0, men jeg brugte så lidt på vitality i paragon for at ramme 1.000 life ca. og tog mit udgangspunkt derfra.
Ingen follower heller og jeg havde ikke spillet, så ingen shrine effects osv.

Hvis den er ca. 30% højere kan det måske ha' noget at gøre med den pre-buff monk, barb og crus har, bare en tanke.


Jeg forstår dog så slet ikke spørgsmålet, for der er 3 hovedområder der påvirker toughness, +armor, +res og +hp/life.
Derudover så er der jo selvf. +% life, elite dmg red, ranged dmg red, melee dmg red, crowd control dmg red, Block chance(skjold), block amount(skjold) og dodge.

Grunden til at jeg nævner det er bl.a. +% life, da du kan opnå en højere toughness ved at rulle +15% life end ved at rulle +armor eller +res i visse tilfælde. Men hvis du ingen healing har, så skal man jo fokusere på +armor og +res tænker de fleste, dette er jeg dog langt fra enig i! Det ér grund-essensen, der er dog den omvendte verden som jeg nævnte ovenfor, hvor der spekuleres i meget lav HP og meget høj healing, samt mange andre ting.

Det jeg mener er bare, at selvom +armor, +res og hp/life udgør den grundlæggende del, så er det stadig ganske begrænset i forhold til det fulde defensive aspekt i D3. I spørgsmålet der gennemgås her er der ikke taget det store forbehold for hp/life, men det er nok ud fra tanken om at +armor og +res er lettest at regne med i forhold til en statisk mængde hp/life og ses som værende de to hovedfaktorer i sit defense, men i højere GRs går det næppe at fokusere på dem alene.
Du skal dog have noget ekstremt gear for at kunne køre på det fulde defensive aspekt i D3, hvilket jo også er en af grundene til at mange kun fokuserer på den grundlæggende del, da der er lang vej for de fleste til at få den slags gear, men du kan jo ende med at rulle et top lvl gear forkert eller endda salvage det, hvis du ikke tænker ud over de basale ting. Lidt ligesom folk gjorde med rares i D2 der af mange bare blev smidt væk, selvom det var OP, for de anede det ikke :p

Jeg synes dog godt om indlægget da det giver en forholdsvis fin indsigt i defense for begyndere.
« Senest Redigeret: November 25, 2014, 09:59:23 pm af Xenophon_ »

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 917
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm