Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Diablo 3: Reaper of Souls => Emne startet af: Snot efter Februar 14, 2011, 08:32:49 pm

Titel: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Snot efter Februar 14, 2011, 08:32:49 pm
Vi kender alle de forskellige begreber som f.eks. Baalrun, Pindlerun og Mephrun. Det er i disse 'runs', at folk oftest befinder sig, da det er her, der er størst chance for at finde nye items. Dét i sig selv bliver hurtigt en kedelig affære - at slå den samme boss ihjel igen og igen. Men sådan fungerer loot-systemet altså i Diablo 2, hvor alle items kan droppe, så længe en boss/mob har det rette ilvl.

Sådan bliver det dog ikke i Diablo 3, hvis man skal tro nedenstående bluepost fra Bashiok:
Citat fra: Blizzard Entertainment
Also that system of allowing any boss to drop any item in Diablo II really encouraged some very bad forms of gameplay. It devolved into doing 'runs' of the easiest or most efficient bosses. Not exactly interesting. It's something we're actively trying to avoid repeating with Diablo III, and not something we'd want to encourage in World of Warcraft.

Ud fra hvad dette må vi forstå det sådan, at de har tænkt sig at benytte sig af samme system, som der bliver brugt i World of Warcraft, hvor bestemte bosser dropper bestemt gear; altså hvor de har et forudbestemt 'loot-table'. På denne måde er man tvunget til at tage kampen op mod forskellige bosser for netop at finde det gear man leder efter, samtidig med at man ikke behøver at lede i blinde for at finde items der kan bruges.

Jeg tager imod dette med åbne arme, men hvad med jer? Hva synes I?
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 14, 2011, 10:37:40 pm
Jeg synes det har været længe tiltrængt.. Det jeg nød mest ved Singleplayer var hele turen igennem for at finde bosser at nedlægge og finde spændende ting fra.. I multiplayer er det nærmest ikke eksisterende, og spiller jeg med venner og bekendte har vi ofte områder vi rydder helt og hjælpes om..

Endvidere er der hele spekteret i at hvis du slår baal ihjel på hell får du mellem 3 og 6 items og de kan være alt fra en cap til en sacred armor, der til skal lægges at den kan være unique, rare, magic eller en del af et sæt, som hver har deres sandsynlighed, det giver en alt for stor rækkevidde af items...

Så ja meget rare hvis det bliver indsnævret til at være færre items at kunne få så du mere specifikt kan finde et bestemt item eller en bedre.. Det er jo nederen at komme til akt 5 og stadig finde quilted armors som er absolut ubrugelige på det stadie...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Camelo efter Februar 14, 2011, 11:15:10 pm
Tja, jeg tror også, at jeg har dræbt den samme boss op til flere gange for meget i D2.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: mads-wm3 efter Februar 15, 2011, 12:08:48 am
må indrømme at mit exit nok også skyldes for mange runs  :P
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 15, 2011, 10:50:45 pm
Jeg hænger ved så længe jeg kan finde på sære opbygninger af chars... Men ja runs er alt for ensformigt i længden.. Vel også det der startede hele bot brugen...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Camelo efter Februar 15, 2011, 10:54:21 pm
Jeg hænger ved så længe jeg kan finde på sære opbygninger af chars... Men ja runs er alt for ensformigt i længden.. Vel også det der startede hele bot brugen...

Helt sikkert.

Jeg begynder at blive bange for Diablo 3. Det bliver garanteret mange gange mere vanedannende end Diablo 2 :S
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 15, 2011, 11:05:22 pm
og hundrede gange flere ting at holde styr på...

Vi er godt i gang med at planlægge starten, alt lige opgradering af maskiner, campering foran butikken til at få de første kopier, til hvilken char der skal startes med, og 14 dages ferie... det bliver slemt, men legendarisk :D
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: SexyNo0b efter Februar 23, 2012, 05:57:14 pm
der er jeg glad for jeg har annual pass.. start download 24:00 :D
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Laursen efter Februar 23, 2012, 06:04:18 pm
Det kommer helt afgjort som en kærkommen nyhed for mig, jeg stoppede ligesom mads pga. de mange "tåbelige" runs som til sidst gjorde mig SÅ træt af spillet. Men det lader til at D3 kan gå hen og blive utrolig vanedanende. glæder mig bare til 4 player med en masse danskere :) bliver så nice
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 06:18:27 pm
Jeg stoppede ikke fordi det blev kedeligt at lave runs, selvom det er kedeligt. Stoppet denne gang skyldes alt for mange døede chars på HCL, så lysten kommer sikkert igen på et tidspunkt, med mindre D3 kommer inden :)
Jeg tror dog det bliver svært at stoppe alle former for runs og selvom det bliver som i WoW. Det skal dog ikke blive som i D2 at det er bots der kører runs, for så ender D3 også bare med at blive en penge maskine for nogen.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: honningmonsteret efter Februar 23, 2012, 06:27:07 pm
jeg er personligt svært glad for at d3 ikke bliver farm den og den og den boss for items, men at det er mere frit, da jeg godt kan li at bare fjolle rundt og dræbe her og der :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Salle efter Februar 23, 2012, 06:28:47 pm
Jeg er glad for at Blizzard gør det således for tage kampen op mod "runs" håber at de i stedet for vil lave spillet således at spillerne ikke kun går efter specifikke monstrer hele tiden, men kommer ud og prøver resten af spillet også så jeg ikke falder i søvn ved at skulle klare den samme boss igen og igen og igen.

Men hvem ved måske er der en eller anden gut der finder et lille loophole i spillet og finder ud af der et specifikt godt sted at farme efter items.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: honningmonsteret efter Februar 23, 2012, 06:39:48 pm
efter et stykke tid, hvor man har samlet data, skal der nok være nogle områder der er lidt bedre end andre rent stastitisk, men om det forholder sådan(at blizzard har lavet et område hvor der er højere % drops) eller om det bare er tilfældigheder ved data må tiden vise :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: McOwen efter Februar 23, 2012, 06:46:04 pm
Jeg begynder at blive bange for Diablo 3. Det bliver garanteret mange gange mere vanedannende end Diablo 2 :S

Jeg har samme frygt for at være ærlig. Når jeg tænker på hvor mange timer der er gået på D2, får jeg helt kuldegysninger, hvis bare der kommer til at gå halvt så meget tid med D3.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Triquix efter Februar 23, 2012, 06:48:46 pm
Jeg er helt enig i at runs kan blive lidt for meget. Men det er nyt for mig at bestemte bosser har nogle helt specifike items, det bryder jeg mig ikke om hvis det er korrekt.
Vil faktisk hellere lede i blinde hvor der er random drops, da det er det der giver kicked for mig. Så er der også større spænding ved vildere monstere.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Jandersen efter Februar 23, 2012, 06:48:58 pm
Det skal helt sikkert nok gå galt med d3. Ender med at man mister både kæreste,venner og arbejde pga man lige skal dræbe 1 boss mere i inferno og før man ved det er der gået 5 timer. Men det er vel derfor vi er så hyped omkring spillet :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Snot efter Februar 23, 2012, 06:50:49 pm
Jeg har samme frygt for at være ærlig. Når jeg tænker på hvor mange timer der er gået på D2, får jeg helt kuldegysninger, hvis bare der kommer til at gå halvt så meget tid med D3.

Især når man lige tænker over hvor mange timer man har brugt på KUN at runne én bestemt boss. hvor mange timer vil man så ikke kunne bruge på at runne HELE SPILLET, man bliver jo aldrig træt af det! Damn.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 06:51:02 pm
Jeg tror ikke at det skal forstås som at hver boss får et fast loottable lige som i wow..

De har tidligere sagt (ikke at det betyder noget, når de konstant ændrer alting) at på Inferno difficulty vil ALLE mobs såvel bosser som regulære mobs have samme drop chancer for alting.. Således at en tur gennem Inferno bliver ET langt run, netop for at undgå de velkendt d2runs...

WoW modellen ville ikke fungere i Diablo efter min mening. Hvis de havde et bestemt loot table ville det jo netop gøre runs attraktivt, da man blev nød til f.eks. at nakke Azmodan på Nightmare for at få det specifikke item man skal bruge..

Det ville jo fucke fuldstændig med konceptet om randoms drops, som gjorde d2 så perfekt..
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: hattemager efter Februar 23, 2012, 06:53:27 pm
Håber dette måske gør det mere vanskeligt for bots at farme items - især på Inferno.

Men på den anden side så laver de bots der altid virker på den ene eller anden måde. :(
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 06:55:34 pm
Desuden tror jeg at blizzard vil være meget mere strikse mht. bots.. Især fordi der nu er rigtige penge involverede i hele diablo 3 økonomien, såvel vores som blizzards egne...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Rage efter Februar 23, 2012, 06:55:59 pm
Hmm ...

Det gode ved det er som du selv siger at man ved hvad mob man skal gå efter, hvilket også vil betyde flere bosser  ;D
Det kan også have en indflydelse på priser i AH, da droprate på nogle bestemte items nok er 1-5%? Men wth, så kan man selv farme og håbe :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Triquix efter Februar 23, 2012, 06:56:18 pm
Jeg tror ikke at det skal forstås som at hver boss får et fast loottable lige som i wow..

De har tidligere sagt (ikke at det betyder noget, når de konstant ændrer alting) at på Inferno difficulty vil ALLE mobs såvel bosser som regulære mobs have samme drop chancer for alting.. Således at en tur gennem Inferno bliver ET langt run, netop for at undgå de velkendt d2runs...

WoW modellen ville ikke fungere i Diablo efter min mening. Hvis de havde et bestemt loot table ville det jo netop gøre runs attraktivt, da man blev nød til f.eks. at nakke Azmodan på Nightmare for at få det specifikke item man skal bruge..

Det ville jo fucke fuldstændig med konceptet om randoms drops, som gjorde d2 så perfekt..

Det "farlige" ved at alle har samme drop chances er at så kommer der runs ved bestemte waypoints hvor der er sygt mange monstere samlet på et sted, så man kan gå amok med AOE spells.
Når man har gennemført det hele vil man måske undgå at gå til en "boss" der kan tage flere timer at dræbe (har det fra den video hvor de siger vi nok skal komme til at dø) hvis der ikke er en fordel ved at gøre den ekstra indsats.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Salle efter Februar 23, 2012, 06:56:43 pm
Jeg tror ikke at det skal forstås som at hver boss får et fast loottable lige som i wow..

De har tidligere sagt (ikke at det betyder noget, når de konstant ændrer alting) at på Inferno difficulty vil ALLE mobs såvel bosser som regulære mobs have samme drop chancer for alting.. Således at en tur gennem Inferno bliver ET langt run, netop for at undgå de velkendt d2runs...

WoW modellen ville ikke fungere i Diablo efter min mening. Hvis de havde et bestemt loot table ville det jo netop gøre runs attraktivt, da man blev nød til f.eks. at nakke Azmodan på Nightmare for at få det specifikke item man skal bruge..

Det ville jo fucke fuldstændig med konceptet om randoms drops, som gjorde d2 så perfekt..

Præcist, tror slet ikke det blive noget med fast loot ved bosses. Det kommer til at være random drops. Det ville gøre spillet utrolig kedeligt hurtigt hvis man vidste hvor alt kunne skaffes henne. Istedet for er man bliver nød til at blive med at prøve finde tingene.
Og hvis der var specifikt loot til hver boss, så ville Auction Houses brugerværdi være formindsket meget stort.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Snot efter Februar 23, 2012, 06:58:01 pm
Jeg tror ikke at det skal forstås som at hver boss får et fast loottable lige som i wow..

De har tidligere sagt (ikke at det betyder noget, når de konstant ændrer alting) at på Inferno difficulty vil ALLE mobs såvel bosser som regulære mobs have samme drop chancer for alting.. Således at en tur gennem Inferno bliver ET langt run, netop for at undgå de velkendt d2runs...

WoW modellen ville ikke fungere i Diablo efter min mening. Hvis de havde et bestemt loot table ville det jo netop gøre runs attraktivt, da man blev nød til f.eks. at nakke Azmodan på Nightmare for at få det specifikke item man skal bruge..

Det ville jo fucke fuldstændig med konceptet om randoms drops, som gjorde d2 så perfekt..

Nu er det en meget gammel artikel, som jeg skrev for ca. et år siden. Der var informationerne begrænset og tror slet ikke at Inferno var annonceret på det tidspunkt. Men er helt klart enig, random drops er vejen frem, og det er også det eneste der IMO passer ind i Diablo universet.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Laursen efter Februar 23, 2012, 06:58:30 pm
Jeg tror ikke at det skal forstås som at hver boss får et fast loottable lige som i wow..

De har tidligere sagt (ikke at det betyder noget, når de konstant ændrer alting) at på Inferno difficulty vil ALLE mobs såvel bosser som regulære mobs have samme drop chancer for alting.. Således at en tur gennem Inferno bliver ET langt run, netop for at undgå de velkendt d2runs...

WoW modellen ville ikke fungere i Diablo efter min mening. Hvis de havde et bestemt loot table ville det jo netop gøre runs attraktivt, da man blev nød til f.eks. at nakke Azmodan på Nightmare for at få det specifikke item man skal bruge..

Det ville jo fucke fuldstændig med konceptet om randoms drops, som gjorde d2 så perfekt..


Ahh ja det har jeg også læst et eller andet sted, en eller anden dag :) Håber også det bliver sådan, så får vi area runs i stedet for boss runs :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 07:02:38 pm
Nemli :) Der vil sikkert altid være en form for runs. Der vil jo altid være nogle steder der bare er statistisk bedre farm spots, enten fordi der er flere mobs, eller det er et mindre og mere koncentreret område.

@snot - havde ikke set datoen :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Anthrol efter Februar 23, 2012, 07:02:57 pm
Boss runs, syntes jeg ødelage D2 lidt, det var altid de samme bosser man løb efter og det var lige nemt hver gang :(
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 23, 2012, 07:57:08 pm
Det er super. Det som Blizz vil, er at rewarde players som ikke bare grinder det samme sted eller de samme runs, men over det hele. Hvordan de helt præcist vil reward en ved jeg ikke, måske får man større chance for bedre loot, selvom jeg lidt tror der stadig vil være boss runs, fordi de ser ud til at droppe en rare stort set hver gang
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Jandersen efter Februar 23, 2012, 08:00:24 pm
Ligemeget hvordan man vender og drejer den tror jeg ikke man helt kan undgå runs da det er naturligt at finde den måde der giver mest for mindst muligt arbejde og derved vil man lave sine egne runs. Hvis nu man finder act 3 det nemmeste for sin wizard så laver man runs der, hvorimod det kan være en barb har det nemmere ved act 4 og derfor laver man runs der. Men er sikker på blizz gør sit for at undgå runs, fx har de jo alle de random events som skulle give gode rewards senere, sammen med random dungeons som skulle give gode rewards hvis man gad at explore.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 08:09:24 pm
Bare en tanke!

Kunne blizz lave det sådan, at lootet vil blive bedre desto længere tid et game er åbnet? Så f.eks af den stiger med 0,001% eller sådan noget for hver time man er i game? Det vil jo sige at der er gevinst ved at være længere tid i games og ulemper for bots, som normalt klare et run i løbet af få sekunder. Lyder det helt vanvittigt?
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Jandersen efter Februar 23, 2012, 08:13:31 pm
Det vil promovere at man spiller flere timer i træk hvilket går imod blizzards "hold en pause på 15min for hver time du spiller" så tvivler på det.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Salle efter Februar 23, 2012, 08:13:58 pm
Bare en tanke!

Kunne blizz lave det sådan, at lootet vil blive bedre desto længere tid et game er åbnet? Så f.eks af den stiger med 0,001% eller sådan noget for hver time man er i game? Det vil jo sige at der er gevinst ved at være længere tid i games og ulemper for bots, som normalt klare et run i løbet af få sekunder. Lyder det helt vanvittigt?

Altså ville det ikke bare medføre at folk kun skulle spille i perioder hvor de har længere tid rådighed? :s
Blizzard vil måske også gerne fanger de spillere som måske ikke har tid til at spille i længere stykke tid af gangen måske?
I forhold til bots, ville man ikke bare kunne indstille dem til at blive ved at farme i et spil der har kørt i længere stykke tid, eller at de bare automatisk finder spil som har kørt i et længere stykke tid og så looter items? :S
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 08:32:23 pm
Det ville da være en slags løsning, men jeg tror blizzard finder på noget bedre :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 08:38:22 pm
Bare en tanke!

Kunne blizz lave det sådan, at lootet vil blive bedre desto længere tid et game er åbnet? Så f.eks af den stiger med 0,001% eller sådan noget for hver time man er i game? Det vil jo sige at der er gevinst ved at være længere tid i games og ulemper for bots, som normalt klare et run i løbet af få sekunder. Lyder det helt vanvittigt?

Altså ville det ikke bare medføre at folk kun skulle spille i perioder hvor de har længere tid rådighed? :s
Blizzard vil måske også gerne fanger de spillere som måske ikke har tid til at spille i længere stykke tid af gangen måske?
I forhold til bots, ville man ikke bare kunne indstille dem til at blive ved at farme i et spil der har kørt i længere stykke tid, eller at de bare automatisk finder spil som har kørt i et længere stykke tid og så looter items? :S

Igen bare en tanke.

Hvis procentsatsen er lav, vil det jo ikke kunne mærkes i det kort løb og sådan vil det jo være for alle, men det vil til gengæld inspirerer til at spille spillet. Hvilket også betyder at de som spiller sammen og ikke bare lige hurtigt skal igennem et stykke, for at komme videre i handlingen (Booste) for en bonus, ligesom blizzard allerede har opfordret til, at de som gør en ekstra indsats for noget ekstra udbytte.
Med hensyn til bots, så tænker jeg, at hvis de f.eks. skal joine games som er åbne, så kan de ikke vide hvor langt eller hvor i spillet de forskellige players er. Det vil gøre det svært for botten af joine der hvor muligheden for drop vil være bedst. Jeg kan godt se at hvis botten indstilles til at lave et game og så vente i det, er det svært at gøre noget ved det. Men jeg tænker bare at det vil være hurtigere for spilleren selv at lave et run end at skulle have en bot til at køre et run i timen eller sådan noget. Muligheden vil jo være højere ved at gennemspille end at botten skulle vente på at procentsatsen er høj nok.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 08:38:46 pm
Det ville da være en slags løsning, men jeg tror blizzard finder på noget bedre :)

Går de sikkert ;)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 08:43:26 pm
Jeg tænker også, at hvis procentsatsen er sat for lavt. Ville der ikke være nok grund til at spille længere, som jo ville være formålet. Samt at hvis den var for høj ville det måske gøre at folk f.eks. loggede ind om morgen, inden skole/arbejde, stod stille i byen og når de så kom hjem, kørte hele Inferno igennem med alt for høj dropchance.. :S Tænker mere bare noget i stil med det system der kører i diablo 2, at man bliver smidt af battle.net hvis man joiner for mange games inden for en bestemt periode...

Bots i dibalo 2 var jo også meget præget af at der fandtes builds der ownede alting.. F.eks. en hammerdin.. Man var til sidst så overpowered i forhold til mobs, at det simpelthen var for nemt, dette kunne man måske nemmere rette på i d3. Således at selv med det bedste gear, er det stadig nødvendigt med lidt omtanke hvis man skal spille inferno..
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Drakshasak efter Februar 23, 2012, 08:46:36 pm
Jeg føler mig ret overbivist om at jeg har læst en artikel fra diablo eller muligvis noget fra blizzcon... anyways. mener at de snakkede om at på inferno ville mobs stadig have forskellige loottable(i mangel af bedre beskrivelse). men at random championmobs vidst nok skulle have de bedste chancer for drops. eller det samme som bosser. Mener at de ville stadig gerne have at nogle svære mobs skulle have bedre loot men de ville undgå bossruns. så derfor skulle de random champions have de bedste loot. de skulle så også være pænt svære på inferno.

Tanken bag er at det skulle kunne betale sig rent faktisk at følge "historien" på inferno simpelt hen fordi at de random champions man møder skulle have rigtig gode loottables.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Nilsson. efter Februar 23, 2012, 08:49:25 pm
Det er bestemt også en mulighed! :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 08:58:15 pm
Jeg tænker også, at hvis procentsatsen er sat for lavt. Ville der ikke være nok grund til at spille længere, som jo ville være formålet. Samt at hvis den var for høj ville det måske gøre at folk f.eks. loggede ind om morgen, inden skole/arbejde, stod stille i byen og når de så kom hjem, kørte hele Inferno igennem med alt for høj dropchance.. :S Tænker mere bare noget i stil med det system der kører i diablo 2, at man bliver smidt af battle.net hvis man joiner for mange games inden for en bestemt periode...

Bots i dibalo 2 var jo også meget præget af at der fandtes builds der ownede alting.. F.eks. en hammerdin.. Man var til sidst så overpowered i forhold til mobs, at det simpelthen var for nemt, dette kunne man måske nemmere rette på i d3. Således at selv med det bedste gear, er det stadig nødvendigt med lidt omtanke hvis man skal spille inferno..

Blizzard kunne jo lave det så der var et max niveau for loot procenten. Det vil jo gøre at der selvfølgelig er nogle der vil lade der characters stå i et game, men efter en periode vil loot procenten ikke stige mere og derfor vil perioder der overstiger max'et, ikke være gunstig for spilleren. Der vil spillere der spiller et par timer i samme spil, have muligheden for at optjene loot procenten 2 gange og derved øge muligheden for at finde de gode items.

Bots problemerne vil jo kunne løses ved at inferno kun kan klares ved samarbejde med andre spillere. Det vil sætte bots ud af spillet, da det kræver ret meget at sætte botten op til at interagere med andre spillere eller bots.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 23, 2012, 08:59:47 pm
Inferno mode kun klares med samarbejde med andre spillere? så er det jo ikke et solo spil, der er nogle der ingen venner har, så vil de ikke kunne complete inferno :p
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 09:32:19 pm
De spillere der ingen venner har, joiner de public games der findes :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 23, 2012, 09:39:31 pm
De spillere der ingen venner har, joiner de public games der findes :)

Kan du self have ret i, selvom jeg nødigt ville prøve Inferno i et public game, har heldigvis en del venner som skal spille D3, så glæder mig til at teste det med dem
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: JacoAnd efter Februar 23, 2012, 09:39:51 pm
De spillere der ingen venner har, joiner de public games der findes :)

Suk... Jeg føler mig truffet af den der... xD
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 23, 2012, 09:41:16 pm
De spillere der ingen venner har, joiner de public games der findes :)

Suk... Jeg føler mig truffet af den der... xD

Haha, når spillet udkommer må du gerne adde mig som ven :D
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 23, 2012, 09:47:05 pm
De spillere der ingen venner har, joiner de public games der findes :)

Suk... Jeg føler mig truffet af den der... xD

Det er jeg ked af. Du skal være velkommen til at adde mig ;) Så må vi se om vi kan finde et tidspunkt at spille på :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 23, 2012, 10:11:20 pm
ja, altid sjovere at spille når man kan snakke med nogle :D
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Zilinia efter Februar 23, 2012, 11:46:37 pm
Jeg vil sige at det der holdte mig oppe i at blive ved med at spille var de boss run jeg lavet og elskede det virkeligt :) fordi der var ikk noget bedre end at nakke mephisto/diablo/pendler og baal på hell :) men igen det var lidt easy mode, da min main char i diablo 2 var en sorc ;)

Jeg vil sige det er lidt trist at de fjerner det, men på den anden side os godt for nogle som hader det :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 24, 2012, 12:05:34 am
Jeg vil sige at det der holdte mig oppe i at blive ved med at spille var de boss run jeg lavet og elskede det virkeligt :) fordi der var ikk noget bedre end at nakke mephisto/diablo/pendler og baal på hell :) men igen det var lidt easy mode, da min main char i diablo 2 var en sorc ;)

Jeg vil sige det er lidt trist at de fjerner det, men på den anden side os godt for nogle som hader det :)

Jeg syntes det er super, ellers bliver det for ensformigt
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 24, 2012, 12:19:05 am
Det er helt korrekt at de random elite og mini bosser som man kan finde bliver dem som har det bedste loot.. Der findes en række minibosser som er event baseret hvor du skal gøre noget bestemt for at de dukker op være et bestemt sted og på anden vis bare ikke altid er der.. Det bliver nogen af dem som giver ekstra loot.. Ellers så er det alle de tilfældige som kan stå hvor som helst rundt omkring..

Ideen i et "run" i D3 er at man ikke teler/løber til en boss - man samler sig og så bevæger sig i flok ud ogbegynder et sted fra og spiller ud af en lang sti forbi hobetal af mobs.. Jeg synes også at mærke at jo flere man slår ihjel hurtigt, jo mere loot får man - men det kan også være det bare er mig...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 24, 2012, 12:23:56 am
Det er helt korrekt at de random elite og mini bosser som man kan finde bliver dem som har det bedste loot.. Der findes en række minibosser som er event baseret hvor du skal gøre noget bestemt for at de dukker op være et bestemt sted og på anden vis bare ikke altid er der.. Det bliver nogen af dem som giver ekstra loot.. Ellers så er det alle de tilfældige som kan stå hvor som helst rundt omkring..

Ideen i et "run" i D3 er at man ikke teler/løber til en boss - man samler sig og så bevæger sig i flok ud ogbegynder et sted fra og spiller ud af en lang sti forbi hobetal af mobs.. Jeg synes også at mærke at jo flere man slår ihjel hurtigt, jo mere loot får man - men det kan også være det bare er mig...

Kunne ikke have sagt det bedre selv, jeg tror bare stadig folk vil lave boss runs, fordi at der er de sikker på loot, hvordan de helt præcis vil reward folk som grinder og explorer rundt omkring er jeg spændt på at se.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Pecenetra efter Februar 24, 2012, 12:38:50 am
Sandsynligvis.. det kommer lidt an på hvor tydelig gevinsten er for spillerne.. Jeg er selv ret spændt på hvad quest rewards byder på når man spiller Inferno, det kan jo både være godt og skidt at de er der og kan fåes igen og igen...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 24, 2012, 12:44:07 am
Ja, det er self rigtigt, jeg tror nu jeg vil gå meget op i crafting, nogle af de ting du kan lave er bare så awesome
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Angstskrig efter Februar 24, 2012, 04:29:58 am
Det er helt korrekt at de random elite og mini bosser som man kan finde bliver dem som har det bedste loot.. Der findes en række minibosser som er event baseret hvor du skal gøre noget bestemt for at de dukker op være et bestemt sted og på anden vis bare ikke altid er der.. Det bliver nogen af dem som giver ekstra loot.. Ellers så er det alle de tilfældige som kan stå hvor som helst rundt omkring..

Ideen i et "run" i D3 er at man ikke teler/løber til en boss - man samler sig og så bevæger sig i flok ud ogbegynder et sted fra og spiller ud af en lang sti forbi hobetal af mobs.. Jeg synes også at mærke at jo flere man slår ihjel hurtigt, jo mere loot får man - men det kan også være det bare er mig...

Lige netop dette gør, at jeg tror D3 bliver lige en tand federe. Du behøver ikke lægge en slagplan og finde frem til lige netop det ene monster, som har 0.005% chance for at droppe dit Godly Crap of the Heavens Sake. I stedet tager du bare afsted og lader dig overraske hver gang. Det savnede jeg meget til sidst i D2, hvor alt var gennemskueligt og fastlagt fra starten.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: oreoflavour efter Februar 24, 2012, 07:34:30 am
Det er lidt med blandede følelser fra mit vedkommende.. Syntes det er fedt, at man får spillet sig igennem mere context og ikke bare slår de samme kør ihjel gang på gang.. Men kommer til at savne de hurtige item runs
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Laursen efter Februar 24, 2012, 10:16:03 am
Det er helt korrekt at de random elite og mini bosser som man kan finde bliver dem som har det bedste loot.. Der findes en række minibosser som er event baseret hvor du skal gøre noget bestemt for at de dukker op være et bestemt sted og på anden vis bare ikke altid er der.. Det bliver nogen af dem som giver ekstra loot.. Ellers så er det alle de tilfældige som kan stå hvor som helst rundt omkring..

Ideen i et "run" i D3 er at man ikke teler/løber til en boss - man samler sig og så bevæger sig i flok ud ogbegynder et sted fra og spiller ud af en lang sti forbi hobetal af mobs.. Jeg synes også at mærke at jo flere man slår ihjel hurtigt, jo mere loot får man - men det kan også være det bare er mig...

Lige netop dette gør, at jeg tror D3 bliver lige en tand federe. Du behøver ikke lægge en slagplan og finde frem til lige netop det ene monster, som har 0.005% chance for at droppe dit Godly Crap of the Heavens Sake. I stedet tager du bare afsted og lader dig overraske hver gang. Det savnede jeg meget til sidst i D2, hvor alt var gennemskueligt og fastlagt fra starten.

Kunne ikke være mere enig med jer begge to, jeg tror de har fundet et rigtig godt udgangspunkt her.
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: viking efter Februar 24, 2012, 11:12:21 am
Som Snot også har skrevet tidligere i tråden.
random drops er vejen frem, og det er også det eneste der IMO passer ind i Diablo universet. Kunne ikke være mere enig!. Alle de utallige run´s var også grunden til jeg stoppede med d2. Det blev simpelthen for ensformigt. Så jeg tror deres nye system kommer til at virke rigtig godt  :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Steffenlikesmen efter Februar 24, 2012, 11:39:47 am
Som Snot også har skrevet tidligere i tråden.
random drops er vejen frem, og det er også det eneste der IMO passer ind i Diablo universet. Kunne ikke være mere enig!. Alle de utallige run´s var også grunden til jeg stoppede med d2. Det blev simpelthen for ensformigt. Så jeg tror deres nye system kommer til at virke rigtig godt  :)

Har som sagt ikke prøvet d1 eller d2 men ja, syntes også det lyder for ensformigt at du bare grinder de samme runs igen og igen og igen...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: sentron efter Februar 24, 2012, 12:04:39 pm
Kunne være fedt hvis de kunne ordne de ting. så der kommer mindre farming runs, nu hvor man får et AH, det giver items mere værdi.. :) så thumbs up fra min side vedr, det punkt ..
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 24, 2012, 12:17:24 pm
Vil give Angst og Pecenetra ret. I satte hovedet på sømmet :)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Angstskrig efter Februar 24, 2012, 02:20:26 pm
Vil give Angst og Pecenetra ret. I satte hovedet på sømmet :)

Naturligvis gjorde vi det. Skal vi lukke tråden og tage en bajer?
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Salle efter Februar 24, 2012, 02:21:18 pm
Vil give Angst og Pecenetra ret. I satte hovedet på sømmet :)

Naturligvis gjorde vi det. Skal vi lukke tråden og tage en bajer?

Thats boss
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Angstskrig efter Februar 24, 2012, 02:24:21 pm
Vil give Angst og Pecenetra ret. I satte hovedet på sømmet :)

Naturligvis gjorde vi det. Skal vi lukke tråden og tage en bajer?

Thats boss

Aiiiggghhhtt!
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Andrea8900 efter Februar 24, 2012, 08:50:12 pm
Jeg er frisk på det med Bajeren. Skal jeg bare komme til Viby?
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Triquix efter Februar 25, 2012, 01:48:28 am
kom til kbh istedet ;)
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Shorty efter Februar 25, 2012, 03:51:59 am
Det er sgu lækkert hvis vi, på den, undgår den intetsigende farm, der ligger i at køre den samme boss igen og igen. Det er i hvert fald dét der kører mig død, når jeg gamer Diablo II...
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Rage efter Februar 25, 2012, 04:24:34 am
Det er sgu lækkert hvis vi, på den, undgår den intetsigende farm, der ligger i at køre den samme boss igen og igen. Det er i hvert fald dét der kører mig død, når jeg gamer Diablo II...

Yup, bliver lidt kedeligt !

Derfor jeg håber vi alle sidder på skype og tager pis på hinanden  ;D
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Tukaram efter Februar 25, 2012, 03:12:29 pm
Synes det er fedt der ikke er de her runs, der bliver helt sikkert runs på de lavere sværhedsgrader, sikkert også hell, men end game gear farming i inferno tror jeg ikke bliver lige så udbredt som det var i D2
Titel: Sv: Slut med "runs" i Diablo 3?
Indlæg af: Niemeyer efter Februar 25, 2012, 06:56:59 pm
Vi kender alle de forskellige begreber som f.eks. Baalrun, Pindlerun og Mephrun. Det er i disse 'runs', at folk oftest befinder sig, da det er her, der er størst chance for at finde nye items. Dét i sig selv bliver hurtigt en kedelig affære - at slå den samme boss ihjel igen og igen. Men sådan fungerer loot-systemet altså i Diablo 2, hvor alle items kan droppe, så længe en boss/mob har det rette ilvl.

Sådan bliver det dog ikke i Diablo 3, hvis man skal tro nedenstående bluepost fra Bashiok:
Citat fra: Blizzard Entertainment
Also that system of allowing any boss to drop any item in Diablo II really encouraged some very bad forms of gameplay. It devolved into doing 'runs' of the easiest or most efficient bosses. Not exactly interesting. It's something we're actively trying to avoid repeating with Diablo III, and not something we'd want to encourage in World of Warcraft.

Ud fra hvad dette må vi forstå det sådan, at de har tænkt sig at benytte sig af samme system, som der bliver brugt i World of Warcraft, hvor bestemte bosser dropper bestemt gear; altså hvor de har et forudbestemt 'loot-table'. På denne måde er man tvunget til at tage kampen op mod forskellige bosser for netop at finde det gear man leder efter, samtidig med at man ikke behøver at lede i blinde for at finde items der kan bruges.

Jeg tager imod dette med åbne arme, men hvad med jer? Hva synes I?

Synes det er fedt at blizzard laver lidt om og ændre det til dette :) i sidste ende er det jo ikke fedt bare at farme bosser! det er jo klart feders at komme lidt over det hele :D og få items mens man gør dette ? :D