Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls
Reaper of Souls Q & A
Pecenetra:
--- Citat fra: krasser efter Marts 03, 2014, 03:29:58 pm ---Super relevante spørgsmål og svar, mange tak... :D
Ved i om man i ROS kan enchante de legendary items, som man har fundet i patch 2.0.1 (boa) eller havde tidligere (altså som ikke er boa endnu)? Og lad os sige at man har fundet et item med en Wizard i patch 2.0.1, og item'et derfor bla. har rollet intelligence, kan jeg så, med en anden character type, enchante det til fx at have dexterity?
--- Afslutning på citat ---
Nej desværre ikke. legacy items eller items fra før patch 2.0.1 kan ikke enchantes. Man kunne i starten og det førte nogle problemer med sig.
Årsagen var at nogle affixes var meget stærke, fx havde våben en +40-50% damage, som i patch 2 blev sænket til 5-10% for at være mindre betydningsfuld. Det var en af de ændringer som skulle gøre våben overall bedre da flere så ville rulle med god DPS.
Men det betød jo så at +damage affixes måtte sættes op, så når man tog et gammelt åben med +50% damage og rullede de nye endnu højere værdier for damage så fik man noget helt vanvittigt, og der dukkede våben op i level 60 som var meget bedre end noget som helst du kunne finde i level 70.
Så derfor kan man ikke enchante på items fundet før patch 2.
--- Citat fra: Mike JezZ efter Marts 03, 2014, 03:39:44 pm ---SPØRGSMÅL:
Jeg er ret begejstret for den nye patch. Elsker de nye spells og det nye loot.
Men kampagnen kan godt være lidt tør at køre igennem igen og igen. Jeg tror mit problem er, at banerne altid er ens, modsat D2 hvor de altid var random.
Hvor meget genspilningsværdi giver Adventure Mode ift. Campaign? Jeg forstår at det stadig er de samme områder som i kampagnen. Men her vælger man waypoints hvor der er forskellige bounties - altså en grund til at gå et bestemt sted hen.
TL:DR Hvor lang tid prøvede du/i Adventure Mode, og hvor "belønnende" og friskt føltes det? Er det en feature der hurtig bliver kedelig eller redder det virkeligt genspilning i RoS?
--- Afslutning på citat ---
Adventure mode er lidt det samme som det du kender. Men du kan hoppe rundt til diverse bosser og events som du nu lyster og du begrænses heller ikke af akterne.
Hver akt har i stedet for quests 5 bounties (25 i alt) som du aktiverer ved at hoppe til det område som den den hører til - og så fungerer det ellers som en quest. Og det kan være du skal slå en boss ihjel, klare et cursed event, et almindeligt event eller rydde en hule.
Boss kills kræver også et antal almindelig monstre skal slåes ihjel og at rydde en hulen klares ved at tage ned på level 2 og slå alle ihjel der.
Det føles som en masse events spredt ud over Sanctuary faktisk.
Jo flere bounties du klarer i en akt jo bedre beløning får du. Mener at fra nummer 2 får bloodshards eller også var det riftstones keys. Når du havde klaret alle 5 fik du en Horadric Cache af Tyrael inde i byen som er en loot box med det der svarer til 2-3 boss kills.
Den anden del af Adventure mode er de såkaldte rifts. Det er en sten som står inde i byen, og når du har fundet 5 riftstone keys så kan du åbner et portal der og får et random dungeon event hvor der er en boss du skal nakke - jeg fik aldrig gjort det fordi spillet crashede altid inden jeg kom så langt. Men der er en gut dernede (typisk level 2) der skal have nogle tæsk og så får du en reward.
Det sjove ved disse er nogle af de events/levels som kan fremkomme der da de er helt anderledes end andre steder i spillet - og ligeledes er der specielle shrines med vildere buffs end ellers.
Den sidste ting adventure mode bringer med sig er "gambling" der står en ny merchant som samler bloodshards - dem du får for at klare quests i adventure mode - og til gengæld giver dig random ting af en type som du selv vælger. der er en lille chance for at du løber af med noget legendary :)
Personligt fandt jeg det ikke vildt spændende - men de bloodshards man finder skal vel omsættes til et eller andet fornuftigt.
Jeg vil dog sige mht bounties at jeg holdt mig væk fra akt 4 og 5 samt akt 2 ofte. Det var typisk mere krævende bounties og længere - især akt 5. Det nemmeste var blot at klare alle i akt 1, få en cache og så lave et nyt game, men akt 3 var også ret god. Der er også andre og flere waypoints i adventure mode af hvad jeg husker - fx var der et i Weeping Hollow .
Min tid brugt i adventure mode var 100% efter unlock - jeg var slet ikke tilbage i campaign efter det. Der gik blot lidt tid inden jeg fandt et build og en karakter som kunne klare sig igennem hele akt 5 så jeg kunne få det unlocked.
Mike JezZ:
Tak for en god gennemgang :)
Hvis jeg leveler en helt ny toon, ville han ku klare bounty med en god Hellfire Ring og så på Torment?
Jeg forstår også på det, at man får bedre gear i Adventure Mode end kampagnen?
og sidst men ikke mindst - føles Adventure Mode som en feature, der er god nok som endgame? Her tænker jeg på om det i sidste ende kommer til at føles trivielt ligesom kampagnen, eller om der er nok variation i Adventure Mode til at man bliver hængende endgame?
Steffenlikesmen:
--- Citat fra: Mike JezZ efter Marts 03, 2014, 04:37:28 pm ---Tak for en god gennemgang :)
Hvis jeg leveler en helt ny toon, ville han ku klare bounty med en god Hellfire Ring og så på Torment?
Jeg forstår også på det, at man får bedre gear i Adventure Mode end kampagnen?
og sidst men ikke mindst - føles Adventure Mode som en feature, der er god nok som endgame? Her tænker jeg på om det i sidste ende kommer til at føles trivielt ligesom kampagnen, eller om der er nok variation i Adventure Mode til at man bliver hængende endgame?
--- Afslutning på citat ---
Så vidt jeg har forstået er Adventure Mode ikke noget hvor du får bedre gear, men det er hurtigere fordi snak og cutscenes er væk og alle waypoints er unlocked.
Edit: Der er godt nok bounties som har en chance for legendary items, men det er stadig noget de arbejder på vist
Mike JezZ:
Ok, mener bare at jeg har læst at XP/hour og potentielt gear/hour sku være højere i Adventure Mode.
Og også at der sku være legs der kun dropper i Adventure Mode
Steffenlikesmen:
--- Citat fra: Mike JezZ efter Marts 03, 2014, 04:44:45 pm ---Ok, mener bare at jeg har læst at XP/hour og potentielt gear/hour sku være højere i Adventure Mode.
Og også at der sku være legs der kun dropper i Adventure Mode
--- Afslutning på citat ---
Det er det jo også i princippet, når du ikke bruger tid på at høre de forskellige mennesker snakke og bla bla bla.. Plus bounties giver ekstra gold/xp, men legs som KUN dropper i adventure mode tror jeg næppe
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
[*] Forrige side
Skift til fuld version