Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Two decades have passed since the demonic lords, Diablo, Mephisto, and Baal, set out across the world of Sanctuary on a vicious rampage, twisting humanity to their unholy will. Yet for those who battled the Prime Evils, the memory fades slowly.            

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram Cathedral seeking clues to defeat new stirrings of evil, a fiery harbinger of doom falls from the heavens, striking the very ground where Diablo once entered the world. This fire from the sky reawakens ancient evils and calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells once again."

www.diablo3.com

Forfatter Emne: Store ændringer i Skill og Rune systemet!  (Læst 19606 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SirSoren

  • Indlæg: 951
  • Køn: Mand
  • Chief Justice of the supreme court
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #60 Dato: Februar 20, 2012, 02:36:21 pm »
0
Det eneste jeg ikke bryder mig om ved det nye rune system, er interfacet når man skal vælge skills og runes, det dækker hele skærmen og ser virkelig klumset ud. Men det bar min mening :P

Helt enig. Derudover er jeg bange for, at D3 bliver for let et spil i forhold til D2. Jeg er bange for, at det bliver for let at mestre spillet.
Jeg tror ikke det bliver for let - men bare at man føler sig dum mens man spiller det fordi alting er så simpelt og serveret.. Og så ved man jo allerede på forhånd hvor "tha n00bs" vil være irriterende alt vidende..

Simplified tooltips var et rent spild af arbejde...

Er fuldstændig enig med hensyn til tooltips. Tror dog ikke du undgår noobs uanset hvor let du gør spillet. Der vil sgu altid være nogen der spørg hvad DMG og LVL osv. betyder.  :)


Hvis du er i tvivl så spørg Jakob:
http://hvadsigerjakob.dk/

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #61 Dato: Februar 20, 2012, 02:40:54 pm »
0
Du kan gå ind i options og slå elective mode til, så vil du kunne vælge mellem alle skills på alle knapper
Så fik jeg regnet ud hvrodan man faktisk gjorde.. nøj et besvær:

De skal bare lave et helt almindeligt keybinding system og lade folk bestemme selv hvordan de vil mappe deres ting.. Nogle gange prøver Blizzard lidt for meget lol
Word.. lad være med at dumme spillene ned hele tiden, det her er jo bare et besvær uden lige og det tog mig godt et kvarter at regne det ud...

Er fuldstændig enig med hensyn til tooltips. Tror dog ikke du undgår noobs uanset hvor let du gør spillet. Der vil sgu altid være nogen der spørg hvad DMG og LVL osv. betyder.  :)
Det er ikke dem som irriterer mig, men dem som fra det alt for simple system kommer og tror at de ved alt fordi at det står der... Jo lettere spillet virker at gå til jo før tror spillerne jo at de kan det hele.. Og det vil sige vi får de der uvidende spillere som forsøger at lade som om de er kloge..
« Senest Redigeret: Februar 20, 2012, 02:43:19 pm af Pecenetra »

Offline Shorty

  • Chef
  • Retired Moderator
  • Indlæg: 4625
  • Køn: Altid
  • Respect: 0
    • Vis profil
    • Diablo3x
  • Battletag:
    Shorty#2800
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #62 Dato: Februar 20, 2012, 05:29:12 pm »
0
På den ene side var det lidt uoverskueligt med de mange niveauer af runes, men på den anden side er det også ærgeligt at man ikke skal finde / købe dem. Omvendt hænger det til gengæld ret godt sammen med resten af systemet.

Offline Azoq

  • Indlæg: 205
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #63 Dato: Februar 20, 2012, 09:06:26 pm »
0
Systemet er dumt og nok bare en placeholder - det med at sælge runer var jo top nice! :D
Battletag; Azoq#2370

Offline Ceepa

  • Indlæg: 204
  • Køn: Mand
  • Battle Tag: Ceepa#2413
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #64 Dato: Februar 20, 2012, 11:29:28 pm »
0
Kunne bedre lide det gamle! Mere farming!
Battle Tag: Ceepa#2413

Offline Kyll

  • Indlæg: 38
  • Køn: Mand
  • Respect: +1
    • Vis profil
  • Battletag:
    Kyll#2803
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #65 Dato: Februar 21, 2012, 06:35:59 pm »
0
Synes det er synd alt bliver serveret på et sølvfad i stedet for der er arbejde for at opnår sine skills

Offline Salle

  • Indlæg: 576
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #66 Dato: Februar 21, 2012, 11:23:18 pm »
0
Synes det er synd alt bliver serveret på et sølvfad i stedet for der er arbejde for at opnår sine skills

Jeg vil dog ikke strække det til at sige at alt bliver serveret på sølvfad, vil sige den egenskab som runs'ne har mistet er det med at man skal finde dem, nu kræver det jo at du arbejder for at få dem på en helt anden måde nemmelig lvl op.
I forhold til mange mennesker brokker sig over at de ikke længere kan bruge tid på farme runesstones, så tænker jeg at hvis jeg ikke havde planlagt at samle runesstones specifikt til at sælge på auction house, så ville jeg så snart en af min char i D3 havde skaffet sig gode nok runes, sidde og skifte min runes til min andre chars.
Så jeg faktisk kun i virkeligheden have brug for at farme runesstones en gang og så sidde og swappe dem mellem mine chars og det ville så ikke forøge spilleværdien væsentligt fordi det kun ville kræve man fandt et vis antal af runes.
Dette forudsætter igen at man ikke ville bruge Runesstones til at sælge. Da man potentielt ville kunne finde et marked for spillere som måske ikke orkede at sidde og bruge adskillige timer på farme high lvl runesstones på inferno fx. og bare ville købe dem direkte og hurtigt for at få mere ud af deres spil fornøjelse, dette er ihvertfald en af tingene jeg synes der nede ved det nye system. Men udover det synes jeg det er ret positivt. Men håber dog de får ordnet et godt interface system til skills og runes, da det ikke er alt for kønt lige nu.
Men jeg synes ikke at folk i bund og grund får alle runesstones serveret uden nogen indsats. 
Ville gerne have kunne tjent nogle penge på dem :P
BattleTag: Salle#2496

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #67 Dato: Februar 21, 2012, 11:31:40 pm »
0
Skill udviklingen af characters er jo typisk noget man får ved træning og ikke af noget man finder - så systemet giver som sådan god mening..

Dog var princippet i at kunne handle med runer til skills og nødvendigheden for dem genialt og et interessant aspekt, som jeg faktisk havde set lidt frem til..

Offline Alowan

  • Indlæg: 117
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #68 Dato: Februar 22, 2012, 09:30:50 am »
0
Jeg er så en af dem der er imod de nye ændringer, selvom det gamle system var fyldt med problemer (da de havde gjort det sådan at der var en unik rune til hver skill i stedet for 5 forskellige runer, der passede til alle skills).

Problemer med det nye er at man skal gennemføre hell for at låse alle ens evner og rune effekter op, i modsætning til før hvor man potentielt kunne have gjort det ved level 30 (slutningen af normal). Dette gør at man er låst til en række builds indtil man låser bestemte runer op, og derved kan være tvunget til at spille på en bestemt måde i ret lang tid (hvis de runer man gerne vil bruge først unlocker ved level 50+).

Dertil kommer langt hoveddelen af spillerne slet ikke til at opleve alle runer, da Blizzard har sagt at de forventer at langt de fleste "casuals" ikke spiller længere end normal. Dette vil gøre at mange "casuals" vil klage over at de ikke får alle skills uden at skulle klare noget, der er betydelig sværere end normal, og kan derved medføre en nerf af både nightmare og hell.

Ligeledes medfører det at langt de fleste spillere vil være fuldstændig ens ved de første mange levels, da man netop er begrænset langt mere i runevalg.

Et meget bedre system ville være at man låste alle evner + runer op ved level 30, og så i level 30-60 låste rune point op som man kunne øge runernes skill level med ligesom de havde rune ranks 1-7 før.

Men det er bare mine tanker/mening.

Offline Salle

  • Indlæg: 576
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #69 Dato: Februar 22, 2012, 11:14:39 am »
0
Jeg er så en af dem der er imod de nye ændringer, selvom det gamle system var fyldt med problemer (da de havde gjort det sådan at der var en unik rune til hver skill i stedet for 5 forskellige runer, der passede til alle skills).

Problemer med det nye er at man skal gennemføre hell for at låse alle ens evner og rune effekter op, i modsætning til før hvor man potentielt kunne have gjort det ved level 30 (slutningen af normal). Dette gør at man er låst til en række builds indtil man låser bestemte runer op, og derved kan være tvunget til at spille på en bestemt måde i ret lang tid (hvis de runer man gerne vil bruge først unlocker ved level 50+).

Dertil kommer langt hoveddelen af spillerne slet ikke til at opleve alle runer, da Blizzard har sagt at de forventer at langt de fleste "casuals" ikke spiller længere end normal. Dette vil gøre at mange "casuals" vil klage over at de ikke får alle skills uden at skulle klare noget, der er betydelig sværere end normal, og kan derved medføre en nerf af både nightmare og hell.

Ligeledes medfører det at langt de fleste spillere vil være fuldstændig ens ved de første mange levels, da man netop er begrænset langt mere i runevalg.

Et meget bedre system ville være at man låste alle evner + runer op ved level 30, og så i level 30-60 låste rune point op som man kunne øge runernes skill level med ligesom de havde rune ranks 1-7 før.

Men det er bare mine tanker/mening.


Hvis vi fortsat havde Runesstones så skal du tænke på at hvis du vil have det meste ud af din skills så skal du have "High Rank" runesstones.
I lvl 30 med det gamle runesstone system, havde du kun mulighed for bruge Rank 2 Runesstones og det var på Hell mode, og der helt op til Rank 7 runesstones :s

Du kan se det bedre her http://eu.battle.net/d3/en/item/runestone/
BattleTag: Salle#2496

Offline Pecenetra

  • Global Moderator
  • Indlæg: 16538
  • Køn: Mand
  • everything is Possible
  • Respect: +50
    • Vis profil
  • Battletag:
    KiWeN#1431
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #70 Dato: Februar 22, 2012, 11:58:19 am »
0
Jeg vil nu holde på at det nye system giver bedre og bredere adgang til at bruge lige de skills du har lyst til med runer i - undtagen level 30 skills (hvis du kun er level 30)..

Men at træne et par levels over og blive på normal burde ikke være noget problem, at nå level 13 i beta'en er ikke svært trods det er level 8-9 områder kun.. Derfor vil jeg tro man let kan nå level 35 i level 30 områder..

Offline Azoq

  • Indlæg: 205
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #71 Dato: Februar 22, 2012, 12:05:23 pm »
0
Jeg syntes de nye ændringer er gode, gør 30 til 60 lidt sjovere! :D
Battletag; Azoq#2370

Offline KanedaSyndrome

  • Indlæg: 111
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #72 Dato: Februar 22, 2012, 12:51:12 pm »
0
Min største bekymring lige nu er den horrible UI.. Det lugter lidt af at spillet skal fungere på konsol også, men man må da antage at en ordentlig spiludvikler laver to forskellige UIs til PC og konsol da de to ting bare ikke matcher på de forskellige platforme..

Men som UI/controls er nu, så er det noget bras.. Der er også mega rage på beta feedback forumet lol
« Senest Redigeret: Februar 22, 2012, 12:52:05 pm af KanedaSyndrome »

Offline KanedaSyndrome

  • Indlæg: 111
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #73 Dato: Februar 22, 2012, 12:55:06 pm »
0
Mit problem med runes lige nu er at de er mandatory..

I starten var det, som jeg har forstået, meningen at de bare skulle ændre en skills karakter, hvordan den fungerede osv. men ikke buffe den (magic missile går fra single shot til multishot, med damage penalty på enkelte bolts etc.).. Men nu er der runer der laver et flat % dmg increase, så der er ingen grund til at bruge standard skill hvis man kan lide den som den er..


Offline viking

  • Indlæg: 1190
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Store ændringer i Skill og Rune systemet!
« Svar #74 Dato: Februar 22, 2012, 12:57:57 pm »
0
Jeg tror det kommer til at fungere ganske fint.  :)
winning isn't everything..... It's the only thing.

Fidjof#2746

I5-2500k
Asus p8z68-v/gen3
Crosair Vengeance 8gb DDR3 1600MHZ
Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 847
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm