0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: Choose efter Maj 23, 2012, 09:52:57 amTænker du i forhold til køre/hviletids bestemmelserne eller arbejdsmarkeds styrelsen?Hvis sidstnævnte, så skal de passe sig selv, de skal ikke bestemme hvor meget af deres løn, der bliver betalt af min skat.Nej, jeg tænker på de gældende EU regler.Max. 48 timer i gennemsnit over en periode på 4 mdr.Det kan endda tænkes at der i din overenskomst står et mindre timeantal end 48.F. eks. står der i den gældende overenskomst for bla. Dansk Metal at der maksimalt må arbejdes 45 timer i gennemsnit over en periode på 4 uger.Hvis EU reglerne brydes er der temmelig strænge straffe. Fra bøder til medarbejder, leder og arbejdsgiver.I visse tilfælde kan der endda gives fængselsstraf til arbejdsgiveren.
Tænker du i forhold til køre/hviletids bestemmelserne eller arbejdsmarkeds styrelsen?Hvis sidstnævnte, så skal de passe sig selv, de skal ikke bestemme hvor meget af deres løn, der bliver betalt af min skat.
Citat fra: Aura efter Maj 23, 2012, 11:41:13 amCitat fra: Choose efter Maj 23, 2012, 09:52:57 amTænker du i forhold til køre/hviletids bestemmelserne eller arbejdsmarkeds styrelsen?Hvis sidstnævnte, så skal de passe sig selv, de skal ikke bestemme hvor meget af deres løn, der bliver betalt af min skat.Nej, jeg tænker på de gældende EU regler.Max. 48 timer i gennemsnit over en periode på 4 mdr.Det kan endda tænkes at der i din overenskomst står et mindre timeantal end 48.F. eks. står der i den gældende overenskomst for bla. Dansk Metal at der maksimalt må arbejdes 45 timer i gennemsnit over en periode på 4 uger.Hvis EU reglerne brydes er der temmelig strænge straffe. Fra bøder til medarbejder, leder og arbejdsgiver.I visse tilfælde kan der endda gives fængselsstraf til arbejdsgiveren.Hvis de regler blev overholdt af hele transport branchen.Så ville hele landet gå i stå. Jeg arbejder efter ET regelsæt. Køre/hviletids bestemmelserne. Så kan EU egentlig godt stikke piben ind lige på det område.
Det er heller ikke fordi jeg er efter dig eller nogen andre fra transportbranchen. Jeg ved godt at reglerne ofte nogle gange er til at lukke op og skide i
Jeg ansat som værkfører, vedligeholdelses chef og arbejdsmiljø leder.Fantastiske jobs, men der er lige rigeligt at lave til tider