Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

Spells er dit bedste bud mod kvinderne, ellers skal du lokke dem rundt om et hjørne, så kan du slå dem der..
- Pecenetra
http://diablo3x.dk/off_topic/eftersom_jeg_ikke_kommer_til_spille_d3...._3971.msg62929.html#msg62929


Forfatter Emne: Pengeretur, hjælp!  (Læst 21351 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Pengeretur, hjælp!
« Dato: Februar 01, 2009, 03:48:11 am »
0
Hej, som nogel ved købte jeg i slutningen af sidste år en zepto computer.. og den har jeg haft en helvedes masse problemer med..

for det første, modtog jeg den 2 måneder for sent, da jeg så modtog den, var der en fejl på harddisken så den sku til reperation med det samme! Da jeg fik den igen kørte den som den skulle i lig godt halvanden måned.. Så begyndte alle programmer jeg startede at sige (svarer ikke).. Jeg spurgte på forskellige fora og alle sagde at jeg sku formattere og installere windows igen..

Det gjorde jeg og efter et par dage kom fejlen igen.. På dette tidpunkt kørte jeg med en 64-bit version af windows, så jeg prøvede at installere en 32-bit version i håbet om at det hjalp.. Det gjorde det ikke og fejlen kom igen.. Jeg har nu haft formatteret og genninstalleret mit windows 3 gange, med samme resultat hver gang..

Her besluttede jeg mig for at kontakte zepto, og få den sendt til reperation, service manden bad mig da om at prøve at geninstallere windows en sidste gang for en sikkerheds skyld.. Det gjorde jeg og den hjalp ikke.. Denne gang havde jeg prøblemer med at tænde computeren, hele windows gik sompelthen i (svarer ikke) mode lige efter opstart.. og til sidst begyndte den at få den blue-screen lige før skrivebordet kommer og derefter genstarte..

Jeg har nu pakket den sammen og sender den mandag..

Men, jeg har ikke lyst til at have denne computer mere, jeg er godt træt af det hele, da jeg hverken kan give  mig til det ene og det andet uden at computeren går i stå, og jeg tror egentlig bare at de installerer windows igen, tester det hele og så får jeg den igen og det samme sker igen en uge eller en måned senere..

Så her er mit spørgsmål, hvornår har jeg ret til at få pengene igen? Produktet virker jo ikke og jeg har på ingenmåde fået det jeg har betalt for og blev lovet..
« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 01:18:26 pm af Nilsson. »

Offline Bolleboy

  • Indlæg: 157
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2009, 04:27:35 am »
0
Kan godt sige det som det er. du får ingen penge tilbage.

fordi du har pillet ved styre systemet. sådan er det ofte de fleste steder, hvor man køber en pc.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2009, 04:39:36 am »
0
Kan godt sige det som det er. du får ingen penge tilbage.

fordi du har pillet ved styre systemet. sådan er det ofte de fleste steder, hvor man køber en pc.

Jeg blev, af dem, bedt om at geninstallere windows..

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2009, 04:48:31 am »
0
Der burde være nogle købelovsparagraffer, der taler til din fordel.

Skriv evt. eksakte datoer i denne tråd. Der er noget med et bestemt antal dage, hvori kunden kan kræve ditten og datten. Har du undersøgt købelovens paragraffer?
« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 10:59:08 am af Camelo »

Offline Bolleboy

  • Indlæg: 157
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2009, 04:50:56 am »
0
Kan godt sige det som det er. du får ingen penge tilbage.

fordi du har pillet ved styre systemet. sådan er det ofte de fleste steder, hvor man køber en pc.

Jeg blev, af dem, bedt om at geninstallere windows..


Okay fik ikk lige set det da jeg læste det..

Når der var fejl på varen da du fik den og du kan bevise det, så burde du få pengene tilbage så.

Den sag her taler hverfald godt for dig. fordi dar var fejl på varen da du fik den. men det er ikke nemt lige at få pengene tilbage for en computer. du skal nok ind og se lidt i købe loven. og du skal være 110% sikker på den når du snakker med ham der Service arbejderen. ellers kan han godt få vendt det så det er din egen skyld det hele.


« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 04:56:43 am af Bolleboy »

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2009, 04:54:44 am »
0
Er den ovenstående korrespondence foregået over mail? I så fald burde du have kopier.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2009, 04:58:28 am »
0
Har ingen kopier, det hele er foregået over telefon eller deres livechat, har ik tjekket nogle paragraffer da jeg ikke har meget styr på sådan noget, jeg håbede nogen herinde ville have det, evt. selv arbejdede i butik eller havde erfaringer med dette eller lign...

Offline Bolleboy

  • Indlæg: 157
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2009, 05:00:36 am »
0
Har ingen kopier, det hele er foregået over telefon eller deres livechat, har ik tjekket nogle paragraffer da jeg ikke har meget styr på sådan noget, jeg håbede nogen herinde ville have det, evt. selv arbejdede i butik eller havde erfaringer med dette eller lign...

Well jeg skal arbejde igen tirsdag så kan jeg høre en kolega som har ret så meget styr på sådan nogle ting.

Hvis det altså er du kan vente.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2009, 05:03:42 am »
0
Citat fra: www.advodan.dk
Forbrugeren bestemmer – ny vare, pengene tilbage eller reparation
Hvis man står med en defekt vare inden for reklamationsretten, er det som udgangspunkt forbrugeren selv, der må vælge, om varen skal byttes til en ny vare, om den defekte vare skal repareres, et afslag i prisen – eller hvis fejlen ikke er uvæsentlig, kan forbrugeren også kræve pengene tilbage. Sælgeren er forpligtet til at følge kundens ønske med mindre, det enten er umuligt eller vil betyde uforholdsmæssigt store omkostninger.

Har fundet dette, det må vel betyde at jeg allerede nu kan kræve pengene retur eftersom min defekt absolut ikke er uvæsentlig, kan jo ikke tænde den for pokker.. ikke?
« Senest Redigeret: Februar 01, 2009, 05:07:13 am af Nilsson. »

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #9 Dato: Februar 01, 2009, 09:12:02 am »
0
Ud fra den måde du fremlægger sagen på, vil jeg sige at du har ret til det der hedder "at ophæve købet" (Min påstand bliver underbygget senere i dette post).
Faktum er nemlig at du som forbruger står en anelse bedre, end hvis du havde købt baren i en almindlig butik.

Jeg tillader mig at komme med et par links til den ganske glimrende side www.forbrug.dk

Du har krav på:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/

Kun 1-2 reparationer:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/

Mange forskelige fejl:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/
Jeg er Headbanger

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #10 Dato: Februar 01, 2009, 11:29:24 am »
0
Banger har ret.

Forstår ikke at de sendte en ny vare til reparation - når den er helt ny har du krav på at få den ombyttet til ny med det samme, ikke det reparations pis.

Tror helt sikkert godt at du kan få dine penge tilbage. Jeg fik mine penge tilbage på en bærbar sidste år, efter at den havde været til reparation i rimelig lang tid (mener det er over 30 dage) - så kan man nemlig kræve pengene igen, når der går urimelig lang tid. Så jeg brokkede mig max med og så fik jeg penge med det samme, hvilket var ret nice, da den var købt 1,5 år tidligere, så kunne jeg få 3 gange så meget ny computer for de samme penge.

Ingen tvivl om at du skal gå efter at få penge retur.

Offline Swarms

  • Stat Whore
  • Indlæg: 2504
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #11 Dato: Februar 01, 2009, 12:17:09 pm »
0
Banger har ret.

Forstår ikke at de sendte en ny vare til reparation - når den er helt ny har du krav på at få den ombyttet til ny med det samme, ikke det reparations pis.

Tror helt sikkert godt at du kan få dine penge tilbage. Jeg fik mine penge tilbage på en bærbar sidste år, efter at den havde været til reparation i rimelig lang tid (mener det er over 30 dage) - så kan man nemlig kræve pengene igen, når der går urimelig lang tid. Så jeg brokkede mig max med og så fik jeg penge med det samme, hvilket var ret nice, da den var købt 1,5 år tidligere, så kunne jeg få 3 gange så meget ny computer for de samme penge.

Ingen tvivl om at du skal gå efter at få penge retur.

Ikke sandt, de har har som i Bangers link ret til at prøve at reparere den et par gange inden de skal ombytte til en ny.

Offline SKT

  • Retired Moderator
  • Indlæg: 1656
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #12 Dato: Februar 01, 2009, 12:39:42 pm »
0
Hvis den kommer til rep en tredje gang har du ret til at få en ny uden beregning fra deres side.
Ja, hvis varen er under 14 dage gammel burde du have haft en ny, og ikke sent til rep, forstår jeg egentlig heller ikke rigtig.

Men afvent og se hvad de gør denne gang, kan være de ser på den og erklærer den defekt med det samme, så får du vel en ny. :)
The S K T

Kæmpe credit til MP & Camelo for det kæmpe arbejde de udfører <3
Pt. ingen Battle.net aktivitet.

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6182
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #13 Dato: Februar 01, 2009, 12:59:04 pm »
0
Ja, læste det lige:

"Du kan ikke altid forlange en ny vare. Butikken kan afvise at bytte varen til en ny og i stedet tilbyde reparation, hvis

- butikken kan bevise, at det er billigere at reparere.
- dit krav om ombytning er urimeligt i den aktuelle situation"

Har bare altid fået ombyttet mine ting, da de altid har gået med til det - vil da også være billigere for dem i langt de fleste tilfælde. Desuden får man en ny garantiperiode når man får ombyttet, hvilket jo er en fordel.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #14 Dato: Februar 01, 2009, 01:17:21 pm »
0
Hvis den kommer til rep en tredje gang har du ret til at få en ny uden beregning fra deres side.
Ja, hvis varen er under 14 dage gammel burde du have haft en ny, og ikke sent til rep, forstår jeg egentlig heller ikke rigtig.

Men afvent og se hvad de gør denne gang, kan være de ser på den og erklærer den defekt med det samme, så får du vel en ny. :)

Problemet er at jeg ikke vil have en ny vare, der har været fejl på en utrolig stor procent del af deres nye computere, og jeg gider ik ende i det samme lort en gang til..


 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 1090
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm