Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"All this for a hammer?!"
- Necromancer efter at have fundet Horadric Malus

Forfatter Emne: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder  (Læst 2852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Dato: Juni 13, 2013, 08:09:14 pm »
0
Blizzards Community Manager Lyllirra udviser i en tråd på Battle.net-forummet stor interesse for brugernes tanker om et Diablo 3 ladder-system. Hendes post vidner om, at ladder-sæsoner bestemt ikke er en umulighed i Diablo 3. Personligt savner jeg dette aspekt fra Diablo 2. Det (og et par gode patches) var, hvad der holdt liv i spillet over mange mange år.

Citér
Second, now time for the details! What exactly would you want from a ladder system? For example:

- How would you ideally like that system to work?

- How long would you like the resets to be?

- How many characters do you think players should be able to create for ladders? (Do you think they should take up the existing slots you have?)

- Should there be an auction house for ladder characters?

- Should there be any special items or perks for ladder-only characters? If so, what kind?

- What kind of restrictions, if any, should be placed on ladder characters?

- Do think players should be able to bring their ladder characters into "non-ladder" once a reset is complete?

- Is it necessary for ladders to be competitive, or is it enough for players to just see for themselves how far they can go on their own?

- Why would ladders improve your in-game experience?

Muertdogg's post is actually a great example of feedback that's great for me to pass on. I love the pro/con breakdown he provided for all the different types of ladder options out there, and why each option is meaningful (or not meaningful) for him as a player. Would love to see more discussion along those lines. :)


Kilde

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2013, 08:13:12 pm »
0
Yes! Det er uden tvivl en af de aller fedeste ting ved Diablo 2. Helt oplagt at videreføre konceptet. Go Blizzard!

Offline iCoke

  • Indlæg: 6397
  • Køn: Mand
  • You gotta enjoy the little things.
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    iCoke#2903
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2013, 08:54:22 pm »
0
Ved ikke helt hvad jeg synes. Synes det tager lang tid at bliver rigtig god og høj paragon level ifht. d2 hvor man kan blive god på en uge efter reset, så hvis man resetter hver hvad? 9 - 12 måneder, ville jeg nok ikke spille ladder hver gang... Ved sgu ikke helt.. :)

Offline quistgaard

  • Indlæg: 167
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Deathwiking#2373
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2013, 09:10:32 pm »
0
nogle, der gider forklare, hvad dette ladder system er ? jeg spillede ikke D2, så har ingen idé !?

Offline RedMunch

  • Indlæg: 238
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    RedMunch#2849
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2013, 09:55:49 pm »
0
Hvor lang tid varede ladder i d2 ??

forstil dig at diablo bliver delt over 3 grupper
softcore-non ladder: har vi pt.
hardcore: har vi pt.
softcore ladder: er der i d2

softcore ladder bliver så reset hver år fx. Hvilket vil sige at alle dine karakter bliver flyttet fra ladder til non-ladder, hvorpå der kan gå en ny omgang ladder i gang. Derved starter alle fra 0 på en gang, hvorved kampen om at dræbe diablo først på inferno begynder. (gennemføre spillet)

Hvem når målet først??
Hvem bliver bedst??

reset igen og igen og igen....
RedMunch#2849

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2013, 10:57:18 pm »
0
D2 ladders varierede en del, hvad angår varighed. Jeg mener, der var alt fra 9 måneder til halvandet år. Oftest dog et år godt og vel. Der var aldrig 100% styr på det.

Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #6 Dato: Juni 13, 2013, 11:14:22 pm »
0
Det cementerer jo bare det vi har hørt rundtomkring, med at det absolut er noget de overvejer, og snakker om i teamet :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2013, 11:54:01 pm »
0
Der skal være nogle gode ekstra perks før folk virkelig gider. Af hvad jeg kan se er der ikke mange som er meget for at starte forfra med en ny character - der er utrolig mange som kun har en enkel karakter som de kan bruge til at spille med, og det lover ikke ligefrem godt i forhold til at skulle have et ladder system...

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #8 Dato: Juni 14, 2013, 12:59:41 am »
0
Der skal nok være en del, der ikke gider ladder. Så kan de jo altid bare lade være med at spille ladder, og fortsætte på non-ladder. Jeg er bestemt overbevist om, at ladder resets vl gavne aktiviteten mere end skade den.

Offline DreamWalker

  • Indlæg: 1493
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    dreamwalker#2175
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #9 Dato: Juni 14, 2013, 09:44:25 am »
0
Problemet med at lave en ladder er som Pecenetra siger, der skal være er fordel ved at spille ladder, ligesom der var i d2. Der var f.eks kun nogle runewords som kunne laves på ladder, samme gælder med bestemte drops, hvis de kan lave dét, jamen så tror jeg også folk vil spille ladder. D2 ladder på nuværende tidspunkt bliver nulstillet hvert ½ år, +/- et par måneder. Hvordan den kørte før hen var vist meningen det skulle være 1 gang om året, men det varierede meget. I nyrere tid ved jeg der var en afstemning omkring hvor ofte spillere synes D2 ladderen skulle resette, og der blev ½ år valgt.

Fordelen ved ladder reset (for mig ) er økonomien bliver sundere. Men dette er desværre også den eneste grund jeg kan finde, ved mindre de smider Ladder loot ind. Gruer ved tanken om at skulle til at lave nye nye plvl 100 chars igen. Synes hellere de bør gøre alt loot bind on account så snart du tager det på. Derved bør der også forsvinde flere items og presse priserne ned, da de ikke kan gensælges når du får noget bedre. Samtidigt skal Max BO prisen på GAH hæves til uendeligt, så der kan komme gang i den money sink i GAH som de havde tænkt sig... .Så længe folk trader flere milliarder over trades istedet for over GAH, forsvinder alle de penge ikke hurtigt nok.
Venlig hilsen DreamWalker

Min profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DreamWalker-2175/hero/93745

Donnie: Why are you wearing that stupid bunny suit?
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #10 Dato: Juni 14, 2013, 11:32:10 am »
0
Jeg tror antallet af salg over AH på ting højere end 1 billiard vil være nogenlunde den samme. Når folk ved det mest 150+ millioner så vil de foretrække at undgå det og mødes i flere tilfælde, desuden mener jeg ikke at AH burde være en gold sink, det er smeden og andre craftings rolle at forbruge guld så det forsvinder ud af spillet.

Jeg er heller ikke tilhænger af den her bind-ideologi, objektivt set vil det blot fjerne al mid og low end salg da folk vil bruge det, komme videre og så forsøge at sælge det. Uden den mulighed vil spillet kun føles mere tomt, som når man crafter et rigtig godt bind on account item som lige præcis ikke er bedre end det man har men man ved ens kammerat sagtens kunne have brugt det. Der synes jeg spillet virker ufattelig hult og tomt i forhold til at skulle være co-op baseret.

Men en ladder kræver ligesom et ekstra initiativ til netop den mode uden over en frisk økonomi, ellers vil alt for mange stadig hænge fast i deres milliarder fra non-ladder... Kunne være rart med gevinster igen til de første som når plevel 100 som tilbage i D2's tidlige ladder dage :)

Offline DreamWalker

  • Indlæg: 1493
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    dreamwalker#2175
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #11 Dato: Juni 14, 2013, 01:44:30 pm »
0
Jeg tror antallet af salg over AH på ting højere end 1 billiard vil være nogenlunde den samme. Når folk ved det mest 150+ millioner så vil de foretrække at undgå det og mødes i flere tilfælde, desuden mener jeg ikke at AH burde være en gold sink, det er smeden og andre craftings rolle at forbruge guld så det forsvinder ud af spillet.

Jeg er heller ikke tilhænger af den her bind-ideologi, objektivt set vil det blot fjerne al mid og low end salg da folk vil bruge det, komme videre og så forsøge at sælge det. Uden den mulighed vil spillet kun føles mere tomt, som når man crafter et rigtig godt bind on account item som lige præcis ikke er bedre end det man har men man ved ens kammerat sagtens kunne have brugt det. Der synes jeg spillet virker ufattelig hult og tomt i forhold til at skulle være co-op baseret.

Men en ladder kræver ligesom et ekstra initiativ til netop den mode uden over en frisk økonomi, ellers vil alt for mange stadig hænge fast i deres milliarder fra non-ladder... Kunne være rart med gevinster igen til de første som når plevel 100 som tilbage i D2's tidlige ladder dage :)

Kan godt være du ikke mener at AH burde være en gold sink, men det er nu engang designet til at være det. Der er mange flere som nu er klar over de vil kunne gå ud og sælge det via forums osv, men det kun fordi grænsen har været der til at begynde med. Men der er jo tydeligvis ikke nok gold sinks, så hvorfor ikke også bruge AH ?

Mht bind items vil jeg sige den kan gå begge veje. De fleste vil jo stadig gerne geare deres ny dingede 60'er, så hvorfor er der ikke salg der ? Når jeg selv køber noget mid range til en ny char, så køber jeg det ikke med henblik på at sælge det videre, da jeg regner med at bruge det, og der alligevel vil gå så lang tid før jeg får noget nyt, at mit mid-item intet er værd længere.
Grunden til at low/mid range items er så billige som de er, er vel fordi udbuddet er større end efterspørgslen. Så hvis nu der forsvandt nogle items fra markedet når folk equippede dem, jamen så vil prisen vel også stige på low/mid items, og derved er det nemmere for nye folk at tjene penge på deres (højst sandsynlige) low range items, og derfor få lettere ved at komme videre fra low-->mid  i spillet.
Selvfølgelig er der også folk som KUN vil have end items og så hellere vil /wrist end at bruge penge/guld på low/mid items og de vil få markedet til at se kedeligt ud. Men tror størstedelen tilhører den anden gruppe, og derfor vil markedet forme sig efter dem.
Venlig hilsen DreamWalker

Min profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DreamWalker-2175/hero/93745

Donnie: Why are you wearing that stupid bunny suit?
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Offline Aggie

  • Indlæg: 611
  • Køn: Mand
  • Respect: +2
    • Vis profil
  • Battletag:
    Parazite#2683
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #12 Dato: Juni 14, 2013, 03:23:05 pm »
0
ladder er en rigtigt god ide og personligt synes jeg absolut at de skulle gøre en eventuel ladder helt fri for AH netop for at gøre det SÅ meget sværere.

samtidigt ville det virkeligt være fedt at spille det hvis der var noget unikt loot som kun kunne findes på ladder. dette ville netop gøre det enormt svært at gennemføre og klare samt det ville i høj grad give folk grund til at spille flere sammen.


Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Lyllirra snakker Diablo 3 Ladder
« Svar #13 Dato: Juni 14, 2013, 05:25:46 pm »
0
Jeg tror antallet af salg over AH på ting højere end 1 billiard vil være nogenlunde den samme. Når folk ved det mest 150+ millioner så vil de foretrække at undgå det og mødes i flere tilfælde, desuden mener jeg ikke at AH burde være en gold sink, det er smeden og andre craftings rolle at forbruge guld så det forsvinder ud af spillet.

Jeg er heller ikke tilhænger af den her bind-ideologi, objektivt set vil det blot fjerne al mid og low end salg da folk vil bruge det, komme videre og så forsøge at sælge det. Uden den mulighed vil spillet kun føles mere tomt, som når man crafter et rigtig godt bind on account item som lige præcis ikke er bedre end det man har men man ved ens kammerat sagtens kunne have brugt det. Der synes jeg spillet virker ufattelig hult og tomt i forhold til at skulle være co-op baseret.

Men en ladder kræver ligesom et ekstra initiativ til netop den mode uden over en frisk økonomi, ellers vil alt for mange stadig hænge fast i deres milliarder fra non-ladder... Kunne være rart med gevinster igen til de første som når plevel 100 som tilbage i D2's tidlige ladder dage :)

Kan godt være du ikke mener at AH burde være en gold sink, men det er nu engang designet til at være det. Der er mange flere som nu er klar over de vil kunne gå ud og sælge det via forums osv, men det kun fordi grænsen har været der til at begynde med. Men der er jo tydeligvis ikke nok gold sinks, så hvorfor ikke også bruge AH ?

Mht bind items vil jeg sige den kan gå begge veje. De fleste vil jo stadig gerne geare deres ny dingede 60'er, så hvorfor er der ikke salg der ? Når jeg selv køber noget mid range til en ny char, så køber jeg det ikke med henblik på at sælge det videre, da jeg regner med at bruge det, og der alligevel vil gå så lang tid før jeg får noget nyt, at mit mid-item intet er værd længere.
Grunden til at low/mid range items er så billige som de er, er vel fordi udbuddet er større end efterspørgslen. Så hvis nu der forsvandt nogle items fra markedet når folk equippede dem, jamen så vil prisen vel også stige på low/mid items, og derved er det nemmere for nye folk at tjene penge på deres (højst sandsynlige) low range items, og derfor få lettere ved at komme videre fra low-->mid  i spillet.
Selvfølgelig er der også folk som KUN vil have end items og så hellere vil /wrist end at bruge penge/guld på low/mid items og de vil få markedet til at se kedeligt ud. Men tror størstedelen tilhører den anden gruppe, og derfor vil markedet forme sig efter dem.

Helt klart, der er alt for meget mid game gear, og for lidt som bruger det. Men uanset hvordan man vender det kan jeg ikke se nogen egentlig fordel i at begrænse den frie handel af items da items er det som driver spillet. Den gruppe jeg spiller i har vi delt mange items mellem hinanden af både den ene og den anden art - mest fordi at sælge dem på AH synes umuligt. Men har også hjulpet mange igang med aflagt gear som lå i kisten.

AH lugter af en gold sink ja, men det er mest set som en gebyr jo for at lade den styre salget. Folk havde fundet forums til trade uanset hvad når de nåede det prisleje så længe der var et 15% fee til sælgeren, det tror jeg ikke skyldes at der er et decideret loft. Hvis en mærker at han kan få 3 bill for et item så vil han da have de 3 bill og ikke kun 2.6 bill - AH eller ej. Jeg tror de lagde det fee ind for ikke at dræbe face-to-face handel helt og som en ekstra gold sink.

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1144
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm