Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls

Våben Affix Optimering

<< < (2/2)

FarreX:
Super, men skal våbnets base damage ikke regnes med,
Det er vel ikke kun de blå tal der regnes med når der gives + % damage eller attack speed

Pecenetra:
Så sandt, men da de er konstante så ændrer det ikke rigtig noget.

Level 70 swords har eksempelvis altid en base damage på 168-392, så IAS og +%damage vil altid være det samme. Variationen kommer udelukkende fra hvor meget +damage der er.

Eksempel kan være at med 10% damage fik vi fastslået at den skulle være inden for 295,4 af perfekt før det var værd at til føje. så lad os sige vi har et sværd som er 150 fra i både minimum og maksimum.

Altså vil den have +1049-1340 damage det giver 1672,3 i dps, med +10% damage er det 1153,9-1474 og en dps på 1839,5. Havde +damage været maks ville dps være de 1882,4.
Tager vi sværdets base damage med så vil damage sige 1217-1732, svarende til en dps på 2064,3. +10% damage vil så give 1338,7-1905,2 svarende til en dps på 2270,7. Mens vi ved at maks er 2274,3.

Men også fordi at damage beskrivelsen på selv våbnet er inkl alle bonusser så gør det det meget uoverskueligt at skulle trække dem fra først. Derfor at det lettere blot at koncentrere sig om det ene blå affix der står og se på hvor langt det er fra maksimum for at afgøre hvad der er bedst at ændre.

Håber det kunne forklare lidt dybere, ellers spørger du blot igen :)

Xenophon_:
Fint arbejde :)

Pecenetra:
Så er spears også blevet tilføjet :)

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version