Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"What a waste of undead flesh!"
- Necromancer efter at ryddet Radament's Lair

Forfatter Emne: Patch 2.1 PTR patch notes  (Læst 8284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars

  • Indlæg: 1725
  • Køn: Mand
  • Respect: +23
    • Vis profil
  • Battletag:
    Lars#2526
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #30 Dato: Juli 04, 2014, 09:21:59 am »
0
Et godt eksempel er bælter, foruden det legendary affix man kan få er spørgsmålet jo blot om man ønsker Attack Speed eller ej indtil man kan få det witching hour som har CHD. Legendary affixes på bælter er ikke rigtig markante nok til at kunne rokke ved dette bæltes suverænitet.

Du har ret med Whiching Hour, at den overruler alle andre bælter, men jeg tror med Greater Rifts, så har man ikke brug for den ekstra damage, men mere brug for bedre toughness for at kunne overleve. Fordi man får ikke brug for den ekstra dps når man ligger død.
D4 Sorcerer

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #31 Dato: Juli 04, 2014, 10:19:27 am »
0
Et godt eksempel er bælter, foruden det legendary affix man kan få er spørgsmålet jo blot om man ønsker Attack Speed eller ej indtil man kan få det witching hour som har CHD. Legendary affixes på bælter er ikke rigtig markante nok til at kunne rokke ved dette bæltes suverænitet.
Du har ret med Whiching Hour, at den overruler alle andre bælter, men jeg tror med Greater Rifts, så har man ikke brug for den ekstra damage, men mere brug for bedre toughness for at kunne overleve. Fordi man får ikke brug for den ekstra dps når man ligger død.
Jeg vil gerne give dig ret, men indtil nu har DPS sejret over EHP når det kommer til overlevelse. Døde monstre gør mindre skade, og når det handler om at lange mest mulig skade ud på kortest tid for at gennemføre de højere levels så bliver DPS igen en mere afgørende faktor end EHP/Healing.

Så nej jeg tror faktisk ikke at survivabillity bliver en stærkere faktor for at undgå Withcing Hour - det bliver afgjort af den buff som du kan få til din karakter - om hvor vidt den er god nok til at du hurtigere kan få nedlagt de monstre med milliarder af liv som kommer i højere levels af Greater Rifts inden de får skrabet dit liv ud.

Indtil nu har de også hver gang at EHP blev mere nødvendigt nerfet monster damage så damage igen var det overdøvende. Ligesom den nu forhøjede LoH gør IAS endnu mere potent da det jo er en %-vis opgradering af LoH for bedre overlevelse.
« Senest Redigeret: Juli 04, 2014, 10:21:40 am af Pecenetra »

Offline Lars

  • Indlæg: 1725
  • Køn: Mand
  • Respect: +23
    • Vis profil
  • Battletag:
    Lars#2526
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #32 Dato: Juli 04, 2014, 02:13:34 pm »
0
Et godt eksempel er bælter, foruden det legendary affix man kan få er spørgsmålet jo blot om man ønsker Attack Speed eller ej indtil man kan få det witching hour som har CHD. Legendary affixes på bælter er ikke rigtig markante nok til at kunne rokke ved dette bæltes suverænitet.

Du har ret med Whiching Hour, at den overruler alle andre bælter, men jeg tror med Greater Rifts, så har man ikke brug for den ekstra damage, men mere brug for bedre toughness for at kunne overleve. Fordi man får ikke brug for den ekstra dps når man ligger død.

Jeg vil gerne give dig ret, men indtil nu har DPS sejret over EHP når det kommer til overlevelse. Døde monstre gør mindre skade, og når det handler om at lange mest mulig skade ud på kortest tid for at gennemføre de højere levels så bliver DPS igen en mere afgørende faktor end EHP/Healing.

Så nej jeg tror faktisk ikke at survivabillity bliver en stærkere faktor for at undgå Withcing Hour - det bliver afgjort af den buff som du kan få til din karakter - om hvor vidt den er god nok til at du hurtigere kan få nedlagt de monstre med milliarder af liv som kommer i højere levels af Greater Rifts inden de får skrabet dit liv ud.

Indtil nu har de også hver gang at EHP blev mere nødvendigt nerfet monster damage så damage igen var det overdøvende. Ligesom den nu forhøjede LoH gør IAS endnu mere potent da det jo er en %-vis opgradering af LoH for bedre overlevelse.


Så tror jeg ikke du har prøvet Greater Rift på difficuly over level 30. Her handler det kun om at overleve, fordi du bruger Rimeheart + Palm til at oneshot alt, det handler ikke om at have en høj dps. Crusader køre med det, Barbarians køre earthquake build med frost og monks gør det. Det er den combo som har højeste plads på leaderboards.

Over difficulty 40, bliver du one shot, hvis du ikke har en toughness på 20-30m. Så jeg vil nødig gå med squishy gear. Og i sær når du ikke kan ressurect ved dit skelet (dit party kan sagtens, men det forudsætter at der ingen mobs er til at stoppe dig).

Det er også derfor at Wyatt Cheng skriver:
Congratulations to these folks!

I will echo the sentiments of others - this is why we have PTRs. A huge thank you to everybody who has been helping us test rifts thus far. Our internal testing team identified a number of skills and items to keep an eye on and Exploding Palm, Rimeheart and the Furnace were all on the list. The dedicated players on the PTR have shown what is possible when the game is stretched to the limits.

We're looking to make changes to Exploding Palm in the next PTR patch. Of the three (Exploding Palm, Rimeheart and the Furnace) we feel this is the biggest offender. It's not clear if Rimeheart is as offensive if you're not able to further transfer the resulting damage onto elite monsters via Exploding Palm.
source
D4 Sorcerer

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #33 Dato: Juli 04, 2014, 09:27:54 pm »
0
Men som han skriver er det også en uhensigtsmæssig glitch.. Det samme så vi med Inferno version 1.0 og RoS version 2.0, man troede at toughness blev mere afgørende den realiteten er en anden pga den måde spillet er bygget op.. Det er ofte bedre at have offensivt gear med defensive skills end omvendt, og det skinner klart igennem ved de muligheder der er for at udnytte bestemte skills eller items for at danne en synergi som efterlader alt andet håbløst bagud.

Ydermere ved vi jo også godt at hvis det bliver for svært så lemper Blizzard på det ;)
« Senest Redigeret: Juli 04, 2014, 09:28:37 pm af Pecenetra »

Offline Dr. Durden

  • Indlæg: 450
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Cazz#1916
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #34 Dato: Juli 15, 2014, 08:47:27 pm »
0
Jeg kan også godt lide den kæmpe buff Depth Diggers har fået. Det kunne måske åbne op for nogle endgame build, der bruger primaries.
De kunne være nice til monk eller måske en Mirrorball wiz

Så blev Depth Diggers 'nerfed' til wiz/wd.


Hvor længe tror I PTR'en kommer til at køre inden vi har den reelle opdatering?

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Patch 2.1 PTR patch notes
« Svar #35 Dato: Juli 15, 2014, 09:16:02 pm »
0
Jeg vil tro, at det bliver i løbet af august. Senest september. Men så igen; ingen ved det :)

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1020
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm