Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Xenophon_

Sider: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 27
271
Build Guides / Sv: Party-Tank Monk v2.1
« Dato: Januar 05, 2015, 12:15:40 am »
Ja ok, jeg bruger ikke selv serenity, men lyder da fedt nok. Jeg har mindre cooldown, hvilket gør at jeg kan rulle life regen i stedet og måske endda beholde min amethyst i hatten :p

Dit build er meget fokuseret på meget høj overall cooldown og skill aktivering, mit fokusere kun på meget cooldown 1 sted, nemlig 7ss, samt lidt mindre cooldown til 2 andre ting: inner sanctuary og mystic ally, hvor jeg kan nå mit mål uden det store. Jeg kører jo ikke med epiphany overhovedet. Mit forsøg går på at bruge freeze cc, så der kommer mindre skade og færre spells fra mobs.

En anden ting med mit build er at jeg har to potions, den normale og min mystic ally, som healer 100%. Så jeg kan hapse en "potion" hvert 15 sek, i stedet for hvert 30 sek. Rimelig fed feature hvis du spørger mig :D

25% dmg red er da genialt :D Specielt når man healer (minimum) 7% toughness hvert sekund jo :p

Synes det er lort med det ekstra toughness buff i den nye patch, da mit build er så tæt på at være færdigt!

Ku' vi få nogle stats at se? ;)

272
Build Guides / Sv: Party-Tank Monk v2.1
« Dato: Januar 04, 2015, 09:40:04 pm »
Det vigtigste først. Dodge er et MUST HAVE, som jeg ser det. End of discussion :) der kan vi ikke være mere enige, men om man vælger 35% eller 57% er så en vurderingssag, her mener jeg resolve f.eks. kan være lige så effektiv som at gå efter de 57%, begge vil være super selvf. men det bliver svært at lave, medmindre man ruller en hellfire amu?(men dette gør BT's fulde bonus svær at opnå)

String of ears er en super tilføjelse mod arcane sentry, hvis man ikke kan/vil køre med Countess amu.
Ranged mod firechains er lige så meget guld værd, men jeg ved ikke om der et item som giver meget ranged dmg red?

Fuld blackthornes har jeg selv fundet umuligt at undgå, dog med mit nye build ColdAsIce kan jeg måske smide det, når jeg finder den f'kcing 60% udgave af mit wep(!), men tvivler på at jeg vil gøre det, hvis jeg skal være 100% ærlig, but You never know. Tror dog at chancen for at jeg smider BT's full set bonus er på ca. 0.05% :D

Dit build ser helt fint ud, og er i hvert fald en god start(og min vurdering er at det nok godt kan klar op til Gr35), men hvor højt det kan gå ved jeg dog ikke, specielt fordi du bruger høj LOH og ikke så meget life regen, som jeg forstår det? Hvilket jo bringer os tilbage til vores lange diskussion omkring %crowd control reduction :D

Vedr. ranged attacks så er det rigtigt, men man må håbe man kan pull de fleste mobs, sørgeligt svar men jeg har intet bedre selv :p

Lige lidt stats fra min ColdAsIce:
Toughness: 69.000.000. (~45 mio. hardcore)
Armor: på 15.140 = 81,20%
Ele res har gns. på 1600 = 82%
Dodge: 35%
Elite dmg red: 42,13%
Ranged dmg red: 7%
Melee dmg red: 13,5%
Crowd control reduction: 58%
HP: 930k
Life regen: 70k (healer 5,3 mio. toughness i sekundet, dvs. fuldt liv/toughness på 13 sekunder)
LOH: 19k

DPS: 365k (Så lav som muligt pga. reflect dmg)

Ranged dmg red og melee dmg red er det eneste jeg har fokus på at øge pt.

Mit build gør at jeg ikke kan få 57% dodge medmindre jeg skifter til 2x 1 hands og tager passive "the Guardians Path". Men mit build fokuserer mere på ekstra "survival" via crowd control(Freeze) og 7SS(der gør mig urørlig i 2,3 skeunder) end på højere dodge og buffe party DPS og der skal jeg altså bruge min 2hander. Om ccr freeze delen i mit build holder som "end game" er jeg dog ikke sikker på.
Jeg har dog 10% party dps buff fra min mantra, samt ekstra healing også mantra via Innas full set bonus, hvilket gør at min dps party buff begynder at matche din, plus den ekstra healing.

Da jeg ikke selv har kørt dit foreslåede build kan jeg ikke direkte vurdere hvor godt det overlever, men det giver mere buff til party, hvilket gør at mobs bliver nakket hurtigere, der jo så gør at buildet den vej rundt har bedre chancer for ikke at kratte af. Mit build er mere hen imod ikke at kratte af overhovedet, ligemeget hvorlænge jeg skal stå der. Så det er jo to forskellige build typer. Jeg er ikke sikker på dit er et end game build, men jeg skal jo teste det først for at se hvordan det funker i praksis ;)
Jeg ved heller ikke om mit er end game, da jeg skal ha det "¤#&)!# våben før jeg definitivt kan sige noget om det.

Angående gem, så er Moratorium en sindssyg vigtig del for mit build, specielt ved GR40+.

Ps. vedr. gloves, så er Stone gauntles (10-20% for immobilize) eller Frostburns(hvis man kører nogen form for Cold), måske alternative valg.

Pps. Har du testet dit build, altså hvor højt den kan gå i GRs? Ville være interessant at høre :) og evt. smide nogen stats herind?

273
Build Guides / Sv: Party-Tank Monk v2.1
« Dato: Januar 04, 2015, 08:16:28 pm »
Godt indlæg igen ;)

Lige lidt noter:
%Melee dmg redudction virker mod Arcane sentry(og måske mod jailer)
%Ranged dmg reduction virker mod Firechains
De to mest dødelig mob spells for en tank.

Den passive skill "Resolve" nedsætter ved hit AL mob (OUTPUT) dmg med 20%(for hele dit party), kan være rar at have ved gr35+ og især gr40+. At reducere output dmg fra mobs, kan hurtigt blive mere effektivt end armor og ele res, specielt når *diminishing return rammer dig.
PS. Crippling wave - Concussion rune nedsætter også mobs output dmg med 20% ved hit.

Dette er fra egne erfaringer:
Derudover så skal man huske på, at selv om dodge er kanon, så er det ikke hardcore toughness. Dvs. hvis et monster giver 30 mio. skade, hvilket slet ikke er unormalt for Rift Guardians i gr40+'ish og du har 60 mio toughness(=26 mio. hardcore med 57% dogde), så kratter du altså af hvis den rammer. Den sheet toughness man får med dodge er altså ikke effektiv toughness, men baseret på en udregning der gør, at hvis din dodge er på eks. 57%, så svarer det til at du kan "tage" op til 60 mio. af den dmg som mobsne sender imod dig, da du dodger 57% af deres angreb, men lad os sige at du står omgivet af en bunke mobs og to mobs i mob-gruppen slår meget hårdt, eks. 15 mio. dmg, og det er lige præcis 2 hurtige slag fra de to mobs du IKKE dodger, så er der altså en ganske reel chance for at din char kratter af med det samme. Har dog ikke selv prøvet noget der lignede dette.. så det er et meget tænkt eksempel. Men eksemplet med Rift Guardian har jeg prøvet, "bum" død med 57 mio. toughness og 57% dodge.
Dette er ikke for at tale ned om dodge(slet ikke, er selv kæmpe fan!), men mere for at forstå mekanikken.

Lige et sidste par noter:
Dertil, så er toughness kun en generel indikator, så hvis du har en meget lav ele res, f.eks. arcane, så vær bevidst om at toughness alene er baseret ud fra et overall gennemsnit af din armor og ALLE dine ele resistances. Har du en ele res der er meget høj, f.eks. Fire, så betyder det meget simpelt at Arcane dmg vil fjerne dit LIFE hurtigere en de 60 mio. toughnes antyder og omvendt vil Fire dmg du modtager fjerne dit LIFE langsommere en de 60 mio. toughness antyder. Det er dog sjældent at du som tank kun modtager én form for dmg i kampens hede, så dette er kun til en generel forståelse af mekanikken. Laver mobsne f.eks. svag fire dmg og høj poison dmg og din poison res ikke er så høj, så forsvinder dit LIFE ud fra en kombination af den mængde dmg de to elementer giver dig individuelt, dvs. du måske mister LIFE hurtigere end de 60 mio. antyder i den situation.

Armor dækker alle former for res, så en lav armor værdi er på intet tidspunkt ønskværdig, da den sænker din res mod alt :)

Den letteste måde at forklare dette på, men ikke 100% korrekt, er ved at se din overall skade reduktion som tallet 200(dvs. armor(100)+ele res(100) kombineret. En armor på 81,37% dmg red og en ARCANE ele res på 77,63% giver dig altså en defense stat på 159 af 200(mod Arcane), imens samme armor med 81,37% og en FIRE ele res på 81,63% giver dig en defense stat på 163 af 200(mod Fire). Det ser måske ikke ud af meget, men i de høje Gr's er det altså noget man virkelig kan tage og føle på ;)

Husk, at hvis din healing er koncentreret omkring LOH og ikke life regen, så er crowd control reduction (meget) vigtig, da frozen, stun og immobilize vil afholde dig fra at heale, hvilket kan blive fatalt. Hvis tanken kratter af, ja så er det ikke meget der afholder resten af et party fra at gøre lige så ;)

Lige en aller sidste ting for et build vedr. en ren support, crowd control tank. Drop critical hit og critical hit damage(også i paragons), samt +dmg på ringe og find et godt low dmg wep med de stats Pece nævner, hvis du vil overleve mobs med reflect dmg på højere GRs.


*Diminishing return: Det er den faktor der gør, at din armor værdi eller elemental ressistance værdi stiger mindre og mindre. For et værdi skifte a la 0 til 1000 stiger din % dmg red meget, men fra 10.000 til 11.000 stiger den kun lidt, så f.eks. 1000 ekstra armor giver eksempelvis 10-20% dmg red ved den første (0->1000), men giver så kun 1-2% damage reduction ved det andet scenarie(10.000->11.000).
Dette betyder at der kommer et punkt hvor det er bedre at fokusere på andre ting, som eks. elite dmg red, ranged dmg red, melee dmg red, healing, Life og mob output damage reduction.

pps. Min ColdAsIce monk er et rent defensivt build man kan tjekke ud. Nogen kan li' at spille i party med min monk, andre ikke :D men der er måske inspiration at hente. Min OrderOfLight monk er mere dps baseret, men holder ikke i gr35+, så den behøver i ikke kigge så meget på :p

274
Information fra D3X / Sv: Godt nytår til brugere og gæster
« Dato: December 29, 2014, 09:27:05 pm »
Godt nytår ;)

275
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 24/12/2014
« Dato: December 24, 2014, 10:45:59 am »
Glædelig jul ;)

276
Off Topic / Sv: Glædelig jul og godt nytår
« Dato: December 23, 2014, 11:02:02 pm »
Jo tak og i lige måde ;)

277
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 20/12/2014
« Dato: December 20, 2014, 07:00:23 pm »
Hehe, godt du fandt en måde at holde dig vågen på ;)

278
Monk / Sv: Attack speed vs crit chance
« Dato: December 20, 2014, 01:38:33 am »
Ja, men det er dælme svært at finde 3 top rullet items der så lige har CCR på 2nd, men så må man prioritere medmindre man er så heldig at man har sådan 3 items ^^ Har fundet 3 Ice Climbers, men har kun en char ud af 7 hvor det slot rigtig var frit, men så er de til gengæld også hamrende effektive. Har dog planer om et nyt build hvor de bliver en central del :)

279
Monk / Sv: Attack speed vs crit chance
« Dato: December 18, 2014, 07:50:16 pm »
Vedr. crowd control reduction, så synes jeg at alt over 25%(helst over 33%) giver en mærkbar forskel, min monk har 38% fra Madstone hvilket er ok, men 100% fra Ice Climbers på min Cold wiz helt kanon :D Vigtigheden af CCR afhænger dog af char, build og spillestil.


Edit: Tak Pene, fik lige omdøbt mob crowd control til MCC og crit (hit) chance til CHC, da det ellers var alt for forvirrende med to gange CC forkortelser med forskellige mening :D

280
Monk / Sv: Attack speed vs crit chance
« Dato: December 18, 2014, 07:36:18 pm »
Ja, jeg prøver også at ramme ca. 50% Crit Hit Chance med alle mine builds, med paragon points inkluderet og helst en aps på over 2. Men det er jo også som slut produkt, når jeg har nærmest alt det rigtige gear og alt er tweaked.

281
Monk / Sv: Attack speed vs crit chance
« Dato: December 18, 2014, 06:55:43 pm »
Det kommer vel an på hvad din monk skal kunne :)

Mest af alt handler det bare om at finde en balance ud fra hvad du vil opnå, så det er lidt svært at skrive hvad der er bedst. Egentlig handler det bare om at spille og samle gear sammen indtil du har noget der passer sammen til et godt build, om det så er det ene eller det andet :)

Hvis det skal være en tank og kunne lave mobs crowd control(MCC), så betyder Damage Per Second(DPS) ikke nødvendigvis al verden, da den egentlig kun er til group play, andre spillere kan så fokusere mere eller rent på DPS imens du tanker og laver MCC, men attack speed(APS) er vigtig for at producere din skill ressource (spirit) så du kan bruge din skills oftere samt heal din monk igennem life per hit(udover life regen), samt at lande så mange slag som muligt for at MCC via skills fra skill tree eller skills fra gear, det kan være stun, blind, chill, freeze, knockback osv.

Til en god tank og MCC Monk hører også crowd control reduction(CCR) til dig selv fra 2nd stat på item, da det lader dig heal og selv MCC mere stabilt. Her er Ice Climbers det ultimative, men det gør så at du ikke kan bruge set item boots eller The Crudest Boots der giver dobbelt op på mystic ally, som jeg selv bruger. (Ice Climbers er også meget sjældne).

Hvis du hellere vil have en DPS monk og den skal kunne køre solo og især på T6, så er man nød til at fokusere meget mere på DPS og her betyder Crit hit chance (CHC) og Critical hit damage (CHD) næsten alt, da det booster din DPS enormt. Men du skal selvf. stadig have noget APS. Derudover er der "+% ele skill dmg", som man kan bruge hvis man fokuserer på et specifikt element, fire, Cold, poison, lightning, physical eller arcane.
Man kan ikke få alt, så man må finde en balance imellem CHC, CHD, APS og +% ele dmg.

Hvis du bruger 2x 1 hånds våben så stiger din aps, da 1 hånds våben er hurtigere, der findes dog et legendary 2 hånds våben(Flying Dragon) til monk med leg stat der booster APS.

PS. Jeg kan se du har Royal Ring Of Grandur uden at bruge den, da du har 3 forskellige set items gange 1 på. Den virker ikke på kun et item, dvs. den giver dig ikke bonus fra 2 set items, ved at have kun at have en på. Minimum er to items, der så giver dig bonus for 3 set items på Cains boots eller aughilds shoulder. Eller 3 gear items fra Raiment of a thousand storms, der så giver dig 4 set bonussen med RORG.

PPS. Mit eget build, som du kan se ved at klikke på mit battletag, er tank og MCC monk, så hvis du vil lave en DPS monk så må andre hjælpe dig mere med den del :D

282
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 18/12/2014
« Dato: December 18, 2014, 05:43:58 pm »
Håber sgu det lykkedes ^^

283
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 17/12/2014
« Dato: December 17, 2014, 06:14:55 pm »
Hehe, nej. Dog er der sikkert nogen som er glad for at kunne skrive med nogen som ikke er et lille barn og sviner dem til :p

Hehe, det fanme vildt :D Men alt det med computere er jo stadig nyt for en del mennesker ^^

284
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 16/12/2014
« Dato: December 16, 2014, 10:26:44 pm »
Tror ikke det er de samme mennesker der supporter hjemmesiden og ingame/game/client problemer i øvrigt. Har endnu ikke haft problemer med spillet, så dem er jeg udvidende om :)

285
Shoutbox / Sv: Shoutbox: 16/12/2014
« Dato: December 16, 2014, 04:22:21 pm »
Jeg kan ikke skrive en kommentar på deres hjemmeside, får bare en popup med "bad request". Det lykkedes dem ikke at løse problemet efter en række e-mails, alm. billeder, billeder med store pile og cirkler på osv. Fik også et standard svar, men havde allerede læst deres standard svar på forummet, men tjekkede da en ekstra gang inden jeg skrev igen. Det lykkedes dem som sagt ikke at løse problemet og de virkede noget.. mentalt langsomme og/eller ligeglade.
Ikke at det var et kæmpe problem, ville vist bare skrive noget om at jeg ville prøve den nye Crus med det samme den udkom ^^ og nej, jeg er ikke blevet banned eller lign. har aldrig skrevet på hjemmesiden før og kommer jo så nok heller aldrig til det. ^^ Men mit ønske om at jeg aldrig skal i kontakt med de mennesker igen er da steget betragteligt.

Sider: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 27