Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Alowan

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 8
46
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Monster Rarity
« Dato: Marts 09, 2012, 09:52:05 am »
Gult navn = Rare monster
Lilla navn = unique monster
Blåt navn = champion monster.

Rares er det der svarer til unique monstre i D2, og er en stærkere version af normale mobs.
Uniques er navngivne "rare monstre" og findes kun enkelte steder (spawner f. eks. i forbindelse med quests etc.) - Skeleton king er unique.
Champions er de stærkeste og dem med bedst drop, de kan spawne overalt.


Håber det giver dig et fyldestgørende svar..

47
Tror i hardcore er unlocket ved level 10 i beta, eller generelt?

Derudover ser jeg ændringerne i UI som meget velkommene, men mener stadig at de bør lave det sådan at man kan se, og sammenligne, alle ens skils på samme vindue.

48
Diablo 3: Reaper of Souls / Cow level
« Dato: Marts 09, 2012, 09:41:34 am »
Det ser angivligt ud til at cow level bliver med køer igen, i betaklienten er der dukket følgende items og crafts op.

StaffOfCow_Nightmare - Nightmarish Staff of Herding - Only one bovine in all of Nightmarish Sanctuary could possibly have an use for this.
StaffOfCow_Hell - Hellish Staff of Herding - Only one bovine in all of Hellish Sanctuary could possibly have an use for this.
StaffOfCow_Inferno - Infernal Staff of Herding - Only one bovine in all of Infernal Sanctuary could possibly have an use for this.
CraftingPlan_Smith_Smith_StaffofCow_Nightmare - Plan: Nightmarish Staff of Herding
CraftingPlan_Smith_Smith_StaffofCow_Hell - Plan: Hellish Staff of Herding
CraftingPlan_Smith_Smith_StaffofCow_Inferno - Plan: Infernal Staff of Herding


Det ser derfor lidt ud som om cow level ikke er muligt på normal?

Samtidig gør det muligheden for greeds domain som "cow level" lidt mindre -  noget jeg personligt synes lød ret fedt.

Hvad tror i?

49
Så kom der en patchnote, der forklarer lidt om dette:

Citér
Nephalem Valor - Defeating an Elite/Champion pack has increased your Magic Find and Gold Find.

Men det forklarer stadig ikke om den resetter ved logud eller hvilken effekt det har på egentligt har på bosser. Som jeg ser det er det stadig en fordel at farma rares og champions - men undgå bosserne.

50
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Virker jeres D3 beta atm?
« Dato: Marts 08, 2012, 10:18:34 pm »
Ikke lige pt men:

Citér
The Diablo III test server is currently down so we can deploy Beta Patch 14. Maintenance began at approximately 11:00 a.m. PST, and we expect it to conclude at approximately 7:00 p.m. PST.


PATCH 14 YAY!! SING OF RELEASE!!!

51
De faste små bosser rundt omkring må nu også godt have lækker loot, så længe det blot ikke kun er bundet til en quest boss :) man kommer jo gerne dem alle rundt..

Sidst jeg tjekkede op på det var der noget snak om hvor vidt loot skulle øges efter kills i området, men det betød bare at man skulle dræbe alle non-champions først og så vende tilbage til de champions efter at have ryddet dem alle.. Istedet var der noget med et "kill per minute" ligenende system, hvor jo flere der døde hele tiden jo mere loot kom der, og til tider virker det virkelig som om spillet opfører sig sådan..

Men skal da blive spændende at se om det bliver mere tydeligt..

Kender jeg godt følelsen af, jeg føler nogen gange jeg nærmest er i loot tørke, for derefter at få en ordentlig eksplosion så snart jeg begynder at øge mit kill pr min... Tror dog ikke det er noget der er i spillet endnu, selvom jeg egentlig synes det lyder som en interessant løsning. Umiddelbart kunne jeg dog godt se nogle problemer på inferno, hvor det vil være meget svært at komme hurtigt videre (men det kunne evt. bare ordnes med højere droprate eller bedre items).

52
Characters og Skills / Sv: Character lore
« Dato: Marts 08, 2012, 10:48:57 am »
Kan også fortælle at der står lidt om hver chars baggrund (race lore) i Book of Cain.

Jeg synes virkelig Blizzard har gjort meget for at gøre selve loren lang større i Diablo 3, end den tidligere har været, og synes det vil være fedt hvis vi lærer mere om både vores egne chars, men også de chars der var med i Diablo 2.

53
Helt enig med Angstskrig her, så snart de begynder at forbinde champion packs med bosser, så er vi bare tilbage til den gamle problematik.

Random spawns må klart være vejen frem  8)

Jeg blev personligt glad da jeg så dengang de først snakkede om at boss runs ikke kunne betale sig, for lige meget hvor fedt det var at vide at du var garanteret en vis dropkvalitet ved at dræbe noget specifikt, så blev det hurtigt meget kedeligt at gøre det samme igen og igen..... og igen, til uendelighed.


Jeg tror personligt også de holder dem som fuldstændig random, men gør sådan at hvis man dræber X rares/champions før et bosskill så får bossen en større dropchance (evt. = en rare/champion). Herved sikrer man sig at folk ikke farmer hverken bosser eller rares, men derimod spiller hele spillet igennem.

54
Diablo 3: Reaper of Souls / Cooldowns i Diablo 3
« Dato: Marts 08, 2012, 10:40:36 am »
Der har været en del snak omkring tilføjelsen af cooldowns til Diablo 3, da det fjerner "spell spam" elementet fra Diablo 2. Mekanismen for skills er dog meget anderledes i Diablo 3, da man her har langt flere skills til rådighed på et givent tidspunkt, end i Diablo 2, hvorfor Blizzard har set det nødvendigt at implementere cooldowns.

Flere spillere har dog udtrykt deres mening omkring cooldowns på Blizzards fora, hvilket har resulteret i at Bashiok er kommet med nogle tanker/svar omkring det at tilføje dem til spillet. Ligeledes har enkelte brokket sig over at cooldowns er for meget WoW, og at Diablo 3 bliver influeret for meget af netop WoW.

Til det med at det er et system fra WoW er der blevet svaret følgende:

Citér
I don't think its about balance, it think its about adding a system from world of warcraft

Yes, WoW invented cooldowns. Good job.


Og til om hvorfor man tilføjer cooldowns, og om det overhoved er sjovt med dem er der skrevet følgende:

Citér
I don't think inherently waiting to use a skill is fun, but it certainly reinforces skill-based play as it's a restriction you have to plan around and use in tactical ways. Obviously resources are the other big limiter, but we like our resource systems to be able to be gamed a little, and if they can be gamed you're essentially opening the spam gates. That's fine for some abilities, but not for others. So the question really comes down to should we ensure every skill can be used back to back, or do we throw another limitation on their use so they can stay awesome?

Diablo II was a great game, but I don't think anyone can argue the combat model was really deep or engaging. People played because they wanted awesome characters, not because it felt really cool to spam blessed hammer millions of times and kite monsters around. For Diablo III we think we can have awesome characters and deep and engaging combat, and we're not going to get there by just copying the previous game.


Personligt synes jeg at cooldowns er en genial ting, da det tilfører et ekstra element til spillet. Dertil ser jeg det også som værende nødvendigt da vi nu har adgang til langt flere skills.

Hvad synes i? Savner i muligheden for at spamme skills som i Diablo 2, eller ser i det som et kærkomment tiltag?

55
Så længe der stadig er tilfældige champions, så er det fint med mig. Det ville være trist, hvis champions kun spawnede ved bosser. Så er vi lige vidt imo.

Tror stadig de spawner frit. Der var en på blizzards forum, der foreslog at man øgede chancen for gode boss drops ved at dræbe rares/champions - hvilket er den vej jeg tror de tager, men de har ikke nævnt præcist hvordan de vil gøre det endnu, så det er spekulation fra min side.

Den anden mulighed er at nogle af de monstre bosserne "spawner" er rare, eller at nogle af dem lige før bossen altid er "rare", men det kan, som du nævner, bare genoplive problemet.

56
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Nyt omkring Item Affixes
« Dato: Marts 08, 2012, 10:24:10 am »
Blizzard US har skrevet lidt mere i denne forbindelse, som jeg synes var relevant at få smidt op på denne post:

Citér
Level by level the choices are only limited by your skill and runes; my monk will be identical to yours.
In the final version of the game you will have ample choices of personalization; there will be affixes and legendary items that will modify the effects and abilities of your character. Obviously those items can be found towards the end of the game, so they are not available in the current beta.

Items that modify spell effects? So are they really "rune skills" or do they just increase the damage, like Cleave can be modified to do 150% WD instead of 120%?
Yes, let's say that they are the new runes. The developers wanted to implement an alternative to the removal of quality levels of runes to customize the abilities of your character.

[...] I think you can wear those items, but I'm not sure and I have no further information at the moment; since the game is in beta, anything can change before the final release


Så det ser ud til at disse affixes kun er endgame og derfor ikke ændrer videre på 0-60 gameplay - hvilket var lidt det jeg personligt frygtede, da jeg er bange for at 0-60 bliver et "grind" med forholdsvis ens builds (men det er måske bare mig).

57
Diablo 3: Reaper of Souls / Rare og champion monstre forbundet med bosser
« Dato: Marts 08, 2012, 10:19:52 am »
Der har været en del snak fra Blizzards side omkring boss runs. Det er sådan at Blizzard ikke ønsker at der opstår samme scenarie som i Diablo 2, hvor bosserne blev "farmet" til den helt store guldmedalje.

Blizzard ønsker derimod at spillerne udforsker selve verdenen, og har derfor udtrykt at de vil gøre alt hvad de kan for at det ikke er optimalt at farme bosser alene.

I den forbindelse har de tidligere udtalt:

Citér
If boss runs are viable they'll become the best way to play the game again. We want people out and exploring.


Og det så derfor ud til at bossruns ikke ville være nogen god vej til loot. Dette resulterede i den del ramaskrig fra diverse. fans, der frygtede at man så bare rykkede Diablo 2's "boss problem" over på Diablo 3's rares og champions.


Blizzard ser dog ud til at have tænkt på dette problem (eller evt. set den foreslået på forummet), da Bashiok er kommet med følgende besked som svar på dette:

Citér
The designers have been working on and testing a system that actually ties the rare/champion pack kills to boss kills quite nicely. It seems like it's solid enough for us to talk about the intent and goals even though it's still in testing, we can look into sharing more about it ...




Det skal hertil bemærkes at han derefter tilføjede et ...SOOON til ovenstående post, da folk begyndte at spørge nærmere om hvornår (nogen der sagde troll?).


Link til forumpost: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4139866860?page=1


Hvad er jeres tanker omkring dette, er det en god løsning at forbinde bosser med rares/champions?

58
Velkommen til D3X / Sv: Velkommen til Xenith!
« Dato: Marts 07, 2012, 09:30:35 pm »
Velkommen, håber du får lige så meget glæde af dette fora som jeg har :D

59
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Nyt omkring Item Affixes
« Dato: Marts 07, 2012, 08:53:58 pm »
Super godt nyt :D

Er dog stadig lidt i tvivl om at det vil give diversitet på de lavere levels (eller i det hele taget mens man leveler).

60
Har tilføjet nyheden omkring den franske og tyske betaklient, da jeg synes det passede fint i denne posts ånd. Altså tilføjelser af ting, der viser vi er tættere på release (og synes det var meget at lave en ny for det).

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 8