Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"We travelled together into the east. Always into the east."
- Marius

Forfatter Emne: Q&A med Cheng og Yang  (Læst 2703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Q&A med Cheng og Yang
« Dato: November 15, 2014, 10:40:15 pm »
0
Q&A med Cheng og Yang

Brugeren Drothwader fik stillet et par interessante spørgsmål til Wyatt Cheng og John Yang, og gav svarene han fik på Blizzcon inde på forum. Her er hvad han fik af interessante svar.

Vil spillet blive mere koncentreret omkring set items?
Det korte svar er: ja

Vil vi se flere specifikke sets som Helltooth eller åbne sets som Akkhans?
Hertil svares at vi vil se flere sets koncentreret om enkelte skills, som det nye barbarian set der koncentre sig om Whirlwind og Rend. Udviklerne er ikke helt tilfredse med udviklen af settet Akkhan som de ser lidt som en fejl da det er blevet, "vær alt"-set.

Ydermere gives det også at de godt er klar over at Helltooth settet ikke helt lever op til formålet, men dette skyldes ikke så meget settet, men den måde som den skill (Wall of Zombies) settet koncentrere sig om ikke helt fungerer som udviklerne ønsker. Så mere sandsynligt at vi ser en ændring af skill'en frem for settet.

Vil flere sets ikke bare dræbe muligheder for at skabe flere builds?
Målet er angiveligt mange flere klasse sets til et væld af forskellige skills. En langt større set base er altså undervejs, og vil gøre det lidt vanskeligere at nå sit mål, men langt flere muligheder.

Er damage i Greater Rifts ikke for høj?
Det korte svar er jo. Det har Blizzard også indset. Oprindeligt var der blot blevet lavet en skalering som øgede damage som man steg, uden at man havde taget højde for toughness skaleringen.

Damage bliver altså sat ned, da det (som flere af os nok har håbet og bedt for længe) ikke er målet at det er din toughness stat som skal begrænse din fremgang, men evnen til at uddele øretæver.

Det samme gælder den såkaldte uundgåelige damage med en enkelt tvist, du vil stadig ikke blive advaret om dem på nogen måde, men frem for at du bliver 1-hittet af dem, vil skaden bliver reduceret (i forhold til ny damage base også), men hyppigheden blive sat op.
For at gøre det mere klart, Jailer vil skade mindre, men bliver kastet oftere som modvirkning.

Er det meningen at spillet ikke kræver det store fokus?
Ja, ideen i spillet er at det skal være afslappende og sjovt, uden det store krav til taktikker men uden det er for let. Det skal være sjovt og underholdende både at se på og at spille.

Ligeledes arbejdes der også på virkemidler som skal begrænse kiting mulighederne for ranged builds for at give mere fairness i forhold til melees. Altså skulle der være fixes på til fordel for melees, men ranged bliver altså mere udsat.

Hvorfor skal det være så svært at finde nogle items?
Nogle items er blevet mere sjældne end det var meningen de skulle være.

Marauder settet indbyder til en doven spillestil og bonussen ved fuld set er markant, er det meningen?
Der er lagt i ovnen til at settet vil kræve mere aktivitet, uden at miste kraft. Der er altså ikke et decideret nerf på vej, men et krav om mere aktivt gameplay.
Angående skiftet mellem 4 og 6 set bonussen er svaret at der nok ikke bliver gjort meget ved det her, men der arbejdes i fremtiden på lige stigning i kraft som du samler mere og mere af et set.

Filosofien er undgå nerfing, men buff andre mulighederne.

Hvorfor skal alt være koncentreret om et element?
Det er ikke planlagt at skulle gå væk fra designet omkring elementer, men der lægges også op til flere muligheder omkring "kryds elementer", dog intet konkret udover at Tal-Rasha settet forsøger på det. Men flere muligheder skulle være på vej.

Hvorfor er SoJ, Unity og RoRG de eneste brugbare ringe?
Det er heller ikke meningen og der arbejdes ihærdigt på at skabe flere ringe med muligheder der nogenlunde matcher.

Om RoRG siger de at ideen oprindeligt var at kunne spare et item i et 6-item set og bytte det ud med et andet som kunne give et boost til dit build, som Cindercoat i et Firebird set. Desværre var der ikke taget højde for de mange 3- og 4-items set som er, de var simpelthen ikke tiltænkt i starten. For fremtiden vil vi altså kun se flere 6-item sets, og ellers flere 2 set bonusser som giver små buffs i generelle builds - eksempelvis Krelms som blev tilføjet denne season.

Unity var en anden misforståelse, i starten var det tiltænkt som Fire Chain ability til spillere, men grundet forvirring i forhold til monstrenes Fire Chain - gik man væk fra dette koncept og satsede i stedet på en defensiv bonus som delte damage. Finten med Followers var ikke rigtig med i overvejelserne i sin tid, og om der vil blive ændret på det kommenteres der ikke på.

Hvorfor er der så mange dårlige og ubrugelige legendaries?
Der arbejdes ihærdigt på at skabe legendary affixes til alle de items som endnu ikke har, med undtagelse af items hvis "legendary bonus" er at have 5 primaries da disse fungerer som en mulighed for ekstra kraft fra denne 5. primary.

En anden årsag er ikke at overdrive med nye tilføjelser, for bedre at kunne overskue og have et klarere mål med hvor disse "legendary bonusser" styre spillere hen. Med andre ord så er de på vej, men man er nød til at have lidt tålmoidighed, det er også hintet at nogle af disse items muligvis bevæger sig over til at være "nye" season items med deres nye bonusser uden noget konkret er givet.

Også ang. instant salvage af legendaries overvejes det om det skal være muligt at se hvilket item man har fundet før identificeringen eller om der skal gives en mere fast brugbar bonus til flere af tingene som f.eks. Halycon's Ascent som er blevet gjort mere brugbar i forhold til tidligere (mener de) men items som Promise of Glory stadig er meget overset grundet deres manglende effektivitet. Hvad de har af planer er der ikke noget konkret om dog.

Får vi advancerede tooltips?
Designerne vil gerne lave det og der er faktisk lagt i posen til at det skal komme, der dog et enkelt problem. For enkelthedens skyld som en del af minimering af krav er der sat en maximums grænse på upload fra klienten på 1 kbps, rent effektivt vil det sige at spillet kun kan sende 128 byte per sekund til serveren, og at de advancerede tooltips altså vil tage for meget af den tilgængelige båndbredde.
En forøgelse er ikke på tale da det vil kræve en hel omlægning af det indre system i selve spillet (altså en fuld ombygning af programmet) og dermed er det op til designerne at skabe et system som ikke skaber konflikt i denne overførelse - krydser fingre for at de får fundet en løsning.

Hvorfor er stash pladsen så begrænset?
Igen er vi ud i et programmerings problem frem for vilje. Hvert item har en unik ID og jo flere af disse unikke ID'er der findes jo mere kompliceret bliver det. Da alle items i sig selv er unikke er der altså et væld af unikke ID's som spillet skal holde styr på og i takt med at pladsen øges, øges antallet af disse ID's også.

Hvad der bliver gjort ved dette er der desværre ingen svar på, og en udvidelse af stash med næste expansion er derfor heller ikke garanteret, heller ej om vi skulle være så heldig at få flere karaktere på vores konto.

Vil vi se Daily quests i Diablo 3?
Nej. Diablo 3 er ment som et on/off spil, tilføjelsen af daily quests vil gøre det til et krav at man logger ind hver dag og modarbejde ideen med seasons skullke være en frisk start. Så det er ikke noget som vi skal vente at se.

Få vi snart trading tilbage?
"Hold op med at spørge om det."
Lader altså til udviklerne er træt af det konstante spørgsmål om dette aspekt - vist på tide at vi presser mere på for at få dette tilbage igen ;D

Nogen ændringer til Kadala på vej?
"Kadala er russisk for "person der ikke giver dig hvad du vil have".
Hun er altså ment som Bloodshard vask, så ikke nogen forøgelser af hendes legendary chance på vej, dog heller ikke noget om vi kan vente at det vil blive muligt at se flere mulige items at kunne gamble, prisudligning eller andre planer for hendes fremtid eller Bloodshards.

Er der fordele på vej til klaner?
Klaner skal ikke ses som noget krav, så nej. Ligesom de i WoW åbenbart er begyndt at arbejde væk fra det store krav om klaner ønsker de i Diablo 3 heller ikke at implementere flere fordele ved klaner andet end dem vi kender i dag.
Desværre meldes der heller ikke noget om hvorvidt der kommer flere muligheder for arrangering eller styring af klaner.

Hvorfor er der en begrænsing på buff ikoner stadig?
Buff ikoner er ment som en mindre "hint", planen er at gøre det lettere at identificere buffs og debuffs ved blot at se på din karakter frem for at skulle se ned på din ikon bar. Men hvordan det skal være muligt er ikke helt afgjort endnu og der lægges nærmest op til at den helt fjernes for at frigøre mere plads på skærmen til at spille.

Det var et kort gennemgang af spørgsmålene præsenteret
Hold dog i mente at svarene er givet ud fra hukommelse og alt altid kan ske at ændre sig, men der er lagt lidt op til hvad fremtiden kan ventes at bringe.

Der er link til opslaget her

Så hvad er I glade for og hvad håber I vil komme med i overvejelserne? Kom frisk med jeres input.
« Senest Redigeret: November 16, 2014, 12:59:35 am af Pecenetra »

Offline GreatOne

  • Indlæg: 373
  • Køn: Mand
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    GreatOne#2785
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #1 Dato: November 15, 2014, 11:07:59 pm »
0
Må indrømme, at jeg er ret splittet når det kommer til trading! På den ene side er det en fantastisk måde til lige at få fat i det sidste item du mangler til dit build. Og det er rart, at man kan hjælpe andre, som måske er hårdt ramt af rng.
Men omvendt vil trading gøre det endnu nemmere at få fat i det sidste item. Det er altså en fed følelse, når man selv finder det sidste item.

Så indtil videre holder jeg lidt med Blizz, og håber at de holder fast i deres holdning!

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #2 Dato: November 16, 2014, 01:00:26 am »
0
Smed lige lidt farver på for at gøre det lettere at læse :)

Offline BirdDog

  • Indlæg: 80
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    BirdDog#2991
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #3 Dato: November 16, 2014, 12:47:58 pm »
0
super godt arbejde.

ang. det med claner er der en bluepost hvor de skriver

The ability to see how long a clan member has been offline is coming in the PTR for patch 2.1.2, along with the ability to sort clan members by offline duration (as well as some other social improvements). Keep an eye on the upcoming notes for patch 2.1.2, and let us know what you think of these new features on the PTR!
link her
http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/57993-clans-still-need

jeg syntes lidt at alt kommer til at ende med at man sakl have X set for at kunne klare sig istedet for at lave sit eget build som man gerne vil.




Offline Nemeton

  • Indlæg: 496
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
  • Battletag:
    Nemeton#1896
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #4 Dato: November 16, 2014, 03:30:08 pm »
0


Nogen ændringer til Kadala på vej?
"Kadala er russisk for "person der ikke giver dig hvad du vil have".
Hun er altså ment som Bloodshard vask, så ikke nogen forøgelser af hendes legendary chance på vej, dog heller ikke noget om vi kan vente at det vil blive muligt at se flere mulige items at kunne gamble, prisudligning eller andre planer for hendes fremtid eller Bloodshards.


Nu mopper jeg lige lidt, men en bloodshard sink er ikke helt en bloodshard vask ;-)

Offline Xenophon_

  • Indlæg: 400
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    rekoor#2751
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #5 Dato: November 16, 2014, 07:39:09 pm »
0
Tjoeh, Sink = vask, men det der menes er vel "bloodshard dumping", altså at man hælder bloodshards ud i vasken :)

Offline mads-wm3

  • D3X Crew News
  • Indlæg: 8306
  • Køn: Mand
  • Respect: +37
    • Vis profil
  • Battletag:
    wishmaster3#2664
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #6 Dato: November 16, 2014, 08:29:35 pm »
0
Jep, idiomer kan sjældent oversættes direkte :P

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Q&A med Cheng og Yang
« Svar #7 Dato: November 16, 2014, 10:15:41 pm »
0
Haha, sorry :P men ja afløb er mere korrekt, men ellers dumping er nok det mest anvendte ord i den sammenhæng - var dog lige stået op så tænkte ikke så meget over det :D

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1090
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm