Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"What a waste of undead flesh!"
- Necromancer efter at ryddet Radament's Lair

Forfatter Emne: Paragon 2.0 tanker  (Læst 4790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Paragon 2.0 tanker
« Dato: Oktober 19, 2013, 01:22:39 am »
0
Læste lige hvordan de har tænkt sig at det skal fungere med paragon 1.0 -> 2.0

Synes det er godt at man bliver belønnet for det man har nået på alle sine characters og ikke kun på for den ene paragon 100 eller hvad der nu er ens højeste paragon lvl.

Men på samme tid kan jeg ikke undgå at tænke på at der  er mange som har fortjent en mindst lige så stor bonus eller mere, som ikke får "noget"

Der er nok en del spillere som bare er blevet ved med at spille på deres paragon 100,  fordi de kunne lide det, eller fordi de måske endda følte sig tvunget fordi det var den bedste gearede og med max MF og derfor mest effective til at farme med.
Hvad end grunden er så får de ikke lige så meget experience overført til paragon 2.0 som dem der har lvl'et flere paragons op.

Et lille tænkt eksempel.
2 spillere, de spiller udelukkende med hinanden, de når begge p100 på samme tid.
Derefter starter den ene en ny paragon fra 0 og den anden fortsætter på sin p100.
Det gør de ind til den ene har 4 p100 og den anden har 1 p100.
De har spillet nøjagtigt det samme, men den ene får 4 gange så meget paragon exp med over til paragon 2.0 som den anden.

Hvad er jeres tanker omkring det?

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2013, 02:18:05 am »
0
At paragon systemet er stadig helt idiotisk...

Hele pointen var jo netop at for at være mest effektiv så skulle man level til 100 i paragon og ikke have mf gear. Men ligesom folk der havde spillet med deres level 60 karakterer ikke fik noget ekstra ud at have spillet med dem da paragon blev introduceret, så får dem som har spillet med deres plevel 100 karaktere heller ikke noget ud af dem.

Men problemet er jo at spillet ikke tæller sammen længere efter du har nået max, så der er ingen måde de kan holde styr på hvem der har spillet hvor meget med deres max level karaktere og dermed hvor meget exp de har tjent. De heldigste er dem som har levelet en ny af samme slags og blot overført gearet og trænet til plevel 100 igen.

Der er også et problem i at hardcore spillere som har nået paragon level x og er død ikke kan få noget som helst for de paragon exp points de har optjent der, de går tilsyneladende tabt. muligvis vil de lave noget med dem man har arkiveret, men indtil nu lader det altså ikke til det.

Du kan dertil ligge at bonus stats du har fået mens du trænede plevels også forsvinder - jeg tror ikke at det er gået op for ret mange, men sådan er det; du mister 3 gange din paragon level i din main stat, og i stedet for de 300 (antaget man er plevel 100) så kan du kun få +50 med det nye paragon system.
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2013, 02:20:45 am af Pecenetra »

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2013, 04:22:04 pm »
0
Ser nu stadig frem til det nye paragon system, også selvom man mister en del stats fra det nuværende.  Men det har jeg nu ikke så meget imod, selvom det self aldrig er sjovt at miste 300 str på barbaren.
Men hvor stor betydning det får, får vi nok først at se når vi ved præcis hvor mange paragon point vi egentlig for overført og hvordan disse point kan bruges anderledes.  Så måske vi ikke mister ret meget eller endda vinder noget..

Mht hardcore, så har jeg ikke det samme problem, da man fra starten af er gået med til at man mister det hele hvis man dør.
Synes dog det vil være helt fint hvis folk stadig får noget ekstra til paragon 2.0 fra deres døde chars,  men som sagt, man indvilligede selv i at miste alt ved dødsfald.

Hvorvidt det overhovedet er muligt at give noget ekstra til dem som har spillet meget på 1 p100 er ikke så meget det spørgsmålet gik ud på,  det var mere for at høre om andre syntes det samme som mig eller noget andet.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #3 Dato: Oktober 20, 2013, 12:46:18 am »
0
Men når paragon exp er account baseret burde du jo netop ikke miste det ved dødsfald - ligesom guld. giver dig ret i at det på det tidspunkt man døde (altså under paragon 1.0) var karakter baseret og man derfor mistede er selvfølgelig korrekt. Men det er er paragon exp man tjener på levende HC chars og SC også. I den forstand burde alle jo starte fra plevel 0.

Jeg giver dig skam også ret i at der er en hvis grad af uretfærdighed i det overfor de som har spillet med deres p100 karakterer, men ingen er det jo desværre umuligt at spore hvor meget de har spillet. Jeg synes netop det er mest unfair fordi at meningen med systemet var faktisk at nå level 100 for så at farme - i stedet er det igen blevet behandlet som et mål for at se hvor mange man kan få derop.

Hvad exp-kravet bliver til hver paragon level har der ikke været noget ude om endnu, men det vides at du ved plevel 1 får 4 point at kunne bruge i Core stats, plevel 2 får du 4 point at bruge i Offensive, plevel 3 får du 4 point til Defensive, plevel 4 får du 4 points til Utllity og plevel 5 får du igen 4 points til at bruge i Core stats og så fremledes. Hver af punkterne kan få maximalt 50 point, og af hvad der vides nu så er 1 point = 1 stat point - men det kan selvfølgelig ændre sig :)
F.eks. kan man stadig kun putte 50 points i MF, men om det vil komme til at svare til de 300 MF som der er max om som man fik af paragon 1.0 er et godt spørgsmål.

Der er også forskel på hvordan spillet behandler forskellige bonusser, så det er slet ikke sikkert at det vil betyde lige hvad man tror. Movement speed f.eks er cappet ved 25% fra items, men den er ikke cappet fra skills eller andet og skills som anvender movement speed (fx. Sprint - RLTW) tæller kun bonus fra items. Så ja der er mange små ændringer i det som kan være mere eller mindre betydende end man lige regner med,

Men spørger du mig vil jeg nu syntes at alle burde starte på lige fod, fra level 0. Det er bare min personlige holdning fordi jeg ikke synes det er fair at belønne folk som har brugt alt for meget tid på bare at level overfor spillere som har brugt mere tid på faktisk at farme og lede efter items.

Desuden hvis folk har så lidt at give sig til at fylde en konto med plevel 100 chars så kan de vel monstro også sagtens skaffe nogle paragon 2.0 levels. At det skulle få dem til at bruge den konto hverken mere eller mindre tror ikke på.

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #4 Dato: Oktober 20, 2013, 12:41:32 pm »
0



Men spørger du mig vil jeg nu syntes at alle burde starte på lige fod, fra level 0. Det er bare min personlige holdning fordi jeg ikke synes det er fair at belønne folk som har brugt alt for meget tid på bare at level overfor spillere som har brugt mere tid på faktisk at farme og lede efter items.


Min tankegang er nogenlunde den samme, med at det ikke er fair, men ville nok ikke gå helt så langt at starte folk fra 0.
Så ville jeg hellere sige at man tjener experience til paragon 2.0 for ens højeste paragon character.
Der vil self stadig nogen der "mister" mere end andre, men man "mister" ikke alt som ved at starte ved 0.
Og i min verden så er det kun fair at personen med 1 p100 (eller mange mindre paragons der tæller sammen til 1 p100) for lidt mere fra start end personen der har 1 p40 (eller flere der samlet giver det)

På den måde vil det ikke være alt paragon exp farming der er spildt og for alle dem som har 1 p100 med meget spilletid, eller flere p100's, vil det være lige "uretfærdigt".

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #5 Dato: Oktober 20, 2013, 12:44:52 pm »
0
Mht. at starte fra 0. Det er det, der kommer ladder seasons for. Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg hopper direkte over på ladder, så snart det sker. Ja, jeg tror, det sker ;)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #6 Dato: Oktober 20, 2013, 01:24:39 pm »
0
Min tankegang er nogenlunde den samme, med at det ikke er fair, men ville nok ikke gå helt så langt at starte folk fra 0.
Så ville jeg hellere sige at man tjener experience til paragon 2.0 for ens højeste paragon character.
Der vil self stadig nogen der "mister" mere end andre, men man "mister" ikke alt som ved at starte ved 0.
Og i min verden så er det kun fair at personen med 1 p100 (eller mange mindre paragons der tæller sammen til 1 p100) for lidt mere fra start end personen der har 1 p40 (eller flere der samlet giver det)

På den måde vil det ikke være alt paragon exp farming der er spildt og for alle dem som har 1 p100 med meget spilletid, eller flere p100's, vil det være lige "uretfærdigt".
I stedet straffer du så dem som godt an lide afveksling og spiller flere karaktere, det er jo heller ikke fair. Bare fordi at man ikke gider at sidde time efter time og spille den samme karakter for at nå plevel 100.

Givet at en bruger har 3 karaktere som er plevel 50 og en anden har en som er plevel 100, Begge dele vil have taget ca lige lang tid (hvis begge altså har farmet på samme måde), hvorfor skal den med en plevel 100 karakter så belønnes mere end den som har nydt - så at sige flere aspekter af spillet og leget med forskellige karakterer?

Jeg ser bare ikke nogen grund til at du skal noget foræret for noget som ikke er i spillet. Du kan jagte det når det er implementeret, alt før det er en opbygning imod det. Skal RoS mats og items så også droppes nu, man kan bare ikke bruge det før man er level 70? Det giver jo ikke mening, så tingene burde træde i kræft i det øjeblik det bliver frigivet. At de ikke gør det med Paragon 2.0 er nok frygten for at ingen gider at spille så før det bliver implementeret og det tør Blizzard ikke at satse på.

Mht. at starte fra 0. Det er det, der kommer ladder seasons for. Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg hopper direkte over på ladder, så snart det sker. Ja, jeg tror, det sker ;)
Ja, til dels. Det synes at fremgå lige pt at seasons mere handler om en måler som tæller hvor meget p-exp du kan tjene i løbet af en periode og lister spillere efter det. Der er stadig tvivl om hvorvidt karaktere, plevels i sig selv eller noget som helst bliver nulstillet. Det fremgår kun at en sæson tæller hvad du opnår i perioden. det har kun været fremme at det du optjener i løbet af en ladder sæson vil blive overført til din samlede efterfølgende.

Men jeg håber på en clean start fra level 0 (eller 1 om man vil :P)

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #7 Dato: Oktober 20, 2013, 05:22:00 pm »
0
Min tankegang er nogenlunde den samme, med at det ikke er fair, men ville nok ikke gå helt så langt at starte folk fra 0.
Så ville jeg hellere sige at man tjener experience til paragon 2.0 for ens højeste paragon character.
Der vil self stadig nogen der "mister" mere end andre, men man "mister" ikke alt som ved at starte ved 0.
Og i min verden så er det kun fair at personen med 1 p100 (eller mange mindre paragons der tæller sammen til 1 p100) for lidt mere fra start end personen der har 1 p40 (eller flere der samlet giver det)

På den måde vil det ikke være alt paragon exp farming der er spildt og for alle dem som har 1 p100 med meget spilletid, eller flere p100's, vil det være lige "uretfærdigt".
I stedet straffer du så dem som godt an lide afveksling og spiller flere karaktere, det er jo heller ikke fair. Bare fordi at man ikke gider at sidde time efter time og spille den samme karakter for at nå plevel 100.

Givet at en bruger har 3 karaktere som er plevel 50 og en anden har en som er plevel 100, Begge dele vil have taget ca lige lang tid (hvis begge altså har farmet på samme måde), hvorfor skal den med en plevel 100 karakter så belønnes mere end den som har nydt - så at sige flere aspekter af spillet og leget med forskellige karakterer?

Jeg ser bare ikke nogen grund til at du skal noget foræret for noget som ikke er i spillet. Du kan jagte det når det er implementeret, alt før det er en opbygning imod det. Skal RoS mats og items så også droppes nu, man kan bare ikke bruge det før man er level 70? Det giver jo ikke mening, så tingene burde træde i kræft i det øjeblik det bliver frigivet. At de ikke gør det med Paragon 2.0 er nok frygten for at ingen gider at spille så før det bliver implementeret og det tør Blizzard ikke at satse på.

Mht. at starte fra 0. Det er det, der kommer ladder seasons for. Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg hopper direkte over på ladder, så snart det sker. Ja, jeg tror, det sker ;)
Ja, til dels. Det synes at fremgå lige pt at seasons mere handler om en måler som tæller hvor meget p-exp du kan tjene i løbet af en periode og lister spillere efter det. Der er stadig tvivl om hvorvidt karaktere, plevels i sig selv eller noget som helst bliver nulstillet. Det fremgår kun at en sæson tæller hvad du opnår i perioden. det har kun været fremme at det du optjener i løbet af en ladder sæson vil blive overført til din samlede efterfølgende.

