Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Two decades have passed since the demonic lords, Diablo, Mephisto, and Baal, set out across the world of Sanctuary on a vicious rampage, twisting humanity to their unholy will. Yet for those who battled the Prime Evils, the memory fades slowly.            

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram Cathedral seeking clues to defeat new stirrings of evil, a fiery harbinger of doom falls from the heavens, striking the very ground where Diablo once entered the world. This fire from the sky reawakens ancient evils and calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells once again."

www.diablo3.com

Forfatter Emne: Opfølger på zepto-sagen >:(  (Læst 11656 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Opfølger på zepto-sagen >:(
« Dato: Februar 09, 2009, 10:23:30 pm »
0
Ja, jeg oprettede for et par uger siden en tråd om en reparations/reklamations ssag hos zepto..

Dette er opfølgeren...

Jeg modtog for leden dag denne mail fra zepto support, som gjorde mig pænt sagt fucking sur..

Citat fra: Zepto, support
Hej Tobias,

Vi har modtaget en computer til reparation fra dig.
Vores teknikere har undersøgt fejlen på computeren for at finde ud af hvad komponent som var årsagen.
I undersøgelsen viser det sig at computeren har fået en hårdt slag / er blevet tabt da der er et større mærke på det cover som keyboardet siddet i, dette mærker er kommet meget tæt på harddisken som nu er defekt.
Vurderingen af fejlen er at det er en brugerforskyldt skade og at det ikke er dækket af reklamationsretten

Prisen for harddisk skift 1305kr inkl. moms
Prisen for harddisk og topcover (det cover keyboardet er i) skift 1923,91kr inkl.ddisken Moms

Tilbuddet på reparationen kan læses i det vedhæftede PDF dokument.
Vi skal bruge en skriftlig godkendelse eller afvisning af tilbuddet over e-mail, før vi kan gå videre i sagen, samt beløbet for reparationen eller afvisning af tilbuddet skal forud betales.

Jeg har en række kritik punkter

1. Jeg har aldrig tabt den computer, jeg har brugt den til skoel brug og den har altid ligget i min taske i sådan en computer pose/taske..
2. Jeg har aldrig lagt mærke til noget større mærke på coveret som følge af tab eller noget..
3. Eftersom jeg må gå ud fra at dete mærke må være på et af hjørnerne? Det er vel det mest oplagte sted et mærke kan opstå hvis den skulle have været tabt, så sider harddisken ikke i nærheden af nogle af hjørnerne..
4. Hvordan fanden kan de tage 2000,- for at skifte en fucking harddisk, den koster 500-700,- fra ny!?

Zepto er på renden af fallit og jeg er ikke et sekond i tvivl om at dette er en søforklaring for at forsøge at få en ekstra indtjening..
Jeg har nu tænkt mig at ringe derind og forklare sagen som jeg ser det, inkl. trusler om forbrugerstyrelsens indblanding og deslige..

Mine nuværende planer, hvis ikke de tager sig sammen og repararer mit lort af en computer, består i at bede om at få computeren tilbage og selv forsøge at erstatte harddisken

Dette er en advarsel til alle der overvejer at købe en vare hos zepto...

GRRRRRRR! >:( >:( >:( >:( >:( Nilsson er fucking sur!!

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #1 Dato: Februar 09, 2009, 11:11:41 pm »
0
Det er sgu sørgeligt.

Jeg ville helt sikkert, igen, rode med nogle paragraffer og sige FU! Jeg kan ikke huske, hvor længe du har haft spanden, men der er noget med bevisbyrde/omvendt bevisbyrde i et halvt år or so. Jeg ville da nok lige overveje en ekstra gang, om de rent faktisk kan bevise noget af det, de siger.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #2 Dato: Februar 09, 2009, 11:17:04 pm »
0
Ja det første halve år er det sælger der skal bevise sin påstand..

Men, hvis de har fundet bare den mindste skramme, så er det jo bevist..

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #3 Dato: Februar 09, 2009, 11:17:56 pm »
0
Ja, du skal blive ved - du skal klart have pengene tilbage for den spand. Så mange paragraffer og andet gejl som du kan finde skal de have smækket i hovedet. Så nemt skal de ikke slippe fra det.

Nej - skræmmer er normalt slid - den er vel over 1 år - så er det uundgåeligt med mindre skræmmer, hvilket ikke betyder noget for hardwaren indeni, da det er overfladisk.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #4 Dato: Februar 09, 2009, 11:28:36 pm »
0
Den er 4 måneder gammel.. :) Så ja, jeg må ringe derind og bede dem bevise at den skramme er skyld i hddøen defekt..
« Senest Redigeret: Februar 09, 2009, 11:34:00 pm af Nilsson. »

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #5 Dato: Februar 09, 2009, 11:34:07 pm »
0
Netop derfor er det en paragraf, du bør benytte dig af og smide i deres fæjs!

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/FR04/kapitel3.pdf
Afsnit 3.3

Offline SKT

  • Retired Moderator
  • Indlæg: 1656
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #6 Dato: Februar 10, 2009, 12:02:44 am »
0
Lidt trist må man sige. Men hvis jeg forstår det ret så er det de siger at f.eks. hvis din bærbare er klappet sammen, og man så får trykket på skærmen, som herefter presser ned på tasteturet, så er det hvad der er sket.
Hvis du har haft den i din taske og der har været bøger i og du måske lidt hårdt på et tidspunkt har lagt den på jorden, så kan bøgerne have trykket.

Du skal bare være forberedt på hvad de vil sige, og helt klart argumentere for at det er dig der er skyld i det. Så vær forberedt og sig du er sikker på at du ikke har været hård ved den bærbare, at den har været adskilt i sin helt egen "sikkerheds" taske, og at du ikke på noget tidspunkt har smidt med din taske eller andet.
Det er svært for dig at bevise, men jeg håber at du kan kaste med paragraffer og gode vendinger når du snakker med dem, og som nævnt tidligere, så lad være med at være hoverende eller sur eller noget som helst. Vind din konsulents sympati ;)
The S K T

Kæmpe credit til MP & Camelo for det kæmpe arbejde de udfører <3
Pt. ingen Battle.net aktivitet.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #7 Dato: Februar 10, 2009, 12:13:21 am »
0
Som sagt er det dem der skal bevise at det de siger er sandt, ikke mig :)

Computeren har ikke været udsat for mere end normalt og ansvarligt brug, den har været i en sikkerheds taske, nede i min skoletaske.. Desuden har dne fejl der var på computeren været der i over 2 måneder, at harddisken er defekt er derfor på ingen måde sandsynligt..

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #8 Dato: Februar 10, 2009, 10:00:08 am »
0
Formodningsreglen, som den også er kendt som, kan ikke træde i kraft her.
Det kan den ikke fordi de mener at maskinen har lidt fysisk overlast, og formodningsreglen går på om fejlen var tilstede ved købet.

Men hvis du er 100% sikker på at maskinen ikke havde den skramme, som de påstår den har nu, da du afsendte den, så er det altså ikke helt umuligt at fragtmanden har baldret lortet...
Jeg var under uddannelsen i praktik i returvare-afdelingen hos en større hardware butik her i midt Jylland, og tro mig, de ter ikke småting jeg har set af post-skader på PCer.

Jeg forstår godt at du er pisse sur, det ville jeg også selv være, ingen tvivl om det, men når du ringer, så er det vigtigt at du bevarer roen når du fremlægger din side af sagen. Kom ikke med direkte trusler om forbrugerråd osv., men formulér dig i stedet så du fremstår som om du virkelig ved hvad du taler om, og så spørg direkte til om emballagen som du returnerede maskinen i, har nogle fysiske skader. Hvis det er tilfældet, og du kan få teknikeren til at indrømme det, så står du meget bedre, idet det så er Zepto der skal anmelde skaden til fragtmanden, og i sidste ende vil det så blive deres forsikring der skal dække omkostningerne.


Men FUCK en lorte situation at stå i! Jeg tror naturligvis på dig når du siger at PCen var fysisk uskadt ved afsendelse, og hele sagen lugter sgu ret råddent fra Zeptos side af...


Lige en lille edit:
Jeg mener faktisk heller ikke at det er okay at forlange forudbetaling for service.
Jeg har dog ikke læst op på loven på netop dette punkt, men der hvor jeg var i praktik, der krævede vi aldrig forudbetaling for reparationer kunden skulle betale (så selvom det måske ikke er ulovligt, så er det imo dårlig praksis).
Og mht. dit spørgsmål for prisen, så er det ganske sandsynligt at prisen er så høj fordi mange værksteder tager en urimeligt høj pris for en teknikertime, ligesom mange værksteder altid takserer for mindst én time, uanset hvor lang (eller kort) tid en reparation tager, hvilket desværre ikke er ulovligt.

Edit2:
I øvrigt mener jeg at du bør kontakte forbrugerklagenævnet allerede i dag!
« Senest Redigeret: Februar 10, 2009, 10:20:47 am af Headbanger »
Jeg er Headbanger

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #9 Dato: Februar 10, 2009, 01:45:17 pm »
0
Jeg snakkede med dem imorges og bad dem sende nogle  billeder af denne bule,eller mærke eller whatever..







Det har de så gjort, og det ser således ud.. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan den bule kan opstå, jeg er 99% sikker på at denne bule ikke var der da jeg sendte den, det er en forholdsvis lille bule, og der er en mulighed for at jeg har overset den..

Det ligner ikke en bule der kunne opstå under fragt med mindre fragtmanden har taget pc'en ud af kassen og banket på den..

1. Kan sådan en bule gøre harddisken defekt?
2. En defekt harddisk, kan vel slet ikke starte? Hvordan forklarer den defekt harddisk de fejl som var at finde på computeren før opstartsproblemet.. Bla. problemer med at computeren kørte fint 1-2 uger efter en ren windows installation, hvorefter den gik i stå..


Jeg er helt på bar bund, har ingen anelse om hvad jeg skal fortælle dem, den bule kunne reelt godt være på computeren da jeg sendte den, den er i mine øjne så lille(det drejer sig om et lille tryk på under 0.5 cm) at fra den position jeg normalt sidder med computeren nemt kunne have overset den..

« Senest Redigeret: Februar 10, 2009, 02:34:45 pm af Nilsson. »

Offline Skeeter

  • Indlæg: 290
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #10 Dato: Februar 10, 2009, 02:11:15 pm »
0
Fix billeder.


Det her jo påstand mod påstand. Og det er vel hele sagen her i en nøddeskal. Er der nogen der ved hvad man gør i sådan en situation? Nilssons påstand om at han ikke er skyld i bulerne, kontra deres påstand om at han er? Hvem har egentlig ret i sådan en sag?

For det er fanme lavt, synes jeg. at smide en 2000kr regning tilbage, baseret på det her:
Citér
Vurderingen af fejlen er at det er en brugerforskyldt skade og at det ikke er dækket af reklamationsretten

De lægger meget op til, at deres vurdering er endegyldig, og at nilsson intet har at sige i det her. Og for den sum penge der er tale om, så synes jeg virkelig ikke det er fair.

Nilsson træk i de kilder og mennesker du kan. Det her virker låddent.
Aktiv i SC2 og wow

Skeeter.693
lassepetri@gmail.com

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #11 Dato: Februar 10, 2009, 02:41:46 pm »
0
Billederne er blevet fixet..

Jeg undrer mig især over dette:

Den dag computeren gik helt ned havde jeg brugt den til at vise nogle billeder til min forældre, her virkede computeren fint.. Jeg slukkede så computeren, og bar den nedenunder på mit værelse, på intet tidspunkt under denne transport stødte jeg ind i noget eller tabte computeren, men da jeg skulle tænde den igen fik jeg den blå skærm og genstart, hvilket den jo så blev ved med..

Før dette havde computeren kun haft periodiske fejl, hvor den, som tidligere beskrevet, gik i stå fra gang til gang..

Bulen må derfor have været på computeren i et stykke tid, selv mens den kørte fint.. Derfor kan jeg ikke se sammenhængen mellem bulen, og fejlen på computeren..

Dvs. jeg skal nu betale 2000,- for at få skiftet min harddisk, og så er det ikke engang sikkert at det er den der var fejl på i første omgang!


Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #12 Dato: Februar 10, 2009, 03:25:06 pm »
0
Beder om tilladelse til dobbeltpost,

Jeg har nu sendt denne mail til dem i håbet om at få en forklaring og måske lidt sympati.

Citat fra: brev til zepto
Hej Jannik

Jeg skrev med en over jeres livechat og blev bedt om at skrive direkte til dig ang. min RMA sag nr. 366931

Du sendte nogle billeder til mig af den bule der skulle være skyld i fejlen, og jeg må erkende at jeg aldrig har set den bule før, jeg har ikke lagt mærke til den, og det undrer mig meget at den nu er der. Computeren har været brugt til skole og privat almindelig brug, og under al transport har den enten befundet sig i en computer taske med beskyttelse, eller i min skole taske i sådan et neopren beskyttelse hylster. Den har ikke på noget tidspunkt være kastet eller tabt, eller på anden måde lidt overlast.

En anden ting jeg undrer mig endnu mere over er:

Den dag computeren gik helt ned havde jeg brugt den til at vise nogle billeder til min forældre, her virkede computeren fint.. Jeg slukkede så computeren, og bar den nedenunder på mit værelse, på intet tidspunkt under denne transport stødte jeg ind i noget eller tabte computeren, men da jeg skulle tænde den igen fik jeg den blå skærm og genstart, hvilket den jo så blev ved med..

Bulen må derfor have været på computeren i et stykke tid, selv mens den kørte fint.. Derfor kan jeg ikke se sammenhængen mellem bulen, og fejlen på computeren..

Før dette havde computeren kun haft periodiske fejl, hvor den, som tidligere beskrevet i det brev jeg vedlagde computeren, gik i stå fra gang til gang. Disse fejl forsvandt dog hvis jeg formatterede og geninstallerede windows, for så at dukke op 1-2 uger efter igen. Disse fejl opstod første gang d. 17. december 2008.

En defekt harddisk vil mig bekendte ikke kunne starte, og fejlen ville da slet ikke være periodisk, og ikke midlertidigt kunne rettes med en geninstallation, og da den første fejl opstod d. 17. december for 2 måneder siden ser jeg slet ingen mening i alt dette.

Specielt dette undrer jeg mig over, og ønsker en forklaring.

Derudover vil jeg gerne sige at jeg har været yderst utilfreds med denne computer, i de 4 måneder den har været i min besiddelse har jeg kun haft 1-1,5 måneds reel nytte af den, resten af tiden har været brugt til formatteringer og geninstallationer, og jeg har ikke kunne lave noget på den, da jeg selvfølgelig ikke har lyst til at skrive vigtige dokumenter eller andet på en computer som jeg ikke kan stole på og som kan gå i stå når som helst.

At i så kvitterer dette med en regning på 2000,- for en fejl der reelt set kunne være der på siden 17. december, eller endda hel tilbage  da jeg fik den tilbage fra første reparation og giver en bule skylden jeg aldrig har set før, kan jeg kun forholde mig meget kritisk overfor.

Jeg har læst op på mine rettigheder, og i købeloven fundet frem til at i de første 6 måneder gælder en regel kaldet 'formodningsreglen'. I praktik brug betyder det at det er jer som sælgere der skal bevise overfor mig at fejlen ikke har været på computeren siden jeg fik den tilbage fra første reparation, det kunne den i dette tilfælde for mig at se lige å godt have været.

Jeg håber du kan forstå min frustration, 7000,- for computeren i første omgang var en dyr fornøjelse, og at skulle betale 2000,- blot endnu dyre.

Svar venligst hurtigst muligt

Hilsen Tobias Nilsson

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #13 Dato: Februar 10, 2009, 07:08:23 pm »
0
Dobbeltpost accepteret grundet relevante nyheder i topic, og fordi overskueligheden ville gå i fløjten hvis du skulle editere det andet ind det oprindelige post.


@ topic:
God og velformuleret mail, som ikke indeholder trusler eller vrede. Du udtrykker din frustration på en fornuftig måde, som jeg tror kan hjælpe dig med at vinde modtagerens sympati - ALLE ved hvor nitte det er at have defekt hardware.
Jeg håber VIRKELIG de tager sig sammen og tager din kritik alvorligt, for som Skiiter, også er inde på, så er hele denne sag en smule lakrids...
Jeg er Headbanger

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Opfølger på zepto-sagen >:(
« Svar #14 Dato: Februar 10, 2009, 07:44:47 pm »
0
Har fået svar..

De har fundet denne fysiske skade på computeren, og da harddisken sidder meget tæt på den, og det er harddisken som er defekt har de draget den konklusion at defekten er sket som følge heraf. Denne konklusion står de fast ved. Og netop fordi computeren har taget synlig skade, gælder formodningsreglen ikke med mindre jeg kan bevise at computeren ikke var beskadiget da jeg afsendte den, eller at fejlen har eksisteret fra levering, hvilket jeg ikke kan.

Han beskrev at harddisken som det fysisksvageste komponent i computeren, sagtens kunne have taget skade af sådan et slag, og at det ikke var usandsynligt at skaden havde udviklet sig siden d. 17 december hvor den første fejl opstår. Han mener også at de periodiske fejl sagtens kan skyldes en beskadiget harddisk.

Der er desværre ikke så meget at gøre, heldigvis betalte jeg ca. 2000,- mindre end den egentlig pris da jeg købte computeren, dvs. at hvis jeg får skiftet harddisken, og den del af coveret som skaden er på. Kan jeg i teorien sælges som ny, og måske få ca. det samme som jeg gav for den. ca. 6000-7000,- Den er kun 4 måneder gammel og kun meget lidt brugt, og specs er jo fede.

Så kan jeg, hvis jeg er heldig mht. salget nøjes med at have mistet de 2000,- reparationen koster og så satser jeg på at finde en ny computer, da jeg ikke selv gider bøvle med deres elendige support i tilfælde af endnu en RMA sag.

Tak til alle der har hjupet på den ene eller andet måde.

Jeg låser ikke tråden i tilfælde af at nogen skulle have nogle sidste enkelte guldkorn at tilføje.

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 604
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm