76
Diablo 3: Reaper of Souls / Sv: Blocking - og effekten bag blocking
« Dato: Januar 18, 2013, 02:39:18 pm »Ja et skjold giver en god mængde armor og det er selvfølgelig med, men det skal blot illustrerer hvor høj armor og resist før at det faktisk bliver brugbart at gå med skjold..Husk er have med i din beregning de +1000-1500 armor man også får med et skjold
Derudover vil det hele se lidt bedre ud hvis du regner med en højere block hvilket de fleste har når de bruger skjold.
Den armor man får fra Shield er del med i beregningen, da den bliver lagt oveni den armor man allerede har. Derfor tastes den samlede armor (læs damage reduction fra armor) ind i regnearket.
Det er mere når han siger at et skjold ikke er specielt godt.
Den giver mere end bare block og det ser ikke ud til det er taget med i overvejelserne nogle steder.
Det er også lige så meget for at understrege at under leveling er et skjold faktisk et af de værste vælg du kan tage..
Ang. Block chancen så øger det kun hvor meget effektiv liv du får ud af den mængde af damage som skjoldet kan optage.. Altså er block chance godt men stadig ubrugelig uden damage reduktion..
Det kommer jo meget an på hvor meget skade monstrene egentlig slår med, det har jeg ikke rigtig fundet nogle steder endnu men jeg vil da lige prøve og lave et eksempel med min egen char for at se hvad et skjold kunne gøre for mig
HVIS monstrene skader 100k vil jeg modtage 9.184 skade uden skjold og 6.634 skade med skjold.
Hvilket vel betyder en damage reduction på 28% ?
En anden ting der er ret så interessant er jo at ved 50000 skade vil jeg miste 4.032 liv efter armor og res.
Så skal min dodge og block chance "bare" op på 100 så var jeg teoretisk imun for skade under 50000