Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Pecenetra

Sider: 1 ... 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 ... 1027
856
Off Topic / Sv: Hvad skal vi have til aftensmad?
« Dato: November 26, 2014, 08:19:55 pm »
Okay, lidt over en dag overstået uden visdomstænder. Men nøj hvor glæder jeg mig til at spise normalt mad igen, som smager af andet end jordbær yoghurt.

@Topic Fik yoghurt.
Kartoffelmos med ketchup? bare en ide til noget afveksling, eller risengrød :) der er alternativer hvis man gider :)

857
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Forklaringen på RNG
« Dato: November 26, 2014, 08:17:50 pm »
Det er sgu lidt underligt at sidde 5 år efter sin sidste statistik eksamen og synes matematik pludselig bliver spændende igen. Meget godt skrevet
Matematik er ret spændende - det er bare kedeligt at lære :P

858
Off Topic / Sv: Hvad skal vi have til aftensmad?
« Dato: November 25, 2014, 07:48:07 pm »
Der går noget visdom tabt her...
Men ja de tænder er en uhyggelig størrelse, man er så bevidst om dem og bekymret omkring dem..

@Topic frikadelle sandwiches - ja lige lidt rester fra igår og gider ikke kartofler idag.

859
Igen en stærk grund til at antallet man kan bære bør sættes op.

860
Velkommen til D3X / Sv: Velkommen til Dragonshard!
« Dato: November 25, 2014, 07:38:19 pm »
Hvad bringer dig til siden? udover en google søgning, jagt på spillende danskere, info eller bare lidt nørde-snakkeri?

861
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Armor vs All Resistance
« Dato: November 25, 2014, 07:36:32 pm »
Ja, ja det er rigtigt :) vi arbejder jo med en multiplikation af %'er hvilket jo betyder at de virker i forhold til hinanden, 75% gange 25% er ikke det samme som 80% gange 20%. hvilket jo også vil sige at der er en krydsning mellem de 2 formler for armor og resistance hvor de alt efter deres relativitet udligner hinanden, også selvom den ene er 600 og den anden er 1.000.

Må jeg lige nørde lidt rundt med i aften eller på torsdag, alt efter hvordan tiden lige passer.

Egentligt blev jeg blot spurgt om det var bedst at vælge all res eller armor i et item og hvor man skulle sætte paragon points - som var det der gjorde udgangspunkt i artiklen. Men skal nok lige finde forholdet der. Har lige gang i en rapport om Rusland på studiet så det optager også lidt tid :)

Det underlige er dog at din Toughness på billedet ser ud til at stige mere end den burde - har du nogle passive skills på?

RoseWizard er dog godt inde på det :) også at der ikke er Diminishing Return på stats'ne men på forholdet imellem dem - godt arbejde :) Eneste problem du lige løber ind i er at Xenophon_s karakter på billedet kun er level 23, så det er 50*23 og 5*23 så 1150 og 115 og ikke de 3500 og 350 som ved en level 70. Tror dog ikke det gør den store forskel da det blot betyder at damage reduktionen bliver større men forholdet imellem dem er ens.

862
Velkommen til D3X / Sv: Velkommen til Dragonshard!
« Dato: November 24, 2014, 10:04:51 pm »
Velkommen på D3X :)

863
Shoutbox / Shoutbox: 24/11/2014
« Dato: November 24, 2014, 10:04:30 pm »
Halløjsa, dejligt med lidt nyt :)

864
Off Topic / Sv: Hvad skal vi have til aftensmad?
« Dato: November 24, 2014, 08:22:34 pm »
Jeg laver dunser :D

865
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Armor vs All Resistance
« Dato: November 24, 2014, 08:21:31 pm »
Xenophon_ jeg kan godt se at du er lidt skeptisk i forhold til. Giv mig et par tal at prøve af med så skal jeg nok lige vende tilbage. Jeg skal bare bruge HP, Armor og Res og gerne i 3 forskellige størrelser, og så hvor meget Armor/Res du vil tilføje (som så bliver det samme ved alle 3 "forsøg").

Så kan vi kigge på tallene bagefter, det er bare meget lettere med et regneark, og det har jeg ikke lige med mig pt :)

866
Jeg har svaret nej, har tjekket lidt indhold ud, men ellers grinder jeg stadig paragon exp på live :)

Den lange kø sikrer da at jeg slet ikke skal ind og prøve mere, trods der var et par ting jeg godt ville have testet af - men det må vente til live serveren reseter :)

867
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Armor vs All Resistance
« Dato: November 24, 2014, 02:00:41 pm »
Ps. Pece måske du skulle understrege, at de to res muligheder, altså armor og ele res, kun tæller 50% hver, så man skal finde en forholds lige balance imellem de to. Armor på 85% og ele res på 60% giver f.eks. ingen mening, da return er diminishing. dvs. det tager meget mere armor at nå fra 82% til 85% end det tager res at nå fra 60% til 70%. (har ikke regnet konkret på det^^)
85+60 giver 145 overall ud af 200(=max), imens 82+70 giver 152 overall ud af 200. Det er med andre ord lettere at få mere ud af mindre, ved at balancere det.
Hele humlen idet er netop at selvom det tager mere +xx resistance at gå fra 82% reduktion til 85% reduktion så giver giver hver +1 resistance stadig det samme som hver 10 armor. Om du har  1.000 Armor eller 10.000 armor er underordnet og det samme gælder om du har 100 resistance eller 2.000 - du får det samme per +1 resistance/+10 armor. Effekten bliver ikke mindre.


Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.


