Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"You have done well, Marius. Now I think you should have your reward."
- Baal

Forfatter Emne: Reaper of Souls Q & A  (Læst 4176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Reaper of Souls Q & A
« Dato: Februar 19, 2014, 04:35:54 am »
0
Da flere (inkl. mig selv) har adgang til beta'en til RoS og vi frygtelig gerne vil indvie jer i det hele, så synes jeg det kunne være en god idé at give jer mulighed for at spørge og se noget af alt det i gerne vil vide om den kommende udvidelse.

Der er rigtig meget info ude allerede men sikkert masser af jer som har spørgsmål til det ene eller andet men ikke ved hvor I skal stille dem. I så fald her er muligheden, spørg om eller efter alt hvad I vil vide og så skal vi forsøge at lave et så godt svar som muligt :)

Så fyr løs! :D


Note: Spørgsmål til historien og hvordan akt 5 ser ud er muligt, men vi vil bestræbe også på at gemme disse under spoiler tags for dem som ikke ønsker den del afsløret allerede.

Offline DonBonzini

  • Indlæg: 427
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
  • Battletag:
    Donbonzini#2399
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #1 Dato: Februar 19, 2014, 09:45:54 am »
0
Super med en Q&A, jeg starter gerne med lidt spm. flere af dem er sikkert besvaret andre steder og nogle af dem kender jeg svaret på, men en Q&A er jo det natur lige sted at finde svar, so here it goes.

Gems:
Kan alle Levels af gems findes i RoS (altså findes når man nakker monstre og ikke kun ved at crafte dem)? Hvad koster det at unsocket dem, maquise kostede jo 5m gold at unsocket i D3.

Gold:
Er det muligt at finde nok gold til sine repairs og crafting, hvis man er en "normal" spiller og ikke skal have bis items i alle slots? Hvad er der ellers at ting at bruge gold på udover transmorg (eller hvad det nu hedder)?

Items:
Vi kan jo se at de items som bliver lagt på d3x at damage er boostet og der er kommet en masse nye properties. I d3 var cc alfa omega for mange builds, vil cc stadig være den primære faktor for at få builds til at fungere eller giver de nye properties som items kan have, en ny dimension til diverse build, eller skal vi stadig stacke cc?

Hvor hurtigt kan man forvente at finde upgrades ifht. til de items man har nu som fx kan klare mp10?

Er det muligt at lave en Self found hero som kan klare højeste difficulty selvom man ikke gamer hver dag

Nye skills:
Der er kommet nye runer til skills og nogle skills er blevet lavet om har det resulteret i nogle game changers, enten positivt eller negativt?

Monster power:
I d3 kunne man for relativt lidt gold lave en hero som kunne klare mp10, vil man i ros selv kunne samle/trade sig til en hero som kan klare højeste difficulty, eller er det blevet sværer?

Crusader:
Det gameplay jeg har set med en crusader synes jeg ser fedt ud, tror i han bliver et stort hit i det lange løb eller er vil interessen forsvinde når,nyhedsværdien er væk?

Trading:
Jeg ved ikke om trading systemet er på plads i ptr, men virker det fornuftigt eller er der plads til forbedringer?

Skriver fra mobilen, så jeg stopper nu inden jeg mister det sidste overblik
db

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #2 Dato: Februar 19, 2014, 01:25:08 pm »
0
Kan alle Levels af gems findes i RoS (altså findes når man nakker monstre og ikke kun ved at crafte dem)? Hvad koster det at unsocket dem, maquise kostede jo 5m gold at unsocket i D3.

Lad os starte med at kigge på gems.
Her er dem som man får adgang til ved blot at levele jeweler, jeg indtil nu ikke fundet nogen recipies på de højere tiers.






Derudover kommer der en Perfect og Radiant udgave af alle gems, og der er en lille indikation af hvor meget bedre næste tier er. Prisen er lidt usikker og jeg er rimelig sikker på at de følgende level vil kræve en så kaldt "Death's Breath" - som er Demonic Essences i level 61+. Har du prøvet PTR vil du se at det også er disse som kræves for at træne smeden og jeweler over level 10.

Med så mange tiers a gem er det helt uoverskueligt at skulle samle fra Flawless Square. Derfor er det rimelig sikkert at Blizzard vælger at fastholde de drops som der er nu, hvilket er marquise, med en lille chance for Imperial.

Unsocket stiger ca. med 5.000 guld per level af gems, Marquise koster 45.000 - det er væsentlig mindre end i den nuværende patch - men det er en kraftig stigning i Radiant Squares.


Er det muligt at finde nok gold til sine repairs og crafting, hvis man er en "normal" spiller og ikke skal have bis items i alle slots? Hvad er der ellers at ting at bruge gold på udover transmorg (eller hvad det nu hedder)?


Guld, den er lidt svær da det afhænger af hvor meget man bruger. Da jeg kopierede til PTR havde jeg 780 mill (lige solgt en EF), Pt er jeg på 765 mill. har brugt hvertfald 25 mill og kun fået guld fra quests/rewards og pick up.

Så jeg vil sige at man får rigelig med guld.

Ang. repairs så er de reduceret til ca. 1/10-del. For mig går de fra ca. 60k for 0 til max på Live, til 7k fra 0 til max på PTR. Men level 70 udstyr er lidt dyrere. Men  jeg fornemmer ikke at det overstiger det niveau vi kender idag ret meget :)

Af gold spenders er der:
Gem crafting/opgradering
Item crafting
Echanting -> dette bliver nok den største
Transmorg (er ret billig alt efter skin koster det 500 - 500.000 og de dyreste bliver vist nedsat)
Repairs og potions - man bruger potions mere her.


Vi kan jo se at de items som bliver lagt på d3x at damage er boostet og der er kommet en masse nye properties. I d3 var cc alfa omega for mange builds, vil cc stadig være den primære faktor for at få builds til at fungere eller giver de nye properties som items kan have, en ny dimension til diverse build, eller skal vi stadig stacke cc?

Hvor hurtigt kan man forvente at finde upgrades ifht. til de items man har nu som fx kan klare mp10?

Er det muligt at lave en Self found hero som kan klare højeste difficulty selvom man ikke gamer hver dag


Jeg vil CC er vejen frem for mange builds. For wizard især havde jeg meget mere succes med cold eller cold/lightning. Frosne og stunned monstre skader ikke, og så er deres trussel niveau kraftigt mindsket - men du er nød til at bruge dine skills mere med omtanke for at kunne få det til at lade sig gøre.

Men du kan også lave ganske gode builds som bygger på damage output - dog er monster damage på torment 4+ så højt at det synes ligegyldig hvor meget Toughness du har - de rykker dig bare rundt.

Tilgengæld bruger monstre også i lang større grad CC mod dig, og det kan være ganske frustrerende fordi du konstant føler dig slowet, frozen, jailet, spærret inde eller flyvende igennem luften. Så der bliver noget at holde øje med for især Hardcore spillere.

Upgrades:
Fra level 60-70 fandt jeg en upgrade for hver 2. level ca. Det svarer nogen lunde til et inventory fuld.
Fra 1-70 var det nogenlunde det samme, men basen i level 60 var meget højere så det var noget lettere end at gå fra 60 til 70. Det kræver altså gode items at klare de levels, nogen klasser følte jeg mig tvunget til at gå ned på Hardmode og lave simple quests for at få levels.

Selffound:
Ja, det vil jeg mene - havde rimelig succes med at få Crusader op på egen hånd, men det er frustrerende at finde items til sin follower fordi alt basere sig på din karakter - det er ikke altid en fordel. Men når først du begynder at kunne lege på Torment 1 så sker der noget.


Der er kommet nye runer til skills og nogle skills er blevet lavet om har det resulteret i nogle game changers, enten positivt eller negativt?

Jeg har ikke overblik over alle skills, men mange af de ændrede skills er kraftigt buffet. dog et par få undtagelser.

Barbarians Battle Rage generer ikke længere Fury, den er lidt så som så - men kan give et godt damage boost i stedet. Ligeledes kan Wrath of the Berserker ikke holdes kørende i uendelighed - i stedet generer den sidste rune liv for hvert slag, og det er nu meget lækkert. Værst er det nok med Whirlwind som føles uendelig sløv grundet man altid bevæger sig med 75% speed. men det er stadig muligt at lave et Whirlwind build. Call of the Ancients er den der har fået mest positiv effekt, blandt andet en rune som generer fury til dig, kan bruges i stedet for en fury generator faktisk - det kan blive ret interessant :)

Den anden som har fået en slem omgang er Wizard. Det første man bemærker er manglen på Critical Mass, så nu må man altså vente på den cooldown timer - heldigvis er der kommet Cooldown Reduction, men 20% af 10 sekunder er altså ikke meget... Wizard har dog fået et par interessante passiver. Dog er den sidste som giver ekstra elemental damage for hvert element du bruger ikke noget synderligt - af hvad jeg kan se bliver damage boost meget større af single element builds, men har altså ikke lige haft mulighed for at prøve med et helt Tal-Rasha sæt. Og så er Frozen Orb kommet på banen igen, selvom den er lidt "lala", så er det en fin tripple hit spell.

Alle de nye skills er jeg ved at prøve at lave en video med - mangler dog lige at få de 2 sidste i level 70 :)

Men der er masser af positivt at hente, og noget negativt. Mest positivt :)


I d3 kunne man for relativt lidt gold lave en hero som kunne klare mp10, vil man i ros selv kunne samle/trade sig til en hero som kan klare højeste difficulty, eller er det blevet sværer?


Sværheden er markant anderledes, du kan selvfølgelig være heldig og få smidt awesome gear i nakken men at klare den højeste sværhedsgrad er ikke som tidligere fordi mange builds er utrolig begrænset alligevel. Vi vil nok se nogen nogle uger efter udgivelsen som får fundet en måde at omgåes et eller andet. Men lige nu hedder det sig at ranged er det sikreste sats. Men det kræver godt gear at hive 500 mill ud af en boss som har en damage på ca 500.000.


Det gameplay jeg har set med en crusader synes jeg ser fedt ud, tror i han bliver et stort hit i det lange løb eller er vil interessen forsvinde når,nyhedsværdien er væk?

Crusader tror jeg bliver en ganske interessant klasse. Den bygger på et godt mix af ranged og melee, tank og spell caster. Der er altså mange muligheder for at lave noget.

Dog synes flere skills overflødige og ret - ja kedelige faktisk, mens nogen synes at være morsomme og ikke særlig effektiv.

Har det interesse kan der sikker godt laves en masse indhold med Crusader i centrum?


Jeg ved ikke om trading systemet er på plads i ptr, men virker det fornuftigt eller er der plads til forbedringer?

Blizzard har før deaktiveret trading i PTR's for at spillere ikke skulle opbygge en form for økonomi under test perioden. om det samme gør sig gældende her eller om de helt lukker af for trading er desværre ikke til at sige. De er selv meget stille omkring emnet. Mit gæt er at de stadig diskuterer og vurderer hvad og hvordan det skal gøres. Men indtil nu lader det altså til at trading forsvinder.
« Senest Redigeret: Februar 19, 2014, 01:28:19 pm af Pecenetra »

Offline krasser

  • Indlæg: 7
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2014, 03:29:58 pm »
0
Super relevante spørgsmål og svar, mange tak... :D

Ved i om man i  ROS kan enchante de legendary items, som man har fundet i patch 2.0.1 (boa) eller havde tidligere (altså som ikke er boa endnu)? Og lad os sige at man har fundet et item med en Wizard i patch 2.0.1, og item'et derfor bla. har rollet intelligence, kan jeg så, med en anden character type, enchante det til fx at have dexterity?

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #4 Dato: Marts 03, 2014, 03:39:44 pm »
0
SPØRGSMÅL:

Jeg er ret begejstret for den nye patch. Elsker de nye spells og det nye loot.

Men kampagnen kan godt være lidt tør at køre igennem igen og igen. Jeg tror mit problem er, at banerne altid er ens, modsat D2 hvor de altid var random.

Hvor meget genspilningsværdi giver Adventure Mode ift. Campaign? Jeg forstår at det stadig er de samme områder som i kampagnen. Men her vælger man waypoints hvor der er forskellige bounties - altså en grund til at gå et bestemt sted hen.

TL:DR Hvor lang tid prøvede du/i Adventure Mode, og hvor "belønnende" og friskt føltes det? Er det en feature der hurtig bliver kedelig eller redder det virkeligt genspilning i RoS?



Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #5 Dato: Marts 03, 2014, 04:29:51 pm »
0
Super relevante spørgsmål og svar, mange tak... :D

Ved i om man i  ROS kan enchante de legendary items, som man har fundet i patch 2.0.1 (boa) eller havde tidligere (altså som ikke er boa endnu)? Og lad os sige at man har fundet et item med en Wizard i patch 2.0.1, og item'et derfor bla. har rollet intelligence, kan jeg så, med en anden character type, enchante det til fx at have dexterity?
Nej desværre ikke. legacy items eller items fra før patch 2.0.1 kan ikke enchantes. Man kunne i starten og det førte nogle problemer med sig.
Årsagen var at nogle affixes var meget stærke, fx havde våben en +40-50% damage, som i patch 2 blev sænket til 5-10% for at være mindre betydningsfuld. Det var en af de ændringer som skulle gøre våben overall bedre da flere så ville rulle med god DPS.

Men det betød jo så at +damage affixes måtte sættes op, så når man tog et gammelt åben med +50% damage og rullede de nye endnu højere værdier for damage så fik man noget helt vanvittigt, og der dukkede våben op i level 60 som var meget bedre end noget som helst du kunne finde i level 70.

Så derfor kan man ikke enchante på items fundet før patch 2.

SPØRGSMÅL:

Jeg er ret begejstret for den nye patch. Elsker de nye spells og det nye loot.

Men kampagnen kan godt være lidt tør at køre igennem igen og igen. Jeg tror mit problem er, at banerne altid er ens, modsat D2 hvor de altid var random.

Hvor meget genspilningsværdi giver Adventure Mode ift. Campaign? Jeg forstår at det stadig er de samme områder som i kampagnen. Men her vælger man waypoints hvor der er forskellige bounties - altså en grund til at gå et bestemt sted hen.

TL:DR Hvor lang tid prøvede du/i Adventure Mode, og hvor "belønnende" og friskt føltes det? Er det en feature der hurtig bliver kedelig eller redder det virkeligt genspilning i RoS?
Adventure mode er lidt det samme som det du kender. Men du kan hoppe rundt til diverse bosser og events som du nu lyster og du begrænses heller ikke af akterne.

Hver akt har i stedet for quests 5 bounties (25 i alt) som du aktiverer ved at hoppe til det område som den den hører til - og så fungerer det ellers som en quest. Og det kan være du skal slå en boss ihjel, klare et cursed event, et almindeligt event eller rydde en hule.
Boss kills kræver også et antal almindelig monstre skal slåes ihjel og at rydde en hulen klares ved at tage ned på level 2 og slå alle ihjel der.
Det føles som en masse events spredt ud over Sanctuary faktisk.

Jo flere bounties du klarer i en akt jo bedre beløning får du. Mener at fra nummer 2 får bloodshards eller også var det riftstones keys. Når du havde klaret alle 5 fik du en Horadric Cache af Tyrael inde i byen som er en loot box med det der svarer til 2-3 boss kills.

Den anden del af Adventure mode er de såkaldte rifts. Det er en sten som står inde i byen, og når du har fundet 5 riftstone keys så kan du åbner et portal der og får et random dungeon event hvor der er en boss du skal nakke - jeg fik aldrig gjort det fordi spillet crashede altid inden jeg kom så langt. Men der er en gut dernede (typisk level 2) der skal have nogle tæsk og så får du en reward.

Det sjove ved disse er nogle af de events/levels som kan fremkomme der da de er helt anderledes end andre steder i spillet - og ligeledes er der specielle shrines med vildere buffs end ellers.

Den sidste ting adventure mode bringer med sig er "gambling" der står en ny merchant som samler bloodshards - dem du får for at klare quests i adventure mode - og til gengæld giver dig random ting af en type som du selv vælger. der er en lille chance for at du løber af med noget legendary :)
Personligt fandt jeg det ikke vildt spændende - men de bloodshards man finder skal vel omsættes til et eller andet fornuftigt.

Jeg vil dog sige mht bounties at jeg holdt mig væk fra akt 4 og 5 samt akt 2 ofte. Det var typisk mere krævende bounties og længere - især akt 5. Det nemmeste var blot at klare alle i akt 1, få en cache og så lave et nyt game, men akt 3 var også ret god. Der er også andre og flere waypoints i adventure mode af hvad jeg husker - fx var der et i Weeping Hollow .


Min tid brugt i adventure mode var 100% efter unlock - jeg var slet ikke tilbage i campaign efter det. Der gik blot lidt tid inden jeg fandt et build og en karakter som kunne klare sig igennem hele akt 5 så jeg kunne få det unlocked.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #6 Dato: Marts 03, 2014, 04:37:28 pm »
0
Tak for en god gennemgang :)

Hvis jeg leveler en helt ny toon, ville han ku klare bounty med en god Hellfire Ring og så på Torment?

Jeg forstår også på det, at man får bedre gear i Adventure Mode end kampagnen?

og sidst men ikke mindst - føles Adventure Mode som en feature, der er god nok som endgame? Her tænker jeg på om det i sidste ende kommer til at føles trivielt ligesom kampagnen, eller om der er nok variation i Adventure Mode til at man bliver hængende endgame?



Offline Steffenlikesmen

  • Indlæg: 722
  • Køn: Mand
  • Nikolas Bech
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Dallas#2248
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #7 Dato: Marts 03, 2014, 04:40:12 pm »
0
Tak for en god gennemgang :)

Hvis jeg leveler en helt ny toon, ville han ku klare bounty med en god Hellfire Ring og så på Torment?

Jeg forstår også på det, at man får bedre gear i Adventure Mode end kampagnen?

og sidst men ikke mindst - føles Adventure Mode som en feature, der er god nok som endgame? Her tænker jeg på om det i sidste ende kommer til at føles trivielt ligesom kampagnen, eller om der er nok variation i Adventure Mode til at man bliver hængende endgame?

Så vidt jeg har forstået er Adventure Mode ikke noget hvor du får bedre gear, men det er hurtigere fordi snak og cutscenes er væk og alle waypoints er unlocked.

Edit: Der er godt nok bounties som har en chance for legendary items, men det er stadig noget de arbejder på vist
« Senest Redigeret: Marts 03, 2014, 04:41:35 pm af Steffenlikesmen »
- Veni, vidi, vici

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2014, 04:44:45 pm »
0
Ok, mener bare at jeg har læst at XP/hour og potentielt gear/hour sku være højere i Adventure Mode.

Og også at der sku være legs der kun dropper i Adventure Mode



Offline Steffenlikesmen

  • Indlæg: 722
  • Køn: Mand
  • Nikolas Bech
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Dallas#2248
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #9 Dato: Marts 03, 2014, 04:46:17 pm »
0
Ok, mener bare at jeg har læst at XP/hour og potentielt gear/hour sku være højere i Adventure Mode.

Og også at der sku være legs der kun dropper i Adventure Mode

Det er det jo også i princippet, når du ikke bruger tid på at høre de forskellige mennesker snakke og bla bla bla.. Plus bounties giver ekstra gold/xp, men legs som KUN dropper i adventure mode tror jeg næppe
- Veni, vidi, vici

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #10 Dato: Marts 03, 2014, 05:05:19 pm »
0
Tak for en god gennemgang :)

Hvis jeg leveler en helt ny toon, ville han ku klare bounty med en god Hellfire Ring og så på Torment?

Jeg forstår også på det, at man får bedre gear i Adventure Mode end kampagnen?

og sidst men ikke mindst - føles Adventure Mode som en feature, der er god nok som endgame? Her tænker jeg på om det i sidste ende kommer til at føles trivielt ligesom kampagnen, eller om der er nok variation i Adventure Mode til at man bliver hængende endgame?

Ja, du kan sagtens starte en ny i adventure mode, nåede vist level ca 30 på 40 minutter der. Og kørte rent Torment, men Helfire Ring var nødvendig.
Det bedste du kan gøre er at finde en som har main stat, damage, life regen (LoH kan også gå) og så vitality eller all res. Så er det godt vi har mystic som kan perfektionere hvis det ikke helt vil ;)
Igen følger monstre jo nu dit level, så man kan bare køre løs - men du kommer til at mangle noget aoe hvis du starter andre steder end akt 1, men life regen i level 60 niveau kan holde dig rigtig godt i live uanset hvad du fumler rundt og laver :P

Om det er godt end-game kvalitet ved jeg nu ikke rigtigt, det er igen mere af det samme. Men den store fordel er helt klart at spillet drejer sig lidt mere om det som der er kernen - at tæske nogle monstre. Du ved også præcis hvad du skal og alle ved det - og man kæmper sammen om det.

Rifts er også sjove at udforske, men altså der går jo kun noget tid før man har set det hele. Men det er langt mere holdbart end Campaign og det er det vigtigste. Der mange som kommenterer på at det ikke høster alle muligheder der er for en masse end-game aktivitet men det går helt klart i den rigtige retning :)

Jeg mindes at quests og bounties gav ca samme reward i samme level, så det kan godt passe at det blot var muligheden for at hoppe til det sjove/gode der gjorde at det hele ligesom bare gik hurtigere. Jeg var jo ikke nød til lige at kæmpe mig igennem indtil byen eller løbe hele vejen op til Cathedral og så videre - jeg kunne tage derhen hvor monstrene var og så bare rykke dem rundt. Følte også en tættere density, der var flere monstre i områderne.

Ok, mener bare at jeg har læst at XP/hour og potentielt gear/hour sku være højere i Adventure Mode.

Og også at der sku være legs der kun dropper i Adventure Mode


Det er det jo også i princippet, når du ikke bruger tid på at høre de forskellige mennesker snakke og bla bla bla.. Plus bounties giver ekstra gold/xp, men legs som KUN dropper i adventure mode tror jeg næppe

Der er materials som kun dropper i Adventure mode, f.eks denne:
http://eu.battle.net/d3/en/item/skull-of-raylend, som skal bruges til at lave Helm of Rule (level 70 udgave af Helm of Command - den med block chance). Den kan kun droppes af en boss som kommer i en bounty, er bounty der ikke så er bossen der ikke og så kan den altså ikke droppe.

Så det skulle ikke undre mig at der var andre ting som kun droppede af andre bosser på adventure mode. Bounty bosser er forresten helt unikke, og ikke nogen som ellers ses i områderne. Det kan sågar værre monstre typer fra en anden akt.
« Senest Redigeret: Marts 03, 2014, 05:10:12 pm af Pecenetra »

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #11 Dato: Marts 03, 2014, 05:09:45 pm »
0
Okay :)

Det er synd der ikke er så meget randomization af maps ligesom der var i D2.

Jeg kunne farme D2 områderne igen, og igen, og igen, og igen - fordi det ændrede sig så meget hver gang så det aldrig føltes som helt det samme igen.

Ville ønske de havde gjort noget mere ud af det i patch 2.0 eller i RoS.



Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #12 Dato: Marts 03, 2014, 05:11:04 pm »
0
Er ganske enig - de statiske kort bliver hurtigt trivielle - og så meget gider man heller ikke diverse huler.

Offline Mike JezZ

  • Indlæg: 629
  • Køn: Mand
  • Respect: +4
    • Vis profil
    • Mike JezZ
  • Battletag:
    MikeJezZ#2506
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #13 Dato: Marts 03, 2014, 05:19:41 pm »
0
Jeg synes faktisk i 99% af tilfældene er banerne altid ens. I Fields of Misery, møder man altid ham der Hunter followeren til højre øverst hjørne. Når man kommer ud af den der spider cave, skal man altid løbe op mod venstre og over en bro, mapsne føles statiske og ikke randomized.

Og det tror jeg et eller andet sted alligevel gør en stor forskel i ens underbevidsthed.

Jeg spillede Diablo II til hudløshed i 10 år med mellemrum, men jeg har spillet Diablo III meget, meget kortere. Tror jeg sammenligt har spillet det i 100 timer over de 2 første år.

Jeg kan så mærke at patch 2.0 er sindssyg fed - det er fedt med nyt loot osv. Men jeg kan mærke, at de statiske områder begynder at give mig kvalme. Cathedralen er altid ens mere eller mindre, Fields of Misery er altid en stor rund ring hvor man går videre i øverste højre side altid.

Og det var det jeg håbede på at Adventure Mode ville fjerne den følelse.



Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Reaper of Souls Q & A
« Svar #14 Dato: Marts 03, 2014, 05:21:30 pm »
0
Okay :)

Det er synd der ikke er så meget randomization af maps ligesom der var i D2.

Jeg kunne farme D2 områderne igen, og igen, og igen, og igen - fordi det ændrede sig så meget hver gang så det aldrig føltes som helt det samme igen.

Ville ønske de havde gjort noget mere ud af det i patch 2.0 eller i RoS.

Ja, Blizzard har slet ikke ramt samme randomization, som var til stede i D2. Nu nævner jeg ofte D2:LoD som et forbillede for D3 på mange punkter, og lige præcis her, synes jeg, at der er meget mere plads til randomization på map-fronten. Der er ingen tvivl om, at der er gjort et stort nummer ud af random events, men giv da liiige den sidste tand med, så vi får 100% random maps. Jeg husker Durance of Hate level 2, som var noget af en labyrint. Til tider pisse-irriterende men med til at sikre en hvis replayability.

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 352
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm
  • DonBonzini: Jeps, kan downloades nu
    September 22, 2021, 09:33:16 pm