Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
collapse collapse

* Random Quotes

"How do I know I can trust you, hmm...?"
- Lysander

Forfatter Emne: Wants and wants-not i D3  (Læst 18767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Steffan

  • Indlæg: 67
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #30 Dato: December 24, 2008, 05:14:06 pm »
0
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.

Ja, man kunne dø i byen, hvis man havde meget lavt liv, og så skiftede til en bestem ring(mener det var en ring) :p

Den der ring of curruption / corrusion 75@res og -1 life pr second
Nasty nok

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #31 Dato: December 25, 2008, 09:29:02 am »
0
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at det ikke var alle items der var brugbare - f.eks. i D1 kunne man finde items der gav minusser til stats.

Det ville være nice nok at få med i D3.

Ja, man kunne dø i byen, hvis man havde meget lavt liv, og så skiftede til en bestem ring(mener det var en ring) :p

Den der ring of curruption / corrusion 75@res og -1 life pr second
Nasty nok

Constricting Ring **


Men I har ret. I D1, hvis du f.eks. har 200 life som base, og du har en ring der giver +20 life (220 life total), og du så har taget så meget skade at du kun har 10 life tilbage, så vil du faktisk dø hvis du tager din ring af.


Men jeg er tilhænger af at magiske items ikke kun behøver have brugbare modifiers. I D1 er det sådan at du kan finde items der giver -5 to All Attributes, eller også bare minus til et single attribute - men du kan ikke få plus til 1 ting og minus til en anden - det kunne jeg godt tænke mig i D3 - f.eks. hvis man finder en Ring med +4 str og -1 Dex (or something the like).
Jeg er Headbanger

Offline Zlay3r

  • Indlæg: 1433
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #32 Dato: Januar 07, 2009, 01:52:01 am »
0
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30

Offline Weirdo

  • Indlæg: 474
  • Køn: Mand
  • Om nom nom
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    WeirdoDJ#2851
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #33 Dato: Januar 07, 2009, 04:48:50 pm »
0
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30

En ring med minus stats ville gøre det for nemt?

Jeg kan sagtens se det fede i at man indimellem vil blive nødt til at priotere én stat over en anden. F.eks. vil en Barb måske finde en ring der giver +5 strength, men -20 liv - Så må han jo vælge.


Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #34 Dato: Januar 08, 2009, 12:07:03 pm »
0
nah en ring til lvl 95 med de stats ville være nederen og gøre det for nemt imo eneste negative stat er da drain life 30

En ring med minus stats ville gøre det for nemt?

Jeg kan sagtens se det fede i at man indimellem vil blive nødt til at priotere én stat over en anden. F.eks. vil en Barb måske finde en ring der giver +5 strength, men -20 liv - Så må han jo vælge.



Præcis det jeg mener!
Jeg er Headbanger

Offline Weirdo

  • Indlæg: 474
  • Køn: Mand
  • Om nom nom
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    WeirdoDJ#2851
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #35 Dato: Januar 08, 2009, 12:52:01 pm »
0
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #36 Dato: Januar 08, 2009, 03:25:47 pm »
0
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...

SÅ meget bedre bliver du jo heller ikke bare fordi du går level up midt i en kamp. Like. Du får 5 stats, og så life life/mana alt efter din level - og så selvfølgelig et skillpoint. men når du står alene overfor Lister the Tormentor, så er det imo ikke din level-up bonus der gør du vinder kampen...
Jeg er Headbanger

Offline Camelo

  • Administrator
  • Indlæg: 17139
  • Køn: Mand
  • Respect: +55
    • Vis profil
    • D3x
  • Battletag:
    Camelo#2470
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #37 Dato: Januar 08, 2009, 03:28:07 pm »
0
Jeg er enig, Banger.

Dog tror jeg, at det Weirdo efterlyser, er en mere glidende overgang til "bedre evner" - sågar en mere realistisk en af slagsen.

Personligt er det ikke noget, jeg ser som et problem. Måden det foregik på i D2 var fin for mig. Realisme er ikke altid svaret på alt i spil ;)

Offline Weirdo

  • Indlæg: 474
  • Køn: Mand
  • Om nom nom
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    WeirdoDJ#2851
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #38 Dato: Januar 08, 2009, 05:45:16 pm »
0
Jeg kunne godt tænke mig, at lvling foregik mere jævnt, eller i det mindste ikke midt i en kamp.
Enten så man fik et stat/skillpoint pr- et eller andet XP - selvfølgelig skal man så have, jo længere man kommer - i stedet for at man bare pludselig, midt i en kamp mod en flok zombies, stiger lvl og bliver MEEEEGET bedre.
Eller også kunne man tjene XP i marken, og når man så kommer til en by, kan man, hvis man har nok, omsætte sin XP til lvl(s).

Men hvad der ville virke bedst, jævn lvling eller den anden, ved jeg ikke...

SÅ meget bedre bliver du jo heller ikke bare fordi du går level up midt i en kamp. Like. Du får 5 stats, og så life life/mana alt efter din level - og så selvfølgelig et skillpoint. men når du står alene overfor Lister the Tormentor, så er det imo ikke din level-up bonus der gør du vinder kampen...

Selvfølgelig gør det ikke the forskel, men det virker bare så dumt, at du efter at have hakket en zombie ned, pludselig bliver stærkere, uden egentlig grund. Jovist, du får da en smule mere erfaring af det, men du har jo ikke mulighed for at evaluere over din erfaring, bliver du jo heller ikke stærkere af det.
Det ville ikke gøre den store forskel, men det ville være en fin lille ting, hvis man blev nødt til at besøge byen (eller hvad der nu er) en gang i mellem...
Er det ikke noget med at evner skal købes i form af bøger eller andre ting, eller er jeg gal på den?

Offline Nilsson.

  • Ægte Guitar Hero!
  • Indlæg: 1273
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #39 Dato: Januar 08, 2009, 06:47:14 pm »
0
kan ikke se hvorfor de sku gøre en forskel.. Det var ikke noget jeg tænkte over overhovedet da jeg spillede d2..

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #40 Dato: Januar 08, 2009, 07:25:34 pm »
0
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.
Jeg er Headbanger

Offline teiz

  • Indlæg: 179
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #41 Dato: Januar 08, 2009, 07:37:01 pm »
0
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.

banger de bruger faktisk det systen i warhammer online (: selv om du stiger et lvl skal du hente skills hos en career trainer (:
det koster så bare penge tager ikke noget tid, men system er næsten det samme..

og det fungere rigtig godt..
hvis du ikke har noget positivt at bidrage med, så lad være at post.

postcount betyder ingenting.

Offline Weirdo

  • Indlæg: 474
  • Køn: Mand
  • Om nom nom
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    WeirdoDJ#2851
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #42 Dato: Januar 09, 2009, 03:07:14 pm »
0
Weirdo, jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, men jeg tror desværre ikke det kan laves ordentligt, uden at man skal ændre gameplayet fuldstændigt.

Eksempelvis er tiden ligegyldig i D2. For at man decideret skulle træne skills så skal tiden være en relevant faktor i gameplayet, og dermed også i dine overvejelser for hvordan du griber spillet an.

Men hvis det var tilfældet, så synes jeg egenltig også det er en fed idé hvis du "køber" noget for dine exp point. F.eks. hvis der står en pensioneret kriger i en by, som så er træner i f.eks. sværdkamp. Det tog så X dage/timer/uger whatever at bliver "det-der-svarer-til-1-skill-point-i-D2" bedre.
Så skal du optjene exp point, som du kan "købe" dine skills for hos ham - hvis I forstår hvad jeg mener? Det ville faktisk være et ret fedt koncept.

Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P

Offline Headbanger

  • mugnæb
  • Indlæg: 443
  • Køn: Mand
  • Respect: 0
    • Vis profil
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #43 Dato: Januar 09, 2009, 03:23:38 pm »
0
Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?
Så, i stedet for at man bare får sine skills med det samme, så skal man gå den ubetydelige lille omvej det er at kaste en TP og snakke med en NPC for at få nye skills?
Det lyder i mine ører en kende useless, dumt og irriterende.

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P
Stun er da fedt!
Jeg er Headbanger

Offline Weirdo

  • Indlæg: 474
  • Køn: Mand
  • Om nom nom
  • Respect: 0
    • Vis profil
  • Battletag:
    WeirdoDJ#2851
Sv: Wants and wants-not i D3
« Svar #44 Dato: Januar 09, 2009, 05:04:02 pm »
0
Hmm.. Tiden behover vel ikke være en faktor?
Måske at man bare skulle være i byen og lige møde sin Class trainer/whatever, før man får udleveret skill-points.
Men idéen om at man skulle træne, som i træne og bruge tid og energi ville faktisk være cool nok. Så ville det måske bare blive for interaktivt?
Så, i stedet for at man bare får sine skills med det samme, så skal man gå den ubetydelige lille omvej det er at kaste en TP og snakke med en NPC for at få nye skills?
Det lyder i mine ører en kende useless, dumt og irriterende.

Anyways, er jeg den eneste der har lagt mærke til, at D3 tilsyneladende kommer til at operere med lavere tal end D2 gjorde?
Og at det tilsyneladende bliver lidt mere taktisk/skillbaseret end D2?
Like. Frost Nova giver (indtil nu) kun 1-2 skade, hvor den i det gamle gjorde 2-4. Det er måske ikke meget, men bid også mærke i, at man tilsyneladende kun kan smide 1 point i den, så resten af boost må komme fra items og andre boosting skills.
Og at Sorceress critical hits stunner eller fryser fjenden. Hvad blev der af dobbelt skade? :P
Stun er da fedt!

@ Lvl:
Er det bekræftet at der findes TP's?
Jeg synes det ville gøre lidt for spillet, at man er nødt til at holde nogle pauser indimellem, for at få skills og stats osv.

Stun er fedt nok, ja, men det er godt nok noget andet end hvad vi er vant til..

 


* Medlemmer Online

  • Dot Gæster: 897
  • Dot Skjult: 0
  • Dot Brugere: 0

There aren't any users online.
begyndt igen af frisser
[Februar 21, 2024, 09:49:33 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[Oktober 29, 2023, 08:39:40 pm]


Sv: spille eller ej af MonsterPool
[Oktober 14, 2023, 01:23:07 am]


Sv: spille eller ej af frisser
[August 07, 2023, 09:40:53 am]


spille eller ej af frisser
[Juli 19, 2023, 09:16:15 pm]

Refresh History  full_page
  • MonsterPool: [link]
    Juni 09, 2024, 10:59:16 pm
  • mads-wm3: Bøh!
    Januar 20, 2024, 11:41:03 pm
  • MonsterPool: Back online!
    November 21, 2022, 08:12:14 pm
  • mads-wm3: Yes, det har vi - er du kommet ind på den endnu eller?
    Oktober 03, 2021, 08:03:54 pm
  • darkdk: Har vi egentlig en discord?
    September 27, 2021, 04:04:14 pm
  • RedMunch: Hvis nogle skal med kl. 17 så join discord eller tilføj mig på battlenet :P
    September 23, 2021, 08:54:02 am
  • Subtonic: 18 timer aaaaaarrrrrgggghhh
    September 22, 2021, 11:10:42 pm