Man kan vel også teste det? Bruge 1 Par. point på armor/all resistance, og se hvad man får ud af det.
Det kan man, men nu kan du bare kigger dine detaljer hurtigt og få en ide om hvad der virker bedst uden at prøve dig frem, samt være lidt foran ;)
Og så har du også forklaringen her på hvorfor den ene virker bedre for dig end den anden.

868
Shoutbox / Shoutbox: 24/11/2014
« Dato: November 24, 2014, 01:46:22 pm »
Fordi ellers kan de ikke finde ud af at tingene er bedre for dem, eller hvad der venter rundt om næste hjørne - der skal jo være nogle til at holde babyerne i hånden...

869
Diablo 3: Reaper of Souls / Armor vs All Resistance
« Dato: November 24, 2014, 05:57:13 am »
Armor vs All Resistance
Flere finder sig i en situation hvor de tænker hvad der mon gavner dem bedst, mere Armor eller mere Resistance, specielt når det kommer til fordelingen af Paragon Points. Så jeg vil tage jer en tur igennem forskellen på de 2 og vise jer hvad I får mest ud af at vælge.

Forskellen på Armor og All Resistance
Jeg har set denne debat et par gange, og det korte af det lange er at de gør nøjagtigt det samme. Den eneste forskel er at Armor virker på alle mens der findes individuelle Resistance til de forskellige typer af Resistance, men All Resistance giver til dem alle og er dermed det samme som Armor.

Der er dog den forskel på de to at Resistance virker med en faktor 5 mens Armor virker med en faktor 50. Det betyder at 1 All Resistance svarer til 10 Armor, altså at der skal 10 gange så meget armor til at opnå det samme som All resistance.

Det betyder at på items at 91-100 All resistance svarer til 910-1000 armor (og det er altså vel og mærke uden den der står med stort), og da Armor ikke kan rulle højere end de 600, så er reglen at man ALDRIG skal vælge armor frem for All Resistance.

"ALDRIG" vender vi lige tilbage til lidt senere.


Damage Reduktionen
Med det i baghovedet kan vi nu begynder at se på hvad de 2 gør og hvor meget de gør. Som med så meget andet er der en formel for hvor meget reduktion de 2 bonusser giver; de er som givet:

Armor
Armor/(Armor+(50xLevel))

All Resistance
All Resistance/(All Resistance+(5xLevel))

Som sagt er det altså ens pånær den faktor 10, så derfor er det kun nødvendigt at se på effekten af den ene. Jeg har valgt at fokusere på Armor (All Resistance vil give nøjagtigt det samme).

For at lave en test bruger vi en karakter med 100.000 liv, det er simpelthen for at gør det lettere at se perspektivet, og så I selv har lidt et pejle punkt efter hvor meget det giver for jer for hvert 100.000 liv jeres karakter har. EHP er den teoretiske mængde liv man har hvis man ikke havde damage reduktion og svarer nogenlunde til Toughness.

Vælger 3 niveauer af Armor, henholdsvis 5.000, 10.000 og 15.000 og ser hvad forskel det gør at lægge 50 mere til (Paragon point orienteret da det svarer til de +5 All resistance)
Armor|DMG red.|EHP|Armor +50|DMG red. +50|EHP +50|Forskel
5.000|58,82%|242.857,143|5.050|59,06%|244.285,714|1428,571
10.000|74,07%|385.714,286|10.050|74,17%|387.142,857|1428,571
15.000|81,08%|528.571,429|15.050|81,13%|530.000,000|1428,571

De vakse af jer har allerede nu bemærket et bestemt mønster; at uanset hvor meget armor man har, så stiger EHP altid 1.428,571 per 100.000 liv.
|

Hvornår Resistance er bedre end Armor
Siden vi nu ved at 50 Armor altid giver 1428,571 mere i EHP, og vi ved at Armor er en faktor 10 af Resistance, ja så ved faktisk at 5 All Resistance også giver 1428,571 i EHP. Vi ved også nu at det er lige meget hvor meget man har inden man får den ekstra All Resistance/Armor.
 
Vi kan derfor nu konkluderer at hvis man får mere end 50 Armor ud af at lægge sit Paragon point i Armor, så får man mere ud af det end All Resistance. Siden hvert point giver +0,5% af base Armor så er det altså så snart man har mere end 10.000 i base armor at man vil få mere end +50 i Armor. Bemærk lige "base", hvis du har en skill som giver +%armor så tæller det altså ikke, dog er hoved reglen at alle karakterer der får armor fra main stat når over 10.000 base armor, altså; Dexterity og Strength karakterer.

Dette hjælper os også igen frem mod konklusionen at +Armor på et item aldrig ville kunne overgå + All Resistance da +Armor simpelthen ikke kan rulle højt nok som det er lige nu.


Afsluttende ord
Det konkluderer så hermed den korte gennemgang af hvad du bør vælge til dine karakter for at bygge din defense op bedst muligt.

Til slut vil jeg dog lige vende +Liv%, denne er nemlig meget god til at øge ens liv da den giver rundt regnet 500 liv per 100.000 og inklusiv din nuværende damage reduktion vil den som oftest overstige det du får ud af Armor og Resistance.
Der er dog det lille mente at Armor og Resistance også har indflydelse på din Recovery, altså din effektive Healing som afgører hvor hurtigt du kan komme dig fra skade du har taget - så har du ikke direkte brug for liv point til at overleve enkelte slag, så er de 2 andre bedre at få op først.

Spørgsmål og kommentarer er som altid velkomne.

870
Shoutbox / Shoutbox: 23/11/2014
« Dato: November 23, 2014, 11:43:08 pm »
alt for mange online - hvilket er lidt underligt, der plejer slet ikke at være så mange der spiller PTR

Sider: 1 ... 53 54 55 56 57 [58] 59 60 61 62 63 ... 1027