Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Two decades have passed since the demonic lords, Diablo, Mephisto, and Baal, set out across the world of Sanctuary on a vicious rampage, twisting humanity to their unholy will. Yet for those who battled the Prime Evils, the memory fades slowly.            

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram Cathedral seeking clues to defeat new stirrings of evil, a fiery harbinger of doom falls from the heavens, striking the very ground where Diablo once entered the world. This fire from the sky reawakens ancient evils and calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells once again."

www.diablo3.com

Forfatter Emne: Rare og champion monstre forbundet med bosser  (Læst 3044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Dato: Marts 08, 2012, 10:19:52 am »
0
Der har været en del snak fra Blizzards side omkring boss runs. Det er sådan at Blizzard ikke ønsker at der opstår samme scenarie som i Diablo 2, hvor bosserne blev "farmet" til den helt store guldmedalje.

Blizzard ønsker derimod at spillerne udforsker selve verdenen, og har derfor udtrykt at de vil gøre alt hvad de kan for at det ikke er optimalt at farme bosser alene.

I den forbindelse har de tidligere udtalt:

Citér
If boss runs are viable they'll become the best way to play the game again. We want people out and exploring.


Og det så derfor ud til at bossruns ikke ville være nogen god vej til loot. Dette resulterede i den del ramaskrig fra diverse. fans, der frygtede at man så bare rykkede Diablo 2's "boss problem" over på Diablo 3's rares og champions.


Blizzard ser dog ud til at have tænkt på dette problem (eller evt. set den foreslået på forummet), da Bashiok er kommet med følgende besked som svar på dette:

Citér
The designers have been working on and testing a system that actually ties the rare/champion pack kills to boss kills quite nicely. It seems like it's solid enough for us to talk about the intent and goals even though it's still in testing, we can look into sharing more about it ...




Det skal hertil bemærkes at han derefter tilføjede et ...SOOON til ovenstående post, da folk begyndte at spørge nærmere om hvornår (nogen der sagde troll?).


Link til forumpost: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4139866860?page=1


Hvad er jeres tanker omkring dette, er det en god løsning at forbinde bosser med rares/champions?

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2012, 10:26:50 am »
0
Så længe der stadig er tilfældige champions, så er det fint med mig. Det ville være trist, hvis champions kun spawnede ved bosser. Så er vi lige vidt imo.

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2012, 10:30:27 am »
0
Så længe der stadig er tilfældige champions, så er det fint med mig. Det ville være trist, hvis champions kun spawnede ved bosser. Så er vi lige vidt imo.

Tror stadig de spawner frit. Der var en på blizzards forum, der foreslog at man øgede chancen for gode boss drops ved at dræbe rares/champions - hvilket er den vej jeg tror de tager, men de har ikke nævnt præcist hvordan de vil gøre det endnu, så det er spekulation fra min side.

Den anden mulighed er at nogle af de monstre bosserne "spawner" er rare, eller at nogle af dem lige før bossen altid er "rare", men det kan, som du nævner, bare genoplive problemet.

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #3 Dato: Marts 08, 2012, 10:34:39 am »
0
Altså, hvis King Leoric f.eks. poppede en Champion eller to i løbet af kampen, så ville det måske give mere udfordring, men så ville han netop blive farmet og det er den kedelige Diablo metode. Jeg tror kun på en forandring, hvis Champions holdes fulstændig tilfældigt, dog med enkelte områder, hvor chancerne for at finde dem er gode. F.eks. the Cementary.

Offline Maestroelite

  • Indlæg: 341
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Maestro#1808
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2012, 10:39:26 am »
0
Helt enig med Angstskrig her, så snart de begynder at forbinde champion packs med bosser, så er vi bare tilbage til den gamle problematik.

Random spawns må klart være vejen frem  8)

Jeg blev personligt glad da jeg så dengang de først snakkede om at boss runs ikke kunne betale sig, for lige meget hvor fedt det var at vide at du var garanteret en vis dropkvalitet ved at dræbe noget specifikt, så blev det hurtigt meget kedeligt at gøre det samme igen og igen..... og igen, til uendelighed.


Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #5 Dato: Marts 08, 2012, 10:43:47 am »
0
Helt enig med Angstskrig her, så snart de begynder at forbinde champion packs med bosser, så er vi bare tilbage til den gamle problematik.

Random spawns må klart være vejen frem  8)

Jeg blev personligt glad da jeg så dengang de først snakkede om at boss runs ikke kunne betale sig, for lige meget hvor fedt det var at vide at du var garanteret en vis dropkvalitet ved at dræbe noget specifikt, så blev det hurtigt meget kedeligt at gøre det samme igen og igen..... og igen, til uendelighed.


Jeg tror personligt også de holder dem som fuldstændig random, men gør sådan at hvis man dræber X rares/champions før et bosskill så får bossen en større dropchance (evt. = en rare/champion). Herved sikrer man sig at folk ikke farmer hverken bosser eller rares, men derimod spiller hele spillet igennem.

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #6 Dato: Marts 08, 2012, 10:47:09 am »
0
Ideen er ikke dårlig, men jeg tror ikke på den. En intern counter, som holder øje med din opbyggede ChampionKillStatus? Hvad så hvis du logger ud? Hvad når der er flere i spillet? Hvad hvis du ikke lige når hen til Player3, som er ved at nakke en champion - så bliver der brok over det internt i grupper.

Nej - hold det ved, at bosser dropper fedt i første kill og lad os lede efter champions derefter.

Offline Roamingevil

  • Indlæg: 79
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #7 Dato: Marts 08, 2012, 11:06:07 am »
0
Hmm. Må sige at jeg faktisk er meget spændt på hvad det system der går ud på!

- Har selv ingen idé om hvad det er, men kender jeg Blizz ret, så skal det nok blive spændende!

Offline Zilinia

  • Indlæg: 182
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Zilinia#2791
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #8 Dato: Marts 08, 2012, 11:31:26 am »
0
LIdt trist egentlig når det kunne være meget spændende at tag et boss run i ny og næ :( men som sagt håber jeg at det nye system bliver lige såå godt som boss run ;)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #9 Dato: Marts 08, 2012, 01:16:18 pm »
0
De faste små bosser rundt omkring må nu også godt have lækker loot, så længe det blot ikke kun er bundet til en quest boss :) man kommer jo gerne dem alle rundt..

Sidst jeg tjekkede op på det var der noget snak om hvor vidt loot skulle øges efter kills i området, men det betød bare at man skulle dræbe alle non-champions først og så vende tilbage til de champions efter at have ryddet dem alle.. Istedet var der noget med et "kill per minute" ligenende system, hvor jo flere der døde hele tiden jo mere loot kom der, og til tider virker det virkelig som om spillet opfører sig sådan..

Men skal da blive spændende at se om det bliver mere tydeligt..

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #10 Dato: Marts 08, 2012, 10:16:48 pm »
0
De faste små bosser rundt omkring må nu også godt have lækker loot, så længe det blot ikke kun er bundet til en quest boss :) man kommer jo gerne dem alle rundt..

Sidst jeg tjekkede op på det var der noget snak om hvor vidt loot skulle øges efter kills i området, men det betød bare at man skulle dræbe alle non-champions først og så vende tilbage til de champions efter at have ryddet dem alle.. Istedet var der noget med et "kill per minute" ligenende system, hvor jo flere der døde hele tiden jo mere loot kom der, og til tider virker det virkelig som om spillet opfører sig sådan..

Men skal da blive spændende at se om det bliver mere tydeligt..

Kender jeg godt følelsen af, jeg føler nogen gange jeg nærmest er i loot tørke, for derefter at få en ordentlig eksplosion så snart jeg begynder at øge mit kill pr min... Tror dog ikke det er noget der er i spillet endnu, selvom jeg egentlig synes det lyder som en interessant løsning. Umiddelbart kunne jeg dog godt se nogle problemer på inferno, hvor det vil være meget svært at komme hurtigt videre (men det kunne evt. bare ordnes med højere droprate eller bedre items).

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #11 Dato: Marts 09, 2012, 01:18:18 am »
0
De faste små bosser rundt omkring må nu også godt have lækker loot, så længe det blot ikke kun er bundet til en quest boss :) man kommer jo gerne dem alle rundt..

Sidst jeg tjekkede op på det var der noget snak om hvor vidt loot skulle øges efter kills i området, men det betød bare at man skulle dræbe alle non-champions først og så vende tilbage til de champions efter at have ryddet dem alle.. Istedet var der noget med et "kill per minute" ligenende system, hvor jo flere der døde hele tiden jo mere loot kom der, og til tider virker det virkelig som om spillet opfører sig sådan..

Men skal da blive spændende at se om det bliver mere tydeligt..

Kender jeg godt følelsen af, jeg føler nogen gange jeg nærmest er i loot tørke, for derefter at få en ordentlig eksplosion så snart jeg begynder at øge mit kill pr min... Tror dog ikke det er noget der er i spillet endnu, selvom jeg egentlig synes det lyder som en interessant løsning. Umiddelbart kunne jeg dog godt se nogle problemer på inferno, hvor det vil være meget svært at komme hurtigt videre (men det kunne evt. bare ordnes med højere droprate eller bedre items).
Eller længere tid mellem hvert reset af drop.. men ja :) jeg er heller ikke sikker på det er sådan...

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #12 Dato: Marts 09, 2012, 09:37:27 am »
0
Så kom der en patchnote, der forklarer lidt om dette:

Citér
Nephalem Valor - Defeating an Elite/Champion pack has increased your Magic Find and Gold Find.

Men det forklarer stadig ikke om den resetter ved logud eller hvilken effekt det har på egentligt har på bosser. Som jeg ser det er det stadig en fordel at farma rares og champions - men undgå bosserne.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #13 Dato: Marts 09, 2012, 02:18:35 pm »
0
Ja, spørgsmålet er lidt om det så er en passiv bonus der hænger ved indtil man logger ud eller hvorledes..

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Svar #14 Dato: Marts 10, 2012, 01:19:02 am »
0
Ja, spørgsmålet er lidt om det så er en passiv bonus der hænger ved indtil man logger ud eller hvorledes..

Hvis det er i betaen nu, må jeg sige at jeg personligt føler at det stacker indtil man logger af i længere tid - men det er ud fra hvad jeg selv føler og har ikke noget videre grundlag..

Synes dog at blå dropper som var de hvide lige pt..

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 835
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm