Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls

Reaper of Souls Q & A

(1/6) > >>

Pecenetra:
Da flere (inkl. mig selv) har adgang til beta'en til RoS og vi frygtelig gerne vil indvie jer i det hele, så synes jeg det kunne være en god idé at give jer mulighed for at spørge og se noget af alt det i gerne vil vide om den kommende udvidelse.

Der er rigtig meget info ude allerede men sikkert masser af jer som har spørgsmål til det ene eller andet men ikke ved hvor I skal stille dem. I så fald her er muligheden, spørg om eller efter alt hvad I vil vide og så skal vi forsøge at lave et så godt svar som muligt :)

Så fyr løs! :D


Note: Spørgsmål til historien og hvordan akt 5 ser ud er muligt, men vi vil bestræbe også på at gemme disse under spoiler tags for dem som ikke ønsker den del afsløret allerede.

DonBonzini:
Super med en Q&A, jeg starter gerne med lidt spm. flere af dem er sikkert besvaret andre steder og nogle af dem kender jeg svaret på, men en Q&A er jo det natur lige sted at finde svar, so here it goes.

Gems:
Kan alle Levels af gems findes i RoS (altså findes når man nakker monstre og ikke kun ved at crafte dem)? Hvad koster det at unsocket dem, maquise kostede jo 5m gold at unsocket i D3.

Gold:
Er det muligt at finde nok gold til sine repairs og crafting, hvis man er en "normal" spiller og ikke skal have bis items i alle slots? Hvad er der ellers at ting at bruge gold på udover transmorg (eller hvad det nu hedder)?

Items:
Vi kan jo se at de items som bliver lagt på d3x at damage er boostet og der er kommet en masse nye properties. I d3 var cc alfa omega for mange builds, vil cc stadig være den primære faktor for at få builds til at fungere eller giver de nye properties som items kan have, en ny dimension til diverse build, eller skal vi stadig stacke cc?

Hvor hurtigt kan man forvente at finde upgrades ifht. til de items man har nu som fx kan klare mp10?

Er det muligt at lave en Self found hero som kan klare højeste difficulty selvom man ikke gamer hver dag

Nye skills:
Der er kommet nye runer til skills og nogle skills er blevet lavet om har det resulteret i nogle game changers, enten positivt eller negativt?

Monster power:
I d3 kunne man for relativt lidt gold lave en hero som kunne klare mp10, vil man i ros selv kunne samle/trade sig til en hero som kan klare højeste difficulty, eller er det blevet sværer?

Crusader:
Det gameplay jeg har set med en crusader synes jeg ser fedt ud, tror i han bliver et stort hit i det lange løb eller er vil interessen forsvinde når,nyhedsværdien er væk?

Trading:
Jeg ved ikke om trading systemet er på plads i ptr, men virker det fornuftigt eller er der plads til forbedringer?

Skriver fra mobilen, så jeg stopper nu inden jeg mister det sidste overblik
db

Pecenetra:
Kan alle Levels af gems findes i RoS (altså findes når man nakker monstre og ikke kun ved at crafte dem)? Hvad koster det at unsocket dem, maquise kostede jo 5m gold at unsocket i D3.

Lad os starte med at kigge på gems.
Her er dem som man får adgang til ved blot at levele jeweler, jeg indtil nu ikke fundet nogen recipies på de højere tiers.






Derudover kommer der en Perfect og Radiant udgave af alle gems, og der er en lille indikation af hvor meget bedre næste tier er. Prisen er lidt usikker og jeg er rimelig sikker på at de følgende level vil kræve en så kaldt "Death's Breath" - som er Demonic Essences i level 61+. Har du prøvet PTR vil du se at det også er disse som kræves for at træne smeden og jeweler over level 10.

Med så mange tiers a gem er det helt uoverskueligt at skulle samle fra Flawless Square. Derfor er det rimelig sikkert at Blizzard vælger at fastholde de drops som der er nu, hvilket er marquise, med en lille chance for Imperial.

