Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Die, maggot!"
- Andariel

Forfatter Emne: Salvage Cube - Nephalem Cube  (Læst 8259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #30 Dato: Juni 22, 2011, 06:57:50 pm »
0
Det husråd kan vist ikke være så gammelt igen ;)

Det er fra 1972 - bare slå det op. :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #31 Dato: Juni 22, 2011, 08:34:22 pm »
0
kan godt nok ikke finde noget sted at slå det op..

Og siden der i 1970 var færre end 200 maskiner på internettet så har jeg lidt svært ved at tro det skal være så gammel.. selv "lol" er kun dateret tilbage til 1990, sandsynligvis også et par år mere..

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #32 Dato: Juni 22, 2011, 09:46:21 pm »
0
Husk nu der skal kun to til at starte en diskussion. :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #33 Dato: Juni 22, 2011, 11:31:40 pm »
0
men der skal også kun 2 til at debattere

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #34 Dato: Juni 24, 2011, 04:27:01 pm »
0
Netop også det at Blizzard er blevet et af det største selskaber sætter sig jo også sin tvivl.. Man ved jo udmærket godt at de som laver flest "fejl" i deres lanceringer er store selskaber fordi de har gang i så meget på én gang.. Og jo mere hype og lige op over de laver jo større bliver vores forventninger også og dermed vores krav til hvad vi vil se..

Og som Camelo siger, det er kun reelt at diskutere så mange aspekter som muligt..

Det er da noget vrøvl? Selvom blizzard er et stort selskab er det jo ikke de samme folk der sidder med ansvaret for diablo som sidder med ansvaret for f.eks. wow og starcraft..? Ganske vidst har blizzard som organisation mange jern i ilden, men jeg tvivler da ikke på at Jay Wilson og hans crew er fuld ud fokuseret på diablo 3 og ikke alt det andet..

Hvilke 'fejl' vedrørende udgivelser fra store selskaber tænker du på? Nu er blizzard jo ikke helt som de andre heavyweights  i branchen, modsat mange andre har blizzard deres egen relativt lille portfolio af spil som de koncentrere sig om. Det er ikke lige som EA der hiver en masse spil rettigheder til sig og får dem spyttet ud i en fart, var det tilfældet havde vi set et diablo 3 indenfor få år efter 2'eren.

og ang. starcraft er der heller ikke lagt nær så meget vægt på historien som i WoW og diablo 3. Starcraft er gået hen og blevet et kompetitivt multiplayer spil og størstedelen af fokus for udviklerne ligger derfor på at få spillet balanceret, og de har også udtalt at netop dette har haft konsekvenser for mange andre aspekter af spillet.

Kort og godt, jeg forstår ikke jere bekymring :P

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #35 Dato: Juni 24, 2011, 05:38:15 pm »
0
Synes nu, at vores bekymring er ganske reel, om end det ikke er en bekymring, der holder os vågne om natten. Synes efterhånden, at jeg har fortalt, hvorfor jeg er den lille smule bekymret. 'Bekymring' er sikkert heller ikke det rigtige ord. Jeg synes først, det er noget lort, hvis der introduceres elementer i spillet, som ikke får ordentlig præsentation, fordi man går ud fra, at man har kendskab til bøgerne. Jeg tror da heller ikke inderst inde på, at Blizzard kunne finde på at lave sådan en brøler, men jeg synes da ikke, der er noget galt i at tage sine forholdsregler og give udtryk for, at man er bekymret, hvis det rent faktisk forholder sig på dén og dén måde. Og det er lige det; vi ved ikke, hvordan det forholder sig mht. det omtalte historieaspekt.

Hvis man ikke stiller sig kritisk, kommer det vel til at grænse til en fanboyisme - især når man bare siger, at Blizzard ikke kan lave noget galt. Dermed ikke sagt, at du er fanboy eller noget, men jeg undrer mig da lidt over din manglende forståelse for, at det er muligt for os at være bekymret for nogle enkelte aspekter ved et spil, der ikke er udkommet endnu - uanset producenten.

Mht. din pointe om Starcrafts historieaspekt; StarCraft var i den grad et historiedrevent spil i single player-delen. Har du spillet det? Fremragende fortælling!
Det blev sidenhen det mest populære RTS-spil og Blizzard har vel af samme grund valgt at prioritere balancing og multiplayer-oplevelsen frem for single player-delen og dens historieelement. Det kan klart mærkes i StarCraft 2, hvor man - i hvert fald jeg - sad med en følelse af 'var-det-det?', da jeg havde gennemført det.
« Senest Redigeret: Juni 24, 2011, 05:42:35 pm af Camelo »

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #36 Dato: Juni 24, 2011, 06:18:28 pm »
0
Mht Starcraft er jeg enig med Camelo. Hvad Diablo angår synes jeg da, at historien har udviklet sig gennem først 1'eren og siden 2'eren. Jeg er overbevist om, at historien i 3'eren vil være fed og dyb, men samtidig let at fordøje. Blizzard har udtalt at du ikke længere skal lytte i timer til Cain eller læse quest tekst til dit hovede exploderer. Det hele skulle efter sigende blive serveret på en mere flydende måde via både tekst og tale, men uden at standse spillet op. Hvis det holder, bliver det op til Blizzard at bedømme hvor dybt de skal gå. Jeg er desuden sikker på, at Blizzard laver spillet, så selv nye til Diablo genren vil kunne følge med.

Jeg har tiltro.  8)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #37 Dato: Juni 24, 2011, 06:36:32 pm »
0
Det er en reel bekymring at større selskaber typisk lave ringere spil.. Du kan stille det op på en måde også:

Et lille selskab skal fremføre sig blandt en mængde kæmper, derfor er de nød til at komme med noget mere fangende end de store selskaber kan så de kan tiltrække kunder, når de så er tiltrukket gælder det jo blot om at fastholde dem til deres produkter så firmaet kan fortsætte, og det betyder tit at kvaliteten i nyudviklede spiller falder for..

Lad os tage et reelt eksempler på masse prodoseringer; Fifa. Spillet kom frem og var noget særligt, så blev der lavet en efterfølger som kom med endnu mere spændende, og mærket var nu etableret, nu spyttes der sådan set bare en ny titel ud hvert år, nye spillere og måske et lille nyt system og en ændret menu - ved siden af er der skudt ny sportsgrene i og så hagles de ellers bare ud.. udviklingen i de her spil er så sløv at er forfærdeligt, og størstedelen af dem kunne erstattes af en opdatering..

Andet eksempel, Call of Duty.. Lille spil der blev vanvittig populært til FPS konkurrencer, og de havde en etableret historie i de 2 første spil, og så kom 3'eren - her var det et velkendt navn men hele følelsen fra de 2 første var erstattet af noget der bare føltes som en hurtig opgradering, afsted kommer Modern Warfare som snart efter laver sin egen spin-off serie efterfulgt af Black-Ops som prøver at ligge kursen tilbage ind i de første spil - og så tilføjer et zombie spil? hvad halvede var det da lige?? Men den får sikkert også sin egen serie...

Bioware, mener jeg det var, kom med Dungeons and Dragons for mange mange år siden, deres serie spandt også kort tid efter helt af og siden er andre kommet med historier som foregår i samme univers og har forsøgt at holde en linje, men er heller ikke lykkedes så vanvittig godt.. Senest så jeg Dragon Age, hvor 1'eren var hamrende flot og spændende og havde masser af historie, kort efter bliver 2'eren sparket ud og er det rene røv ved siden af (undskyld udtrykket)..

Jeg ved godt at Blizzard har deres eget team som står Bag Diablo (Blizzard North), og at de ikke koncentrere sig om ret meget andet end Diablo, men det er stadig et spørgsmål om hvad ledelsen giver af tilladelser til dem, hvor lang en tidslinje de vil give dem, hvor mange ressourcer fra firmaet de vil afsætte altså hvor store investeringer firmaet er villige til at ligge i et projekt som allerede nu er ved have godt 7 år på bagen - forestil dig at du har skulle lønne 7 medarbejdere i 7 år, vil du så ikke gerne snart se et færdigt produkt? tænk sig hvis du spillede på en fodbold kamp for 7 år siden, vil du så ikke gerne snart have resultatet?? det er stressende, og at frygte at det for os kan gå udover spillets kvalitet at bestyrelse og investorer hænger over dem og råber efter et færdigt produkt er kun ganske reel for mig..

At bare forvente at alt bliver godt er for mig en alt for laden holdning, jeg sætter krav til mine ting og det jeg som forbruger skal bruge penge på, uanset hvor godt jeg kender firmaet som står bag - de falder allesammen på et eller andet tidspunkt, og typisk sker det når de vokser og bliver store for så glemmer man tit de små kunder.
« Senest Redigeret: Juni 24, 2011, 06:40:48 pm af Pecenetra »

Offline Angstskrig

  • Lord of Cookies
  • Indlæg: 3691
  • Køn: Mand
  • C#
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Angstskrig#2687
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #38 Dato: Juni 24, 2011, 06:56:50 pm »
0
Dine bekymringer er valide nok Pecenetra, men jeg er stadig på "thumbs up" holdet. Jeg føler ikke at det, vi hidtil har set er skuffende. Tværtimod - det ligner starten på et rigtigt fedt spil og et passende nyt kapitel i Diablo serien.

Hvad du skriver om de store er korrekt, men samtidig er Blizzard ikke kendt for at spytte produkter ud. De er langsomme og meget omhyggelige med at luse fejl ud. Nok mest for at bibeholde et omdømme som en leverandør af gode spil fra release dagen.

Jeg har da også stået på sidelinien og rystet på hovedet af mange af de andre store udbydere, men alt i alt synes jeg det er svært at være kritisk overfor det jeg har set fra Diablo 3 indtil nu.

Inden vi får en hands on i betaen og har noget valid data, mener jeg stadig at vi skal være kritiske, men vi skal sq beholde JA hatten på. :)

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Salvage Cube - Nephalem Cube
« Svar #39 Dato: Juni 24, 2011, 07:43:07 pm »
0
tak for den :)

Tror også på at Diablo 3 bliver fedt, men siger ikke bare tak til hvad de servere.. Så længe Blizzard holder deres standard så gider jeg også følge dem, det er også derfor jeg ikke har noget imod den her laaaaange ventetid :D

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1099
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm