Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"We traveled east, over the mountains and into the vast deserts of broken lands. As the days passed, my companion told me of himself; that he had once been a great warrior, and that a dark, sacred burden now weighed heavily upon him. "
- Marius

Forfatter Emne: Paragon calculator  (Læst 7212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Paragon calculator
« Svar #15 Dato: Januar 27, 2014, 01:07:25 am »
0
Yes, jeg var også kun lige præcis i level 75 på PTR så ;)

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Paragon calculator
« Svar #16 Dato: Januar 27, 2014, 01:08:37 am »
0
Tak for link.  :)

Har nu allerede hentet PTR da den udkom, der kan man også lige få en forsmag på ens samlede paragon level. :)
- Når det så er sagt, så har jeg sku ondt af alle dem som har brugt ufattelig mange timer på at farme paragon levels, man får langt hurtigere xp nu. Så rent tidsmæssigt er de blevet taget ved næsen  :D :D


Er det "nu" som i på live server, eller i PTR eller i RoS beta?


Jeg har kun testet PTR (har ikke adgang til RoS beta) og der kan jeg konstatere at man får hurtigere XP end man gør som diablo ser ud nu. :)
Om det bliver ændret når den går live aner jeg ikke. :D



Ja, efter flere klager fra spillere har Blizzard endelig valgt at sætte base exp op i PTR så det bedre matcher live, men du har stadig mulighhed for at kunne slå flere ihjel hurtigere på Live, så exp/timen er vist stadig højere på Live.

Bemærk at PTR og RoS beta er det samme, det er blot om du har adgang til Crusader og akt 5 som udgør forskellen.


Jeg burde måske tilføje at jeg ikke har foretaget nogen udregning eller noget af dette, men blot observeret.
Jeg har baseret det på at jeg i PTR har et samlet paragon level på 150+ eller noget i den stil. Den tid det tager for mig at få en bar med xp i det level i PTR, føles langt kortere end hvad det ville tage at få en bar i lvl 99 før ny patch med paragon 2.0.
Og så bruger jeg endda noget helt vildt dårligt gear, da jeg har solgt mit andet.
Kan dette ikke passe? Det føles nemlig som om at det går meget hurtigere, men det er da muligt at jeg tager fejl :)
Måske har jeg overset et eller andet?


Jeg fortsætter lige med at spamme tråden :-)
Fandt dette citat fra game designer Wyatt Cheng, han redegør for, at det er hurtigere at stige i levels som paragon 2.0 ser ud nu. Men det kan sikkert ændres mange gange inden den går live :-)

Hey guys I want to provide some clarity as some of the comments here are misinterpreting the change.

You have a Paragon leveling rate that you see now on live. Let's call that the "Live rate"
You have the Paragon leveling rate seen on the PTR, let's call that the "PTR" rate.
You have the new rate that Nevalistis is referring to, we'll call that "Anticipated 2.0" rate


A few important notes.

    The shape of the leveling curve changes with respect to current Paragon level. PTR rate and Anticipated 2.0 rate are actually very similar at Paragon level 1-50. But if you look at the rate going from paragon 250=>251, Anticipated rate is faster.

    For those of you datamining, datamining won't tell the whole story on any of this because the XP from monsters changed.

    XP from monsters has gone up in Anticipated 2.0 because between NV going away and the monster density being lower than the 1.0.8 numbers we want to make sure players who track their XP/hour don't suddenly see a huge drop.

    When we transition accounts from live to 2.0 when the patch hits, we don't just add up all your paragon levels. We take the total amount of XP you've earned over all the characters on your account, and use that sum to map you onto a paragon level on the new curve.

    When Nevalistis said Paragon leveling is approximately six times faster this refers purely to PTR and Anticipated 2.0. This is because PTR rates were disproportionately slow. It was taking 60+ hours to earn some of those higher paragon levels, and "six times faster" means it that might be 10 now. Note that this has nothing to do with live.

    It's hard to compare rates directly between Live, PTR, and Anticipated 2.0 because at the end of the day, Live stops at 100 and PTR/Anticipated 2.0 go forever. I think at the end of the day if you're trying to "be efficient with your time", the important thing to remember is #4 - we don't look at raw levels - we look at your total experience earned, and map that appropriately.




So can you compare XP per monster killed on 1. Live w/ 5 NV stacks vs. 2. Anticipated 2.0?
Wyatt Cheng: It varies with level and I don't remember the exact numbers off the top of my head but our design intent is to offset the loss of XP from 5 stacks and density.

There are many variables at play as well. Adventure Mode has its own rewards. It's hard to compare Bounty rewards vs. the benefit of a highly optimized/efficient run. There are more events in the game now. The change from 60 to 70. "Difficulty 2.0". All of these factors means it doesn't make sense to do a direct comparison of the XP of any one particular monster - but rather when all factors are put together we don't want XP rates cut in half compared to live. The XP per monster happens to be one of the tuning variables in our toolbox.[source]http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/1vxfj5/paragon_leveling_will_be_approximately_six_times/cex2xop[/source]
« Senest Redigeret: Januar 27, 2014, 01:27:55 am af Pecenetra »

Offline TraXz

  • Indlæg: 465
  • Køn: Mand
  • Respect: +5
    • Vis profil
  • Battletag:
    TraXz#2359
Sv: Paragon calculator
« Svar #17 Dato: Januar 27, 2014, 01:22:33 am »
0
Tak for link.  :)

Har nu allerede hentet PTR da den udkom, der kan man også lige få en forsmag på ens samlede paragon level. :)
- Når det så er sagt, så har jeg sku ondt af alle dem som har brugt ufattelig mange timer på at farme paragon levels, man får langt hurtigere xp nu. Så rent tidsmæssigt er de blevet taget ved næsen  :D :D


Er det "nu" som i på live server, eller i PTR eller i RoS beta?


Jeg har kun testet PTR (har ikke adgang til RoS beta) og der kan jeg konstatere at man får hurtigere XP end man gør som diablo ser ud nu. :)
Om det bliver ændret når den går live aner jeg ikke. :D



Ja, efter flere klager fra spillere har Blizzard endelig valgt at sætte base exp op i PTR så det bedre matcher live, men du har stadig mulighhed for at kunne slå flere ihjel hurtigere på Live, så exp/timen er vist stadig højere på Live.

Bemærk at PTR og RoS beta er det samme, det er blot om du har adgang til Crusader og akt 5 som udgør forskellen.


Jeg burde måske tilføje at jeg ikke har foretaget nogen udregning eller noget af dette, men blot observeret.
Jeg har baseret det på at jeg i PTR har et samlet paragon level på 150+ eller noget i den stil. Den tid det tager for mig at få en bar med xp i det level i PTR, føles langt kortere end hvad det ville tage at få en bar i lvl 99 før ny patch med paragon 2.0.
Og så bruger jeg endda noget helt vildt dårligt gear, da jeg har solgt mit andet.
Kan dette ikke passe? Det føles nemlig som om at det går meget hurtigere, men det er da muligt at jeg tager fejl :)
Måske har jeg overset et eller andet?


Jeg fortsætter lige med at spamme tråden :-)
Fandt dette citat fra game designer Wyatt Cheng, han redegør for, at det er hurtigere at stige i levels som paragon 2.0 ser ud nu. Men det kan sikkert ændres mange gange inden den går live :-)

Hey guys I want to provide some clarity as some of the comments here are misinterpreting the change.

You have a Paragon leveling rate that you see now on live. Let's call that the "Live rate"
You have the Paragon leveling rate seen on the PTR, let's call that the "PTR" rate.
You have the new rate that Nevalistis is referring to, we'll call that "Anticipated 2.0" rate


A few important notes.

    The shape of the leveling curve changes with respect to current Paragon level. PTR rate and Anticipated 2.0 rate are actually very similar at Paragon level 1-50. But if you look at the rate going from paragon 250=>251, Anticipated rate is faster.

    For those of you datamining, datamining won't tell the whole story on any of this because the XP from monsters changed.

    XP from monsters has gone up in Anticipated 2.0 because between NV going away and the monster density being lower than the 1.0.8 numbers we want to make sure players who track their XP/hour don't suddenly see a huge drop.

    When we transition accounts from live to 2.0 when the patch hits, we don't just add up all your paragon levels. We take the total amount of XP you've earned over all the characters on your account, and use that sum to map you onto a paragon level on the new curve.

    When Nevalistis said Paragon leveling is approximately six times faster this refers purely to PTR and Anticipated 2.0. This is because PTR rates were disproportionately slow. It was taking 60+ hours to earn some of those higher paragon levels, and "six times faster" means it that might be 10 now. Note that this has nothing to do with live.

    It's hard to compare rates directly between Live, PTR, and Anticipated 2.0 because at the end of the day, Live stops at 100 and PTR/Anticipated 2.0 go forever. I think at the end of the day if you're trying to "be efficient with your time", the important thing to remember is #4 - we don't look at raw levels - we look at your total experience earned, and map that appropriately.




So can you compare XP per monster killed on 1. Live w/ 5 NV stacks vs. 2. Anticipated 2.0?
Wyatt Cheng: It varies with level and I don't remember the exact numbers off the top of my head but our design intent is to offset the loss of XP from 5 stacks and density.

There are many variables at play as well. Adventure Mode has its own rewards. It's hard to compare Bounty rewards vs. the benefit of a highly optimized/efficient run. There are more events in the game now. The change from 60 to 70. "Difficulty 2.0". All of these factors means it doesn't make sense to do a direct comparison of the XP of any one particular monster - but rather when all factors are put together we don't want XP rates cut in half compared to live. The XP per monster happens to be one of the tuning variables in our toolbox.[source]http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/1vxfj5/paragon_leveling_will_be_approximately_six_times/cex2xop[/source]



Fedt! Tak for at finde info. Så havde jeg ikke ramt helt ved siden af :p
- Hold da kæft, den blå skrift gør ondt i øjnene når man læser haha :D
- What angers you, controls you.


Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon calculator
« Svar #18 Dato: Januar 27, 2014, 01:28:49 am »
0
Ja, I må meget gerne hellere bruge den som hedder "teal" i stedet for blue - da blue er meget skidt i forhold til baggrunden :)

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Paragon calculator
« Svar #19 Dato: Januar 27, 2014, 01:36:14 am »
0
Ja, I må meget gerne hellere bruge den som hedder "teal" i stedet for blue - da blue er meget skidt i forhold til baggrunden :)

Hehe, det er modtaget! :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Paragon calculator
« Svar #20 Dato: Januar 27, 2014, 02:20:41 am »
0
Puha de regner dårligt så...

LiveInferno MP8
Monster   EXP førEXP efterEXP gainexp%Base EXP   HPEXP/healthIndex
Zombie11193016711195275722590402450010000000,02259100
Goat11195275711197534722590402450015000000,01506100
            
PTRMaster
Monster   EXP førEXP efterEXP gainexp%Base EXP   HPEXP/healthIndex
Zombie70844523708501345611262   155010000000,00561124,83842408
Goat70866967708725785611262155015000000,00374066724,83842408
            
PTRTorment II
Monster   EXP førEXP efterEXP gainexp%Base EXP   HPEXP/healthIndex
Zombie70881552708902638711462155050000000,00174227,712262063
Goat70895484709041958711462155060000000,0014518339,640327579
                                                      

Det giver ganske enkelt at du er nød til at kunne skade ca. 4 gange så meget (eller flere mobs) per sekund på Master level for at få samme exp gain som du har på Live.

Og sætter man den op på Torment II skal der knap 12 gange så meget damage eller så mange monstre til for at nå samme effektivitet.

Taget i betragtning af at mange AoE skills bliver ringere eller mindre effektive så ser jeg det ikke logisk at PTR yder mere exp Live når du måler ud på time basis.

EDIT: Har rettet og opdateret tabellen.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2014, 09:44:20 am af Pecenetra »

Offline north

  • Indlæg: 104
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    north71#2783
Sv: Paragon calculator
« Svar #21 Dato: Januar 27, 2014, 11:15:42 am »
0
er pt paragon 188 siger rockstar linket passer meget godt med min i PTR så den er nok en af de bedre.


Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Paragon calculator
« Svar #22 Dato: Januar 27, 2014, 11:27:33 am »
0
er pt paragon 188 siger rockstar linket passer meget godt med min i PTR så den er nok en af de bedre.

Super! Så er der to som har sagt den passer nogenlunde... Jeg opdaterer den første post :)

Offline azgul

  • Indlæg: 2
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    azgul#1201
Sv: Paragon calculator
« Svar #23 Dato: Februar 06, 2014, 12:01:23 pm »
0
Hm, det var ikke så godt! Jeg har kigget lidt rundt og fundet denne i stedet... Gider du teste denne og se om den fungere bedre?

http://d3rockstars.com/

Jeg har opdateret siden yderligere, så den nu estimerer hvad ens Paragon level bliver i RoS baseret på hvor meget XP man får per dag :)

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Paragon calculator
« Svar #24 Dato: Februar 06, 2014, 12:12:46 pm »
0
Hm har også hørt det sku gå hurtigere i RoS.

Men ud fra diverse kalkuleringer virker det ikke sådan, medmindre de nerfer xp per paragon level.

Oh my må vidst bare se at få farmet så min Crusader kan blive badass :P



Offline kvill

  • Indlæg: 350
  • Køn: Mand
  • Respect: +7
    • Vis profil
  • Battletag:
    kvill#2366
Sv: Paragon calculator
« Svar #25 Dato: Februar 06, 2014, 03:47:55 pm »
0
Hm har også hørt det sku gå hurtigere i RoS.

Men ud fra diverse kalkuleringer virker det ikke sådan, medmindre de nerfer xp per paragon level.

Oh my må vidst bare se at få farmet så min Crusader kan blive badass :P

Der har været en bluepost om at de vil ændre paragon xp-curven i næste patch. Det ender sikker med, at man skal bruge mindre xp for at gå lvl op. Derudover sagde posten, at de regnede med at øge hvor meget xp monster giver. Alt i alt så sagde posten, at deres tilrettelser ville gøre, at det ville tage nogen lunde lige lang tid at lvl'e i de lave paragon lvls, mens man ville opleve, at det ville gå hurtigere at stige i lvl i de høje lvls.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Paragon calculator
« Svar #26 Dato: Februar 06, 2014, 03:55:02 pm »
0
Så uanset hvad, så kan det godt betale sig fortsat at farme Paragon levels nu?



Offline kvill

  • Indlæg: 350
  • Køn: Mand
  • Respect: +7
    • Vis profil
  • Battletag:
    kvill#2366
Sv: Paragon calculator
« Svar #27 Dato: Februar 06, 2014, 04:04:01 pm »
0
Der er vist ingen, der kan sige, om du kan lave mest XP/time nu eller når RoS udkommer. Men hvis du har lyst til at spille D3 nu, så skader det i hvert falde ikke at farme XP nu. Jo flere paragon lvls du har før RoS, jo flere paragon points har du når RoS starter. Det kan jo være en fordel at kunne maksimere eksempelvis movement speed, uden at skulle tænke på hvilke gear du bruger.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Paragon calculator
« Svar #28 Dato: Februar 06, 2014, 04:11:05 pm »
0
Jeg plejer at farme et par timers keywarden runs om dagen :P Jeg prøver at farme så jeg har 7 nøgler af hver til når patch 2.0.1 rammer (forhåbentligt d. 18 marts iflg. rygter).

Kan det ikke bedst betale sig at lave Hellfire Ring der? Jeg ved godt der kommer en ny, men det kræver nok en 70 og andre mats.

Jeg har selv kørt Infernal Machine 4 gange uden organ drop pt på MP4



Offline kvill

  • Indlæg: 350
  • Køn: Mand
  • Respect: +7
    • Vis profil
  • Battletag:
    kvill#2366
Sv: Paragon calculator
« Svar #29 Dato: Februar 06, 2014, 04:17:16 pm »
0
Jeg ved ikke rigtig hvad der bedst kan betale sig, men som du selv siger, så kommer der en ny på lvl 70, så det spiller nok ikke så stor en rolle.

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 952
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm