Diablo3x.dk | Diablo 3: Reaper of Souls - News & Community

Diablo 3: Reaper of Souls => Characters og Skills => Wizard => Emne startet af: Nemeton efter November 10, 2013, 06:25:24 pm

Titel: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 10, 2013, 06:25:24 pm
Min wizard cruiser igennem MP4, har ret svært ved MP5 og jeg har endnu ikke turde prøve højere Monster Power, selvom jeg er klar over at det bliver nødvendigt for at kunne få en Hellfire Ring eller flere.

Er det mine skills der er forkerte eller mine items der er problemet?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552923 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552923)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 10, 2013, 06:41:16 pm
Jeg har selv overvejet om Glasscanon skal udskiftes med Blur.....
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Steffenlikesmen efter November 10, 2013, 06:47:06 pm
Jeg vil i hvert fald tage Blur. Har du prøvet crit build? Lige nu har du så dog kun 37% crit, men med lidt højere tror jeg godt du ville kunne bruge det effektivt. Din dmg og hp er god nok til mp6 ville jeg udmiddelbart mene, men ved ikke lige med det skill set.. syntes ikke det ser så effektivt ud. Nu er jeg ikke selv wizard main dog. Jeg går ud fra du spiller på normal siden du ikke bruger unstable anomaly
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 10, 2013, 07:16:01 pm
Jeg vil i hvert fald tage Blur. Har du prøvet crit build? Lige nu har du så dog kun 37% crit, men med lidt højere tror jeg godt du ville kunne bruge det effektivt. Din dmg og hp er god nok til mp6 ville jeg udmiddelbart mene, men ved ikke lige med det skill set.. syntes ikke det ser så effektivt ud. Nu er jeg ikke selv wizard main dog. Jeg går ud fra du spiller på normal siden du ikke bruger unstable anomaly

Nej det er absolut softcore jeg spiller, har end ikke overvejet hardcore :)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan de der CM builds der florer fungerer, og selv hvis jeg skulle prøve det, så ved jeg ikke hvor jeg skal finde den ekstra Crit chance, ud over Pox, men så skal jeg smide 500+ mio. for at få en god ring med det på.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: DonBonzini efter November 10, 2013, 07:52:14 pm
Hej Nemeton

Add mig så skal jag prøve at hjælpe dig lidt med buildet, har nok også lidt gear du må få, hvis det er:-)

db
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 10, 2013, 07:54:53 pm
Hej Nemeton

Add mig så skal jag prøve at hjælpe dig lidt med buildet, har nok også lidt gear du må få, hvis det er:-)

db

Done!
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 10, 2013, 07:57:08 pm
Dit problem er dine skills, jeg køre med 1,5 lifesteal på mp 10 ,

Skills jeg ville bruge http://eu.battle.net/d3/en/profile/Crime-2778/hero/32507989 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Crime-2778/hero/32507989)

samt du har massere af life og ress , du burde osse ku køre mp 10 :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: mads-wm3 efter November 10, 2013, 08:18:56 pm
Når du ikke har noget lifesteal på våben bliver du nød til at have det på skills, aka. blood magic på magic weapon ;)

Jeg har selv 2.9% LS på mit våben, så jeg bruger bare force weapon.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/wishmaster3-2664/hero/1308142 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/wishmaster3-2664/hero/1308142)



Jeg ville også gå efter at gå full archon build, da andet simpelthen ikke er effektivt nok :) Så ud med astral pressence, blizzard (og eventuelt slow time, jeg har personligt diamon skin på til hvis min archon nu løber ud før CD, crime har frost nova), og på med familiar med sparkflint og critical mass (passive). Desuden, hvis du får den smule lifesteal burde du kunne skifte prismatic barrier ud med pinpoint barrier, som giver dig mere critical hit chance, og altså hjælper på critical mass :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 10, 2013, 08:22:32 pm
Når du ikke har noget lifesteal på våben bliver du nød til at have det på skills, aka. blood magic på magic weapon ;)

Jeg har selv 2.9% LS på mit våben, så jeg bruger bare force weapon.

[url]http://eu.battle.net/d3/en/profile/wishmaster3-2664/hero/1308142[/url] ([url]http://eu.battle.net/d3/en/profile/wishmaster3-2664/hero/1308142[/url])



Jeg ville også gå efter at gå full archon build, da andet simpelthen ikke er effektivt nok :) Så ud med astral pressence, blizzard (og eventuelt slow time, jeg har personligt diamon skin på til hvis min archon nu løber ud før CD, crime har frost nova), og på med familiar med sparkflint og critical mass (passive). Desuden, hvis du får den smule lifesteal burde du kunne skifte prismatic barrier ud med pinpoint barrier, som giver dig mere critical hit chance, og altså hjælper på critical mass :)


Kan godt klare trash uden lifesteal, men bruger bare echo fordi det gir mig 30k mere dps end mit 1200 dps sword 55 cd 9 ias sox lifesteal :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 10, 2013, 08:28:30 pm
Så det I gør er simpelthen at bruge Archon hele tiden, hvis muligt, og så øge Crit chance for at få reduceret cooldown på Archon?

Og så smide noget lifesteal ind?

Men skal jeg ikke have mere Crit chance for at det er brugbart for mig?
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 10, 2013, 08:33:33 pm
Så det I gør er simpelthen at bruge Archon hele tiden, hvis muligt, og så øge Crit chance for at få reduceret cooldown på Archon?

Og så smide noget lifesteal ind?

Men skal jeg ikke have mere Crit chance for at det er brugbart for mig?

nej du skal bare bruge frost nova med deep freeze så det intet problem for dig :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: DonBonzini efter November 10, 2013, 08:43:06 pm
Hej igen

Sidder på mobilos, så jeg jeg kiggede ikke lige din battlebet account, det har jeg gjort nu. Der er vist ikke meget jeg kan hjælpe dig på gear fronten, det er dit build som lige skal finjusteres, som de andre skriver. Archon uden LS går ikke rigtigt slet ikke på mp10.

db
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: mads-wm3 efter November 10, 2013, 11:14:42 pm
Så det I gør er simpelthen at bruge Archon hele tiden, hvis muligt, og så øge Crit chance for at få reduceret cooldown på Archon?


Husk at du forlænger din archon ved at nakke monstre :) så hvis du holder archon kørende i fx 2 min, er din archon CD allerede færdig :) Så crit chance er ikke så vigtigt ved det her build. Det er bare nice hvis du ryger ud af archon før tid, og fordi det forkorter CD på den der eksplosion (1) som du også har i archon :) Basically er archon at du skal nakke stuff så hurtigt som muligt (hvilket vil sige at du skal have så høj DPS som muligt), for at holde din archon kørende :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 11, 2013, 09:45:50 am
Hehe, sad også og kiggede på din profil her til morgen og tænkte at det så da meget fornuftigt ud. Så kan fornemme at du har været godt igang :)

Af hvad jeg kan se burde du også sagtens kunne køre mp6-7 stykker uden problemer, de højere er jeg i tvivl om du vil kunne få problemer med packs uden mere lifesteal. Din EHP pool er dog stor nok til at du burde kunne klare det mod whites og de lidt lavere med kun 1,5% lifesteal. Men Reflect og Mortar kan nok give problemer indtil du får lidt mere.

Frost Nova - Deep Freeze vil jeg mene er et dårligt valg i Archon spec, de 15% crit chance har du ikke meget mulighed for at udnytte da en archon "runde" er ca. 70-300 sekunder. Men jeg er selv rigtig glad for at have Frost Nova som backup - bruger dog med reduceret cooldown, for at kunne perma-freeze, hvis blot flokken har en rimelig størrelse. Det er dog en smagssag da Diamond Skin også er en ganske lækker defensiv skill.

Grund princippet i Archon build er at lave et kill hvert sekund. Dvs. jo højere tætheden er i monstre, jo mere tid kan du bruge på at slå dem ihjel. Så områder med mange monstre kan man spille på højere MP, hvorimod områder hvor der er langt mellem monstrene skal du længere ned i MP levels. også derfor det virkelig først virker når du kommer op på inferno og kan bruge MP levels der. ellers er der kun akt 3 som tilbyder en fornuftig tæthed.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 11, 2013, 09:53:46 am
Pecen , du skal bare op i mp hvis du skal ha flere mobs jo , og jeg kan resette min archon på 5 sekunder med deepfreeze så ser ingen grund til og køre med reduce cooldown da du ingen dps laver med livlinglighting .. . Og jeg anbefaler act 1 da der flest mobs til archon :) . Men nu køre jeg osse crypt rund hvor jeg kan lave over 250 M exp i timen
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 11, 2013, 11:25:06 am
Hvor i Act 1 er det bedste at spille Archon?

BTW når man spiller på MP levels, så er der så vidt jeg har læst, ingen XP forskel på de fire acts vel?

Jeg har indtil videre kun spillet på Act 4 fordi så skal jeg ikke tænke over Keywardens, når jeg møder ham smider han måske noget, og før eller siden har jeg nok til nogle machines.

Men jeg skal have fundet nogen der kan hjælpe med at få de første par ringe så jeg kan få +XP bonus, ellers tager det sgu for lang tid at level op!
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: mads-wm3 efter November 11, 2013, 12:27:10 pm
Typisk festering woods for at få nephalem stacks (to garanterede, og typisk en eller to mere), fields of misery og weeping hollow...

Jeg har ikke spillet i et par måneder selv, men jeg tog bare festering woods og så fields of misery... Og så selvfølgelig Decaying Crypt hvis den spawnede i fields of misery :) Den har god monster density også.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: DreamWalker efter November 11, 2013, 12:36:26 pm
Hvor i Act 1 er det bedste at spille Archon?

BTW når man spiller på MP levels, så er der så vidt jeg har læst, ingen XP forskel på de fire acts vel?

Jeg har indtil videre kun spillet på Act 4 fordi så skal jeg ikke tænke over Keywardens, når jeg møder ham smider han måske noget, og før eller siden har jeg nok til nogle machines.

Men jeg skal have fundet nogen der kan hjælpe med at få de første par ringe så jeg kan få +XP bonus, ellers tager det sgu for lang tid at level op!

Act 1  - Start ud med Festering Woods, få så mange stacks der som muligt, varierer fra 3-6 for det meste, afhængig af antallet af events (husk hulerne i denne zone). Hvis ikke man har nået 5 stacks efter Festering, kan man så vælge at tage til Leoric's Manor, gå tilbage og ud til Leoric's Manor Courtyard, på den tur finder du som regel 2-3 packs. Gå derefter til Fields of Misery, her finder du keywarden, massere af mobs og 2-3 huler, nogle af dem er gode, andre er dårlige, kan også variere hvor mange af dem folk tager, men jeg kan godt lige at tage Decaying crypt (hvis den er der), Lost mine og Scavengers den, resten lader jeg være. Derefter kan man også tage Weeping hollow, men det er ikke alle som vælger at lave den zone. Du finder den ved at tage til Cemetery of the Forsaken, og løbe bagud, her er der også en hule som er ganske fornuftig. Hvis man lyster kan man også lige tage Halls of Agony med der. Hvis man vil lave alle zonerne kræver det at man starter på nogle af de sidste quests (kan ikke huske hvad det hedder lige nu :) )

Det er ikke ligegyldigt hvilken zone du spiller i, men de ligger alle meget tæt, i mængden af XP du kan farme i timen. Dog ligger act 1 i toppen, samt monstrene er nemmere i act 1, vs. de andre acts.

Du kan farme dine act 1 runs og så bare nakke keywarden når du møder ham, det er ikke vigtigt om du får/ikke får et drop fra ham, se det som en bonus hvis han dropper en nøgle, og hvis ikke, jamen, som du selv skriver,  så gør han det jo nok på et andet tidspunkt.

