Diablo 3: Reaper of Souls > Diablo 3: Reaper of Souls
Reaper of souls og D3's fremtid
mads-wm3:
Jeg er så enig DreamWalker!
Som jeg har sagt før, tror jeg at folk ville brokke sig lige så meget over D2 hvis det var kommet ud nu...
Som du selv siger med itemization i D2; der var sgu heller ikke meget ændring når du først fik "must-have" items...
Hammerdin? Enigma, Zaka, Hoto, mara, aracnhid mesh, sandstorm trek, magefist, shako og Soj Soj... That's it... Eventuelt kunne du bruge Wizardspike til hurtigere at tele.... wohooo, much diversity such build difference!
Fire sorc? Eschuta's (eventuelt hoto, men eschuta's klart bedst dmg mæssigt), Spirit, mara, soj soj, arachnid mesh, magefist, sandstorm, shako... Eneste der kunne varieres er armoren...
Ja ja, man kunne da få lidt bedre rolls på items... Men det var stadigvæk de samme items.
DreamWalker:
Præcis Mads!
Det bare sjovt at høre brokken nu og så til for et ½ år siden.
Folk synes det skidt at man skal ofre 1 stat for en anden ved en evt. udskifning, for 6 måneder siden brokkede folk sig over der ikke var valg nok, både med forskelligheden af gear, men også at man ikke skulle vælge det ene over det andet, men bare skulle have det hele, og at man var låst til gear. Nu får man muligheden for at vælge, og så bliver der stadig brokket.
Det bare en kamp blizz ikke kan vinde åbenbart.
Der er også nogle som ville ønske at de bare havde udgivet d2 med bedre grafik... Men lur mig om ikke der havde været ENDNU mere whine over at de så havde brugt 10-12 år på at udvikle d2- HD verison.
Diablo er et farm spil. Man starter ud med at lvl den ønskede char, farmer xp, når ma nså når max lvl, er det tid til endgame = FARM, hvis man har svært ved at tage til takke med det, så diablo nok ikke spillet for dig i længere tid en 3-4 uger af gangen.
Men for os andre som godt ved hvad det handler om, er der stort set uendelige mange timers spil. Da man skal være VIRKELIG heldig for at få et 100% rollet item, og hvis du endelig får det, jamen så der 12 andre slots du sikkert vil kunne perfektionere. Er man ikke til min/max af gear, jamen så kan man også bare spille til man føler man har bis og så har du jo gennemført spillet i din bog. Men der vil stadig være 2k timer for mig at spille mere ;)
Pecenetra:
D2 var drevet af en stærk multiplayer del og et omfattende trade system.
Når du siger du efter 1-2 måneder efter ladderen havde BiS gear var det primært fordi du anvendte trade. Både til at få runer items som du nu manglede, du kunne ret enkelt og let stable en god økonomi på benene og med let genkendelige priser handle dig til det du nu manglede til din karakter.
Trading har de smadret og økonomien ligger i ruiner og har gjort det siden start. Og der er 2 særlige grunde til at økonomien aldrig har fungeret:
1. Der er en decideret trade kanal eller aftale om niveau (og det skyldes nr. 2)
2. random affix.
Jo større variationen og mulighederne bliver jo mere umuligt er det at sammenligne noget. Et eksempel kunne være: er 4% crit chance lige så meget værd som 4% attack speed?
Og det afspejler sig også i perfekte rolls, alle vidste jo præcis hvad et våben som CTA var værd ved blot at kigge på antallet af +BO skills, det kan man bare ikke her fordi du kan sammenligne alle variablerne som du har.
Patch 2 har en del godt på itemization fronten - men den ødelagde resten der faktisk virkede i spillet. Bortset fra en anden lille twist omkring itemization, du har INTET valg når det kommer til stats. Du får kun 1 og det er din main stat. Hvergang du bygger i en anden som taber du simplethen for meget.
Selv i patch 1 gjorde folk brug af intelligence som sekundær resistance eller strength for armor. Mange samlede endda dexterity for at få dodge, men det kan du ikke længere, for at få noget konkret ud af det taber du ALT for meget og der skal ALT for meget til.
Og det system minder frygtelig meget om alle de Single Player modifikationer som der fandtes til D2 hvor man skruede skills og atats sygt højt op for at lave en "super" karakter med mega meget liv.
Patch 2.0 gør præcis det samme, og det er bare ikke sjovt.
Der skal være valg, men ikke umuligheder. Igen i D2 var jeg super vild over en ring med 20 i str. i D3 vil man ikke engang kigge på det, og i level 70 hedder range omkring 700-1000, det er jo vanvittigt og idiotisk. Jeg føler mig ikke bedre ved at skade 100.000.000.000 i skade - 10.000 kunne have gjort det hvis det faktisk var lidt svært at opnå, og jeg ville være mere tilbøjelig til at sige noget nok kunne undværes for at bygge lidt robusthed i stedet.
Og så er procenter knap så afgørende i det niveau og så taber man altså ikke milioner ved at begynde at ofre lidt her og der.
Og fordi de betød så lidt så kørte folk ikke så hårdt på at få max damage med eksempelvis amazon, barbarian og andre builds som faktisk udnyttede "main stat" til at øge damage.
I D2 havde vi også affixes som ændrede spillets "regler", Amplify Damage, Lower Resist, Ignore Target's Defense, Reduce Defense.
Men vigtigst af alt så have vi team play. Vi havde en grund til at spille i team, men det var ikke nødvendigt. Og man kørte runs hvor det var let at finde sin rolle og deres mønster.
D3 er et kaos i at finde noget at slå ihjel et eller andet sted som muligvis måske giver lidt bedre end et andet.
Spørg jer selv hvorfor så mange stadig foretrække akt 1? Fordi at alt er ens i hele spillet, undtagen sværhedsgraden af de forskellige monster typer - og dem i akt er bare lettest. Så hvad skal vi med de 4 andre akts? opleve en historie igen og igen? En historie som igen mest af alt handler om sorg over at en eller anden vist er død. Hvor er frygten, hvor er gysset? hvor er det der sætter sig ind under huden og giver en lyst til at hævne sig?
PS. PvP mangler mere end frygtelig meget!
mads-wm3:
Det med team play og multiplayer kan jeg nu ikke se så meget pece; det var alligevel bare Diablo eller baal runs... Det var fint, med stadigvæk bare farming :) og jeg synes også farming i gruppe er fint i d3... Men stener alene :P Hvilket det også er i D2 nu
Pecenetra:
Men der var runs. der er så småt ved at dukke en del op i D3, som alle bygge på noget forskelligt og noget ens. Men ingen sådan rigtig det hele. Men det efterlader stadig 99% spillet ubrugt og fuldstændig ligegyldigt. Og det gør at en masse faktisk ikke lader til at ane hvad de laver. De så man også med cryptruns før denne patch.
Der er ikke noget "stedet" hvor alt er godt, så alle render sådan lidt over det hele og den sidste afgørende faktor bliver hvor man kan få flest kills på kortest tid. Og så ender du i noget hvor man famler rundt og forsøger at få mest muligt med, men glemmer det en del og så starter man det hele forfra. Der er ingen orden, kun kaos.
Diablo run havde man en orden der hed 3 bosser - og de var nogen af de højeste levels så de gav både mere exp og bedre drops end det andet skravl, så dem gik man efter. Så døde alt og du hoppe på Diablo som havde de allerbedste rewards - ikke noget quest pjat, bare ren exp reward og godt loot.
Primært det samme med Baal, dog lige en tand højere i loot tabel.
Det kan man ikke bare ikke i 3'eren. Jeg vil blive forbløffet over hvis du på intet tidspunkt er blevet efterladt af dit team fordi de var hoppet videre på næste flok og du så en anden eller er lige ved at have et par løsgængere nede.
Alt er fladt dumt og kedeligt i forhold til hinanden - det er faktisk slet ikke engang værd at bruge tid på bosser fordi de kan skader din effektivitet og de slår så meget hårdere. Det er jo dumt.
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
[*] Forrige side
Skift til fuld version