Game Director Jay Wilson er i dag kommet med en opdatering om hvilket stadie udviklingen af Diablo 3 befinder sig på. Han kom med nogle detaljer om de ændringer de har lavet i spillet og som bliver implementeret i patch 10.
Ændringerne de har lavet er:Scrolls of Identification er blevet fjernet fra spillet, det betyder dog ikke at man ikke kan finde unidentified items længere. Den nye ændring er at man nu i stedet skal højreklikke på den ting man gerne vil identify, så vil der kommer en lille timer imens din karakter exeminerer den. JW slutter af med at sige -
"Your character in Diablo III is just that badass now."Den 5. quick slot button er blevet ændret og er lavet om til en dedikeret potion button. (ved godt det hedder knap/tast på dansk, men det lyder så fesent at bruge i dette sammenhæng
Mystic artisanen er nu blevet slettet/fjernet på ubestemt tid, de følte ikke hun tilføjede noget til spillet og de var bange for at hvis de skulle lave om på hvordan hun skulle være implementeret så ville det tage dem endnu længere tid at få spillet gjort færdig. Som en afrunding på Mystic artisanen kommer han med denne udtalelse -
"We hope she’ll be able to join your caravan in the future, but for now we’re going to focus on the extensive customization options the game already offers." - Får vi hende at se igen i en senere patch/expansion?
De har også
besluttet sig for at fjerne Cauldron of Jordan og Nephalem Cube. De blev implementeret i spillet fordi der ikke var nogen hurtig måde at komme tilbage til byen for at sælge/omsmelte sine ting. Med Stone of Recall er det nu blevet muligt hurtig at rejse tilbage til byen og så er der ikke brug for Cauldron of Jordan og Nephalem Cube længere. Det er en ændring der gør at spillet kommer til at blive lidt mere som D2 var, nu skal vi tilbage til byen hver gang vi løber tør for vores plads i vores rygsæk. Stone of Recall er nu blevet en integreret del af skill bar UI og for at smelte tingene om, til scrap, skal man nu besøge Blacksmith artisanen og det virker også ret logisk når der er der man crafter sig til nye ting.
Den sidste ændring som han forklarer i dag er:
De har ændret attributes til Strength, Dexterity, Intellect, and Vitality, som vi kender det fra D2 og de fordele som hver stat giver er opdelt således:
Strength+Barbarian damage
+Armor
Dexterity+Demon Hunter damage
+Monk damage
+Dodge
Intellect+Wizard damage
+Witch Doctor damage
+Health from globes
Vitality+Health
De har fjernet Defense, Attack, og Precision som attributes, i stedet tager Armor over for det Defense tilførte, +Physical Resist tager over for Armor, og +Chance to Crit vil udfylde for Precision.
Ved at fjerne Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, og ved at flytte Town Portal til skill panelet, er det blivet plads på inventory skærmen til at vise din karakters stats. Personligt synes jeg det er en rigtig lækker ændring, så kan man slipper man for at have både karakter og inventory vinduerne åbne for at se de ændringer der sker når man sætter nye ting på sin karakter.
Billedet her forklerer det ganske fint:
Til slut runder han artiklen af med at sige at de vil have Diablo 3 til at blive det bedste spil det kan blive. For at kunne sørge for det har de været nød til at ændre nogle af de ting de har brugt lang tid på at lave. Det er måske en af forklaringerne på hvorfor spillet endnu ikke er udgivet?
Hvad tror I?
Læs hele artikelen her på Diablo 3's hjemmeside
http://us.battle.net/d3/en/blog/4325959/Systems_Changes-1_19_2012#blog