Så vidt jeg har forstået vil de blive brugt i sammenhæng med de 'banners' vi også har fået præsenteret her til morgen.
I stedet for avatars eller små versioner af vores characters, vil vi i diablo3 fremstå som små højt customizable bannere. Altså små 'flag' som vi kan præge som vi vil, med farver mønstre baggrunde og ting og sager. Så vidt jeg har forstået vil disse banners også stå i byen, når man joiner et game med andre spillere.
F.eks. Hvis camelo har startet et spil op, og jeg joiner ham. Så vil hans banner stå i byen. Klikker jeg på dette bannere vil jeg med det vuns blive transporteret til den samme sted som camelo befinder sig. Det er en hurtig og nem vej til at komme til at spille med andre.
Det kræver ikke megen hjerneaktivitet at fremtænke måder disse banners kunne bruges som en middle til at booste characters med lavere levels. Til dette har Mr. Jay Wilson sagt; at hvis det er det man ønsker, hvis man prioritere at spille med sine venner højere end at følge historien i spille og den naturlige progression, så vil blizzard ikke stå i vejen for dette.
MEN det vil ikke vær en måde at komme hurtigere op i levels, da man har programmeret det sådan at men ikke får bonus experience for at dræbe mostre med langt højere level end en selv.
Det lyder spændende, de har virkelig kigget folks opførsel og adfærdsmønstre fra diablo 2 i sømmene, og vælger åbenbart at støtte mange af disse, først med real-money trading og nu med boosts.