Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"Hey… Don't touch my drink or I'll bore a hole into your skull with my thumb."
- Geglash

Forfatter Emne: Pengeretur, hjælp!  (Læst 20319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Swarms

  • Stat Whore
  • Indlæg: 2504
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #60 Dato: Februar 02, 2009, 11:59:32 pm »
0
Min PC fra Zepto skal også til rep. Hvis de nu teoretisk set gik konkurs, ville jeg så kunne få den repereret andre steder? Ikke nødvændigvis gratis, men bare i det hele taget?

Det var jo det der skete med Alfaview i sin tid, og der kunne forbrugerne ikke gøre en skid.
Jeps, nu tænkte jeg dog mere i forhold til andre firmaer, om andre ville kunne lave min bærbar :)
Ahh sorry missede den sidste del.
Det kommer an på skaden, et defekt trådløst netkort burde være let at udskifte for en faglig, mens et defekt motherboard vel nok ville være alt for dyrt at skifte.
Skal ikke gøre mig klog.

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #61 Dato: Februar 03, 2009, 01:16:15 pm »
0
Jeg synes også at kunne huske, at man før har hørt om at folk har haft utroligt svært ved bare at få deres defekte ting tilbage fra et konkursramt firma... Jeg kan ikke lige huske noget konkret eksempel, men jeg mener altså der var en halvstor sag for nogle år siden.
Det ville i hvert fald være et stort problem for Nilsson, hvis altså hans PC er i Zeptos varetægt lige nu.


Ahh sorry missede den sidste del.
Det kommer an på skaden, et defekt trådløst netkort burde være let at udskifte for en faglig, mens et defekt motherboard vel nok ville være alt for dyrt at skifte.
Skal ikke gøre mig klog.
Du har naturligvis ret i at det er et større indgreb at skifte bundkort i en bærbar, end af skifte f.eks. trådløst netkort (det er som regel bare et lille indstikskort som mange gange monteres på samme måde som en stang RAM), men det betyder faktisk ikke at det er uhyggeligt meget sværere. I hvert fald ikke for en fagmand som mig selv.
Jeg har ikke selv prøvet at skifte bundkort i en laptop, men jeg har prøvet at skifte den del der var næst-sidst i rækkefølgen, om man så må sige. Forskellen er sådan set bare hvor mange andre dele man skal tage ud først. :)


ingen overraskelse Zepto er ved at ryge på røven. Vil lade folk tænke sig til hvorfor udfra dette velbeskrivende topic :)
Jeg mener nok at jeg allerede én gang i denne tråd har bedt dig om at klappe i...
Jeg er Headbanger

Offline MonsterPool

  • Administrator
  • Indlæg: 6181
  • Køn: Mand
  • Respect: +11
    • Vis profil
  • Battletag:
    MonsterPool#2684
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #62 Dato: Februar 03, 2009, 01:24:58 pm »
0
Det er faktisk temmelig nemt og pænt hurtigt at skifte bundkort i en bærbar hvis man ved hvad man laver - tager vel de gode 5 minutter. En af mine venner var tekniker hos shg en overgang og er du gal, der blev udskiftet mange bundkort på deres shg bærbare. Det var i øvrigt ham der kendte reglen med for længe rep tid = penge retur. Det kan da også godt være at han liiiiige holdt min bærbare et par dage for længe så jeg kunne få penge retur. ;D

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #63 Dato: Februar 03, 2009, 04:46:32 pm »
0
Jeg har sendt computeren ind nu, i håbet om at jeg får den tilbage med endnu en fejl, og så kan kræve at de overholder deres egenregelment med at 3 reperationer=ophævelse af køb..

Jeg snakkede med en support fyr, og han fortalte at det ikke var hans område at bestemme hvorvidt jeg kunne få mine penge tibage, det var den teknikker der skulle behandle computeren der stod for den beslutning, men han skrev det ind i min sag, så jeg kan da håbe på det bedste...

Derudover lagde jeg i kassen et håndskrevet brev hvor jeg beskrev hele forløbet med alle de fejl jeg har oplevet med computeren i en venlig og slightly trist tone..

Så må je se hvad der sker..

Ang. zepto og konkurs så er det jo bare endnu en grund for dem til at kæmpe hårdt for at beholde de penge de nu har..

@zlay3r.. Jeg vil gerne bede dig om at holde dig langt ude fra mit topic, du ska ikke kommentere dette, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du måtte have at sige om dette emne og alt andet for den sags skyld. Venligst luk røven især efter at du er blevet bedt både af mig og en mod to gange i denne tråd allerede..

Tak til alle for hjælpen, vil gøre brug af det, sku det ske at jeg får computeren tilbage med endnu en fejl..

Offline Shorty

  • Chef
  • Retired Moderator
  • Indlæg: 4625
  • Køn: Altid
  • Respect: 0
    • Vis profil
    • Diablo3x
  • Battletag:
    Shorty#2800
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #64 Dato: Februar 03, 2009, 05:12:39 pm »
0
Mener det er grafikkortet den er gal med på min Znote

Offline Swarms

  • Stat Whore
  • Indlæg: 2504
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #65 Dato: Februar 03, 2009, 05:15:48 pm »
0
Mener det er grafikkortet den er gal med på min Znote

De er vist fastsvejset på bundkortet i Zeptos tilfælde og derfor ved jeg ikke om det er let at skifte.

Offline Shorty

  • Chef
  • Retired Moderator
  • Indlæg: 4625
  • Køn: Altid
  • Respect: 0
    • Vis profil
    • Diablo3x
  • Battletag:
    Shorty#2800
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #66 Dato: Februar 03, 2009, 05:17:07 pm »
0
Burde ikke være svejset fast, det er et gforce mobile 8600 mener jeg

Offline Swarms

  • Stat Whore
  • Indlæg: 2504
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #67 Dato: Februar 03, 2009, 05:37:24 pm »
0
Burde ikke være svejset fast, det er et gforce mobile 8600 mener jeg
Det betyder ikke noget, jeg havde en Zepto bærbar med GeForce 8400m, det var fastsvejset.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #68 Dato: Februar 03, 2009, 05:43:19 pm »
0
på zeptos nye bærbare er grafikkortet udskifteligt, det er det feks. i mit tilfælde, måske det også er i dit?

Offline Shorty

  • Chef
  • Retired Moderator
  • Indlæg: 4625
  • Køn: Altid
  • Respect: 0
    • Vis profil
    • Diablo3x
  • Battletag:
    Shorty#2800
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #69 Dato: Februar 03, 2009, 06:08:48 pm »
0
Aner det ikke, det er en 6314W.. var vidst 7600 grafikkortet hed alligevel.

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #70 Dato: Februar 03, 2009, 07:41:06 pm »
0
Jeg er ret sikker på, at det kun er på de nye fra Zepto, man kan udskifte gfx - dvs. serien over "Znote". Men jeg kan tage fejl.

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #71 Dato: Februar 03, 2009, 09:14:18 pm »
0
Det er først for nyligt at grafik-chips i laptops ikke længere er on-board (dvs. integreret på bundkortet). Men jo, i de sidte par år er det blevet mere "in" at man sætter grafikchippen på et modul der er let udskifteligt.
Jeg er Headbanger

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #72 Dato: Februar 03, 2009, 09:17:19 pm »
0
Og det er ganske lækkert. De sidste par gange, jeg har skiftet laptop, har det været grundet et for gammelt grafikkort, der ikke kunne trække de nyere spil.

Offline SKT

  • Retired Moderator
  • Indlæg: 1656
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #73 Dato: Februar 03, 2009, 10:52:03 pm »
0
Jeg har sendt computeren ind nu, i håbet om at jeg får den tilbage med endnu en fejl, og så kan kræve at de overholder deres egenregelment med at 3 reperationer=ophævelse af køb..

Jeg snakkede med en support fyr, og han fortalte at det ikke var hans område at bestemme hvorvidt jeg kunne få mine penge tibage, det var den teknikker der skulle behandle computeren der stod for den beslutning, men han skrev det ind i min sag, så jeg kan da håbe på det bedste...

Derudover lagde jeg i kassen et håndskrevet brev hvor jeg beskrev hele forløbet med alle de fejl jeg har oplevet med computeren i en venlig og slightly trist tone..

Så må je se hvad der sker..

Ang. zepto og konkurs så er det jo bare endnu en grund for dem til at kæmpe hårdt for at beholde de penge de nu har..

@zlay3r.. Jeg vil gerne bede dig om at holde dig langt ude fra mit topic, du ska ikke kommentere dette, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du måtte have at sige om dette emne og alt andet for den sags skyld. Venligst luk røven især efter at du er blevet bedt både af mig og en mod to gange i denne tråd allerede..

Tak til alle for hjælpen, vil gøre brug af det, sku det ske at jeg får computeren tilbage med endnu en fejl..

Lyder rigtig fornuftigt. Det med at du fik hans sympati og at han har skrevet det ind i din sag er noget du kan bruge senere hen.
Så alt i alt et rigtig godt move IMO.
Så må man håbe de ikke fikser problemet ;)
The S K T

Kæmpe credit til MP & Camelo for det kæmpe arbejde de udfører <3
Pt. ingen Battle.net aktivitet.

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Pengeretur, hjælp!
« Svar #74 Dato: Februar 03, 2009, 11:17:21 pm »
0
Jeg har sendt computeren ind nu, i håbet om at jeg får den tilbage med endnu en fejl, og så kan kræve at de overholder deres egenregelment med at 3 reperationer=ophævelse af køb..

Jeg snakkede med en support fyr, og han fortalte at det ikke var hans område at bestemme hvorvidt jeg kunne få mine penge tibage, det var den teknikker der skulle behandle computeren der stod for den beslutning, men han skrev det ind i min sag, så jeg kan da håbe på det bedste...

Derudover lagde jeg i kassen et håndskrevet brev hvor jeg beskrev hele forløbet med alle de fejl jeg har oplevet med computeren i en venlig og slightly trist tone..

Så må je se hvad der sker..

Ang. zepto og konkurs så er det jo bare endnu en grund for dem til at kæmpe hårdt for at beholde de penge de nu har..

@zlay3r.. Jeg vil gerne bede dig om at holde dig langt ude fra mit topic, du ska ikke kommentere dette, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du måtte have at sige om dette emne og alt andet for den sags skyld. Venligst luk røven især efter at du er blevet bedt både af mig og en mod to gange i denne tråd allerede..

Tak til alle for hjælpen, vil gøre brug af det, sku det ske at jeg får computeren tilbage med endnu en fejl..

Lyder rigtig fornuftigt. Det med at du fik hans sympati og at han har skrevet det ind i din sag er noget du kan bruge senere hen.
Så alt i alt et rigtig godt move IMO.
Så må man håbe de ikke fikser problemet ;)

Jae, men på den anden side, hvis de fikser det 100% så er det jo også godt kan man sige, det er en pisse fed computer med rigtig fede specs, som passer perfekt til mit behov.. Gider bare ikke ud i en masse bøvl, da jeg er afhængig af at jeg kan stole 100% på den computer jeg har, med alt det jeg laver på den..

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 407
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm
  • DonBonzini: Jeps, kan downloades nu
    September 22, 2021, 09:33:16 pm