Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"It takes more than a siege to stop me"
- Necromancer

Forfatter Emne: Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'  (Læst 1336 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'
« Dato: Juli 20, 2011, 09:42:41 am »
0
Et af de bærende elementer i de tidligere Diablo-spil er helt sikkert de tilfældligt spawnende områder, items og monstre. Diablo 3 bliver ingen undtagelse! I hvert fald ikke, hvis man skal tro Bashioks seneste indlæg på Battle.Net-forummet.

Citér
As a warning I'm not word smith.

Tier sets. After a month or so higher end gems will be put on the obvious auction house system and bought because farmers will farm gems all day. PVP will be restricted. PVE content will be a breeze; come on it won't be hard. Telling me I haven't played it means nothing because we all know Hell mode will be a breeze. The charm will wear off as soon as we tested out the skills and what not. Monsters will be a cake walk. No strategy involved or any thought except spam skills and they'll die. Bosses will obviously have different stages.

What made D2 so successful was how unrestrictive it is. We've all seen how being more restrictive will push a fanbase away (SC custom maps, even their updated search and what not still hasn't brought anyone back). There needs to be something free about the game that's fun like hostility. Good or bad it was great.

I get the feeling I'll buy it. Reach 60. Play for a bit longer than just call it quits. The game just gives the illusion of choice like Cataclysm and it's pretty sad.


That's a lot of assumptions, and as you said I'm not going to be able to convince you otherwise, so I'm not going to spend precious finger-fuel and try.

But I do think there's something to be said for over-designing games and systems, and that to no small degree what can make a game fun is how loose the mechanics are. I believe we're completely guilty of trying to make systems too tight sometimes, but I just personally do not get that feeling when playing Diablo III.

For one, the amount of randomization we're not only allowing but actively inserting into pretty much all of our systems is pretty insane, and randomization just purely does not allow for tight mechanic control by its nature. And then there's the runestone system, which no sane designer would ever attempt if they had notions of tight balance on their list of goals. Diablo III is well designed in many ways, but it is set on a very solid foundation of randomization and uncertainty. I think that's what will make discovering everything the game has to offer extremely compelling, and very likely for years to come.

Kilde

Her bider jeg især mærke i, at 'tight balance' ikke har været designernes mål, taget den enorme 'randomization' i betragtning. Hvad betyder dette så? Kan vi forvente, at nogle klasser bliver overpowered og at vi kommer til at finde vanvittigt gode items, som udviklerne ikke havde forudset? Det er svært at vurdere, men det er ikke desto mindre sådanne tilfældigheds-aspekter, der gør det ekstremt spændende for mig at spille Diablo.

Offline frisser

  • Indlæg: 4629
  • Køn: Mand
  • Respect: +13
    • Vis profil
  • Battletag:
    frisser#2553
Sv: Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2011, 12:10:18 pm »
0
Citér
Her bider jeg især mærke i, at 'tight balance' ikke har været designernes mål, taget den enorme 'randomization' i betragtning. Hvad betyder dette så? Kan vi forvente, at nogle klasser bliver overpowered og at vi kommer til at finde vanvittigt gode items, som udviklerne ikke havde forudset? Det er svært at vurdere, men det er ikke desto mindre sådanne tilfældigheds-aspekter, der gør det ekstremt spændende for mig at spille Diablo.[/quote

Jeg tror vi kommer til at finde gode ting og sager. Jeg tror ikke at det udspringer af tilfældigheder, men derimod er helt bevist. har sådan på fornemmelsen, at man allerede så småt er igang med en udvidelse til D3.
Jeg forebeholder mig retten til at være fuldstændig forkert på den.
Livet er for kort til forretter. Spis altid desserten først.
Truckfører af Guds nåde og andres forundring.

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2011, 12:18:18 pm »
0
Det ville da være fedt, hvis vi ikke bare ender med det samme build og de samme items til 99% af alle "guides". Jeg er vildt klar på at alle items potentielt kan være en vinder for netop mit build. Jo tak.  ;D ;D ;D

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2011, 01:52:35 pm »
0
Hvis man ser på crafting værktøjet i spillet er det jo også belagt med masser af randomization.. Så ja de holder godt fast ved at alt skal være meget tilfældigt.. spørgsmålet er så bare hvor heldig man er og hvor meget de "gode" ting så kommer til at droppe, om vi stadig arbejder omkring en 0,01% chance for high-tier armor..

Ingen der har sagt at du skal følge de guides til punkt og prikke, men hvorledes de kommer til at optræde flere steder kommer jo til at afhænge af hvordan attributer bliver fordelt på især artifacts og legendary items - eksempel Enigma er på mange måder overlegen fordi at alle dens attributer kan bruges af alle characters, og så samtidig hvordan der er blokeret for brug på andre chars - eksempelvis Exile, der ville nok have været langt flere af de skjold hvis ikke de var forbeholdt pala kun..

Offline Subtonic

  • Indlæg: 147
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Subtonic#1515
Sv: Diablo 3 bliver ekstremt 'randomized'
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2011, 10:44:43 pm »
0
Hvad jeg får ud af det her og som jeg også tidligere har gået og tænkt er at vi ikke må forvente D3 er som vores elskede D2 i nye grafiske klæder. Det vil blive anderledes på alle tænkelige måder. Det jeg håber på, er at de har godt fat i de grundlæggende principper og får ført dem med over.
« Senest Redigeret: Juli 22, 2011, 11:08:04 pm af Subtonic »

 


* Medlemmer Online

begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm