Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls

Armor vs All Resistance

<< < (2/3) > >>

Pecenetra:

--- Citat fra: Xenophon_ efter November 24, 2014, 12:07:45 pm ---Ps. Pece måske du skulle understrege, at de to res muligheder, altså armor og ele res, kun tæller 50% hver, så man skal finde en forholds lige balance imellem de to. Armor på 85% og ele res på 60% giver f.eks. ingen mening, da return er diminishing. dvs. det tager meget mere armor at nå fra 82% til 85% end det tager res at nå fra 60% til 70%. (har ikke regnet konkret på det^^)
85+60 giver 145 overall ud af 200(=max), imens 82+70 giver 152 overall ud af 200. Det er med andre ord lettere at få mere ud af mindre, ved at balancere det.

--- Afslutning på citat ---
Hele humlen idet er netop at selvom det tager mere +xx resistance at gå fra 82% reduktion til 85% reduktion så giver giver hver +1 resistance stadig det samme som hver 10 armor. Om du har  1.000 Armor eller 10.000 armor er underordnet og det samme gælder om du har 100 resistance eller 2.000 - du får det samme per +1 resistance/+10 armor. Effekten bliver ikke mindre.



--- Citat fra: DreamWalker efter November 24, 2014, 10:16:30 am ---Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).

--- Afslutning på citat ---
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.



--- Citat fra: Rosewizard efter November 24, 2014, 10:09:15 am ---Man kan vel også teste det? Bruge 1 Par. point på armor/all resistance, og se hvad man får ud af det.

--- Afslutning på citat ---
Det kan man, men nu kan du bare kigger dine detaljer hurtigt og få en ide om hvad der virker bedst uden at prøve dig frem, samt være lidt foran ;)
Og så har du også forklaringen her på hvorfor den ene virker bedre for dig end den anden.

Xenophon_:
Altså, jeg har en char med 10.000 hp/liv og 28.543 toughness. +5 all res giver 29.584 toughness og +50 armor giver 29.065 toughness. pga. diminishing return. Mener du så, at det er det samme alligevel? ellers er jeg ikke med :D

Vedr. Monk mener jeg det med +armor og ele dmg i secondary har noget at gøre med healing? Hvis du har knaldhøj armor og ele res, så er din healing langt mere effektiv, dvs. man kan spare på hit points, da hver 10k healing svarer til rigtig meget af dit liv. Samtidig med det, så kan du fokusere din ele res specifikt som du ønsker det via dine secondary rolls, hvilket er grunden til at jeg gemmer items der er ca. lige så gode som dem jeg har, hvis de har en anden secondary res på.
Var der iøvrigt ikke nogen som legede med idéen, ud fra dette, om en 100.000 hp char med meget høj healing per second, da den teoretisk set ikke kunne dø, da den altid ville heal til max Health på ingen tid eftersom hver enkel HP svarede til rigtig meget modtaget dmg? Sålænge man altså havde høj nok toughness til ikke at blive one-shotted og ikke fik dårlige nerver af at se sin healthbar hoppe ned på nærmest ingen ting og så op igen på næsten ingen tid :D Måske det er lykkedes dem :)
Monks har jo i øvrigt specifikke skills og passives der plusser op med den healing du har i forvejen fra andre items og paragon. Det gør bl.a. at min monk healer noget der ligner 10% af max Health i sekundet selvom jeg har knap 600.000 hp, idéen er jo så at bytte vitality ud med life regen på mine items, hvilket gør at jeg får en sindssyg synergi-effekt på min healing.
Jeg kan også buffe min LoH ud fra samme princip, men kun på monk altså, det sker dog ikke før jeg får mere cc red :)

DreamWalker:

--- Citat fra: Pecenetra efter November 24, 2014, 02:00:41 pm ---
--- Citat fra: DreamWalker efter November 24, 2014, 10:16:30 am ---Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).

--- Afslutning på citat ---
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.

--- Afslutning på citat ---

OWE har de lavet om så teksten skriver, 40% of your single elemental resistances from items instead increases your resistance to all elements'

Dem jeg har kigget på, er med vilje gået udenom AR, og gået efter armor og single resist.

Xenophon_:

--- Citat fra: DreamWalker efter November 24, 2014, 04:48:47 pm ---
--- Citat fra: Pecenetra efter November 24, 2014, 02:00:41 pm ---
--- Citat fra: DreamWalker efter November 24, 2014, 10:16:30 am ---Hvordan ser du det så med monks som  bruger one with everything? Jeg har set mange top players køre armor og en single resist på deres items istedet så de får mest muligt ud af det overall(går jeg ud fra).

--- Afslutning på citat ---
Se det er noget af det som jeg heller ikke forstår - men jeg tror at det skyldes at single res og all resistance ikke kan rulle sammen - derfor er Armor det næste skridt. OWE har jeg ikke helt styr på dog da jeg simpelthen ikke har haft kig på monken siden patch 2.0, men umiddelbart betyder den jo kun at du får lidt all resistance for din single resistance, så princippet burde være det samme.

--- Afslutning på citat ---

OWE har de lavet om så teksten skriver, 40% of your single elemental resistances from items instead increases your resistance to all elements'

Dem jeg har kigget på, er med vilje gået udenom AR, og gået efter armor og single resist.



--- Afslutning på citat ---

Jeg har forklaret idéen med det i mine to indlæg ovenfor, men jeg kan da opsummere...

Se det på den her måde:
6*100 @ = 600 @
6*64 @ = 384 + 160 specifik ele res = 544 @

De får altså et main slot i overskud på deres item og ca. samme res ud af det.

Da du kan rulle det på 11 items mener jeg så får du:

11*64 = 704 @

Du kan så vælge hver anden ele res skal være den samme, dvs. du får 320 @ oveni, dog minus en enkelt ele res, så alt på nær f.eks. poison er på 1024, imens poison kun er på 864.
Den ekstra armor som de nu kan vælge til giver så en ekstra dmg red oveni.

Vedr. Monks, så giver "one with everything" dig muligheden for at bygge på nogle specifikke resistances. 160 light res buffer jo din light res med 224(hvilket er rart for CQC chars) og din @ med 64, de 224 er 160+64 herfra. Sammen med phys res og cc red(=jailer og frozen effects nerfing = + til healing), så er man godt på vej til en god tank/holdbart build.
Samtidig med det, så kan du fokusere din ele res specifikt som du ønsker det via dine secondary rolls, så du kan tweak din char over for den slags skade du klarer dig ringest imod/ønsker.

Pecenetra:
Xenophon_ jeg kan godt se at du er lidt skeptisk i forhold til. Giv mig et par tal at prøve af med så skal jeg nok lige vende tilbage. Jeg skal bare bruge HP, Armor og Res og gerne i 3 forskellige størrelser, og så hvor meget Armor/Res du vil tilføje (som så bliver det samme ved alle 3 "forsøg").

Så kan vi kigge på tallene bagefter, det er bare meget lettere med et regneark, og det har jeg ikke lige med mig pt :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version