Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Horazon's urinal? Oh, journal! Yes, well... Glad you found it. Such a shame about those poor harem girls, huh? I shall miss them deeply... I mean their conversations, of course."
- Lysander

Afstemning

Synes I at udviklingen af Diablo 3 går i den rigtige retning?

Ja
22 (84.6%)
Nej
4 (15.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 26

Afstemingen er lukket: Februar 12, 2012, 04:29:09 pm

Forfatter Emne: Ugens afstemning: Synes I at udviklingen af Diablo 3 går i den rigtige retning?  (Læst 3657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TheDomino

  • Retired Moderator
  • Indlæg: 1277
  • Køn: Mand
  • Respect: +2
    • Vis profil
    • Diablo3x.dk
  • Battletag:
    TheDomino#2447
I patch 10 blev Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, Common Scrap og de guldsamlende 'kæledyr' blandt andet fjernet.
Samtidig blev Town Portal indført. Mange snakker om, at spillet i højere grad har et Diablo-feel over sig nu.

Hvad mener I? Og hvad er Diablo-ish - hvad er ikke?

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Ja, udviklingen går i den rigtige retning. Jeg har tidligere skrevet, at fjernelsen af de ovenfor nævnte aspekter i patch 10, bidrager til en mere gennemført Diablo-feeling for mig. Hvad definerer så en 'Diablo-feeling'? Det gør de tidligere spil naturligvis, og jeg synes ikke, det er en skam, at man kigger sig tilbage og rådfører sig med, hvad der egentlig virker. Den hidtidige tilgang og Blizzards snak om, at 'dette er ikke Diablo 2' (og for den sags skyld ikke Diablo 1), er lidt ramt ved siden af. Selvfølgelig skal de ikke genskabe et eksisterende spil, men at drage nytte af de gode erfaringer med game mechanics i eksisterende titler, er for mig et must.

Ja, jeg er glad for, at kæledyrene er væk. Ja, jeg er glad for, at vi nu kan kalde en town portal for en town portal. Ja, jeg er glad for, at vi nu ikke skal samle alle items op for at skrabe salvage sammen. Og JA, jeg er glad for, at de er begyndt at kigge lidt mere tilbage og ikke benægte, hvad der gjorde Diablo 2 til et fantastisk spil.

Hvis jeg skal komme med et par ønsker om den fremtidige udvikling, må det være ønsker om, at de skærer ned på de mange elendige og 'corny' samtaler og replikker i spillet. Jeg er eksempelvis rigtig træt af female Wizards konstante og selvglade udbrud og Templars "black magic bars our way, but the will of a templar i stronger!". Det er alt for meget ligegyldig snak efter min mening, og generelt er alt for mange af replikkerne indtalt med en anelse for meget entusiasme, så de virker helt ved siden af på mig. Det er ikke særlig Diablo-ish for mig.

Offline Tristanas

  • Indlæg: 1303
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
synes det er et svært spørgsmål at svare på, ud fra youtube videoer - om "det føles" rigtig ved jeg intet om, men kan kun sige, at jeg godt kan lide nogle ændringer og andre bryder jeg mig mindre om.

jeg er enig i at man skal fjerne den der der omdanner tingene til penge, men knap så enig at man ikke kan salvage tingen ude i marken. jeg finder netop en af de aspekter meget irriterende i D2, at ens inventory bliver fyldt op konstant, og synes derfor at man skal finde en mellemvej, så man stadig skal tilbage til byen, men ikke hver evig eneste gang man skal tømme taskerne.

Det er blot et eksempel - synes også nogen af de andre ændringer er lidt "meeeh". men nu for vi se :)

Offline iCoke

  • Indlæg: 6397
  • Køn: Mand
  • You gotta enjoy the little things.
  • Respect: +9
    • Vis profil
  • Battletag:
    iCoke#2903
Jeg har ikke selv prøvet beta'en endnu, så kan ikke rigtig svare på den. Men har hørt fra andre herinde at det er dette der er tilfældet (bl.a. Camelo), altså at det går fremad med udviklingen. Så jeg sætter min stemme på ja. :)

Offline MadWeasel

  • Indlæg: 156
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Nu stemte jeg godt nok nej, da jeg tænkte i udover patch 10 og mere generelt.

Men er meget enig med Camelo at Patch10 generelt var et skridt i den rigtige retning.

Personligt så HADER jeg at mange spil skal gøres så simple som muligt, og man ender næsten op med ingen frie valg og man er blevet så bange for at ting tager tid at man næsten ingen tid behøver for at spille. Det syntes jeg er forkert, dog gør denne patch det modsatte og "me likey".

Dette er noget af det første info. hvor jeg syntes det er gået i den rigtige retning i rigtig rigtig lang tid. (Følger så heller ikke vanvittig meget med så kan nemt at overset noget.) Men da RMAH osv blev annouced  døde alt forventing til spillet og nu er det bare et spil jeg vil ha hvis jeg har tid og råd, fremfor et spil jeg skulle have.

Offline iRubMyDuck

  • Butterbiscuit
  • Indlæg: 6464
  • Køn: Kvinde
  • Waddle waddle
  • Respect: +13
    • Vis profil
  • Battletag:
    iRubMyDuck#2783
Meget svært at svare på da man kun har prøvet betaen da den lige var sat i gang men af de nyheder man har kunnet læse omkring ændringer i de forskellige patch så virker det da lovende, så jeg vil stemme ja  :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Jeg mener at Patch 10 var et kæmpe skridt i den rigtige retning, en række af ændringer som bragte Sanctuary ind i Diablo 3 som vi kender det fra tidligere udgivelser, og ja som Camelo er inde på - kalde Town Portal for Town Portal.. Men jeg mener ikke at vi er der endnu..

Personligt irritere flere mindre ting mig stadig, eksempelvis den kære Intelligence stat - det skal være forbundet til resource og ikke liv af nogen art, Health Globes finder jeg forstyrrende og i vejen samt de overtager en rolle som potions burde have - enten eller..

Men vigtigst af alt må være at man kan ikke fucke en character op, du kan ikke lave et anderledes build end der i forvejen er til tænkt, du kan ikke tage nogen valg og senere fortryde det... Alt er så børnevenligt at det føles som om til tider at spillet er lavet til børn fra 6-12 år.. Du kan/skal ikke tage nogen valg som har nogen form for konsekvenser for dig udover når du vælger skills til din Follower - og de simple Tooltips er simpelthen, ja overflødige og hører ikke hjemme der... Der burde være en avanceret tooltips istedet som viste hvordan damage beregnes/maksimeres for hver skill istedet for blot at give en lille beskrivelse af hvor en skill ser ud i brug..

Offline Salle

  • Indlæg: 576
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Jeg tror at det går fremad, selvom fjernelsen af visse ting som cuben osv virker det som om blizzard gerne vil presse mod en release og måske fremtidigt implementere mystic crafter og dyr der samler guld for en når de føler at de kan implementere det i en så høj grad at det er en "addet value" til spillet og gameplayet, istedet for bare smide det i spillet uden at det skaber en større værdi for spilleren i den form som vi har kunne se i tidligere beta versioner.
BattleTag: Salle#2496

Offline MadWeasel

  • Indlæg: 156
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Jeg mener at Patch 10 var et kæmpe skridt i den rigtige retning, en række af ændringer som bragte Sanctuary ind i Diablo 3 som vi kender det fra tidligere udgivelser, og ja som Camelo er inde på - kalde Town Portal for Town Portal.. Men jeg mener ikke at vi er der endnu..

Personligt irritere flere mindre ting mig stadig, eksempelvis den kære Intelligence stat - det skal være forbundet til resource og ikke liv af nogen art, Health Globes finder jeg forstyrrende og i vejen samt de overtager en rolle som potions burde have - enten eller..

Men vigtigst af alt må være at man kan ikke fucke en character op, du kan ikke lave et anderledes build end der i forvejen er til tænkt, du kan ikke tage nogen valg og senere fortryde det... Alt er så børnevenligt at det føles som om til tider at spillet er lavet til børn fra 6-12 år.. Du kan/skal ikke tage nogen valg som har nogen form for konsekvenser for dig udover når du vælger skills til din Follower - og de simple Tooltips er simpelthen, ja overflødige og hører ikke hjemme der... Der burde være en avanceret tooltips istedet som viste hvordan damage beregnes/maksimeres for hver skill istedet for blot at give en lille beskrivelse af hvor en skill ser ud i brug..


Præcis, bryder mig virkelig heller ikke om at man bare skal løbe henover gold og potions. Det hele skal være så nemt at det bliver kedeligt imo.

Offline frisser

  • Indlæg: 4629
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    frisser#2553
Jeg er i vildrede. Har ikke prøvet spillet, så jeg ved ikke hvordan de fjernede ting havde indflydelse på spillet. Er det fordi man er bange for at gå forlangt i udviklingen af det nye D3. Eller er man bare ude på at forenkle for nemhedens skyld. Skal D3 ligne D2, efter min mening nej og alligevel......... .

D3 er en viderførelse af D2, ja, men betyder det, at man ikke også har lov til at viderudvikle selve historien. Den maskinelle formåen (grafisk) i dag er lysår foran, den til hvor D2 blev lavet. Jeg forventer/ønsker faktisk et spil der er milevidt fra D2.

Somsagt har jeg ikke prøvet spillet. Dette bygger kun på hvad jeg har set og læst.
Jeg forebeholder mig retten til at være fuldstændig forkert på den.
Livet er for kort til forretter. Spis altid desserten først.
Truckfører af Guds nåde og andres forundring.

Offline Eranos

  • Indlæg: 40
  • Respect: 0
    • Vis profil
Nu har jeg ikke spillet beta'en efter patch 10, men syntes det var en fed oplevelse inden :> Må dog erkende at jeg var lidt: WTF ? omkring companions der løb efter en og samlede guld op. I D2 fik man ikke altid samlet ind, og en stor del af tiden gik med det... Men så igen - man skal heller ikke kunne gennemføre på auto-pilot.

Et godt eksempel på et spil der er blevet alt for nemt er WoW. Tilbage i "de gode gamle dage" var det kun folk der kunne finde ud af noget der fik fat i de fede items. I dag kan en person der knap nok ved hvad hans class hedder gå ind og outgeare dig... Håber ikke at Diablo går samme retning - indtil videre ser det ihvertfald godt ud! :-) Så venligst Blizzard - Lad være med at gøre spillet alt for børne / noob venligt, og lad os gamere have noget udfordring! :-D

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Jeg er i vildrede. Har ikke prøvet spillet, så jeg ved ikke hvordan de fjernede ting havde indflydelse på spillet. Er det fordi man er bange for at gå forlangt i udviklingen af det nye D3. Eller er man bare ude på at forenkle for nemhedens skyld. Skal D3 ligne D2, efter min mening nej og alligevel......... .

D3 er en viderførelse af D2, ja, men betyder det, at man ikke også har lov til at viderudvikle selve historien. Den maskinelle formåen (grafisk) i dag er lysår foran, den til hvor D2 blev lavet. Jeg forventer/ønsker faktisk et spil der er milevidt fra D2.

Somsagt har jeg ikke prøvet spillet. Dette bygger kun på hvad jeg har set og læst.
Jeg er til dels enig - men man må fastholde nogle dele så man kan se at spillene hænger sammen og foregår i samme univers, D2 var jo også en kæmpe udvikling i forhold til D1, trods der kun gik 2 år imellem, så efter 13 år må man vel forvente en kolosal forandring - men stadig er der bare visse grundlæggende ting som har gået igen og som jeg hvertfald føler bør fortsat gå igen..

Og så er jeg samtidig bange for den der WoW sygdom hvor alt bliver for let...

Offline MadWeasel

  • Indlæg: 156
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil

Og så er jeg samtidig bange for den der WoW sygdom hvor alt bliver for let...

Det er som cancer i spilverden, og den har smittet snart alle genre. Siger ikke det er wow's skyld men wow er ihvertfald et meget meget klart og tydeligt eksempel på hvor galt det kan gå.

Offline frisser

  • Indlæg: 4629
  • Køn: Mand
  • Respect: +12
    • Vis profil
  • Battletag:
    frisser#2553
Jeg er i vildrede. Har ikke prøvet spillet, så jeg ved ikke hvordan de fjernede ting havde indflydelse på spillet. Er det fordi man er bange for at gå forlangt i udviklingen af det nye D3. Eller er man bare ude på at forenkle for nemhedens skyld. Skal D3 ligne D2, efter min mening nej og alligevel......... .

D3 er en viderførelse af D2, ja, men betyder det, at man ikke også har lov til at viderudvikle selve historien. Den maskinelle formåen (grafisk) i dag er lysår foran, den til hvor D2 blev lavet. Jeg forventer/ønsker faktisk et spil der er milevidt fra D2.

Somsagt har jeg ikke prøvet spillet. Dette bygger kun på hvad jeg har set og læst.
Jeg er til dels enig - men man må fastholde nogle dele så man kan se at spillene hænger sammen og foregår i samme univers, D2 var jo også en kæmpe udvikling i forhold til D1, trods der kun gik 2 år imellem, så efter 13 år må man vel forvente en kolosal forandring - men stadig er der bare visse grundlæggende ting som har gået igen og som jeg hvertfald føler bør fortsat gå igen..

Og så er jeg samtidig bange for den der WoW sygdom hvor alt bliver for let...

Og så er jeg samtidig bange for den der WoW sygdom hvor alt bliver for let...

Det er som cancer i spilverden, og den har smittet snart alle genre. Siger ikke det er wow's skyld men wow er ihvertfald et meget meget klart og tydeligt eksempel på hvor galt det kan gå.

Det er som om, det er spilleren forbudt, at skulle bruge den indvendige side af hovedet.
Jeg forebeholder mig retten til at være fuldstændig forkert på den.
Livet er for kort til forretter. Spis altid desserten først.
Truckfører af Guds nåde og andres forundring.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Præcis frisser.. Vi nåede nærmest et punkt hvor spil holdt op med at blive komplicerede, og istedet blev mere og mere simple... Snart kan vi lige så godt spille Donkey Kong, for der var mere udfordring i når man skulle trykke på hop på det rigtige tidspunkt - i dag vil det blive gjort automatisk..

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 430
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm
  • DonBonzini: Jeps, kan downloades nu
    September 22, 2021, 09:33:16 pm