Mht. Hellfire ringen, den er ikke super vigtig, for det kan det være ret svært at rulle en ring som både giver dig en upgrade og din ønskede xp bonus. Derud over skal man passe på med at regne de 35% ekstra xp, for højt vs. dps, da det sådan set er din antal dræbte monstre pr. time som afgør hvor hurtigt din xp ticker ind, og hvis du lige pludselig slår halvt så hurtigt ihjel, kan 35% xp ikke betale sig. I den perfekte verden er det selvfølgelig optimalt at man får en Hellfire ring som både giver dig dps og den ekstra xp, men det kan tage så lang tid/mange forsøg, at mange opgiver det.
Jeg har f.eks. næsten lige ramt 100 på min WD, og den havde jeg ingen hellfire ring til, prøvede en 20 gange at ramme én jeg kunne bruge, men uden held, og min wd er den som jeg har brugt kortest tid på at lvl 1-100. Så kan sagtens gøres effektivt uden.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 11, 2013, 04:42:25 pm
Pecen , du skal bare op i mp hvis du skal ha flere mobs jo , og jeg kan resette min archon på 5 sekunder med deepfreeze så ser ingen grund til og køre med reduce cooldown da du ingen dps laver med livlinglighting .. . Og jeg anbefaler act 1 da der flest mobs til archon :) . Men nu køre jeg osse crypt rund hvor jeg kan lave over 250 M exp i timen
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem. Archon's Disintegrate stråle har en proc koefficient på 0,25, så for at kunne fjerne cooldown fra Archon ability skal du lave reducere 105 (120 sekunder cooldown minus 15 sekunder oppe tid) sekunder med Critical Mass, det vil sige at du skal bare lave 420 critical ticks så kan du hoppe ind og ud af Archon form.

Tager vi udgangspunkt i 50% crit chance kræver det altså 840 ticks i alt. Da der er 2 ticks per sekunder så kommer det sig til at for at du kan nå at lave så mange ticks inden for 15 sekunder så skal du ramme 28 mål konstant. Med 65% bliver det til 21 mål som du skal ramme konstant i de 15 sekunder.

Selv med 80% crit chance vil kræve 53 mål for at kunne reset archon på 5 sekunder, inden for de 15 sekunder snakker vi 18 mål.

Og ja Living Lightning er en rigtig ringe skill, hvilket også er hvorfor jeg undgår den. Selv dens proc koefficient er mega lav (0,02), og har kun en damage på 53%. I stedet bruger jeg hellere Chain Lightning eller Forked Lightning som har meget højere koefficient (0,165 eller 0,167) og anses heller ikke som "Missiles", og så er det med 90% damage, og sidst nævnte har så en yderligere +4*55%. Også synes jeg generelt at mobs er dårlig til at stille sig på lige linje.

Så nej køber ikke at du resetter på 5 sekunder ;) og i forhold til at få 15% ekstra crit chance så betyder det jo ingenting når hvis du alligevel ikke kan nå at udnytte dem.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: mads-wm3 efter November 11, 2013, 07:00:24 pm
Jeg bruger personligt spectral blades med healing blades rune i :) Det giver god surviability sammen med diamond skin hvis archon ryger, og den har en okay koefficient :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2013, 01:21:58 am
Jeg bruger personligt spectral blades med healing blades rune i :) Det giver god surviability sammen med diamond skin hvis archon ryger, og den har en okay koefficient :)
Absolut og med diamond skin kan du jo også sagtens gå helt tæt på.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 12, 2013, 08:50:50 am
Tjaaa det lader skam til at virke ret godt at rende rundt som Archon hele tiden - havde godt nok tænkt at han efterhånden kunne holde den i lang tid, men med CM og mere Crit Chance kan jeg godt se at det virkelige hjælper.

Jeg har fået opdateret lidt af mit udstyr:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552923 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nemeton-1896/hero/32552923)

Og regner med at købe en Zuni Pox med 5,5% Crit Chance af en tysker senere, det kommer til at gå lidt ud over min IAS og min life (som allerede er reduceret noget med de nye items) men jeg burde komme op på 315k unbuffed.

Synes dog at jeg er kommet lidt langt ned i resist all og life, især når jeg ikke har fundet et våben  af samme kaliber som mit nuværende, men med Steal life, dvs. jeg har ikke set et der koster under 1½ mia. på AH :-(
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 12, 2013, 08:53:20 am
Og ja Living Lightning er en rigtig ringe skill, hvilket også er hvorfor jeg undgår den. Selv dens proc koefficient er mega lav (0,02), og har kun en damage på 53%. I stedet bruger jeg hellere Chain Lightning eller Forked Lightning som har meget højere koefficient (0,165 eller 0,167) og anses heller ikke som "Missiles", og så er det med 90% damage, og sidst nævnte har så en yderligere +4*55%. Også synes jeg generelt at mobs er dårlig til at stille sig på lige linje.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med proc koefficient, men jeg testede det og brød mig ikke om Living Lightning. Overvejede om jeg skulle beholde Piercing Orb, men har nu valgt at prøve Forked Lightning - har dog ikke haft tid til at teste det.......
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2013, 11:03:53 am
Og ja Living Lightning er en rigtig ringe skill, hvilket også er hvorfor jeg undgår den. Selv dens proc koefficient er mega lav (0,02), og har kun en damage på 53%. I stedet bruger jeg hellere Chain Lightning eller Forked Lightning som har meget højere koefficient (0,165 eller 0,167) og anses heller ikke som "Missiles", og så er det med 90% damage, og sidst nævnte har så en yderligere +4*55%. Også synes jeg generelt at mobs er dårlig til at stille sig på lige linje.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med proc koefficient, men jeg testede det og brød mig ikke om Living Lightning. Overvejede om jeg skulle beholde Piercing Orb, men har nu valgt at prøve Forked Lightning - har dog ikke haft tid til at teste det.......
"Proc" vil sige at man får en hændelse til at ske. Når du har items som vil gøre et eller andet når noget sker kaldes det for et proc. Det kan være sig chance for at stun, Life on Hit, Arcane Power on Crit, chance for at summon en dæmon o.lign. Det samme gør sig gældende ved skills når der står "chance to..." f.eks. Critical Mass som har "chance to reduce cooldown by 1 second".
Så når disse effekter sker kaldes det for at de proc'er.

Koefficient er et udtryk for "effektiv ydelse", men for at gøre det lettere at forstå så er det den chance en given skill har for at lave disse "procs". Hvert skill har sin egen koefficient så når du bruger en skill gælder den skills koefficient. Har en skill en koefficient på 1 vil du altid have fuld chance for at det sker, har den en på 0,02 er der altså kun 2% (eller 1 ud af 50) chance for at det sker.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 12, 2013, 12:07:32 pm
Pecen , du skal bare op i mp hvis du skal ha flere mobs jo , og jeg kan resette min archon på 5 sekunder med deepfreeze så ser ingen grund til og køre med reduce cooldown da du ingen dps laver med livlinglighting .. . Og jeg anbefaler act 1 da der flest mobs til archon :) . Men nu køre jeg osse crypt rund hvor jeg kan lave over 250 M exp i timen
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem. Archon's Disintegrate stråle har en proc koefficient på 0,25, så for at kunne fjerne cooldown fra Archon ability skal du lave reducere 105 (120 sekunder cooldown minus 15 sekunder oppe tid) sekunder med Critical Mass, det vil sige at du skal bare lave 420 critical ticks så kan du hoppe ind og ud af Archon form.

Tager vi udgangspunkt i 50% crit chance kræver det altså 840 ticks i alt. Da der er 2 ticks per sekunder så kommer det sig til at for at du kan nå at lave så mange ticks inden for 15 sekunder så skal du ramme 28 mål konstant. Med 65% bliver det til 21 mål som du skal ramme konstant i de 15 sekunder.

Selv med 80% crit chance vil kræve 53 mål for at kunne reset archon på 5 sekunder, inden for de 15 sekunder snakker vi 18 mål.

Og ja Living Lightning er en rigtig ringe skill, hvilket også er hvorfor jeg undgår den. Selv dens proc koefficient er mega lav (0,02), og har kun en damage på 53%. I stedet bruger jeg hellere Chain Lightning eller Forked Lightning som har meget højere koefficient (0,165 eller 0,167) og anses heller ikke som "Missiles", og så er det med 90% damage, og sidst nævnte har så en yderligere +4*55%. Også synes jeg generelt at mobs er dårlig til at stille sig på lige linje.

Så nej køber ikke at du resetter på 5 sekunder ;) og i forhold til at få 15% ekstra crit chance så betyder det jo ingenting når hvis du alligevel ikke kan nå at udnytte dem. 


Smider lige en film op når kommer hjem :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 12, 2013, 05:19:17 pm
Archon reset (http://www.youtube.com/watch?v=RmERnZZbkos&feature=youtu.be#) Her  Pecenetra , dog ikke helt 5 sekunder men det sku tæt på ;)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2013, 07:00:00 pm
Det må jeg nok sige, det er ret tæt på de 5 sek ;)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Camelo efter November 12, 2013, 07:39:12 pm
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem.

Spiller man MP0 (eller uden MP), er der færre monstre end ved MP1-10. Dvs. så snart man spiller med Monster Power levels, ændres der på monster density. Men det scaler ikke fra 1-10.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 12, 2013, 08:19:03 pm
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem.

Spiller man MP0 (eller uden MP), er der færre monstre end ved MP1-10. Dvs. så snart man spiller med Monster Power levels, ændres der på monster density. Men det scaler ikke fra 1-10.

sikker? :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 12, 2013, 08:19:25 pm
Det må jeg nok sige, det er ret tæt på de 5 sek ;)

kommer jo osse helt an på hvor mange mobs der er :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Camelo efter November 12, 2013, 08:22:52 pm
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem.


Spiller man MP0 (eller uden MP), er der færre monstre end ved MP1-10. Dvs. så snart man spiller med Monster Power levels, ændres der på monster density. Men det scaler ikke fra 1-10.


sikker? :)


Ja, det skulle jeg da mene. Det har i hvert fald altid været min opfattelse.

Citér
You'll find increased monster density if you're in Inferno difficulty, and have Monster Power 1 - 10 enabled. If you're looking for an easy place to see the density changes I recommend checking out The Weeping Hollow in Act I or the Storm Halls (it’s in Zoltun Kulle’s Archives) in Act II. There are lots of other great spots to farm monsters, but those are some of the favorites from what I hear.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8796519785#3 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8796519785#3)

og...

Citér
In patch 1.0.8 we adjusted the monster density of various areas of the game for players playing on Inferno on Monster Power 1 through MP10. While Monster Power offers some added perks to those willing to tackle the challenge of playing on higher MP levels, the monster density of areas does not scale upwards as you increase your MP level.


http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8796349796#11 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8796349796#11)

Så jo. Det er vist sådan, det forholder sig :)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2013, 08:35:26 pm
MP styrer ikke antallet af mobs, kun hvor hurtigt du kan dræbe dem.

Spiller man MP0 (eller uden MP), er der færre monstre end ved MP1-10. Dvs. så snart man spiller med Monster Power levels, ændres der på monster density. Men det scaler ikke fra 1-10.
Præcis, uden MP eller MP0 er der færre monstre i mange områder. Men ja skulle have haft med at MP level ikke styrede det da du enten kører level 1-10 eller slet ikke bruger MP, det var det jeg prøvede at komme frem til.
Anyways så har jeg selv også haft en lille fornemmelse af at tætheden slet ikke er den samme på MP1 som på MP10, men det er svært at sætte en præcis finger på fordi det jo også er forskelligt hvor klyngerne lige står.

Det må jeg nok sige, det er ret tæt på de 5 sek ;)

kommer jo osse helt an på hvor mange mobs der er :)
Af alt hvad jeg har fundet så var proc koefficienten på Living Lightning 0,02, og der har ingen ændringer af den været igennem patch historien. Så nu tog jeg selv opgaven i egen hånd for at tjekke det. Den er faktisk 0,2, og så lader den til at være aps styret, så jo højere aps du har - jo flere lyn skyder den også ud i monstre omkring den. Radius er ikke så hulens stor, men den har da virkelig potentiale. Jeg takker for demonstrationen :D
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 12, 2013, 09:42:53 pm
ja okay :D troede bare at mp 10 var der flere mobs , følelse bare sådan ! . nåårh Pecenetra blev du lige overrasket ;) , og har ikke engang ias på min ene ring . http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188 (http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188) < men har osse godt med cc og ias
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: mads-wm3 efter November 12, 2013, 11:08:35 pm
Jeg bruger personligt spectral blades med healing blades rune i :) Det giver god surviability sammen med diamond skin hvis archon ryger, og den har en okay koefficient :)

Absolut og med diamond skin kan du jo også sagtens gå helt tæt på.

Præcis :) Synes tit man ender med at stå klods op af champs/elite packs osv. med archon, så meget rart bare at kunne blive stående hvis archon løber ud og lige nakke det sidste liv de har tilbage med god LS fra blades of damage negate fra diamond skin :P
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 12, 2013, 11:53:47 pm
ja okay :D troede bare at mp 10 var der flere mobs , følelse bare sådan ! . nåårh Pecenetra blev du lige overrasket ;) , og har ikke engang ias på min ene ring . [url]http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188[/url] ([url]http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188[/url]) < men har osse godt med cc og ias

Når jeg keder mig i skolen falder jeg gerne over D3 og mulighederne der ligger i skills, så havde kigget meget grundigt efter en signature skill som havde en god proc koefficient og AoE - men det er da svært når al info er så forkert :P
Skal dog lige have testet det med AS i dybden, rigtig mange skills får jo netop intet ud af IAS.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Nemeton efter November 13, 2013, 11:30:15 am
Virker Temporal Flux passiv egentlig ikke med Archon?

Hvis man giver Arcane damage (som Archon), så burde man jo hele tiden give 60 % slow til alle monstre!!!
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Camelo efter November 13, 2013, 12:52:19 pm
Jo, det virker skam. Og det er ganske rart. Jeg veksler selv mit tredje passive skill mellem at være Temp Flux, Cold Blooded (dejligt hvis man er i et game med CM) og Galvanizing Ward. Og jeg spiller Archon ;)
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: DreamWalker efter November 13, 2013, 01:11:50 pm
Lækkert at læse med på sådan en post, man lærer en masse nyt om de forskellige classes :D Skal da helt sikkert lige hjem og prøve det af :D
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Pecenetra efter November 13, 2013, 03:01:11 pm
Helt enig med Camelo - det er faktisk rigtig nice. Mod gobliner er det en super fordel fordi melee's faktisk kan følge efter den og slå også. Spiller du alene er det en god måde at holde monstrene på afstand så de ikke kommer helt hen til dig så hurtigt.

Har kørt med den længe af selv samme årsager.
Titel: Sv: Hjælp til at klare MP6+
Indlæg af: Crime efter November 13, 2013, 09:13:14 pm
ja okay :D troede bare at mp 10 var der flere mobs , følelse bare sådan ! . nåårh Pecenetra blev du lige overrasket ;) , og har ikke engang ias på min ene ring . [url]http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188[/url] ([url]http://www.diabloprogress.com/hero/crime-2778/Frozen/26924188[/url]) < men har osse godt med cc og ias

Når jeg keder mig i skolen falder jeg gerne over D3 og mulighederne der ligger i skills, så havde kigget meget grundigt efter en signature skill som havde en god proc koefficient og AoE - men det er da svært når al info er så forkert :P
Skal dog lige have testet det med AS i dybden, rigtig mange skills får jo netop intet ud af IAS.


hehe , jeg tror jeg vil prøve wicked wind igen så burde det ikke tage mange sekunder