Men jeg håber på en clean start fra level 0 (eller 1 om man vil :P)

Well hvis man ser på ren paragon experience, så svare de 3 p50'ere til én p91 (eller deromkring) og så er der jo ikke ret stor forskel på de to personer.  Det er jo det jeg snakker om, du får det til at lyde som om at personen med de 3 p50'ere ikke får noget som helst ift ham med 1 p100.
Jeg snakker jo om at man ikke får kredit for mere end de første p100, eller en kombination af flere der samlet giver exp til én p100.
Så hvis personen med de 3 p50'ere lvl'er en mere til p50, så har han ca tjent samme exp som ham med 1 p100.  Eller hvis man lvl'er de 3 til lidt over p60, så vil det også samlet give en p100.
« Senest Redigeret: Oktober 20, 2013, 05:27:51 pm af Mulle »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #8 Dato: Oktober 21, 2013, 12:50:04 am »
0
Nårh, mente det var 3 gange 50 ;) men ja okay, sådan kunne man også have valgt at gøre det i stedet, det ville i al fald virke mere fair. Men det vil bare samtidig dræne initiativet til at spille videre hvis man havde opnået det som svarer til plevel 100.

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #9 Dato: Oktober 21, 2013, 03:28:55 am »
0
Ja, der er desværre ikke nogen perfekt løsning, for det dræner jo også på samme tid initiativet til at spille videre på den character man nu har brugt så lang tid på at max'e ud :(
Jeg næsten ikke spillet siden jeg selv ramte p100 på min barb og har ikke den store lyst til at spille mere d3 før loot 2.0 og paragon 2.0 kommer, for lige at prøve det af. Og så for alvor give den gas igen med RoS.
Så for mig får det ikke den store betydning, andet end, hvis jeg vil spille lidt en gang i mellem, så bliver det nok på wizarden i stedet :)

Synes dog den  måde jeg snakkede om vil være mest fair for alle, når nu blizz ikke har lavet det så der blev talt videre på experience efter p100.

Og hvorend alting er, om man får for 1 p100, eller alle dem man måtte have, så bliver der stadig lang vej til man softcapper paragon 2.0, hvilket vidst først er ved lvl 800 :)
« Senest Redigeret: Oktober 21, 2013, 03:32:47 am af Mulle »

Offline DreamWalker

  • Indlæg: 1493
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    dreamwalker#2175
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #10 Dato: Oktober 21, 2013, 11:47:22 am »
0
Mht spørgsmålet om vi mister stats.
Jeg tvivler på at det kommer til at have den store betydning om vi får 50 eller 300 main stat point fra plvls, da alle items kommer til at have en betydelig højere mængde main stat (hvis man skal gå ud fra loot 2.0 fra konsol versionen), man skulle sagtens kunne ramme 4k main stat
Venlig hilsen DreamWalker

Min profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DreamWalker-2175/hero/93745

Donnie: Why are you wearing that stupid bunny suit?
Frank: Why are you wearing that stupid man suit?

Offline Mulle

  • Indlæg: 120
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Mulle#2277
Sv: Paragon 2.0 tanker
« Svar #11 Dato: Oktober 21, 2013, 11:52:21 am »
0
taget fra diablofans
"The bonus granted by each Paragon Point currently varies per category, and sometimes per stat. For example, all the Core Stats options grant +5 per point and all the Offense options grant +0.20% per point. Meanwhile, the options in Defense and Utility grant different bonuses per point. To use Utility as an example again, each point spent in Maximum [Resource] will grant +1.00, while each point spent in Movement Speed will grant +0.50%."

Så til main stats får man f.eks 5 str for 1 paragon point. Derudover er der ikke nogen cap på main stats.

"As noted by Travis Day in his sticky thread, there is a cap to the total number of Paragon Points players can earn in the Offense, Defense, and Utility categories; however, there is no cap for the Core Stats category.This means that after you've capped Offense, Defense, and Utility (which will currently occur at Paragon 800), any Paragon levels you gain after that will award you a Paragon Point in the Core Stats category."

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 944
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm