D3X Øvrige > Off Topic

Opfølger på zepto-sagen >:(

(1/11) > >>

Nilsson.:
Ja, jeg oprettede for et par uger siden en tråd om en reparations/reklamations ssag hos zepto..

Dette er opfølgeren...

Jeg modtog for leden dag denne mail fra zepto support, som gjorde mig pænt sagt fucking sur..


--- Citat fra: Zepto, support ---Hej Tobias,

Vi har modtaget en computer til reparation fra dig.
Vores teknikere har undersøgt fejlen på computeren for at finde ud af hvad komponent som var årsagen.
I undersøgelsen viser det sig at computeren har fået en hårdt slag / er blevet tabt da der er et større mærke på det cover som keyboardet siddet i, dette mærker er kommet meget tæt på harddisken som nu er defekt.
Vurderingen af fejlen er at det er en brugerforskyldt skade og at det ikke er dækket af reklamationsretten

Prisen for harddisk skift 1305kr inkl. moms
Prisen for harddisk og topcover (det cover keyboardet er i) skift 1923,91kr inkl.ddisken Moms

Tilbuddet på reparationen kan læses i det vedhæftede PDF dokument.
Vi skal bruge en skriftlig godkendelse eller afvisning af tilbuddet over e-mail, før vi kan gå videre i sagen, samt beløbet for reparationen eller afvisning af tilbuddet skal forud betales.
--- Afslutning på citat ---

Jeg har en række kritik punkter

1. Jeg har aldrig tabt den computer, jeg har brugt den til skoel brug og den har altid ligget i min taske i sådan en computer pose/taske..
2. Jeg har aldrig lagt mærke til noget større mærke på coveret som følge af tab eller noget..
3. Eftersom jeg må gå ud fra at dete mærke må være på et af hjørnerne? Det er vel det mest oplagte sted et mærke kan opstå hvis den skulle have været tabt, så sider harddisken ikke i nærheden af nogle af hjørnerne..
4. Hvordan fanden kan de tage 2000,- for at skifte en fucking harddisk, den koster 500-700,- fra ny!?

Zepto er på renden af fallit og jeg er ikke et sekond i tvivl om at dette er en søforklaring for at forsøge at få en ekstra indtjening..
Jeg har nu tænkt mig at ringe derind og forklare sagen som jeg ser det, inkl. trusler om forbrugerstyrelsens indblanding og deslige..

Mine nuværende planer, hvis ikke de tager sig sammen og repararer mit lort af en computer, består i at bede om at få computeren tilbage og selv forsøge at erstatte harddisken

Dette er en advarsel til alle der overvejer at købe en vare hos zepto...

GRRRRRRR! >:( >:( >:( >:( >:( Nilsson er fucking sur!!

Camelo:
Det er sgu sørgeligt.

Jeg ville helt sikkert, igen, rode med nogle paragraffer og sige FU! Jeg kan ikke huske, hvor længe du har haft spanden, men der er noget med bevisbyrde/omvendt bevisbyrde i et halvt år or so. Jeg ville da nok lige overveje en ekstra gang, om de rent faktisk kan bevise noget af det, de siger.

Nilsson.:
Ja det første halve år er det sælger der skal bevise sin påstand..

Men, hvis de har fundet bare den mindste skramme, så er det jo bevist..

MonsterPool:
Ja, du skal blive ved - du skal klart have pengene tilbage for den spand. Så mange paragraffer og andet gejl som du kan finde skal de have smækket i hovedet. Så nemt skal de ikke slippe fra det.

Nej - skræmmer er normalt slid - den er vel over 1 år - så er det uundgåeligt med mindre skræmmer, hvilket ikke betyder noget for hardwaren indeni, da det er overfladisk.

Nilsson.:
Den er 4 måneder gammel.. :) Så ja, jeg må ringe derind og bede dem bevise at den skramme er skyld i hddøen defekt..

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version