Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Horazon's urinal? Oh, journal! Yes, well... Glad you found it. Such a shame about those poor harem girls, huh? I shall miss them deeply... I mean their conversations, of course."
- Lysander

Forfatter Emne: Opdatering på PvP  (Læst 6649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NannyFanny

  • Indlæg: 257
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #15 Dato: December 28, 2012, 08:14:50 pm »
0
Der er jeg enig, NannyFanny. Jeg synes også, Diablo 3 er et langt mere asocialt spil end Diablo 2, og jeg skyder også skylden på Battle.Net. Det er meget lidt, jeg kan pege på, der fungerer bedre på 2.0 i forhold til det gamle Battle.Net.

Det fungerer også uhyre dårligt til Starcraft 2 sammenlignet med Warcraft 3. Det virker simpelthen så elendigt og kluntet, at jeg ofte stopper op og tænker, om der er en årsag til det. Vil de have, at folk kun er sociale i WoW? Ikke at jeg tror det, men jeg kan virkelig ikke forstå deres design-valg.
« Senest Redigeret: December 28, 2012, 08:15:23 pm af NannyFanny »

Offline Wrannec

  • Indlæg: 108
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Wrannec#2216
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #16 Dato: December 28, 2012, 08:35:37 pm »
0
Der er jeg enig, NannyFanny. Jeg synes også, Diablo 3 er et langt mere asocialt spil end Diablo 2, og jeg skyder også skylden på Battle.Net. Det er meget lidt, jeg kan pege på, der fungerer bedre på 2.0 i forhold til det gamle Battle.Net.

Det fungerer også uhyre dårligt til Starcraft 2 sammenlignet med Warcraft 3. Det virker simpelthen så elendigt og kluntet, at jeg ofte stopper op og tænker, om der er en årsag til det. Vil de have, at folk kun er sociale i WoW? Ikke at jeg tror det, men jeg kan virkelig ikke forstå deres design-valg.

Er enig i at Bnet 2.0 er skidt designet. Men man kan altså godt være social i D3, ligesom man kan i wow :)

Vi skal jo huske på at hverken Sc2 eller D3 er et MMO spil. Så det er lidt svært at være social på samme måde, som man kan i wow.

Offline NannyFanny

  • Indlæg: 257
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #17 Dato: December 28, 2012, 09:25:00 pm »
0
Der er jeg enig, NannyFanny. Jeg synes også, Diablo 3 er et langt mere asocialt spil end Diablo 2, og jeg skyder også skylden på Battle.Net. Det er meget lidt, jeg kan pege på, der fungerer bedre på 2.0 i forhold til det gamle Battle.Net.

Det fungerer også uhyre dårligt til Starcraft 2 sammenlignet med Warcraft 3. Det virker simpelthen så elendigt og kluntet, at jeg ofte stopper op og tænker, om der er en årsag til det. Vil de have, at folk kun er sociale i WoW? Ikke at jeg tror det, men jeg kan virkelig ikke forstå deres design-valg.

Er enig i at Bnet 2.0 er skidt designet. Men man kan altså godt være social i D3, ligesom man kan i wow :)

Vi skal jo huske på at hverken Sc2 eller D3 er et MMO spil. Så det er lidt svært at være social på samme måde, som man kan i wow.

Jeg har aldrig spillet WoW, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Der er vist også en del brok over, at WoW er blevet mindre socialt på det sidste. Men Starcraft, Wc3 og D2 var meget sociale - så med det udgangspunkt er det jo en kedelig udvikling.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #18 Dato: December 28, 2012, 09:37:38 pm »
0
D3 er mindre socialt på to bærende områder, vil jeg mene.

1.) Man står ikke længere i en kanal, hvor man kan se, hvilke andre characters der er i kanalen, men blot at der er xx antal characters. Det føles som et dødt spil, når man logger ind, medmindre man har en aktiv friendlist. Spillerne er der. Jeg mangler bare at kunne SE dem.

2.) Auction House har dræbt størstedelen af de trades, der ellers foregik i D2, hvor man joinede spil som trade1, trade2, trade3 osv. Man mødes meget meget sjældent face to face for at handle. Og ud over trade var det sjældent, man mødtes med fremmede spillere i D2.

Til sammen synes jeg, de to punkter udgør kernen af problematikken, når jeg snakker om, at D3 virker mere asocialt - eller i hvert fald fremstår på en måde, som ikke opfordrer til ret meget interaktion mellem spillere medmindre man er på hinandens friend list. Nå ja, og så selvfølgelig at man kun kan være 4 i et spil modsat 8 i D2 ;)
« Senest Redigeret: December 28, 2012, 09:43:41 pm af Camelo »

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #19 Dato: December 29, 2012, 04:53:29 pm »
0
Jeg vil sige at det lige så meget er chatten som er for adspredt, du har ikke kanaler hvor du mødes med f.eks. andre danskere, i stedet er der et par kæmpe channels hvor der er alt for mange..

Og så er der igen public systemet, som blot tilbyder dig at join en quest sammen med nogle random folk, du kan ikke vælge hvem de skal være eller noget, og du kan heller ikke vide om de laver et run et andet sted mens questen er sat til noget tredje..

Nej D3 og Battle.net 2.0 opfordrer ikke rigtig til interaktion mellem spillerne, og det tror jeg også vil skade et duel/arena system en del, for du kan ikke vælge at finde andre end dem som du har på din friend liste..

Derfor har jeg heller ikke så store forhåbninger til dette nye tiltag, jeg tror bare det igen bliver et lille midlertidigt fix som man hurtigt bliver træt og ked af..

Offline Zavi

  • Indlæg: 30
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #20 Dato: December 31, 2012, 01:50:33 am »
0
Duelling og pvp kommer aldrig på samme niveau i Diablo 3 som det gjorde i Diablo 2 af temmelig simple årsager. Der mangler fundamentale mechanics i spillet som gør theorycrafting ualemindelig ringe og irrelevant. Diablo 2 havde en samling af forskellige breakpoints, caps og minimum stats som skulle balanceres i forhold til hinanden. I Diablo 3 sidder man med deminishing returns for 4 forskellige survivability stats som alle gør præcis det samme, hvilket i sidste ende betyder at du med en formel kan udregne præcist hvilke stat som altid vil være bedst for dig. Der er ikke nogen tradeoffs, der er ingen essentielle mål som skal opnås, der er intet svært ved at "optimere" ens gear til pvp.

Til diskussionen omkring battle.net 2.0, så vil jeg lige pointere at det ikke er så underligt at vi sidder med den platform som vi gør. Selvom Blizzard ikke vil indrømme dette i et offentligt rum, så har de langsom skiftet gradvist fra at være pc fokuseret til at optimere spil for en fremtidig controller. Og så kan I sikkert se hvor jeg er på vej hen.
Tænk over hvad Blizzard har givet jer. Maksimalt 6 skills? Der er intet som skriger konsol mere end en begrænsning på antallet af knapper som skal bruges samt restriktioner på chat og fundamentale features såsom at skifte quests. Det er en hovedpine at kommunikere med andre spillere over konsol i et offentligt rum, og det er heldigt at de kan kamuflere manglen på netop dette ved blot at sige "det er nemmere for brugere hvis de ikke skal skrive til folk for henholdsvis at trade, lave games, joine games og finde folk at spille med generelt".

Jeg er klar på at tage beskyldninger for konspiration til mig, men der er ikke noget mere irriterende end at se teknologien gå baglens med årene, og den eneste grund jeg kan se, er at tingene skal håndteres på en simplere måde for at kunne integrere en konsol. Jeg vil ikke blive overrasket når et expansion til Diablo 3 indeholder features såsom "Now for xbox live and playstation 3". De har trods alt lagt grundstenene allerede.

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #21 Dato: December 31, 2012, 03:05:36 am »
0
jeg vil give dig ret i en del af punkterne Zavi, det er mange elementer som lugter af konsol optimering, og de løftede de også sløret for under planlægningen..

Men særligt er jeg enig med dig i når der synes at blive taget et skridt tilbage af i udviklingen, så gør det ondt.. Det er virkelig trist at se :(

Offline NannyFanny

  • Indlæg: 257
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #22 Dato: Januar 01, 2013, 01:48:21 pm »
0
Jeg har selv haft de tanker, Zavi, men det virker umiddelbart for usandsynligt. Sc2 har også længe haft et bnet med elendig socialisering, og det tvivler jeg stærkt på vil blive introduceret på konsol.

Det - jeg efterhånden er begyndt at tro, problemet er - er, at Blizzard har taget deres "easy to learn"-filosofi en anelse for alvorligt. Der er jo kommet mange nye ansatte til hos Blizzard og mange gamle har forladt firmaet gennem de sidste 10 år, så det er klart, at der så kommer et nyt take på tolkningen af deres filosofi. Alt skal åbenbart være nemt, folk skal kunne hoppe på bnet og tage et game, uden alt for mange forstyrrelsesmomenter. I deres stræben efter det, er de så endt med at gøre bnet fuldstændig kønsløst. Ud over det, så virker det bare ikke til, at de har en helt klar linje for, hvordan det skal se ud, der er bare alt for mange halvfærdige løsninger.

Hvad angår Diablo 3, så er spillet vist blevet easy to learn, easy to master :P



Offline Cinos

  • Indlæg: 328
  • Køn: Mand
  • Formerly known as AlocDrol
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    Cinos#2745
Sv: Opdatering på PvP
« Svar #23 Dato: Januar 02, 2013, 01:19:35 pm »
0
Tjae, det er nu nok bare mig der er underlig, men jeg er faktisk ganske uinteresseret i PVP.

Som i de gode gamle D2 dage, gamer jeg kun med fokus på gold, items og de endeløse timer med nedslagtning af mobs. Det med PVP er for mig mere et bevis på hvem der har flest penge IRL og/eller mest fritid.

Jeg spiller kun når jeg synes jeg har tid til overs og har lyst, jeg ville ikke kunne få hver eneste dag fra morgen til aften til at gå med at game, hvorfor det heller ikke ville give nogen mening at prøve PVP.

Dette er på ingen måde ment som et hate-indlæg til PVP-fans, kun en lille selverkendelse af at: "jeg er ikke som de andre, jeg er noget for mig selv" :-P
"Not all those who wander are lost" - Gandalf

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 891
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm