Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Tyrael was a fool to have trusted me! You see, it was I who told Diablo and his brothers about the Soulstones and how to corrupt them. It was I who helped the Prime Evils mastermind their exile to your world. The plan we set in motion so long ago cannot be stopped by any mortal agency. Hell itself is poised to spill forth into your world like a tidal wave of blood and nightmares. You and all your kind... are doomed!"
- Izual

Forfatter Emne: Apollo's Über smiter guide  (Læst 11514 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Apollo

  • Indlæg: 55
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Apollo#2653
Apollo's Über smiter guide
« Dato: Januar 07, 2009, 08:58:18 pm »
+1
* Indhold:

::1:: Forord [QWERT01]
::2:: Version [QWERT02]
::3:: Skills [QWERT03]
...a... Combat skills [QWERT0A]
...b... Offensive aura [QWERT0B]
...c... Defensive aura [QWERT0C]
::4:: Skill valg [QWERT04]
::5:: Stats valg [QWERT05]
::6:: Equipment [QWERT06]
::7:: Leveling [QWERT07]
::8:: Über Tristam [QWERT08]
::9:: Sidste ord [QWERT09]



* 1 : Forord [QWERT01]

Jeg har valgt at sammensætte denne Smiter guide ud fra mine egen erfaringer. Den skulle kunne bruges af både Hardcore og noob spillere.
Smiter er en af de få der kan solo Über Tristam, der dropper de dejlige Torchs.
Hele denne guide er baseret på Crushing Blow skill, der fjerner en boss health, før du
kan nå at sige "Damn jeg er imba"
For at springe rundt i guiden, har jeg tilføjet Quick Find. Hvor du via søgning i browseren bare skriver det der står ud for et afsnit.


* 2 : Version [QWERT02]

1.00 Første post, bliver opdateret hvis der kommer nyttig information
1.01 Har rettet stavefejl, rettet enkel steder folk mente var uoverskuelig, tilføjet quick find, ændret ved leveling og tilføjet et enkel item.


* 3 : Skills [QWERT03]

Dette er en af de mest unødvendige afsnit for den Hardcore gamer og ment til den nye gamer, men her vil jeg forklare hver enkel skill jeg har valgt kan være brugbar.

** a: Combat skills [QWERT0A]

Det er som det lyder, dine kamp evner. Så skal du slå og give skade, så er dette det helt
rigtige skill træ man skal smide point i.

* Smite
Level: 1
Effekt: Stuns og knockback.
Dette er din main skill, du kan få den allerede fra lvl 1 og mana cost går aldrig op.
Kun 2 mana per slag, selvom den er lvl 50. Selvom dette er din main skill, behøves den ikke
at maxes, men gør intet hvis den bliver. (Forklaring senere)

* Sacrifice
Level: 1
Effekt: Øger skade af bekostning af liv.

* Holy Bolt
Level: 6
Effekt: En energi kugle der skader undead.
Den giver god skade til undead ved lvl 6 og 7, men i dette build er den ikke noget værd. Bruges
 til at komme længere ned af skill træet.

* Charge
Level: 12
Effekt: Løber hen til monsteret og slår det.
Dette er en rigtig god skill, men Smite er bedre. Der kan smides ekstra point i, men indtil
videre nøjes vi med den for at komme videre.

* Zeal
Level: 12
Effekt: Angriber hurtig flere monster
Dejlig lille skill til kampe mod flere monster.

* Blessed Hammer
Level: 18
Effekt: Fremkalder en hammer der flyver rundt og giver skade, ekstra til undead.
Super skill til Hammerdins, men dette er en Smiter guide, skal bare bruges for at komme videre.

* Holy Shield
Level: 24
Effekt: Enchanter dit skjold og giver dig ekstra defence og block.
Perfekt skill, ekstra defence, ekstra block og endda ekstra smite skade.


**b : Offensive aura [QWERT0B]

Paladins force ligger i hans auras, disse hjælper med at øge hans skade. Man kan kun have
1 aura på af gangen.

* Might
Level: 1
Effekt: Øger din skade
Rigtig dejlig aura i starten til at hjælpe med at give skade, men lad dig ikke narre der findes noget bedre. Så kun 1 point.

* Blessed Aim
Level: 6
Effekt: Øger din attack rating
Dårlig aura for en smiter, vi skal videre.

* Concenstration
Level: 18
Effekt: Øger din skade massivt
Bedre end Might, men der er noget som er langt bedre.

* Fanaticism
Level: 30
Effekt: Øget skade, attack rating og speed.
Dette er den vigtigste aura du kan få. Den ekstra skade er helt vildt, selvom den ikke giver
ligeså meget skade til dit party, som Concenstration. Så gør ekstra speed og attack
rating den til den bedste.


**b : Defensive aura [QWERT0C]

Disse auras bruges til at hjælpe en med at overleve. Næsten alle er nyttige... når man ikke
er i kamp mod flere monster.

* Prayer
Level: 1
Effekt: Healer alle omkring dig
Den healer langsom og koster mana, slet ikke værd at bruge, vi skal ned til dem der er
meget bedre.

* Resist Fire
Level: 1
Effekt: Øger din fire resist
Hjælper med resist mod ild baseret monster, men salvation er bedre.

* Defiance
Level: 6
Effekt: Øger dit defence kraftig.
Dette er en god skill, men ikke bedre end Fanaticism, så derfor vil du aldrig bruge den, men
da den gør Holy Shield bedre, er denne aura meget vigtig.

* Resist Cold
Level: 6
Effekt: Øger din cold resist
Hjælper med resist mod is baseret monster, men igen er salvation bedre.

* Cleansing
Level: 12
Effekt: Forkorter tid med poison og curses.
Er god i Act 2 på normal, ellers er den værdigløs.

* Resist Lightning
Level: 12
Effekt: Øger din lightning resist
Hjælper med resist mod lyn baseret monster, men mon ikke salvation igen er bedre.

* Vigor
Level: 16
Effekt: Øger din speed og stamina.
Super aura når du ikke er i kamp, den ekstra fart gør den til en skill alle elsker.

* Meditation
Level: 24
Effekt: Øger dit mana regen
Ikke ligesom Prayer, koster den ikke mana. Når der ikke er lig omkring dig, er den nyttig.

* Salvation
Level: 30
Effekt: Øger din resist
Alle elsker en paladin med denne aura, med +skills vil du kunne maxe største delen af dit
parties resist.

* Redemption
Level: 30
Effekt: Giver dig liv og mana fra døde monster
Rigtig dejlig aura efter en kamp, så bliver der sparet pots og tid.


* 4 : Skill valg [QWERT04]

Dette er det helt store emne, hvad skal man vælge og hvornår skal man vælge det.
Jeg kan sige med sikkerhed at Offensive auras skal der kun bruges 23 point, 20 point i
Fanaticism og 3 point til at komme til den. Du skal også have 20 point i Holy Shield, så det
er 24 point. Defiance er den eneste rigtig vigtige skill under Defensive aura, så det er 20
point.
Kun 67 point? Ja det lyder mærkelig, men det er de vigtigste skills.

Hvorfor ikke max Smite, det er jo en Smiter?
Jo, det kan man også, det giver ekstra skade, men dit main skade kommer jo fra en trigger
skill der hedder Crushing Blow. Hvis du spiller med venner og bekendte, så er 1 point nok.
Men med kun 1 point, tager det tid at slå det sidste liv af et monster, hvis du spiller alene.

Nu vil jeg så komme med mine valg, men det er op til en selv hvordan man bygger den op:
Max Smite, mens du smider et point i de skill der skal bruges, når Smite er maxet så smid 5
point i Holy shield, der gør den er aktiv i længere tid og så max Fanaticism. Derefter maxer
du Holy shield og til sidste Defiance for at gøre Holy Shield endnu bedre.
Så har du brugt 86 point og har derved 24 point tilbage. Jeg har været rigtig glad for Vigor
når jeg løber rundt alene, så vil råde dig til at smide minimum 1 point i den skill, +skill kan
gøre resten, men ellers kan der smides ekstra point i den.
Meditation, Redemtion og Salvation har jeg ikke brugt efter jeg blev high level. De kan være
nyttige, men højst 1 point i hver skill og lad +skill gøre resten.
Så er der brugt 92 point og der er stadig 18 point tilbage.
Som Smiter er man ikke super god til store gruppe, kun med Smite, tager det lang tid at
nedlægge en større gruppe. Liv skulle helst aldrig være et problem, men durability vare
ikke evigt. Zeal kan være en god idé at pumpe de sidste point i, du vil hurtiger kunne slå en
større gruppe ned, uden at bruge ekstra durability.
Charge er også en mulighed, kan bruges til pvp for sjov, eller komme hen til det monster du
nu vil slå på hurtigere.
Vigor kan også pumpes op og kan bruges til at hjælpe Baalruns, ved at løbe forbi alle monster.
Sidst er der Resist, per 2 point, vil du få 1% max resist passivt og med +skill er 1 point nok til
5% ekstra max resist.

For at gøre det overskuelig:
20 Smite
20 Fanaticism
20 Holy shield
20 Defiance

Resten er op til dig.


* 5 : Stats valg

Strenght: Udgør hvad du kan bruge af udstyr. Hvis du er rig, så skal der ikke bruges nogen point her, ellers skal der sigtes efter total 136 strenght for at kunne bruge Last Wish.

Dexterity: Udgør din attack rating, defence og block. Max block rating er en rigtig god ting og
med Zakarum, Holy shield, skal du bruge 146 dex som lvl 99 for at få Max Block.

Vitality: Udgør hvor meget liv du har. Alle andre stats point skal smides her. Liv er utrolig vigtig,
du vil vel ikke dø hele tiden?

Energi: Behøves jeg sige noget her? Drop denne stats, er ikke værd at bruge 1 eneste point.


* 6 : Equipment [QWERT06]

Der er altid en del diskussion omkring equipment, men da du skal solo Über Tristam alene, så
bliver der valgt i den dyre ende, med mulighed for billige ting også.
Det første item jeg nævner er det bedste valg fra min side, og der skal gode forklaringer til før
jeg ændre mine valg i denne guide. Jeg vil komme med en forklaring og nævne hvad en billigere
item skal have af stats, for at udgør det samme valg. Jeg skriver gerne billigere valg ind, under
første valget.

De valg jeg har lavet er bygget på få ting:
Crushing Blow
Resistance
Life Tap


Crushing Blow er hurtigere til at fjerne bossers liv, end almindelig Smite skade. Den vil fjerne 12,5%
af et monsters liv, altså 1/8. Crushing Blow skal trigges og med brug af Smite, som altid rammer
(stortset), slår hurtig, så vil den trigge tit.
Samtidig med at Crushing Blow fjerner 1/8 af monsters liv, så giver den også skade fra dit Smite
slag, så selvom du har 100% CB, vil du også give ekstra skade fra dit Smite.

Resistance er den eneste grund til at du kan overleve i Über Tristam. Mephisto elsker af bruge magi
og med hans Conviction aura smadre han ens resistens total. Man kan counter hans Conviction med
Salvation, men man vil miste sit ekstra attack speed og skade fra Fanaticism, derfor skal der bruges
en hel del resistance.

Og til sidst, Life Tap, selvom du har masser af resist, så giver de også almindelig skade. Og her er
Life Tap utrolig vigtig. Smite kan ikke bruge leech og derfor er Life Tap nøglen til at holde dig i
live. Så med en boss og et ton af minions, kan du holde dig i live pga. Life Tap.

::Helmet::
Kira's Guardian (Unique Tiara)
Defense: 90-170
+50-120 Defense
+20% Faster Hit Recovery
Cannot Be Frozen
All Resistances +50-70

KiraG giver dig et ton af resistance og selv en 70% resist er ikke vanvittig dyr. Samtidig giver den
også Cannot Be Frozen, som kan spare at bruge en Raven Frost ring.
Man kan også bruge Shako, der giver både +skill og liv, eller Guillaumes Face der giver en masse Crushing Blow, men du mister alt for meget resist. Derfor er Kira's Guardian det bedste valg.

::Armor::
Chains of Honor (4 Socket Body Armor)- Dol + Um + Ber + Ist
+2 To All Skills
+200% Damage To Demons
+100% Damage To Undead
8% Life Stolen Per Hit
+70% Enhanced Defense
+20 To Strength
Replenish Life +7
All Resistances +65
Damage Reduced By 8%
25% Better Chance of Getting Magic Items

Resist, Damage Reduced og +skill. Hvad mere kan man forlange? Den er ikke vanvittig dyr, men
der er ikke noget billigere eller bedre. Brug den!

::Gloves::
Dracul's Grasp (Unique Vampirebone Gloves)
Defense: 125-145
+90-120% Enhanced Defense
+10-15 To Strength
+5-10 Life After Each Kill
25% Chance of Open Wounds
7-10% Life Stolen Per Hit
5% Chance To Cast Level 10 Life Tap On Striking

Ja tak, Life Tap. Det er den eneste grund og den helt rigtige. Dracul er perfekt til en Smiter.
Hvis der er andre Gloves med Life Tap, så kan de også bruges.

::Belt::
Verdungo's Hearty Cord (Unique Mithril Coil)
Defense: 125-158
+90-140% Enhanced Defense
10% Faster Hit Recovery
+30-40 To Vitality
Replenish Life +10-13
+100-120 Maximum Stamina
Damage Reduced By 10-15%

Verdungo giver dig mere Damage Reduced, jo mere du har, jo mindre skade tager du. Samt et
ordenlig skud Vitality, gør dem perfekte.

::Boots::
Gore Rider (Unique War Boots)
Defense: 140-162
+160-200% Enhanced Defense
30% Faster Run/Walk
10% Chance Of Open Wounds
15% Chance Of Crushing Blow
15% Deadly Strike
Requirements -25%
+20 Maximum Stamina

Gore Riders giver Crushing Blow og Faster Run/Walk. Hvis du vil have mere Crushing Blow, er
Goblin Toe et udmærket og meget billig valg. Hvis du har taget Guillaumes Face, så skal du have resist på dine boots. Det får du med Tearhaunch, som dog kun giver 10 til resist.

::Weapon::
Her er altid den store diskussion. Jeg vil give nogle valgmuligheder af våben, der er proppet med
Crushing Blow. Både dyrt og billig.

Last Wish (6 Socket Swords/Hammers/Axes)- Jah + Mal + Jah + Sur + Jah + Ber
6% Chance To Cast Level 11 Fade When Struck
10% Chance To Cast Level 18 Life Tap On Striking
20% Chance To Cast Level 20 Charged Bolt On Attack
Level 17 Might Aura When Equipped
+330-375% Enhanced Damage
Ignore Target's Defense
60-70% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
Hit Blinds Target
+0.5-49.5% Chance of Getting Magic Items (Based on Character Level)

Last Wish er den dyre model, men man kan ikke bede om mere. Ufattelig meget Crushing Blow
Might aura, Life Tap og Fade. Ja alt er på den, men utrolig dyr. Det er slet ikke nædvendig og
derfor kommer der nogen billigere modeller.

Black (3 Socket Clubs/Hammers/Maces)-  Thul + Io + Nef
+120% Enhanced Damage
40% Chance Of Crushing Blow
+200 To Attack Rating
Adds 3-14 Cold Damage - Cold Duration 3 Seconds
+10 To Vitality
15% Increased Attack Speed
Knockback
Magic Damage Reduced By 2
Level 4 Corpse Explosion (12 Charges)

Endnu et runeword, men denne gang utrolig billigt. 40% Crushing Blow er nok til at slå monsters
omkuld.

Heaven's Light (Unique Mighty Scepter)
+250-300% Enhanced Damage
+50% Damage To Undead
-33% Target Defense
+20% Increased Attack Speed
33% Chance of Crushing Blow
+15-20 Life After Each Demon Kill
+2-3 To Paladin Skill Levels
+3 To Light Radius
Socketed (1-2)

Heaven's Light er en mellem ting, den giver +skill, 33% Crushing Blow og den kan sockets med 1
eller 2 Ber runer, der giver 20% ekstra Crushing Blow per rune. (Dyrt)

::Shield::
Her er der 2 valg muligheder, der afhænger af ens våbenvalg.

Herald of Zakarum (Unique Gilded Shield)
Defense: 422-507
Chance To Block: 82%
+150-200% Enhanced Defense
30% Increased Chance Of Blocking
30% Faster Block Rate
20% Bonus To Attack Rating
+20 To Strength
+20 To Vitality
All Resistances +50
+2 To Paladin Skill Levels
+2 To Combat Skills

Det bedste paladin skjold til dato. Resist, +skill, stats osv. dette er virkelig det bedste valg.

Exile (4-socket Paladin Shields)-Vex + Ohm + Ist + Dol
15% Chance To Cast Level 5 Life Tap On Striking
Level 13-16 Defiance Aura When Equipped
+2 To Offensive Auras
+30% Faster Block Rate
Freezes Target
+220-260% Enhanced Defense
Replenish Life +7
+5% To Maximum Cold Resist
+5% To Maximum Fire Resist
25% Better Chance Of Getting Magic Items
Repairs 1 Durability in 4 Seconds

Hvis du ikke bruger Last Wish eller Dracul, så giver Exile dig det Life Tap der skal bruges.
Med Defiance aura, gør den også dit defence en del højere, men hvis du har Last Wish,
så er Exile ikke nødvendig.

::Rings/Amulet::

Mara's Kaleidoscope
+2 To All Skill Levels
All Resistances +20-30
+5 To All Attributes

Mara er Amuleten, +skill og resist.

Bul-Kathos' Wedding Band
+1 To All Skill Levels
+ 0-49 To Life (Based On Character Level)
3-5% Life Stolen Per Hit
+50 Maximum Stamina

Bul-Kathos er det foretrukkende valg. Hvis man ikke bruger Kira's Guardian, skal man bruge en Raven Frost
for at få Cannot Be Frozen. Soj giver ekstra mana, men er ikke nødvendig pga. Smite kun koster
2 mana, ligemeget hvilket lvl den er på.

Alt armor kan Sockets med en Um rune for at give mere resist, til at hjælpe mod Mephi Convition.

Mit equipment ser således ud:
Kira's Guardian
Chains of Honor
Last Wish
Herald of Zakarum
Dracul
Verdungo
Gore Riders og Goblin Toe (skiftes :P)
2xBul-Kathos
Mara
(Wand med Life Tap charges som backup, bare for at starte med Life Tap)


* 7 : Leveling [QWERT07]

Der er måske ikke så meget der skal være sagt her, men alligevel er der 3 metoder.

Man kan starte ud helt normalt, ved at starte stille og roligt ud med Act 1, finder en gruppe til Act 2, boostes igennem
Act 3, løber lidt Diabloruns, og fra lvl 25 en masse Baalruns.
Når man rammer lvl 40, går man videre til Nightmare og boostes igennem frem til Baal og laver en
masse Baalruns, frem til lvl 70-75. Så skal du bare igennem Hell og level op.

En Smiter er som sagt tidligere ikke crowd venlig og i starten er Smite ikke meget værd, da man
skal bruge sit Crushing Blow, der kommer på sit endgame equip. Derfor leecher man nærmest
igennem alle sine levels, man kan stun mobs med Smite, hvis man gerne vil hjælpe og ikke ligne
en doven leecher.

Du kan også boostes hele vejen til Hell som lvl 1, ved at udnytte Baalbug. Her fra er der 2 valgmuligheder. Enten løbe Chaos runs ved Diablo til du er lvl 60 og Baal resten af vejen, eller finde et leecher spot på et Über Tristam run. Ved UT runs tager det 2 timer for at du har en paladin der er høj nok lvl til at klare Über Tristam alene.

Hvis man vil bygge sin Smiter perfekt op, skal man først bruge stats point (i andet end Vitality)
ved lvl 76. Der kan man bruge Torch og Anni, der kan give et boost på 40 attribute, så kan man
equip Dracul og Mara for endnu 20 attributes. Så bruge en midlertidig charm med +4 str for at
kunne equip Zakarum, så Chains of Honor og til sidst kan man bruge 13 point i str for at kunne
bruge Last Wish, hvis man ikke har Skiller Charms med +str.


* 8 : Über Tristam [QWERT08]

Dette er hvad denne guide handler om, men hvordan kommer man dertil?
Jo, man starter denne "quest" ved at finde 3 keys.

Key of Terror droppes af Countess i Act 1
Key of Hate droppes af Summoner i Act 2
Key of Destruktion droppes af Nihlathak i Act 5

Der er ca. 1/34 chance for at en key dropper og chancen stiger jo flere der er i spillet.

Når man så har fået en af hver key, cuber man dem og der vil åbne 1 af 3 portaler.
Disse portaler indeholder en über boss, der dropper et Organ, som skal bruges til at åbne
portalen til Über Tristam. Det vil være en idé og åbne alle 3 portaler i samme spil, så er man sikker på at få en af hver portal.
(Ja man skal bruge 3 af hver keys for at åbne 3 portaler)

Baal's Eye droppes i portalen Forgotten Sands, hvor man skal dræbe en elite version af Duriel.
En Smiter vil ikke have et problem med Duriel, hun skal bare pulles med så lidt mobs muligt.
(Cannot Be Frozen hjælper ikke her, men er intet problem)

Mephisto's Brain droppes i portalen Furnace of Pain, hvor der gemmer sig en elite Izaul.
Der er en del mobs, hvor man enten kan have nogen til at clear hele vejen og en Smiter
til at nakke Izaul, eller en Sorc der tele sig hen til ham og lader en Smiter tage ham ned.
Her skal man også passe på Iron Maiden. Man har ingen chance alene, hvis der bliver kastet Iron Maiden på dig.

Diablo's Horn droppes i portalen Matron's den, hvor der er en elite version af Andariel, ved navn
Lilith.
Samme fremgangs metode som ved Furnace of Pain.

Nu har man alle 3 Organs, der kan åbne portalen til Über Tristam. Derinde venter über versioner
af Baal, Diablo og Mephisto. Baal og Diablo står altid tæt sammen, hvor Mephisto står lidt væk fra
dem.
Det gør at man kan gå venstre om og pull Mephisto alene og klare ham, smid Life Tap på ham og
Smite løs som aldrig før. Hvis du har godt equipment og nok resist, skulle der ikke være nogen
problemer, men hav Full Rejuvenation med, da almindelig Healing ikke er godt nok.
Efter Mephisto løber man om og tager Diablo eller Baal på samme tid. Baal og andre mobs vil mana
leech dig, men brug bare almindelig Mana pots her. Når den sidste er død dropper der en Unique
Large Charm, den så kaldte:

Hellfire Torch
Required level: 76
25% Chance of casting Lvl 10 Firestorm on striking (Diablo's Firestorm)
+3 to all random class skills
+8 Light Radius
+10-20 All Resistances
+10-20 All Stats
Lvl 30 Hydra Charges (10/10)

Når man åbner portalen ind til Über Tristam, vil en af bosserne være fuldstændig udødlig, hvis de
andre er i live. Hvis det er Mephisto og man dør på sit første forsøg, så skal du outrun Mephisto,
så du kan dræbe Baal og Diablo først. Det kan være svært og det vil være nemmere af få en ven
til at join spillet og rejoin for at få dit corpse, men hvis der nu ikke er nogen online, så skal der
løbes (Der er Vigor en god skill at have smidt lidt ekstra point i)


* 9 : Sidste ord [QWERT09]

Hvis der skulle være nogen fejl, har du nogen forbedringer eller mangler der noget info. Så kan jeg
kontaktes via msn på dmt_apollo@hotmail.com eller ingame /w *Fizfaz  Hvis jeg ikke svare herinde.