Unsocket stiger ca. med 5.000 guld per level af gems, Marquise koster 45.000 - det er væsentlig mindre end i den nuværende patch - men det er en kraftig stigning i Radiant Squares.

Er det muligt at finde nok gold til sine repairs og crafting, hvis man er en "normal" spiller og ikke skal have bis items i alle slots? Hvad er der ellers at ting at bruge gold på udover transmorg (eller hvad det nu hedder)?


Guld, den er lidt svær da det afhænger af hvor meget man bruger. Da jeg kopierede til PTR havde jeg 780 mill (lige solgt en EF), Pt er jeg på 765 mill. har brugt hvertfald 25 mill og kun fået guld fra quests/rewards og pick up.

Så jeg vil sige at man får rigelig med guld.

Ang. repairs så er de reduceret til ca. 1/10-del. For mig går de fra ca. 60k for 0 til max på Live, til 7k fra 0 til max på PTR. Men level 70 udstyr er lidt dyrere. Men  jeg fornemmer ikke at det overstiger det niveau vi kender idag ret meget :)

Af gold spenders er der:
Gem crafting/opgradering
Item crafting
Echanting -> dette bliver nok den største
Transmorg (er ret billig alt efter skin koster det 500 - 500.000 og de dyreste bliver vist nedsat)
Repairs og potions - man bruger potions mere her.

Vi kan jo se at de items som bliver lagt på d3x at damage er boostet og der er kommet en masse nye properties. I d3 var cc alfa omega for mange builds, vil cc stadig være den primære faktor for at få builds til at fungere eller giver de nye properties som items kan have, en ny dimension til diverse build, eller skal vi stadig stacke cc?

Hvor hurtigt kan man forvente at finde upgrades ifht. til de items man har nu som fx kan klare mp10?

Er det muligt at lave en Self found hero som kan klare højeste difficulty selvom man ikke gamer hver dag

Jeg vil CC er vejen frem for mange builds. For wizard især havde jeg meget mere succes med cold eller cold/lightning. Frosne og stunned monstre skader ikke, og så er deres trussel niveau kraftigt mindsket - men du er nød til at bruge dine skills mere med omtanke for at kunne få det til at lade sig gøre.

Men du kan også lave ganske gode builds som bygger på damage output - dog er monster damage på torment 4+ så højt at det synes ligegyldig hvor meget Toughness du har - de rykker dig bare rundt.

Tilgengæld bruger monstre også i lang større grad CC mod dig, og det kan være ganske frustrerende fordi du konstant føler dig slowet, frozen, jailet, spærret inde eller flyvende igennem luften. Så der bliver noget at holde øje med for især Hardcore spillere.

Upgrades:
Fra level 60-70 fandt jeg en upgrade for hver 2. level ca. Det svarer nogen lunde til et inventory fuld.
Fra 1-70 var det nogenlunde det samme, men basen i level 60 var meget højere så det var noget lettere end at gå fra 60 til 70. Det kræver altså gode items at klare de levels, nogen klasser følte jeg mig tvunget til at gå ned på Hardmode og lave simple quests for at få levels.

Selffound:
Ja, det vil jeg mene - havde rimelig succes med at få Crusader op på egen hånd, men det er frustrerende at finde items til sin follower fordi alt basere sig på din karakter - det er ikke altid en fordel. Men når først du begynder at kunne lege på Torment 1 så sker der noget.

Der er kommet nye runer til skills og nogle skills er blevet lavet om har det resulteret i nogle game changers, enten positivt eller negativt?

Jeg har ikke overblik over alle skills, men mange af de ændrede skills er kraftigt buffet. dog et par få undtagelser.

Barbarians Battle Rage generer ikke længere Fury, den er lidt så som så - men kan give et godt damage boost i stedet. Ligeledes kan Wrath of the Berserker ikke holdes kørende i uendelighed - i stedet generer den sidste rune liv for hvert slag, og det er nu meget lækkert. Værst er det nok med Whirlwind som føles uendelig sløv grundet man altid bevæger sig med 75% speed. men det er stadig muligt at lave et Whirlwind build. Call of the Ancients er den der har fået mest positiv effekt, blandt andet en rune som generer fury til dig, kan bruges i stedet for en fury generator faktisk - det kan blive ret interessant :)

Den anden som har fået en slem omgang er Wizard. Det første man bemærker er manglen på Critical Mass, så nu må man altså vente på den cooldown timer - heldigvis er der kommet Cooldown Reduction, men 20% af 10 sekunder er altså ikke meget... Wizard har dog fået et par interessante passiver. Dog er den sidste som giver ekstra elemental damage for hvert element du bruger ikke noget synderligt - af hvad jeg kan se bliver damage boost meget større af single element builds, men har altså ikke lige haft mulighed for at prøve med et helt Tal-Rasha sæt. Og så er Frozen Orb kommet på banen igen, selvom den er lidt "lala", så er det en fin tripple hit spell.

Alle de nye skills er jeg ved at prøve at lave en video med - mangler dog lige at få de 2 sidste i level 70 :)

Men der er masser af positivt at hente, og noget negativt. Mest positivt :)

I d3 kunne man for relativt lidt gold lave en hero som kunne klare mp10, vil man i ros selv kunne samle/trade sig til en hero som kan klare højeste difficulty, eller er det blevet sværer?


Sværheden er markant anderledes, du kan selvfølgelig være heldig og få smidt awesome gear i nakken men at klare den højeste sværhedsgrad er ikke som tidligere fordi mange builds er utrolig begrænset alligevel. Vi vil nok se nogen nogle uger efter udgivelsen som får fundet en måde at omgåes et eller andet. Men lige nu hedder det sig at ranged er det sikreste sats. Men det kræver godt gear at hive 500 mill ud af en boss som har en damage på ca 500.000.

Det gameplay jeg har set med en crusader synes jeg ser fedt ud, tror i han bliver et stort hit i det lange løb eller er vil interessen forsvinde når,nyhedsværdien er væk?

Crusader tror jeg bliver en ganske interessant klasse. Den bygger på et godt mix af ranged og melee, tank og spell caster. Der er altså mange muligheder for at lave noget.

Dog synes flere skills overflødige og ret - ja kedelige faktisk, mens nogen synes at være morsomme og ikke særlig effektiv.

Har det interesse kan der sikker godt laves en masse indhold med Crusader i centrum?

Jeg ved ikke om trading systemet er på plads i ptr, men virker det fornuftigt eller er der plads til forbedringer?

Blizzard har før deaktiveret trading i PTR's for at spillere ikke skulle opbygge en form for økonomi under test perioden. om det samme gør sig gældende her eller om de helt lukker af for trading er desværre ikke til at sige. De er selv meget stille omkring emnet. Mit gæt er at de stadig diskuterer og vurderer hvad og hvordan det skal gøres. Men indtil nu lader det altså til at trading forsvinder.

krasser:
Super relevante spørgsmål og svar, mange tak... :D

Ved i om man i  ROS kan enchante de legendary items, som man har fundet i patch 2.0.1 (boa) eller havde tidligere (altså som ikke er boa endnu)? Og lad os sige at man har fundet et item med en Wizard i patch 2.0.1, og item'et derfor bla. har rollet intelligence, kan jeg så, med en anden character type, enchante det til fx at have dexterity?

Mike JezZ:
SPØRGSMÅL:

Jeg er ret begejstret for den nye patch. Elsker de nye spells og det nye loot.

Men kampagnen kan godt være lidt tør at køre igennem igen og igen. Jeg tror mit problem er, at banerne altid er ens, modsat D2 hvor de altid var random.

Hvor meget genspilningsværdi giver Adventure Mode ift. Campaign? Jeg forstår at det stadig er de samme områder som i kampagnen. Men her vælger man waypoints hvor der er forskellige bounties - altså en grund til at gå et bestemt sted hen.

TL:DR Hvor lang tid prøvede du/i Adventure Mode, og hvor "belønnende" og friskt føltes det? Er det en feature der hurtig bliver kedelig eller redder det virkeligt genspilning i RoS?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version