D3X Øvrige > Off Topic

Opfølger på zepto-sagen >:(

<< < (2/11) > >>

Camelo:
Netop derfor er det en paragraf, du bør benytte dig af og smide i deres fæjs!

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/kapitel3.pdf
Afsnit 3.3

SKT:
Lidt trist må man sige. Men hvis jeg forstår det ret så er det de siger at f.eks. hvis din bærbare er klappet sammen, og man så får trykket på skærmen, som herefter presser ned på tasteturet, så er det hvad der er sket.
Hvis du har haft den i din taske og der har været bøger i og du måske lidt hårdt på et tidspunkt har lagt den på jorden, så kan bøgerne have trykket.

Du skal bare være forberedt på hvad de vil sige, og helt klart argumentere for at det er dig der er skyld i det. Så vær forberedt og sig du er sikker på at du ikke har været hård ved den bærbare, at den har været adskilt i sin helt egen "sikkerheds" taske, og at du ikke på noget tidspunkt har smidt med din taske eller andet.
Det er svært for dig at bevise, men jeg håber at du kan kaste med paragraffer og gode vendinger når du snakker med dem, og som nævnt tidligere, så lad være med at være hoverende eller sur eller noget som helst. Vind din konsulents sympati ;)

Nilsson.:
Som sagt er det dem der skal bevise at det de siger er sandt, ikke mig :)

Computeren har ikke været udsat for mere end normalt og ansvarligt brug, den har været i en sikkerheds taske, nede i min skoletaske.. Desuden har dne fejl der var på computeren været der i over 2 måneder, at harddisken er defekt er derfor på ingen måde sandsynligt..

Headbanger:
Formodningsreglen, som den også er kendt som, kan ikke træde i kraft her.
Det kan den ikke fordi de mener at maskinen har lidt fysisk overlast, og formodningsreglen går på om fejlen var tilstede ved købet.

Men hvis du er 100% sikker på at maskinen ikke havde den skramme, som de påstår den har nu, da du afsendte den, så er det altså ikke helt umuligt at fragtmanden har baldret lortet...
Jeg var under uddannelsen i praktik i returvare-afdelingen hos en større hardware butik her i midt Jylland, og tro mig, de ter ikke småting jeg har set af post-skader på PCer.

Jeg forstår godt at du er pisse sur, det ville jeg også selv være, ingen tvivl om det, men når du ringer, så er det vigtigt at du bevarer roen når du fremlægger din side af sagen. Kom ikke med direkte trusler om forbrugerråd osv., men formulér dig i stedet så du fremstår som om du virkelig ved hvad du taler om, og så spørg direkte til om emballagen som du returnerede maskinen i, har nogle fysiske skader. Hvis det er tilfældet, og du kan få teknikeren til at indrømme det, så står du meget bedre, idet det så er Zepto der skal anmelde skaden til fragtmanden, og i sidste ende vil det så blive deres forsikring der skal dække omkostningerne.


Men FUCK en lorte situation at stå i! Jeg tror naturligvis på dig når du siger at PCen var fysisk uskadt ved afsendelse, og hele sagen lugter sgu ret råddent fra Zeptos side af...


Lige en lille edit:
Jeg mener faktisk heller ikke at det er okay at forlange forudbetaling for service.
Jeg har dog ikke læst op på loven på netop dette punkt, men der hvor jeg var i praktik, der krævede vi aldrig forudbetaling for reparationer kunden skulle betale (så selvom det måske ikke er ulovligt, så er det imo dårlig praksis).
Og mht. dit spørgsmål for prisen, så er det ganske sandsynligt at prisen er så høj fordi mange værksteder tager en urimeligt høj pris for en teknikertime, ligesom mange værksteder altid takserer for mindst én time, uanset hvor lang (eller kort) tid en reparation tager, hvilket desværre ikke er ulovligt.

Edit2:
I øvrigt mener jeg at du bør kontakte forbrugerklagenævnet allerede i dag!

Nilsson.:
Jeg snakkede med dem imorges og bad dem sende nogle  billeder af denne bule,eller mærke eller whatever..







Det har de så gjort, og det ser således ud.. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan den bule kan opstå, jeg er 99% sikker på at denne bule ikke var der da jeg sendte den, det er en forholdsvis lille bule, og der er en mulighed for at jeg har overset den..

Det ligner ikke en bule der kunne opstå under fragt med mindre fragtmanden har taget pc'en ud af kassen og banket på den..

1. Kan sådan en bule gøre harddisken defekt?
2. En defekt harddisk, kan vel slet ikke starte? Hvordan forklarer den defekt harddisk de fejl som var at finde på computeren før opstartsproblemet.. Bla. problemer med at computeren kørte fint 1-2 uger efter en ren windows installation, hvorefter den gik i stå..


Jeg er helt på bar bund, har ingen anelse om hvad jeg skal fortælle dem, den bule kunne reelt godt være på computeren da jeg sendte den, den er i mine øjne så lille(det drejer sig om et lille tryk på under 0.5 cm) at fra den position jeg normalt sidder med computeren nemt kunne have overset den..

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version