Og jeg vil gerne takke:
Arreat Summit, den bedste Diablo 2 info side på netter.
Kubix for at hjælpe mig og svare på dumme spørgsmål i starten.
D2jsp for et super forum og bedste trade sted.
Inzinity
Hoeb
Ulrik_Lohse
Og alle jer der læser dette. Håber det kan bruges.
« Senest Redigeret: Januar 08, 2009, 02:00:31 pm af Apollo »
"I would rather regret the things that I have done than the things that I have not"
Apollo#2653

Offline Bolleboy

  • Indlæg: 157
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #1 Dato: Januar 17, 2009, 10:12:06 am »
0
Meget fin guide.

Men du burde vide at
Last Wish (6 Socket Swords/Hammers/Axes)- Jah + Mal + Jah + Sur + Jah + Ber
6% Chance To Cast Level 11 Fade When Struck
10% Chance To Cast Level 18 Life Tap On Striking
20% Chance To Cast Level 20 Charged Bolt On Attack
Level 17 Might Aura When Equipped
+330-375% Enhanced Damage
Ignore Target's Defense
60-70% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
Hit Blinds Target
+0.5-49.5% Chance of Getting Magic Items (Based on Character Level)

De stats fra våben virker ikke på smite.
så de 70 crushing blow er no need. samme med ignore targets defense.

Derfor ville
Grief være The ultimate choise.

Offline Apollo

  • Indlæg: 55
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Apollo#2653
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2009, 02:35:35 pm »
0
Meget fin guide.

Men du burde vide at
Last Wish (6 Socket Swords/Hammers/Axes)- Jah + Mal + Jah + Sur + Jah + Ber
6% Chance To Cast Level 11 Fade When Struck
10% Chance To Cast Level 18 Life Tap On Striking
20% Chance To Cast Level 20 Charged Bolt On Attack
Level 17 Might Aura When Equipped
+330-375% Enhanced Damage
Ignore Target's Defense
60-70% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
Hit Blinds Target
+0.5-49.5% Chance of Getting Magic Items (Based on Character Level)

De stats fra våben virker ikke på smite.
så de 70 crushing blow er no need. samme med ignore targets defense.

Derfor ville
Grief være The ultimate choise.

Hvor ville du få crushing blow fra så? Crushing blow er din main skill og den virker perfekt med smite skill. Jeg fader, jeg smider chargebolts, jeg får life tap, har might aura, monster healer ikke, jeg blinder dem .. men jeg ved ikke om den ignore target defence, ubers dør jo så hurtig at det kan være ligemeget :P
Så hvad var det lige du mente ikke virkede på last wish ved smite?

Dette våben er det ultimative til uber trsitam og Grief vil jeg da aldrig nogensinde vælge til min Smiter. Du må meget gerne forklare hvorfor Last Wish er så dårlig og hvad der gør Grief bedre. For jeg kan ikke se det.
"I would rather regret the things that I have done than the things that I have not"
Apollo#2653

Offline OneBYOne

  • Indlæg: 15
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2009, 02:28:08 pm »
0
Hej, guiden er desværre for lang til, at jeg har tid til at læse den nu. Hvis jeg for mulighed for, skal jeg nok kommentere selve guiden senere, men disse posts her læste jeg hurtigt og vil jeg gerne kommentere, så jeg håber ikke det er for off topic i forhold til selve guiden.

Meget fin guide.

Men du burde vide at
Last Wish (6 Socket Swords/Hammers/Axes)- Jah + Mal + Jah + Sur + Jah + Ber
6% Chance To Cast Level 11 Fade When Struck
10% Chance To Cast Level 18 Life Tap On Striking
20% Chance To Cast Level 20 Charged Bolt On Attack
Level 17 Might Aura When Equipped
+330-375% Enhanced Damage
Ignore Target's Defense
60-70% Chance of Crushing Blow
Prevent Monster Heal
Hit Blinds Target
+0.5-49.5% Chance of Getting Magic Items (Based on Character Level)

De stats fra våben virker ikke på smite.
så de 70 crushing blow er no need. samme med ignore targets defense.

Derfor ville
Grief være The ultimate choise.

Ikke alle stats, men mange fra våben bliver overført til smite. Hvor har du fra, at det ikke skulle være sådan?
Crushing blow virker helt ifnt fra våben. Jeg er enig i at ignore targets defense ikke er nødvendig, men det er kun fordi smite altid rammer lige meget hvad.

Men det er lidt ligesom, hvis du kunne få en lagkage (eller noget du godt kan lide), så ville du vel gerne tage den. Men hvis nu nogen kommer noget luft ovenpå lagkagen (det er præcis den samme lagkage, den har bare noget ubrugelig luft ovenpå), så vil du vel stadig gerne have den, selvom du ikke spiser luften? Man kan også erstatte luft med lys og sige, at du ikke har fødselsdag f.eks., lysene er ikke nødvendige, men du vil vel stadig gerne have lagkagen.

Grief er rigtig god, hvis du kan få nok crushing blow fra andre steder, som guillame + gore/goblin, samt handsker (kræver life tap wand og/eller exile). Alt skade fra Grief (lad os sige 400) overføres til smite på samme måde som Holy shield. Uden at have kigget på Chippydip's skill calc, så lad os sige, at Holy shield normalt giver 150 skade til smite og skjoldet normalt giver 50 skade til smite. Dermed vil Grief forøge skjoldets styrke med en faktor 7, Holy shield med en faktor 4 og kombinationen af Holy shield og Grief med en faktor 12. Men hvis man ser, hvor meget Grief forbedre kombinationen af Holy shield og skjold, så er dette en faktor 3, hvilket er virkelig meget.
Dog har übers så mange hit points, at crushing blow vil til næsten enhver tid (undtagen når übers life er under en vis %-del) give mere skade end hvad grief + hs + skjold kan give.
Så snart deres hit point % er kommet under det sted, hvor grief + hs + skjold er mere effektiv, så er hs + skjold i sig selv sandsynligvis effektiv nok, at det ikke gør den store forskel om man bruger 12 sekunder, eller 4 sekunder.
Tilgengæld er der en stor forskel, hvis crushing blow procenten ikke er specielt stor.

Hvor ville du få crushing blow fra så? Crushing blow er din main skill og den virker perfekt med smite skill. Jeg fader, jeg smider chargebolts, jeg får life tap, har might aura, monster healer ikke, jeg blinder dem .. men jeg ved ikke om den ignore target defence, ubers dør jo så hurtig at det kan være ligemeget :P
Så hvad var det lige du mente ikke virkede på last wish ved smite?

Dette våben er det ultimative til uber trsitam og Grief vil jeg da aldrig nogensinde vælge til min Smiter. Du må meget gerne forklare hvorfor Last Wish er så dårlig og hvad der gør Grief bedre. For jeg kan ikke se det.

Ignore targets defense virker ikke, da smite altid rammer lige meget hvad, så det er overflødigt, men det betyder jo ikke noget, se evt. mit lagkage eksempel, man bliver jo helt sulten haha.

Grief er tilgengæld klart bedst til pvp, hvor crushing blow virker mindre effektiv pga. Blizzards in game regler, samt det at modstanderen generelt har færre hit points, så der er ikke den store fordel i at kunne fjerne en % del hver gang, når man lige så godt kan fjerne det hele med det samme. Her ville det være en klar fordel at bruge et range 3 våben, da smite range = weapon range, som er meget vigtig i top duels og på samme tid skal der være stacked nok IAS (ligesom resist kan blive stacked) til at holy freeze ingen effekt har, hvilket i sidste ende kræver noget forholdsvis dyrt udstyr, hvis jeg ikke tager meget fejl, men det er blevet off topic nu beklager.

Offline Apollo

  • Indlæg: 55
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Apollo#2653
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #4 Dato: Januar 21, 2009, 12:33:09 am »
0
Hej, guiden er desværre for lang til, at jeg har tid til at læse den nu. Hvis jeg for mulighed for, skal jeg nok kommentere selve guiden senere, men disse posts her læste jeg hurtigt og vil jeg gerne kommentere, så jeg håber ikke det er for off topic i forhold til selve guiden.

Hvor ville du få crushing blow fra så? Crushing blow er din main skill og den virker perfekt med smite skill. Jeg fader, jeg smider chargebolts, jeg får life tap, har might aura, monster healer ikke, jeg blinder dem .. men jeg ved ikke om den ignore target defence, ubers dør jo så hurtig at det kan være ligemeget :P
Så hvad var det lige du mente ikke virkede på last wish ved smite?

Dette våben er det ultimative til uber trsitam og Grief vil jeg da aldrig nogensinde vælge til min Smiter. Du må meget gerne forklare hvorfor Last Wish er så dårlig og hvad der gør Grief bedre. For jeg kan ikke se det.

Ignore targets defense virker ikke, da smite altid rammer lige meget hvad, så det er overflødigt, men det betyder jo ikke noget, se evt. mit lagkage eksempel, man bliver jo helt sulten haha.

Grief er tilgengæld klart bedst til pvp, hvor crushing blow virker mindre effektiv pga. Blizzards in game regler, samt det at modstanderen generelt har færre hit points, så der er ikke den store fordel i at kunne fjerne en % del hver gang, når man lige så godt kan fjerne det hele med det samme. Her ville det være en klar fordel at bruge et range 3 våben, da smite range = weapon range, som er meget vigtig i top duels og på samme tid skal der være stacked nok IAS (ligesom resist kan blive stacked) til at holy freeze ingen effekt har, hvilket i sidste ende kræver noget forholdsvis dyrt udstyr, hvis jeg ikke tager meget fejl, men det er blevet off topic nu beklager.

Well håber du får tid til at læse hele guiden igennem på et tidspunkt :) Og takker for at få det helt afklaret med ignore target defence.
Jeg ved godt Grief er et godt våben, men som du selv siger er den klart bedst til pvp. Og da min guide er baseret på et PvM event, så er den aldrig i nærheden at blive valgt til min guide.

Bolleguy må meget gerne komme med sin mening og hvis han også vil tilføje en ordenlig begrundelse, end hans sidste indlæg, så vil jeg da tage det op til overvejelse.
"I would rather regret the things that I have done than the things that I have not"
Apollo#2653

Offline OneBYOne

  • Indlæg: 15
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #5 Dato: Januar 22, 2009, 09:08:48 pm »
0
Nu fik jeg læst guiden og her er nogle kommentare.

Citerede kommentare:

Smiter er en af de få der kan solo Über Tristam, der dropper de dejlige Torchs.


Her er jeg uenig, jeg er af den overbevisning at alle chars, som kan klare Hell uden at skulle bruge flere uger på det (en fra diabloii.net gennemførte Hell med en naked amazon ved at anvende de ting han kunne finde til merc, det tog ham et år, jeg ved ikke om han i snit spillede 0.5 timer om dagen, eller hvor meget han nu spillede) kan klare Tristram.

Der er dog nogle undtagelser. For det første:

Melee chars:

Her mener jeg, at de chars som enten har et angreb der ikke kan afbrydes, eller står stille når de angriber (eller begge dele) altid har muligheden for at kunne klare Tristram. (Så Charger er undtaget, men en Charger kan altid bruge Smite)
En melee char er en char, hvis physical damage vil leeche life, hvis man har brugt Life Tap. (Dermed er guided arrow inkluderet, så at kalde disse for melee chars er nok lidt forkert og de skulle egentlig mere hedde "ikke casters")

For at dette skulle kunne lade sig gøre er følgende ting påkrævet:
#1 Nok Health til ikke at kunne blive OHKO'ed (One hit knock outed), jeg er sikker på at 1200 hit points er rigeligt.
#2 Mulighed for at leeche mere pr. frame end monstrene skader. Da man aldrig rammer 1 gang pr. frame (selv en Bearsin rammer kun 1 gang for hver anden frame med maksimum fart), så er dette praktisk ikke muligt og det er den eneste grund til at ting, som resist, block og defense er vigtig, ellers ville health, skade og life tap være rigeligt, givet man kunne ramme 1 gang pr. frame (ramme og ikke blot angribe). Life tap er stadig en kæmpe fordel
#3 Skade, sørg for at skade nok til at man healer hurtigere end man mister hit points, min egen smiter gik altid mellem 300-600 liv og så fuld liv konstant under kampen i Tristram. Det er ikke praktisk muligt at skade så meget, at Tristram er overkommeligt rent tidsmæssigt for de fleste personer, derfor er Crushing blow vigtig.
#4 Da det ikke er praktisk muligt for de fleste melee chars at skade så meget, at man kan besejre Tristram bosserne hurtigere end de healer, så er end måde at prevent monster heal nødvendig. Mod bosser virker kun Poison og Open wounds og kun open wounds virker mod Mephisto og Lillith, så det kan lige så godt være Open Wounds hele vejen.
#5 Resist, Block og defense.

Dermed for, at en kriger af typen "ikke magiker" kan besejre Tristram er ca. 1200 hit points, Life tap (eller meget i life leech), skade og attack rating nok til at leech er tilstrækkelig effektiv, Crushing Blow, Open Wounds, Resist, Block og defense

Dette kan alle opnå og hvis man kombinerer med skills som Conviction eller Cloak of Shadows (her er der et rigtig billigt runeword til hjelme, som giver et højt level Cloak of Shadows, som ikke kun gør at minions holder op med at angribe (Bosser laver ikke nye minions når man står og slår på dem) men også reducerer defense betydeligt, så hjælper det gevaldigt på det faktum af, at angrebene er afhængige af attack rating og Bosserne er level 110 (gør dem meget sværere at ramme). Battle Cry er især god til Tristram.

Caster chars:

Her mener jeg de chars, som bruger evner der gør, at de ikke kan heale via Life tap.

Jeg mener, at alle casters kan besejre Tristram, hvis man erstatter nogle få ting, som jeg skrev i overstående, hovedsagen er, at man skal sørge for at bruge revive charges fra Harmony. Få skaffet ca. 8-12 Urdars og brug dem ikke kun som skjold, men også som de der skal give Crushing blow. Anvend Cloak of Shadows og saml alle Urdars via Teleport Charges ovenpå den Tristram Boss man har lokket frem. Nu kan Urdars meget lettere ramme, de holder rimelig længe på trods af man ikke har skeleton mastery til at booste deres liv og hvis de går væk fra bossen, så saml dem igen via en teleport, hvorefter man løber væk.

Herfra, så er det det samme, som med "ikke magiker" krigerne, dvs. Godt med Health (ikke nær så meget er nødvendigt), erstat life tap med revive, godt med skade, som er meget lettere at få med casters, Meteor og Blizzard er begge rigtig gode, men husk at hver Tristram Boss har sin egen immunitet, Meteor kan ikke skade Diablo og Blizzard kan ikke skade Baal. Crushing blow fra Urdars/Maulers/Gorebellers. Resist, Block og Defense. Cloak of Shadows / Dim Vision / Terror (især Howl) / Battle Cry er alle rigtige effektive mod Minions og/eller Bossen.

Så det er mit argument for, hvorfor jeg er uenig i dig, jeg er dog enig i, at Smiter er klart den mest effektive og letteste at besejre Tristram med. Netop fordi Smite er forholdsvis hurtig (lidt langsommere, end de hurtige melee attacks) og angrebet vil altid ramme. Nok kun en Bearsin kunne evt. gøre det hurtigere.

Her mangler der dog en vigtig ting, hvorfra får man fat i Open Wounds? Mod alle bosser undtagen Mephisto og Lillith kan Open wounds erstattes af Poison, som er meget nemt at få fat i, men mod Mephisto og Lillith er Open wounds nødvendige. Jeg ville nok vælge at lave 2 Malice runewords, den højeste rune denne kræver er ith. Giv den til en act2 merc (disse slår hurtigst) og lav en Iron Golem ud af den anden via charges, hvis man er necromancer, eller har metalgrid.

baseret på Crushing Blow skill


Nu er crushing blow ikke en skill, som sådan, men er i samme klasse som Open Wounds og Deadly Strike.

* Fanaticism
Level: 30
Effekt: Øget skade, attack rating og speed.
Dette er den vigtigste aura du kan få


Alternativt vil jeg faktisk foreslå Conviction. Især hvis man hellere vil bruge Zeal end smite, men også til smite.
Mephisto har level 20 Conviction, så hvis man har over level 20 Conviction er man imun overfor Mephisto's Conviction og det er især godt for en zeal/vengeance paladin da defense ryger godt ned. For slet ikke at nævne Vengeance / Auradins, hvor resist ryger ned.
Dermed behøves salvation ikke og man skal så sørge for at få attack speed et andet sted fra. For at tage højde for den ekstra skade fra Fana der forsvinder kan man blot makse Smite.

At få det hurtigste angreb (4.1 gange pr. sekund) er usandsynligt uden Fana, men det næsthurtigste er let at opnå, hvis man bruger Treachery og får lidt ekstra speed hist og her. (Især ens våben har ofte høj fart og hvis man bruger Phase Blade er det måske endda muligt at nå 6 frames angreb).


* Defiance
Level: 6
Effekt: Øger dit defence kraftig.
Dette er en god skill, men ikke bedre end Fanaticism, så derfor vil du aldrig bruge den, men
da den gør Holy Shield bedre, er denne aura meget vigtig.


Defiance er den eneste rigtig vigtige skill under Defensive aura, så det er 20
point.


Jeg vil mene, at det er en overdrivelse, at Defiance ligefrem er meget vigtig, den er ikke essentiel trods alt.

Som nævnt ovenover, så så længe man healer mere pr. frame end monstrene maksimalt kan skade en pr. frame, så er der ingen fare og da smite er uninteruptable kan man ikke blive stunned af selv et meget hårdt slag.
Derfor kan det argumenteres for at ting, som defense og block egentlig ikke er nødvendige, men det er en idealiseret situation, fordi i princippet kan man ikke altid være sikker på at heale mere pr. frame end monstrene skader.
Dog er der f.eks. masser af hammerdins, som automatisk har 1 point i Smite til Holy shield og/eller Charge, som skifter det meste af deres udstyr og besejrer Tristram via 1 point i smite og deres Concentration aura. Disse har netop ikke invisteret i defiance og klarer det alligevel uden problemer.



* Cleansing
Level: 12
Effekt: Forkorter tid med poison og curses.
Er god i Act 2 på normal, ellers er den værdigløs.


Jeg er enig i, at den er værdiløs i forhold til formålet med guiden, men den er langt fra værdiløs generelt. F.eks. tag et kig på SSoG's guide på amazon basin, versionen hvor han anvender Cleanising + Insight er virkelig stærkt og man er stort set imun mod alt i spillet undtagen visse kombinationer af bosser/uniques og Tristram.

http://www.theamazonbasin.com/d2/forums/index.php?showtopic=67385&hl=abbot

Sidst er der Resist, per 2 point, vil du få 1% max resist passivt og med +skill er 1 point nok til
5% ekstra max resist.


Du skriver også at salvation er bedre end resist (indsæt element), men jeg er ikke helt enig du skriver netop selv det ang. maks resist, som jeg vil prøve at komme nærmere ind på nu. Især mod mephisto kan det være alle tiders at have mere end 75% lightning resist (efter conviction) og hver 2. point i resist (indsæt element) giver +1 til max resist. Derfor ville jeg f.eks. skifte max defiance ud med max resist lightning og tage Thundergods Vigor på, det giver så 10 + 10 = +20 max resist og dermed 95% lightning resist, hvis man sørger for at stacke mod Conviction.
Forskellen på 75% og 95% er ret nemt at se.
75% = 3/4, dvs. man modtager 1/4 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 4 mod det bestemte element.
95% = 19/20, dvs. man modtager 1/20 skade, eller forstærker ens liv med en faktor 20 mod det bestemte element.

Dermed er 95% resist faktisk lige så godt, som 40% absorb (maksimum) og 75% resist (faktisk er 95% bedre, da absorb kun virker med 50% effekt (healer ikke) ved det første slag)

+skills booster ikke +max resist pasivdelen, så vidt jeg ved, derfor vil +skills aldrig give mere i maksimum resist.


* Meditation
Level: 24
Effekt: Øger dit mana regen
Ikke ligesom Prayer, koster den ikke mana. Når der ikke er lig omkring dig, er den nyttig.


Jeg forstår ikke, hvad Meditation har med faldne monstre at gøre. Det må du gerne uddybe.


Hvorfor ikke max Smite, det er jo en Smiter?
Jo, det kan man også, det giver ekstra skade, men dit main skade kommer jo fra en trigger
skill der hedder Crushing Blow.


Egentlig, så giver max smite ca. 300% ED, så vidt jeg husker, hvis man anvender Fanatiscm / Concentration har man ca. 300-400% derfra også, desuden har man sandsynligvis også en del i strength for at kunne bære sit udstyr, 136 points.
Det giver 436% ED uden 20 points i smite og 736% med. Dermed vil 20 points i smite højst ca. fordoble ens skade, men hvis man også ting, som fortitude med, så snakker vi under 1/3del.
Det er stadig en del, men som du selv nævner kommer det meste skade fra crushing blow, indtil monstret er kommet ned t il et niveau, hvor smite giver mere skade. Derfor gør det ikke den store forskel, når man skal fjerne 0,6 millioner hit points om man giver 2500 eller 3800 skade med smite, når Chrushing blow tager det meste indtil monstret er så langt nede i hit points, at det er som at tale om spørgsmålet om at bruge 12 sekunder, eller at bruge 19 sekunder på den sidste del.
Især hvis Laying of Hands handskerne tages i betrægtning bliver forskellen på 1 point og 20 point i Smite næsten neglisibel.


Vitality: Udgør hvor meget liv du har. Alle andre stats point skal smides her. Liv er utrolig vigtig,
du vil vel ikke dø hele tiden?



Jeg er helt enig. Min første Smiter til Tristram var lavet på et meget lav budget, så han havde lige i omegnen af 850 hit points, så vidt jeg husker. Nu er det sådan, at selvom han havde maks block, så gav både Lillith og Mephisto's nærkampsangreb lige omkring 1000 skade. Derfor selv med life tap, så han kunne heale konstant, så skete det, at deres angreb gik forbi block og hvis de fik high roll, ja så røg der mere end maks hit points og er det lige gyldigt hvor meget life leech man har.
Problemet blev ordnet med et par charms og hvis jeg havde fortsat ville jeg nok senere have skaffet CTA til ham, men det er mere for at understrege, at leech, resist og block i sig selv er ikke nok.


Smite, som altid rammer
(stortset)


Smite rammer altid, medmindre brugeren og serveren er blevet desynched (lag), ellers hvis ens modstander har Assassin skill Claw Block.


Crushing Blow er hurtigere til at fjerne bossers liv, end almindelig Smite skade. Den vil fjerne 12,5%
af et monsters liv, altså 1/8. Crushing Blow skal trigges og med brug af Smite, som altid rammer
(stortset), slår hurtig, så vil den trigge tit.
Samtidig med at Crushing Blow fjerner 1/8 af monsters liv, så giver den også skade fra dit Smite
slag, så selvom du har 100% CB, vil du også give ekstra skade fra dit Smite.


Jeg synes ikke, at det er klart fremført, at % Crushing blow er sandsynligheden for at Crushing blow trigger.

De valg jeg har lavet er bygget på få ting:
Crushing Blow
Resistance
Life Tap


Hvis jeg var dig ville jeg også tilføje open wounds til den liste. Første gang glemte jeg det selv og brugte 15 minutter på Duriel, fordi han healede næsten det liv tilbage, som Smite fjernede pr. slag, efter Crushing blow havde mistet sin effekt. Jeg craftede et blood belt, som fik 8% open wounds og så tog det ikke en gang 1 minut at bekæmpe Duriel i Forgotten Sands.

Resistance er den eneste grund til at du kan overleve i Über Tristam. Mephisto elsker af bruge magi
og med hans Conviction aura smadre han ens resistens total. Man kan counter hans Conviction med
Salvation, men man vil miste sit ekstra attack speed og skade fra Fanaticism, derfor skal der bruges
en hel del resistance.


Salvation behøver ikke at være nødvendig, men det er en rigtig god ide. Jeg brugte selv 4 socketed paladin skjold med ca. 20% resist i forvejen, fyldt med 4 Pdiamonds og så triggerede jeg Fade fra Treachery, hvorefter Smoke kunne bruges.
Mephisto's aura er level 20, jeg mener det giver ca. -100% resist, lad os sige Salvation giver tilsvarende +% resist, så vil man ende med ca. 90% resist.

Her kunne salvation erstattes af Kira's hjelm (selvom Guilliame er rigtig rar at have og der er også mange andre muligheder) og så skal der blot skaffes +30% fra resten af ens udstyr og så behøves salvation ikke.


::Armor::
Chains of Honor (4 Socket Body Armor)- Dol + Um + Ber + Ist
+2 To All Skills
+200% Damage To Demons
+100% Damage To Undead
8% Life Stolen Per Hit
+70% Enhanced Defense
+20 To Strength
Replenish Life +7
All Resistances +65
Damage Reduced By 8%
25% Better Chance of Getting Magic Items

Resist, Damage Reduced og +skill. Hvad mere kan man forlange? Den er ikke vanvittig dyr, men
der er ikke noget billigere eller bedre. Brug den!


Hvis jeg skrev en guide ligesom din, ville jeg nok også vælge mellem dyre og billige ting. Men jeg ville vælge de billige ting ud fra, hvad jeg ville forestille mig den absolutte newbie ville have råd til.
Dvs. af billige ting ville jeg antage, at hvis man samlede alle hans ting ville han ikke være meget rigere end, at han havde et par Ko, eller pul runer.¨
Af alternativer til armor mener jeg klart, at Treachery er et rigtig godt valg, fade giver +60% resist og holder omkring 5 min., hvilket er rigelig med tid. Man skal dog huske at retrigger den, hvis man falder i kampen. Et bål i river of flame er rigtig god hertil.
Desuden giver Treachery +45% IAS, kig på den tyske speed calc og skift lidt udstyr, jeg fik det til at Laying of Hands + Treachery gav min Black Flail smiter rigelig med fart (3.5 angreb pr. sekund) på trods af, at han brugte Salvation mod Mephisto.

http://diablo3.ingame.de/tips/calcs/weaponspeed.php?lang=english


Ja tak, Life Tap. Det er den eneste grund og den helt rigtige. Dracul er perfekt til en Smiter.
Hvis der er andre Gloves med Life Tap, så kan de også bruges.


Der findes ikke andre ting der kan trigger Life tap på angreb, end Last Wish, Exile og Dracul. Der findes nogle ting med charges og heraf er det klart nemmest at få fat i en wand med life tap charges.
Jeg brugte selv life tap charges fra en wand købt hos Ormus i act3 (tror det var nightmare), det krævede dog lidt træning i at vide, hvis man skulle bakke ud for at recaste, men eftersom jeg for det meste havde en Necromancer med mig, som kastede life tap, var det ikke det store problem.
Den første person der offentliggjorde at have klaret Tristram på Hardcore havde gjort således med Iratha's set items, life tap wand, en masse resist og +liv ting og en masse Full Revs. Hans største problem var faktisk Baal og ikke Mephisto, hans historie står et sted på internettet.
Hvad der ellers er sjovt ved den historie var, at han valgte at lade Torch blive liggende på jorden.

Verdungo giver dig mere Damage Reduced, jo mere du har, jo mindre skade tager du. Samt et
ordenlig skud Vitality, gør dem perfekte.


Nu får din variant Open Wounds fra Dracul's, men det er vigtigt at gøre opmærksom på, hvor vigtig Open Wounds er. Derfor ville et Blood crafted bælte også virke rigtig godt.

så skal du have resist på dine boots. Det får du med Tearhaunch, som dog kun giver 10 til resist.


Jeg lærte et trick på diabloii.net. Hvis man lader en level ~16-17 kriger gamble helt almindelige boots, så er det muligt, at få triple res sko, som kan have op til 30% af hver resist!



::Shield::
Her er der 2 valg muligheder, der afhænger af ens våbenvalg.


Her er jeg uenig, et godt gammeldags resist automod, Larzuk socketed, 4 perf diamonds paladin skjold er helt fint.


En Smiter er som sagt tidligere ikke crowd venlig og i starten er Smite ikke meget værd, da man
skal bruge sit Crushing Blow, der kommer på sit endgame equip. Derfor leecher man nærmest
igennem alle sine levels, man kan stun mobs med Smite, hvis man gerne vil hjælpe og ikke ligne
en doven leecher.



Jeg ville personligt foretrække, at invistere 4 points i zeal og ellers give min paladin et 6 socketed ith ith ith ith ith ith (da +max jewels er blevet alt for dyre efter flere er begyndt på LLD), eller Civerb Cudgel mace, som våben


Du kan også boostes hele vejen til Hell som lvl 1, ved at udnytte Baalbug.


Hvis Baal bug skal nævnes, så synes jeg også, at det skal forklares i guiden.

Duriel, hun skal bare pulles


Nu er Duriel beskrevet, som Prince of Pain i diablo manualen og jeg er sikker på, at hvis Duriel er en hun, så skulle det være Princess of Pain, hvilket er et ret underholdende navn.


Mephisto's Brain droppes i portalen Furnace of Pain, hvor der gemmer sig en elite Izaul.
Der er en del mobs, hvor man enten kan have nogen til at clear hele vejen og en Smiter
til at nakke Izaul, eller en Sorc der tele sig hen til ham og lader en Smiter tage ham ned.
Her skal man også passe på Iron Maiden. Man har ingen chance alene, hvis der bliver kastet Iron Maiden på dig.


Få fat i nogle confuse charges og kast dem på monstrene, selvom Oblivion Knights er immune, så vil de stadig angribe andre monstre, som har fået confuse på sig. Da de andre monstre er de meget meget hurtige lance maidens, så vil de ofte stå lige op af Oblivion Knights og i det tilfælde kaster Oblivion Knights altid Decrepify. Det er en af de få metoder til at undgå Iron Maiden de 3 steder i spillet man kan møde denne curse, men jeg har ikke selv prøvet den.
Desuden, men nogle teleport charges kan man hurtigt komme frem til Duriel og hvis man har invisteret et par points i Zeal og man ellers er forsigtig er det område slet ikke umuligt.

Fade og Cleanising er begge meget gode til fjerne Curses, så længe man er tilbageholden. Hvis en Curse varer i 30 sekunder og fade og cleanising hver fjerner 75%, så er der en fjerdedel af en fjerdel tilbage, dvs. godt 2 sekunder.

Når man åbner portalen ind til Über Tristam, vil en af bosserne være fuldstændig udødlig, hvis de
andre er i live.


Har jeg aldrig hørt om, hvad er din kilde til denne information?


Ikke citerede kommentare:

Jeg ville personligt ikke tøve med at smide en 4 points i zeal fra starten af og ikke først til sidst. En zealot er klart hurtigere til at møve sig igennem spillet, hvis man ikke har nogen der kan rushe en, end en pure smiter. Jeg ville tilgengæld bruge smite mod diverse bosser, hvis jeg enten finder et godt paladinskjold (høj smite skade) eller finder lidt crushing blow.

Det er usandsynligt, at nogen bliver level 99. Sigt hellere efter mere realistiske levels, som f.eks. antag en person giver x antal baal runs og på hvert y'ende baal run mister personen experience. Så regn ud hvad level det giver og byg ud for det.

Alternativt til ringe, ville jeg nok foreslå Raven frost, hvis man ikke bruger Kira for at have cannot be frozen.

Hvis du har permed dit spil (har haft åbnet i over 5 minutter) kan man godt rejoine, hvor spillet stadig er der (udføres på eget ansvar).



PS: Det er ikke for at være pivet, men det tog mig godt 1 time og 50 minutter at skrive det her. Det er lidt for lang tid efter hvad jeg ønsker at bruge, så jeg kan ikke garantere at jeg prøver at gøre mine svar lige så fyldest gørende i fremtiden beklager, håber dog at rådende stadig kan bruges.

Offline Gerdi

  • Indlæg: 294
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #6 Dato: Januar 25, 2009, 06:18:53 pm »
0
sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #7 Dato: Januar 25, 2009, 06:45:33 pm »
0
sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne


Altså på battle.net står der således omkring hitrate med smite:
"Smite always hits a target in range, so Attack Rating does not matter when using this skill."
Link: http://www.battle.net/diablo2exp/skills/paladin-combat.shtml

Gode kommentarer til guiden generelt :)

Offline OneBYOne

  • Indlæg: 15
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #8 Dato: Januar 25, 2009, 10:05:17 pm »
0
sikke mange flotte kommentare : )
men smite rammer altså kun 95%, og ike altid som du skriver OneByOne

Jeg er ret overbevist om, at det er en udbredt misforståelse at Smite har en cap på 95%.

Jeg kan ikke finde referencer lige nu, men MonsterPool's link er overbevisende nok, så er der vel som sådan ingen grund til at gøre mere ud af det.

Jeg husker, at sammenhængen er således:
Alle attack rating afhængige angreb går gennem "chance to hit" formularen, som tager højde for attack rating af angriber, defense rating af forsvaren og level forskel. Det er blandt andet derfor en level 9 stort set aldrig rammer en high level modstander med melee angreb, medmindre high level modstanderen løber.

Selve formularen har nogle begrænsninger, som siger, at hvis sandsynligheden for at ramme kommer under 5% sættes denne til 5%, hvis sandsynligheden for at ramme kommer over 95%, sættes denne til 95%. Sagen er bare den, at angreb som Smite og sikkert også Guided Arrow, slet ikke går gennem "chance to hit" formularen og har derfor ingen begrænsning på 95%.

Andre ting, som jeg mener fjerner anvendelsen af formularen er, hvis forsvaren løber (det reducerer også chancen for at blokere med en faktor 1/3), derfor, hvis modstanderens angreb afhænger af attack rating, så er det som regelt en meget dum ide at løbe. En smiter der løber mod en ww barbar fjerner stort set næsten alle sine fordele.

Offline Gerdi

  • Indlæg: 294
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2009, 02:05:37 pm »
0
Bah havde lige skrevet en lang fin post, men var åbent bart blevet logget af i mellem tiden :s
Er stadig ikke overbevist om, at smite skulle være en undtagelse med kun at ramme 95% :s søgte lidt, og kunne ikke finde noget om det.

Og ja det er rigtig nok, at ens level og modstanderens indgår i formlen for chancen for at ramme.

Vidste ikke at ens def ændrede sig når man løber (gør den det?) kun at block gjorde.
« Senest Redigeret: Januar 29, 2009, 04:45:17 pm af Gerdi »

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2009, 03:14:36 pm »
0
Altså det står direkte på battle.net at smite rammer hver gang, så jeg synes nærmere du skal finde beviser for at det ikke er 100%, da battle.net er Blizzards eget stuff.

Offline Zlay3r

  • Indlæg: 1433
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #11 Dato: Januar 29, 2009, 04:12:13 pm »
0
som mp er inde på rammer smite 100% af gangene, der er ikke som melee angreb med en 5% chance to miss

Offline Gerdi

  • Indlæg: 294
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #12 Dato: Januar 29, 2009, 04:46:44 pm »
0
Altså det står direkte på battle.net at smite rammer hver gang, så jeg synes nærmere du skal finde beviser for at det ikke er 100%, da battle.net er Blizzards eget stuff.

er det arreat summit? Der står hvert fald at den altid rammer, men det er arreat summit, og om det lyder underligt, så synes jeg at have erfaret, at det er bedre at stole på diverse spillere, end arreat summit.

Offline Zlay3r

  • Indlæg: 1433
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #13 Dato: Januar 29, 2009, 05:00:49 pm »
0
Altså det står direkte på battle.net at smite rammer hver gang, så jeg synes nærmere du skal finde beviser for at det ikke er 100%, da battle.net er Blizzards eget stuff.

er det arreat summit? Der står hvert fald at den altid rammer, men det er arreat summit, og om det lyder underligt, så synes jeg at have erfaret, at det er bedre at stole på diverse spillere, end arreat summit.

så kan man bare stille spørgsmål ved hvordan de andre spillere tester og om deres resultater er præcise

Offline Gerdi

  • Indlæg: 294
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Apollo's Über smiter guide
« Svar #14 Dato: Januar 29, 2009, 05:24:16 pm »
0
Altså det står direkte på battle.net at smite rammer hver gang, så jeg synes nærmere du skal finde beviser for at det ikke er 100%, da battle.net er Blizzards eget stuff.

er det arreat summit? Der står hvert fald at den altid rammer, men det er arreat summit, og om det lyder underligt, så synes jeg at have erfaret, at det er bedre at stole på diverse spillere, end arreat summit.

så kan man bare stille spørgsmål ved hvordan de andre spillere tester og om deres resultater er præcise

kloge ord ..
Jeg prøvede lige ingame, det er svært at sige, havde lavet en smiter med 127% chance for at kaste frozen orb når han ramte, testede på single player (nn lag) synes der var enkelte misser imellem, men meget meget få, og spørgsmålet er så, om det ikke bare er block animationen, der er skyld i dem.
Jeg har spurgt min guild nu, ved godt det ikke er nogen ordenlig argumentation for jer, men da de fleste i den har spillet d2 siden det udkom, kører randyrun, og altid har været nogle af dem, som jeg har ment ved mest om d2, så tror jeg på dem.
Har spurgt sådan objektivt, så jeg ikke leder dem over på 95% :p.. Kan lige så godt være jeg tager fejl her jo. 

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1005
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm